globalmoto_kveten





Téma: Besip a středoškolská fyzika
 
22.9.2015 v 00:13
V úchvatném článku Poutejte se. Po prudkém brzdění se váha těla znásobí na několik tun se dočteme:

Když řidič prudce šlápne na brzdy nebo narazí, auto se zastaví, ale jeho tělo pokračuje dále stejnou rychlostí, dokud je nezastaví čelní sklo, palubní deska, sloup nebo chodník. Při prudkém zbrzdění z rychlosti 50 kilometrů v hodině se hmotnost jeho těla zvýší až šedesátkrát. Člověk o hmotnosti 90 kilogramů tak zvýší svoji hmotnost až na 5,4 tuny.



Když vynecháme rýpání do toho, že hmotnost se samozřejmě nemění, toto pochybení promineme a domyslíme si tíhu, dopočítáme se k zajímavým výsledkům.

Pokud Besip předpokládá při brzdění přetížení 60G, muselo by auto ze zmíněné padesátikilometrové rychlosti zastavit za cca 0.023 sekundy, tedy na vzdálenosti cca 16 cm.

A za tohle si ty darmožrouty platíme.

Naposledy editováno 22.09.2015 00:18:40

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Besip a středoškolská fyzika

22.9.2015 v 13:07 | Nahoru | #1

Dawe02 píše: ...isla a fakta ktera zde uvadim jsou dohledatelna (standardy, odborna literatura). Do 50G 6ms se bezne testuje a to i na lidech...



Nechci se zapojovat do diskuze. Za prvé ho psal trouba, který nechápe výpočty, což je logické, když plave i ve veličinách. Původní záměr vědců provádějích výpočty mohl být v pořádku. Za druhé ho zesměšňuje člověk, který na motorkářích dělá právě jenom bugr. Ale moc mě zaujala ta část s 50G na lidech. Můžeš doložit tohle? Myslím to vážně, nevyvolávám boj. Zajímá mě, při jakých příležitostech s tebou takhle třepou. Video by bylo lepší.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Besip a středoškolská fyzika

22.9.2015 v 13:18 | Nahoru | #2

KubaNěco píše: Nechci se zapojovat do diskuze. Za prvé ho psal trouba, který nechápe výpočty, což je logické, když plave i ve veličinách. Původní záměr vědců provádějích výpočty mohl být v pořádku. Za druhé ho zesměšňuje člověk, který na motorkářích dělá právě jenom bugr. Ale moc mě zaujala ta část s 50G na lidech. Můžeš doložit tohle? Myslím to vážně, nevyvolávám boj. Zajímá mě, při jakých příležitostech s tebou takhle třepou. Video by bylo lepší.



Jak jsem uz psal, dnesni doba ma enormni pozadavky na preziti kritickych komponent ve vozidle. Prikladne (to co jsem delal) elektronicke komponenty a celky podilejici se na vyhodnocovani narazu pro system predpinani pasu, aktivace airbagu, vypinani privodu paliva (..) musi splnit pozadavky alespon dle IEC 60068-2-29 Ea nebo 16750-3 ci ekvivalentu. Komponenti testy se jedou bez lidi, ale finalni system crash test (napr. v HMC Namyang, interni std) se musi podrobit zodpovedny a instrumentovany clovek (napr. quality manager), nikoliv figurina. 30km/h a 50km/h s polovicnim prekrytim a zivou osadkou jsem videl osobne.

Naposledy editováno 22.09.2015 13:19:23
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist