globalmoto_kveten





Téma: Besip a středoškolská fyzika
 
22.9.2015 v 00:13
V úchvatném článku Poutejte se. Po prudkém brzdění se váha těla znásobí na několik tun se dočteme:

Když řidič prudce šlápne na brzdy nebo narazí, auto se zastaví, ale jeho tělo pokračuje dále stejnou rychlostí, dokud je nezastaví čelní sklo, palubní deska, sloup nebo chodník. Při prudkém zbrzdění z rychlosti 50 kilometrů v hodině se hmotnost jeho těla zvýší až šedesátkrát. Člověk o hmotnosti 90 kilogramů tak zvýší svoji hmotnost až na 5,4 tuny.



Když vynecháme rýpání do toho, že hmotnost se samozřejmě nemění, toto pochybení promineme a domyslíme si tíhu, dopočítáme se k zajímavým výsledkům.

Pokud Besip předpokládá při brzdění přetížení 60G, muselo by auto ze zmíněné padesátikilometrové rychlosti zastavit za cca 0.023 sekundy, tedy na vzdálenosti cca 16 cm.

A za tohle si ty darmožrouty platíme.

Naposledy editováno 22.09.2015 00:18:40

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Besip a středoškolská fyzika

22.9.2015 v 13:31 | Nahoru | #1

kubacech píše:
predikár A: řidič prudce šlápne na brzdy
predikát B: řidič narazí
predikát C: auto se zastaví

Potom můžeme výraz zapsat:
Když A nebo B pak C



Chybit ti tam "D" => AŽ

Dawe02> OK, ja jen, ze mi to pretizeni prijde na 50kmh strasne moc. Preci jen tu jsou defermacni zony atp...

Ale rozhodne neodporuji, fyzik nejsem.

(reakce na) Besip a středoškolská fyzika

22.9.2015 v 13:39 | Nahoru | #2
SLEEPER> prave pri 50km/h s polovicnim prekryvem do pevne prekazky se 50G uz blizis.
nejde jen o zpomaleni ve smeru jizdy, ale take o dalsi vektor - kolmy ke smeru jizdy- kterym te naraz rotuje kolem prekazky. Vetsinou tam pak vidis kolem 35G-40G podelne a cca 20G pricne. Celkem 45G...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist