Jak je to (především v zahraničí) s přepravou motorek na Pickupu - mám na mysli 4x4 Double CAB což v mém konkrétním případě znamená že motorka (CB 1300) + nějaká druhá po umístění na ložnou plochu má osu zadního kola na konci otevřených 5tých dveří tj asi bych řešil nějakou kolejnici jako výztuhu a malé prodloužení ložné plochy . Otevřenou plochu tedy přesahuji odhadem o 40cm.
Tak zkušenost? ..Strážníci ? postoje Němců ?
...napadla mne i možnost shodit přední kolo a fixovat motku na nějaký držák za kabinou - nicméně díky blatníku a kapotám tím získám odhadem tak 20cm při dost krkolomné montáži.
...možná něco málo ušetřím při fixování předního kola v rejdu, ale to jsem neřešil
Nepotřebuji rady typu "kup King Cab" nebo tipech na výběr auta - aktuálně mne zajímá jak vyřešeit přesun 2x ročně 2 motorek s posádkou kdesi po evropě, balkánu atd . Pokud bych vezl i valník asi bych se tím moc nezabýval, jdem mi o jízdu bez něj.
Děkuji
PS: nosnost neřeším, v papírech je 1000kg
E: dotazy proč nejedu po ose apod - mám po ose najezdíno vcelku dost, takže mi věřte že mám důvody a nebudeme je rozebírat :) děkuju
Naposledy editováno 19.09.2015 10:59:32
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) PickUp Double Cab vs 2 mašiny
FishX3 píše: citlivko :)))
každopádně je to s klidem - - 4lidi jsou cca 320Kg+2motky520kg.....proste to vyjde, nehledej problemy kde nejsou
Mně to je jedno,mě vážit nebudou
Edit:písmenka
Naposledy editováno 23.09.2015 13:10:00
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) PickUp Double Cab vs 2 mašiny
Jirka.46 píše: Jaký problém se řešil
Mě to je jedno,mě vážit nebudou
resil jsem, zda je na motorky potřeba v nemecku special podval - což se zdá být lichá informace i když jen podle toho že se tam ty motky vozí - - tj řeším, zda je někde v něměckým zákoně napsáno, že MOTOCYKL (možná obecně dopravní prostředek) se smí přepravovat pouze na k tomu určeném zařízení ...odtahovka, vozik na moto, návěs na přepravu automobilů atd... případně jaké musí mít toto náležitosti - - v čr to je pouze o dostatečně upevněném břemenu
další co jsem řešil bylo jak je to s přesahem nákladu - -zde sem se dozvěděl o té tabulce z reflexu - mimochodem co jsem to tady četl, vidím ji snad na každým autě co potkám :) :)
třetí věc jež vyplynula z debaty byla diskuze jak dostat břemeno (už ne jen motorku) na PickUp - - nějakej Lift co nebude vážit 500kg - což asi představu mám
Jinak ještě by se mi šiklo info o nějakým domácím budovateli co si na káru svépomocí namontil naviják bez origo montážn sady - což taky není uplně taková prdel jak z pohledu úřadů, tak aby si jeden káru svým vlastním navijákem neroztrhal .... :)
FishX3 píše: resil jsem, zda je na motorky potřeba v nemecku special podval - což se zdá být lichá informace i když jen podle toho že se tam ty motky vozí - - tj řeším, zda je někde v něměckým zákoně napsáno, že MOTOCYKL (možná obecně dopravní prostředek) se smí přepravovat pouze na k tomu určeném zařízení ...odtahovka, vozik na moto, návěs na přepravu automobilů atd... případně jaké musí mít toto náležitosti - - v čr to je pouze o dostatečně upevněném břemenu
další co jsem řešil bylo jak je to s přesahem nákladu - -zde sem se dozvěděl o té tabulce z reflexu - mimochodem co jsem to tady četl, vidím ji snad na každým autě co potkám :) :)
třetí věc jež vyplynula z debaty byla diskuze jak dostat břemeno (už ne jen motorku) na PickUp - - nějakej Lift co nebude vážit 500kg - což asi představu mám
Jinak ještě by se mi šiklo info o nějakým domácím budovateli co si na káru svépomocí namontil naviják bez origo montážn sady - což taky není uplně taková prdel jak z pohledu úřadů, tak aby si jeden káru svým vlastním navijákem neroztrhal .... :)
S tou nosností to vychází +- "akorát",ale náklad bude víc na zadku,takže není vyloučeno přetížení zadní nápravy.
Jo a taky se mi občas stává,že přijdu na nějakou (pro mě) novinku a najednou ji vidím kam se podívám
Akce
1. sehnat zimní kola
2. zsehnat rozumnej naviják
3. udelat mensi zmeny (zvednout cca 5 cm , opravit korbu, dat do hajzlu hardtop, sehnat levne schopny radio s videovstupem a couvaci kameru .....kapanek netusim kam couvam a s tou traverzo u vzadu pri bezmala 5m delce to zas takova prdel neni
4. rampa nad kabinu s prac svetlem vzad
zacit vymyslet lift na material a motorky...jedna z moznosti by byl i malej jeřáb z navijáku :))
1 reakcí na tento příspěvek PickUp Double Cab vs 2 mašiny
http://www.roadrange...Auffahrrampen/240015 od nich i koupeno, za 3 dny privezlo PPL
https://www.google.c...rc=Z0zBxzzDyLVT_M%3A
projeta zapadni evropa s amarokem, v nemecku 2x staveno policii a nebyl zadny problem, meli jsme tam vzdycky tu svetelnou rampu, meli jsme k tomu nejaky certifikat o homologaci, ale bylo to dodane v baleni s tou rampou, zadne zmeny na STK nebo tak neco nebylo potreba, i na rampe byla nejaka cedula s 8SDckem ...
funguje to zaroven i jako najezdni rampa, ale to asi rikam zbytecne ;)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) PickUp Double Cab vs 2 mašiny
xylem píše: mame vyzkouseno toto:
http://www.roadrange...Auffahrrampen/240015 od nich i koupeno, za 3 dny privezlo PPL
https://www.google.c...rc=Z0zBxzzDyLVT_M%3A
projeta zapadni evropa s amarokem, v nemecku 2x staveno policii a nebyl zadny problem, meli jsme tam vzdycky tu svetelnou rampu, meli jsme k tomu nejaky certifikat o homologaci, ale bylo to dodane v baleni s tou rampou, zadne zmeny na STK nebo tak neco nebylo potreba, i na rampe byla nejaka cedula s 8SDckem ...
funguje to zaroven i jako najezdni rampa, ale to asi rikam zbytecne ;)
Pri te kontrole si nemci nechali ukazat papiry od te rampy? Prohlizeli ji nebo jen kontrola dokumentu?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) PickUp Double Cab vs 2 mašiny
podle me vzhledem k tomu ze to nabizi nemecka firma na trh v nemecku tak to bude sicher .....
chtel sem puvodne taky delat nejake sofistikovanejsi elektroreseni, na youtube je spousta inspirace z ameriky, ale ve finale tohle naprosto v pohode funguje, holt jen musej bejt dva lidi na sundani, pokud to budes pouzivat singl, tak samo musis udelat nejakej vytah, najit jich jde ale dost, holt jen s tou homologaci je to proti usa v eu holt nah.....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) PickUp Double Cab vs 2 mašiny
z meho technickeho pohledu sou k pouziti tyhle dve konkretni reseni od tehle dvou konkretnich firem, maji to podle me technicky nejdotazenejsi:
jerab http://www.spitzlift.com/ ta verze 3,
rampa http://alfa-img.com...ft-gates-prices.html
prehodil sem misto koule ten americkej dvoupalcovej zapojak, nijak zvlast jejich autoprumysl nezeru, ale to jak je ten zapojak univerzalni a co vsechno do nej de pripojit je super, to koule je z tohohle pohledu k nicemu .... a proto ten jerab do toho zapojaku, kdyz ho potrebujes, tak ho proste nalozis a kdykoliv poskladas
ale samo to nikomu necpu, je to moje reseni pouzitelnosti ;)
Jinak mam NP300 Double cab, takze korba tusim 140cm bez čela a cca 180 s čelem motorka (CB1300 ) mi vychazi zadnim kolem lehce pred konec hrany zadnich dveri--- tj presahuje korbu .. ale jeste jsem ji tam necpal, mam tam boudu ktera pujde dolu asi po zime .... az bude rám a plachta
1 reakcí na tento příspěvek PickUp Double Cab vs 2 mašiny
ten jerab jde samodomo udelat uplne v pohode, v klidu i s ele.navijakem a tim ze neni k autu napevno tak nikdo zadny homologace zkoumat nebude, je to hodne sikovna a uzitecna vybava ....
s tim presahem korby to podle me neni problem, viz ta rampa, taky je udelama az na dvere a ty papirove unesou tusim 300kg, takze se tam dve motorky daji dat v pohode, ostatne pokud by se vesla na zavrenou korbu tak tu nemusime resit tu rampu ....
no tak za me je tema snad asi vycerpano, at ti dobre slouzi cokoliv nakonec vyberes a spachas ;)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) PickUp Double Cab vs 2 mašiny
Říkal jsem si že když nějak inteligentně vymyslím delší rameno, bude ten naviják působit jako protivaha... I když těch 40kg bude asi sranda. ... Líbilo by se mi zvedat břemeno cca 800kg.... Musím oprášit fyziku... Jinak co jsem koukal. Tak se na tu nohu směrem k zemi používá hever namísto teleskopu s čepy - považuji to za rozumne jelikož si celý auto sedne ponalozeni a tak o ten lift by se to opřelo čímž by pak nešel sundat
Naposledy editováno 19.10.2015 07:02:22
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) PickUp Double Cab vs 2 mašiny
a protizavazi nevim no, jednoducha fyzika 800 kg vs 40 kg ........ to rameno bude do druhyho pruhu ;)
vyres to uplne jednoduse silnostennou Al trubkou, treba tady maji vyber http://www.nett-metal.cz/kovy.html, vidim tam treba 90x15mm, bude to lehky a 800kg to neohne ani omylem ....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) PickUp Double Cab vs 2 mašiny
kazdopadne tuna neni malo a tam se to zamyslet bude potreba, nejen co do profilu, ale treba i typu lozisek na kladku, preci jen to je vaha
pokud fakt planujes tunu, pak vlastne musis pocitat ze i ten multimont (byt pres paku) bude pri otaceni bremene vertikalne zatizenej tou tunou, coz chcvilku vydrzi, ale urcite bude mit tendenci velmi zhoupnout auto, takze ja bych v tvem pripade udelal nohu i pod nej a vlastne ho pouzit jen jako drzak celeho jerabu ve vertikalni poloze ale ne pro zatez
ja to vse koncipoval na tech 300-400 kg jak to ma ten spitzlift a z hliniku, protoze sem uvazoval ze to mi pokud sem nekde sam staci (typicky nekde s motorkou "v lese"), pokud tam mam mit treba paletu cihel, tak vlastne ji vzdycky budu nekde nakladat ve stavebninach kde maj vzdycky jestera, a nebo ji vykladat nekde kde budou dalsi lidi, rozhodne ji nebudu skladat nekde v lese ;)
ale samo predpokladam ze vis proc to potrebujes, nicmene proste tunovej jerab tak aby byl safe a nevlnil se jako zvejkacka bude peknej kousek, o tom zadna, ale vyrobit rozhodne pujde, jen bych pak na to rameno spis uvazoval s hydraulickym zvedanim, jako to maji dilenske jerabky https://www.google.....12.1429.vHPYKRgoV_8
a ty vlastne tunovy sou celkem v pohode, takze zakladni rozmery jackelu mas (pocitej ze tam je bezpecnost minimalne 3-5, takze to muzes pro sve pouziti udelat i trochu mensi) vlastne jen vyresit to otaceni
1 reakcí na tento příspěvek PickUp Double Cab vs 2 mašiny
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) PickUp Double Cab vs 2 mašiny
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) PickUp Double Cab vs 2 mašiny
Jirka.46 píše: FishX3>Zdravím,jen pro zajímavost bych se chtěl zeptat na to max. zatížení náprav a celkovou hmotnost podle TP.Každý říká,že na korbu může naložit tolik a tolik,ale je rozdíl,jestli to naloží na předek,prostředek,nebo zadek korby.
Papírově to smí dostat na korbu 1t. Pneu bys měl mít s indexem 110, prázdný to má cca 500 kg na kolo. Kolik je v technicaku na nápravu teď nevím. Jaké údaje ještě potřebuješ?
1 reakcí na tento příspěvek PickUp Double Cab vs 2 mašiny
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) PickUp Double Cab vs 2 mašiny
1 reakcí na tento příspěvek PickUp Double Cab vs 2 mašiny
Celková 2860
Souprava 5850
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) PickUp Double Cab vs 2 mašiny
dva_hrnce píše: rozložení váhy je důležité Jirka.46>
Nemáš tuchy jak moc u pickupu (vozik vs poloprazdny auto ktery uz samo o sobe ma problem s lehkym zadkem)
1 reakcí na tento příspěvek PickUp Double Cab vs 2 mašiny
dva_hrnce píše: rozložení váhy je důležité Jirka.46>
Zrovna na tohle jsem nedavno náhodou narazil.Rozložení je hodně poznat na jízdních vlastnostech,jak na ovladatelnosti,tak na tahu do kopce,nebo brždění1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) PickUp Double Cab vs 2 mašiny
FishX3 píše: Nicmene Jirku to pocitam zajima pro pripad ze by napr vezl neco dlouheho nebo to proste nakladal a zadek auta - zatizeni zadku zlepsuje u tohoto auta jizdni vlastnosti. Neni to takova koza a kdyz se zabrzdi, nefrci to dal jako saně .... jen těch 98kW už neni uplně dost
U těch pickupů mi přijde ta nosnost přehnaná na to,jak malou a moc vzadu maji korbu.Třeba co jezdim s náklaďáčkem Nissan Cabstar,ten má podobnou nosnost 1100 kg,ale má korbu,že se ta hmotnost rozloží i na předek.Jinak ten zadek má taky lehoučkej,v zimě to prázdný pořád hrabe a driftujeedit:písmenko
Naposledy editováno 04.11.2016 19:45:07