globalmoto_kveten





Téma: Besip a středoškolská fyzika
 
22.9.2015 v 00:13
V úchvatném článku Poutejte se. Po prudkém brzdění se váha těla znásobí na několik tun se dočteme:

Když řidič prudce šlápne na brzdy nebo narazí, auto se zastaví, ale jeho tělo pokračuje dále stejnou rychlostí, dokud je nezastaví čelní sklo, palubní deska, sloup nebo chodník. Při prudkém zbrzdění z rychlosti 50 kilometrů v hodině se hmotnost jeho těla zvýší až šedesátkrát. Člověk o hmotnosti 90 kilogramů tak zvýší svoji hmotnost až na 5,4 tuny.



Když vynecháme rýpání do toho, že hmotnost se samozřejmě nemění, toto pochybení promineme a domyslíme si tíhu, dopočítáme se k zajímavým výsledkům.

Pokud Besip předpokládá při brzdění přetížení 60G, muselo by auto ze zmíněné padesátikilometrové rychlosti zastavit za cca 0.023 sekundy, tedy na vzdálenosti cca 16 cm.

A za tohle si ty darmožrouty platíme.

Naposledy editováno 22.09.2015 00:18:40

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Besip a středoškolská fyzika

22.9.2015 v 14:04 | Nahoru | #1
Petr_Ajs> radíš tam nevybírat jen co se hodí, byť to tam je tak nesmyslně napsané. Zároveň si furt omíláš to své o nevyloučení nárazu a bla bla bla...

Rozdíl je v tom, že já jsem porozuměl tomu na co je hned v úvodu naráženo, kdežto ty si tu furt meleš jen to své a nepřipouštíš jinou možnost. Asi nemá cenu se tu o tom bavit s někým, kdo si mele furt svoje a evidentně není schopný pochopit o čem je řeč.

(reakce na) Besip a středoškolská fyzika

22.9.2015 v 14:08 | Nahoru | #2
kubacech> dyť je to opicajt, ten bude neustále mlít to svoje dokolečka dokola

(reakce na) Besip a středoškolská fyzika

22.9.2015 v 14:16 | Nahoru | #3

kubacech píše: Petr_Ajs> radíš tam nevybírat jen co se hodí, byť to tam je tak nesmyslně napsané. Zároveň si furt omíláš to své o nevyloučení nárazu a bla bla bla...

Rozdíl je v tom, že já jsem porozuměl tomu na co je hned v úvodu naráženo, kdežto ty si tu furt meleš jen to své a nepřipouštíš jinou možnost. Asi nemá cenu se tu o tom bavit s někým, kdo si mele furt svoje a evidentně není schopný pochopit o čem je řeč.



Nepíšeš pravdu. Chápu, že k tomu máš asi své důvody. Napsal jsem:

Když auto narazí v 50km/h třeba do zdi, mostu a pod, což článek nevylučuje, když se zmiňuje i o nárazu, tak třeba zastaví na místě. Fiškusi, možná by jsi neměl pracovat pouze s informacemi, které se ti hodí, ale se všemi. Pravdou je, že článek je napsán nešikovně a pár blbců se do něj může opřít, ale na druhou stranu, na blbce narazíš všude...

A ona možnost tu je. Článek ji nikde nevyvrací. Proto tvrzení .... Při prudkém zbrzdění z rychlosti 50 kilometrů v hodině se hmotnost jeho těla zvýší až šedesátkrát. Člověk o hmotnosti 90 kilogramů tak zvýší svoji hmotnost až na 5,4 tuny. Pokud za prudké zbrždění beru i onen náraz , se může uvedené tvrzení blížit k realitě.

Tvůj výklad logiky byl taky účelový a vynechal nehodící se možnost. Ale já jsem ten, který si s logikou dle tvého nerozumí.

Dál už to nemíním komentovat, protože i podstatně méně chápavý člověk, pokud bude trochu chtít, tak pochopí, jak to bylo z mé strany myšleno. Ti ostatní si budou vymýšlet a zase mi přisuzovat něco, co jsem nenapsal. Viz. tvé tvrzení, že tu melu něco o deformačních zónách.

Naposledy editováno 22.09.2015 14:17:02
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist