globalmoto_kveten





Téma: Besip a středoškolská fyzika
 
22.9.2015 v 00:13
V úchvatném článku Poutejte se. Po prudkém brzdění se váha těla znásobí na několik tun se dočteme:

Když řidič prudce šlápne na brzdy nebo narazí, auto se zastaví, ale jeho tělo pokračuje dále stejnou rychlostí, dokud je nezastaví čelní sklo, palubní deska, sloup nebo chodník. Při prudkém zbrzdění z rychlosti 50 kilometrů v hodině se hmotnost jeho těla zvýší až šedesátkrát. Člověk o hmotnosti 90 kilogramů tak zvýší svoji hmotnost až na 5,4 tuny.



Když vynecháme rýpání do toho, že hmotnost se samozřejmě nemění, toto pochybení promineme a domyslíme si tíhu, dopočítáme se k zajímavým výsledkům.

Pokud Besip předpokládá při brzdění přetížení 60G, muselo by auto ze zmíněné padesátikilometrové rychlosti zastavit za cca 0.023 sekundy, tedy na vzdálenosti cca 16 cm.

A za tohle si ty darmožrouty platíme.

Naposledy editováno 22.09.2015 00:18:40

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Besip a středoškolská fyzika

22.9.2015 v 12:45 | Nahoru | #1
Dawe02> ale já přece neřikám, že ne...já řikám jenom to, že při 20 G to nemusí vydržet páteř...a že je rozdíl mezi laboratorníma podmínkama a realitou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Besip a středoškolská fyzika

22.9.2015 v 13:07 | Nahoru | #2

selkie píše: Dawe02> ale já přece neřikám, že ne...já řikám jenom to, že při 20 G to nemusí vydržet páteř...a že je rozdíl mezi laboratorníma podmínkama a realitou



Menis pozici, predtim to znelo jinak (20G zlamane obratle).
Pater ci mozek nemusi vydrzet ani 12G po 2sekundy a presto jsi 12G incidentni zrychleni pravdepodobne zazil v zivote uz mnohokrat.
Laboratorni podminky jsou kalibrovany na realnych crash testech, stejne jako simulace. Rozdily tam jsou, ale zname a nevyznamne, pokud se to dela dobre.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist