Hledám v okolí Brna nějakej servis, dílnu..kohokoliv kdo mě pomůže odstranit problém na mém autě se starty studeného motoru. Jedná se o Octavií 1.8t 132kw RS kód motoru AUQ.
Problém je následující, když po delším stání přijdu k autu a chci nastartovat, tak na poprvé nenastartuju, motor se vůbec nechytne.. Na podruhé už začne reagovat. Jede jakoby na tři válce, pomůžu mu trosku plynem a už se chytne a od té doby jede bez problémů, necuka, táhne jak má, diagnostika píše 0 chyb.
Měnil jsem:
Palivový filtr
Palivové čerpadlo (byl by potřeba změřit tlak)
Svíčky
Všechny hadičky odvětrávání kliky které byli děravé. ( po výměne to přes zimu přestalo) tedka to zase začalo
Kamarád mi říká že to bude baterkou která je už nic moc. Ale tomu se mi moc nechce věřit, jelikož během dne kdy je motor zahřaty, tak chytne na brnk.
No prostě už nevím co bych dal musel vyměnit a nechce se mi věci měnit jen tak a doufat že to pomůže, takže bych vás poprosil kdo zná nějakého šikovného mechanika který se vyzna v těhle motorech, tak by mi mohl hodit kontakt. Brno a okolí.
Diky
prvně bych opravdu zkusil baterku a kontakty baterky jestli jsou ok, potom nepíšeš co startér jestli točí v pohodě nebo má problém naskočit jen motor. Pokud obě věci pak bych pokračoval cestou paliva a zapalko. Předpokládám něakou banalitu podobný problém jsem měl na golfu IV a byl to na startéru.
1 reakcí na tento příspěvek Motor 1.8T RS servis
Startér mě taky napadl, ale furt mě tam nějak nejde dohromady to, že jakmile se motor trosku ohřeje, tak už chytá bez problémů.
Zítra teda ještě zkusím koupit novou baterku co to udělá. Zatím diky za rady.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor 1.8T RS servis
Vítězslav_Máří píše: Nevím jak 1,8 turbo v benzínu,ale 1,9 tdi to dělá,když je horší starter.Ten si vezme víc proudu než by měl a pak ti to takto zlobí.Šel bych cestou starter,baterie.
Ty jo u dieselu jo? Ses si jistej ? Ten kdyz ma tlaky tak prece zas tolik nesejde na tom jak rychle se otoci ...
Rotacky mely casem problem s vybehanou hlavou cerpadla, ze se ztratil tlak nafty .. Tak pak za tepla tocej dyl ... Coz nejspis bude min znat kdyz se bude motor tocit rychle, ale neni to primarne problem starteru ale cerpadla...
Redy: za tepla mivaj takovyhle projevy ruzny indukcni/hallovo senzory - tzn senzor polohy kliky, vacky atd ...
Ale kamaraduv tata to mel u a3 1.8t od novyho auta, v zaruce tam na motoru vymenili snad vse a delalo to porad... Tak to jen abych te povzbudil :)
Jinak teda je to projev tak nejak vsech benzinovejch motoru - nejspis je motor jeste teplej podle senzoru - tak da jednotka malo paliva, ale sani uz je studeny a je to chudy ... Nebo neco v tomhle smyslu...(ikdyz delaly to i karbecovy stroje)
Naposledy editováno 18.09.2015 21:09:38
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor 1.8T RS servis
Jinak docela jste mě nahlodali tou baterkou, tak to zítra zkusím a jestli to pomůže, tak mě vážně už vomejou
redy19 píše: assassin> děkuji za povzbuzení, to vždy bodne vadné senzory by přece měla ukázat diagnostika ne?
Jinak docela jste mě nahlodali tou baterkou, tak to zítra zkusím a jestli to pomůže, tak mě vážně už vomejou
Bohuzel neukaze. Kdyz to hodne zjednodusim tak ohratej senzor polohy kliky se tvari jako ze motor stoji, ikdyz se toci ... Diagnostika ale nema jak zjistit ze je neco spatne... Samo ze to neni takhle jednoduchy, ale zhruba pro pochopeni.
Diagnostika obvykle ukaze pokud ze senzoru lezou vyssi nizsi hodnoty nez je nejaka mez, nebo u senzoru ktery maj primou vazbu na jine - ze jsou hodnoty v rozporu. Jsou ale senzory ktere takhle odhalit nejdou. Prave ty co jsem jmenoval umi takhle blbnout v zavislosti na teplote. Pak to taky umi delat zapalovaci civky/moduly - ale tonasi nevypada na tvuj pripad.
No muzes si na diagnostice nechat zobrazit palubni napeti (nebo ho merit) a pokud pri startovani sleze pod nakou hodnotu tak to muze delat blbosti - ale to by to muselo jit treba pod 10V ... To uz bys poznal ze tim ten starter sotva toci...
Naposledy editováno 18.09.2015 21:56:43
1 reakcí na tento příspěvek Motor 1.8T RS servis
1 reakcí na tento příspěvek Motor 1.8T RS servis
Diagnostika ma meraci protokol ked testujes jednotlive cleny aj na otacky starteru.
Tak isto sa testuju cidla el.mag.ventily atd.
Co diagnostika nevyhodi ako chybu neznamena ze chybne nieje.
Ale tam uz je potrebne vediet co a ako premerat.
Aj ked diagnostika v testovani akcnych clenov hodne napovie co a ako.
Som len amater z lakovne ale diagnostiku ako zaklad vstupu auta do dielne mam v popise prace.
maras píše: Buď ty čidla co píše Assassin, nebo teplotní čidlo, mělo by být na horní hadici co jde do chladiče... taky to můžou být i zapalovací cívky, ale to by i cukalo během jízdy.
Čidlo teploty jsem taky měnil, nepomohlo, cívky nové vyměněny ve svolavačce v origo škoda servisu. Mel jsem vadnou sérii a svolavačka platí furt.
1 reakcí na tento příspěvek Motor 1.8T RS servis
Tedka ještě ten snímač polohy vacky a pak už jen servis. Kašlu na to
redy19 píše: Takže napřed se zdálo že nová baterka pomohla, po celodenním stání, chytla.. Ale druhej den ráno už zase ne.
Tedka ještě ten snímač polohy vacky a pak už jen servis. Kašlu na to
Uz to tady padlo, zmerit komprese a teplotni cidlo motoru.
Popis by odpovidal na chudou smes pri studenem startu.
Indukcni snimace vetsinou zlobi na ohratem motoru.
Zkusit jestli to hazi jiskru asi neni tak tezke?
1 reakcí na tento příspěvek Motor 1.8T RS servis
Důkladně zkontroluj sací trakt mezi váhou vzduchu a hlavou motoru, tj včetně mezichladiče a kamsivedoucích hadiček. Při studeným startu k potížím stačí malinká netěsnost.
E: najdi si na webu návod na čistění váhy vzduchu. Taky to může mít vliv...
Naposledy editováno 22.09.2015 13:18:01
1 reakcí na tento příspěvek Motor 1.8T RS servis
Takže druhovýroba se moc neosvěčila :/
1 reakcí na tento příspěvek Motor 1.8T RS servis
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor 1.8T RS servis
1 reakcí na tento příspěvek Motor 1.8T RS servis
Minulej měsic jsem jel do Prahy na Bulovku a hned zase zpět do Brna na Žluťak a domu.. celkem najeto 550km a palubak ukazoval 6.5L pruměr .. což si myslim že je dobry.. předpisová jizda 130 na tempomat. Takže po tyhle strance jsem celkem spokojen.. a když mě občas přepadne závodnická nalada, tak se na to auto mužu docela spolehnout, protože ty koně tam ještě furt jsou
Předtim jsem měl E46 330D , vybornej motor, ale přišlo mě skoda ho trapit každen den cestou 6km do práce + 18kola a M-paket podvozek si tady na našich silnicich vybira dost svoji daň, že jsem dělal 2x do roka předni ramena :/ Tak jsem ho poslal pryč a koupil octu :)
Ale jak se znám, tak rád měnim auta, a už docela pokukuju po E91 330i Hrozně mě láka ten ještě ten klasickej šestiválec :) (kamoši si ze mě dělaji srandu, že koupim auto, vychytam na něm pomalu všechny mouchy a pak ho prodam. :D )
Naposledy editováno 23.09.2015 22:33:07