globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Posunuté zadní kolo + chcípání + velká spotřeba
Zdravím, mám dotaz, je to normální mít na fazerovi posunuté zadní kolo vůči rámu celkově doprava (z pohledu zezadu)? Dělá to cca max 1.5cm.
Kolo je normálně vystředěné, zadní kyvka je nepoškozená. Při jízdě motorka nikam netahá.

Dále, motorka po zahřátí začne na volnoběh chcípat. TPS senzor by měl být vyměněný už dávno. Tak jen pro jistotu se ptám: když se motorka zahřeje, na volnoběh musím lehce držet plyn, aby mi nechcípla - otáčky volnoběhu v této situaci klesnou hodně dolů, někdě k 600ot. a pak to zdechne. Pokud ale jedu na 6 stupeň delší trasu a zastavím, je to ok, volnoběh je nějakých 1200. Tudíž myslím si, že to dělá v souvislosti s teplotou.

A poslední dotaz ke spotřebě: včera jsem natankoval plnou, vynuloval si počítadlo km. Najel jsem asi 57km a pak, na tom samém místě na benzínce (tudíž vylučuji jinačí sklon při tankování) jsem dotankoval 6l. Což mi příjde vcelku dost, nijak tu motorku nehoním. Jezdím na cca 3000-4000ot a byl to nájezd ve městě.

Dík

Naposledy editováno 23.09.2015 20:26:46
Předchozí
1 2
Následující

Posunuté zadní kolo + chcípání + velká spotřeba

20.9.2015 v 12:52 | Nahoru | #1
dej fotku toho kola,myslím že to normální není.

Posunuté zadní kolo + chcípání + velká spotřeba

20.9.2015 v 13:02 | Nahoru | #2
k volnoběhu : Kdy naposledy se vyměnil vzduch filtr, svíčky a bylo seřízení plus nastavit správně volnoběh ? 6l a 57km je docela dost na turistiku i po městě takže bych začal u toho filtru ten pokud je KO(zasra*ej) tak se nejvíc podílí na vysoké spotřebě a problémy se směsí a volnoběhem

jako píše hrochino chtělo by to fotku toho kola

Naposledy editováno 20.09.2015 13:05:33

1 reakcí na tento příspěvek Posunuté zadní kolo + chcípání + velká spotřeba

20.9.2015 v 13:25 | Nahoru | #3






Ten posuv kola jsem změřil na cca 1.2cm doprava.

Kdy byla dělaná údržba nevím, motorka je původem sice z ČR, ale ten kluk co to teď prodával to měl jen chvíli. Ten filtr je pod nádrží? A díky za tim, zkusím na něj mrknout.

Naposledy editováno 20.09.2015 13:28:43

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunuté zadní kolo + chcípání + velká spotřeba

20.9.2015 v 13:37 | Nahoru | #4
Mufiozo> jj sundej nádrž, odpoj rychlospojku na palivo, hadice odvzdušnění a přepadu, konektor na rezero a pak rozšroubuj airbox a vyndej filtr hned uvidíš jak na tom je

jinak to kolo se mě zdá fakt divný, máš tam dle rozkresu vše jak má být ?


Naposledy editováno 20.09.2015 13:41:46

Posunuté zadní kolo + chcípání + velká spotřeba

20.9.2015 v 13:41 | Nahoru | #5
A neklame to jenom tím křivým blatníčkem, držákem SPZ nebo jak se tomu nadává? Měření od kyvky taky moc neřekne, ta může být asymetrická kvůli řetěžu...

No a řěšit spotřebu po 60km je trochu mimo, sleduj to aspoň 1000km a pak to k něčemu bude.

Naposledy editováno 20.09.2015 13:43:33

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunuté zadní kolo + chcípání + velká spotřeba

20.9.2015 v 14:33 | Nahoru | #6

Kamikadze-Ace píše: Mufiozo> jj sundej nádrž, odpoj rychlospojku na palivo, hadice odvzdušnění a přepadu, konektor na rezero a pak rozšroubuj airbox a vyndej filtr hned uvidíš jak na tom je



Ta nádrž stačí jen nadzvednout.
Žádné odpojování hadic, nebo konektoru.
U řidítek se vyndají 2 šroubky držící nádrž a nádrž se vyklopí nahoru.
Něčím ji podepři a můžeš oddělat ten airbox a vyndat filtr.

Naposledy editováno 20.09.2015 14:33:53

(reakce na) Posunuté zadní kolo + chcípání + velká spotřeba

20.9.2015 v 14:44 | Nahoru | #7
VladaM> já bych si to udělal složitější

2 reakcí na tento příspěvek Posunuté zadní kolo + chcípání + velká spotřeba

20.9.2015 v 15:13 | Nahoru | #8
Tady dle pneu lze usoudit, že není něco v pořádku (pokud někdo s ní negumoval kruh ve směru hodinových ručiček ). Pokud k takto nerovnoměrnému opotřebení došlo na této mašině, tak v zatáčkách to půjde určitě poznat (alespoň někdo, kdo už má něco naježděno). Problém vidím v ohnuté kyvce, nebo na rámu v místě, kde je uchycena. Pokud by toto opotřebení pneu nebylo způsobené tím, co jsem zmínil, tak se může taky jednat o ohnutý podsedlový rám. Doporučuji zkontrolovat, zda jsou kola v ose (provázková metoda, kontrola pomocí latě).
Co se týká spotřeby, tak jak už někdo psal, změř to při větším nájezdu, ale každopádně tak vysoká spotřeba není v pořádku. Zkontroluj ten filtr a pak zkoumej dál.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunuté zadní kolo + chcípání + velká spotřeba

20.9.2015 v 15:29 | Nahoru | #9
Johnny1> Podepřel jsem motorku na centrálním stojánku tak, aby byl rám vodorovně (měřeno na trubkách pod sedlem vodováhou), sundal jsem kolo a rovněž jsem změřil, zda-žli jjsou nožky kyvky vodorovně. Výsledek: kyvka je vůči rámu pod sedlem vodorovně. Ten synek co jí měl chvíl předemnou si tam dal mírně zekřiva zadní kolo když šponoval řetěz, takže se mu to kolo sjelo nepravidelně.

Posunuté zadní kolo + chcípání + velká spotřeba

20.9.2015 v 15:30 | Nahoru | #10
No nic, mrknu ještě na ten filtr, pneu dám přezout, trochu poejzdím a pak to dám na komplet seřízení do servisu.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunuté zadní kolo + chcípání + velká spotřeba

20.9.2015 v 15:32 | Nahoru | #11
Johnny1> Nerovnoměrný sjetí pneu na mašině bych vůbec neřešil. Já mám už na několika motorkách vždycky dřív sjetou levou stranu a je nepravděpodobný že by měli všechny stejný poškození rámu (zvlášť když jedou rovně). Vysvětluju si to agresivnějším stylem průjezdu levých zatáček - je do nich víc vidět a mají větší poloměr. Třeba to má majitel naopak a jezdí rychleji pravý...
Navíc si nedovedu představit jak moc by to muselo být křivý aby se to takhle sjelo.

mufiozo>Zkus sundat značku i s tím držákem a udělej druhou fotku. Mě pořád přijde že kolo je dobře jenom ten plast letí ke straně.

Naposledy editováno 20.09.2015 15:35:25

1 reakcí na tento příspěvek Posunuté zadní kolo + chcípání + velká spotřeba

20.9.2015 v 15:51 | Nahoru | #12
Ten filtr potřebuje výměnu, to je jasné, ale příjde vám že je na tom tak špatně že by tak zvyšoval spotřebu?





(reakce na) Posunuté zadní kolo + chcípání + velká spotřeba

20.9.2015 v 15:53 | Nahoru | #13
stráťa> to není třeba, je to na beton vychýlené, měřil jsem to jednak ke stupačkám spolujezdce, druhak úhelníkem střed pneu je mimo blatník, takže je to opravdu mimo, cca ten 1.2cm.

(reakce na) Posunuté zadní kolo + chcípání + velká spotřeba

20.9.2015 v 16:03 | Nahoru | #14
Mufiozo> jj ten je úplně po smrti .... tipuju možná že tam několik let ....

Posunuté zadní kolo + chcípání + velká spotřeba

20.9.2015 v 16:10 | Nahoru | #15
No tak ten filtr vypada

Posunuté zadní kolo + chcípání + velká spotřeba

20.9.2015 v 16:25 | Nahoru | #16
Předchozí majitelé by asi potřebovali lehce přes ruce. Takhle srát na servis mašiny .

1 reakcí na tento příspěvek Posunuté zadní kolo + chcípání + velká spotřeba

20.9.2015 v 16:58 | Nahoru | #17
koukám na tu fotku a nechybí ti vlevo destička na šponováku?

(reakce na) Posunuté zadní kolo + chcípání + velká spotřeba

20.9.2015 v 17:34 | Nahoru | #18

callowsick píše: koukám na tu fotku a nechybí ti vlevo destička na šponováku?

chybí

(reakce na) Posunuté zadní kolo + chcípání + velká spotřeba

20.9.2015 v 18:36 | Nahoru | #19
stráťa> Vyosení, které je viditelné na první pohled (cca 4cm od osy) se skutečně odráží na pneu a to nejen tak, že je nesymetricky opotřebována.
Jinak naprosto souhlasím, že rozdílný styl projíždění pravých a levých zatáček se takto projeví.

1 reakcí na tento příspěvek Posunuté zadní kolo + chcípání + velká spotřeba

20.9.2015 v 18:40 | Nahoru | #20
co se týče toho kola, tak podle rozkreslení co tu poslal Kamikadze-Ace tak ty podložky (19) mají každá jinou velikost, nemáš je dané náhodou obráceně??

(reakce na) Posunuté zadní kolo + chcípání + velká spotřeba

20.9.2015 v 18:50 | Nahoru | #21
Alfionc> Díky! Hned to zkusím, toho jsem si vůbec nevšiml.

(reakce na) Posunuté zadní kolo + chcípání + velká spotřeba

20.9.2015 v 18:56 | Nahoru | #22
Mufiozo>Vyloučíme z toho tedy to nerovnoměrné opotřebení, jehož příčinu již známe. Ano kyvka vůči rámu vodorovně být samozřejmě může, ale taky může být posunuta osově vpravo bez takového natočení, které by jsi zaznamenal vodováhou. Opravdu změř tu osu kol pomocí latě (pokud ji máš k dispozici a rovnou), nejlépe to jde ve dvou. Při tom měření je velmi důležité správné seřízení zadního kola (při seřizování dej pozor na tu chybějící destičku na levé straně), protože malá odchylka udělá ve výsledku tohoto měření hodně. Změř to alepsoň 3x a pokud se výsledky jednotlivých měření nebudou nějak výrazně lišit, tak budeš zase kousek dále v řešení tohoto problému. Pokud kola budou v ose, tak s největší pravděpodobnosti bude problém v ohnutém podsedlovém rámu.
Co se týká spotřeby, tak jeden z faktorů byl opravdu ten filtr. Bohužel, i takoví se mezi námi najdou, kterým údržba nic neříká.

1 reakcí na tento příspěvek Posunuté zadní kolo + chcípání + velká spotřeba

20.9.2015 v 19:22 | Nahoru | #23
Sundal jsem zadní kolo a dívám se na ty podložky, díl č. 19, a obě jsou naprosto totožné - neklame ten obázek jenom?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunuté zadní kolo + chcípání + velká spotřeba

20.9.2015 v 19:30 | Nahoru | #24
Mufiozo> Ano klame, pokud by byly rozdílné, tak by nebyly označeny stejným číslem.

Posunuté zadní kolo + chcípání + velká spotřeba

20.9.2015 v 19:52 | Nahoru | #25
Jestli to při puštěných riditkach netahá do strany, tak mas ohnutou podsedlovku...prostě mašina složena na pravou stranu...k ojeté zadní gumě se nemá smysl vyjadřovat, zadní pneu taky ojizdim nepravidelně...

Posunuté zadní kolo + chcípání + velká spotřeba

20.9.2015 v 19:59 | Nahoru | #26
Pokud by tam bylo to kolo blbě,hodně brzy se to projeví na řetězovce...Ale takhle sjetý pneu mě přijde fakt divný...

(reakce na) Posunuté zadní kolo + chcípání + velká spotřeba

20.9.2015 v 20:04 | Nahoru | #27

Johnny1 píše: Mufiozo> Ano klame, pokud by byly rozdílné, tak by nebyly označeny stejným číslem.



Tak jsem provedl měření:

1.) Vzal jsem dvě přesné 2m dlouhé dubové fošny, jednu jsem položil na zadní kyvku a přesně ji srovnal s jejími konci. Druhou jsem prostrčil konstrukcí zadních stupaček a přitiskl ji spojkama na obou stranách, aby se opírala o stejné místo na rámu. Ve stejné vzdálěnosti nalevo i napravo od kyvky jsem změři vzdálenost desek. Několikrát jsem opakoval a dorovnával desky jak nejlíép to šlo, zkusil jsem i jiné desky. Výsledek: na pravé straně (z pohledu zezadu) jsou desky o něco blíž k sobě než na druhé.

2.) Střed zadního blatníku přidělaný na kyvce je vůči středu spodní části rámu (u výfuku) rovněž posunutý doprava.

Čili kyvka je jakoby vyosená doprava

Jenže jak se to mohlo stát... na tom rámu není žádný škrábanec, ani na karterech motoru, nejsou tam ani padáky a pochybuju že by ty krytky motoru nebo rám někdo lakoval...

Jde to nějak vyrovat?

1 reakcí na tento příspěvek Posunuté zadní kolo + chcípání + velká spotřeba

20.9.2015 v 21:08 | Nahoru | #28
Ok, takže změřeno pomocí latí, zadní kyvka není v ose v předním kolem, tedy podsedlákem to není.

Kolik tak cca stojí rovnání kyvky?

Naposledy editováno 20.09.2015 22:15:00

1 reakcí na tento příspěvek Posunuté zadní kolo + chcípání + velká spotřeba

20.9.2015 v 23:49 | Nahoru | #29
Odhaduju ,že ji máš nově koupenou a máš kupní smlouvu.Je tato závada uvedena ve smlouvě ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunuté zadní kolo + chcípání + velká spotřeba

20.9.2015 v 23:59 | Nahoru | #30
535xv> jako že má na bývalého majitele udělat bububu, vrat mi prachy a tu mrdku si vem zpátky?Zkusit to může. Ale pochybují, že z nej něco dostane....
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Řídítka Yamaha FZ6 Fazer 2005 Yamaha FZ6 Fazer BohusStejskal 4 20.12.2023 v 17:47 nevo7
nastavení páky řazení - na lepidlo ... Yamaha FZ6 N zero1724 2 23.10.2023 v 08:31 zero1724
Ukazatel Gipro FZ6 Yamaha FZ6 Fazer Dančák 16 22.9.2023 v 18:46 Radekkkkkkk
Fazer FZ6 Ukazatel Gipro Yamaha FZ6 Fazer S2, Yamaha FZ6 S2 jardarau 10 20.9.2023 v 10:55 Radekkkkkkk
Středový stojan na FZ6 Yamaha FZ6 Fazer, Yamaha FZ6 N, Yamaha FZ6 Fazer S2,... matesh13 7 9.9.2023 v 21:06 _Michal


TOPlist