globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vybírám cestovní enduro
Ahoj, vybírám cestovní enduro a potřebuji poradit. Chci jezdit především po cestách (radši ALU kola než drátěné), Alpy, Dolomity atd. Motorka by měla být v prvé řadě pohodlná jak pro řidiče, tak pro spolujezdce (široké sedadlo). S manželkou máme oba 180cm na výšku, takže by motorka měla být dostatečně velká a vysoká. Mám zatím v hledáčku dva kandidáty a to R1200GS nebo DL1000 V-Strom. Nějaké tipy na další alternativy? Do motorky chci dát 150 - 180 tis. Kč. Díky.
Předchozí
1 2 3
Následující

Vybírám cestovní enduro

8.9.2015 v 13:51 | Nahoru | #1
Ani s jedním neuděláš chybu!!!
Za ty peníze co do toho chceš vrazit,ale budeš mít BMW o něco starší. V Strom za tu cenu pořídíš mladší a v dobré výbavě. Záleží kolik budeš na té motorce trávit času a podle toho se rozhodni.

1 reakcí na tento příspěvek Vybírám cestovní enduro

8.9.2015 v 14:10 | Nahoru | #2
Jeslti hledas cestovni enduro a chces lita kola ne draty a pohodli, tak proc z pohodli slevovat tim, ze budes mit enduro?
Proc nekoupis silnicni cestovni motorku kdyz enduro vlastnosti nebudou potreba? Snad to neni kult dnesni doby si kupovat SUV???

kawasaki GTR 1400
Yamaha FJR
Honda Paneuropean
BMW RT (nevim jesltli K1200RT nebo R1200RT)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybírám cestovní enduro

8.9.2015 v 14:29 | Nahoru | #3
KubaLC8> SUV motorky jsou fajn, tyhle ultra cesťáky moc nepotkávám, asi to nebude náhoda.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybírám cestovní enduro

8.9.2015 v 14:33 | Nahoru | #4

Tech píše: KubaLC8> SUV motorky jsou fajn, tyhle ultra cesťáky moc nepotkávám, asi to nebude náhoda.

Zcela souhlasím s Kubou. Proč kupovat GS, když se chce mrdat jen po asfaltu. Přední 17" je na asfaltu mnohem lepší volba než 19"
Kawasaki GTR nebo BMW R1200RT. Mít na to 180tis, tak V-stroma rovnou vyřadím generálně. Za 180 klacků si už můžeš vybírat

1 reakcí na tento příspěvek Vybírám cestovní enduro

8.9.2015 v 14:41 | Nahoru | #5
A já souhlasím s Techem: letos jsem chtěl měnit Varadero 1000 za BMW K1200GT a po svezení už vím, že zatímco Varan (GS/Strom/Capo atd.) jsou univerzály na kterých dojíždím 2km do práce, střihnu si "okolokomínovku" v neděli odpoledne a dám i Alpy, GTčko bych pod 200km cesty vůbec nevytahoval z garáže... ale proti gustu... a hlavně původní dotaz zní na cestování a tam jsou GTčka doma.

Vybírám cestovní enduro

8.9.2015 v 14:43 | Nahoru | #6
Je fakt ze je v tomhle případě zbytečný platit enduro přirážku.

(reakce na) Vybírám cestovní enduro

8.9.2015 v 14:48 | Nahoru | #7

Metalocalypse píše: A já souhlasím s Techem: letos jsem chtěl měnit Varadero 1000 za BMW K1200GT a po svezení už vím, že zatímco Varan (GS/Strom/Capo atd.) jsou univerzály na kterých dojíždím 2km do práce, střihnu si "okolokomínovku" v neděli odpoledne a dám i Alpy, GTčko bych pod 200km cesty vůbec nevytahoval z garáže... ale proti gustu... a hlavně původní dotaz zní na cestování a tam jsou GTčka doma.



Das recht....jak říkáme my Slované

1 reakcí na tento příspěvek Vybírám cestovní enduro

8.9.2015 v 14:53 | Nahoru | #8
proc nejde jezdit kolem komina na FJR/PA/RT a na varanu/GS jde?

(reakce na) Vybírám cestovní enduro

8.9.2015 v 14:55 | Nahoru | #9

Tech píše: KubaLC8> SUV motorky jsou fajn, tyhle ultra cesťáky moc nepotkávám, asi to nebude náhoda.



nahoda to neni, je to soucasny styl cendur, stejne tak jako SUV aut, co na tom, ze vlastnosti nikdy nevyuziju a budou me spis obtezovat, ale co? je to styl, dneska to ma kde kdo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybírám cestovní enduro

8.9.2015 v 14:57 | Nahoru | #10

KubaLC8 píše: proc nejde jezdit kolem komina na FJR/PA/RT a na varanu/GS jde?

cendura jsou ovladatelnější v nižších rychlostech. GT-čka jsou zase stabilnější a lepší v přímce. Kolem komína bych GT-čko taky z garáže netahal, pokud bych měl volbu si vzít cenduro. Však ono jen vytočit takové RT-čko z garáže, to dá fušku

Vybírám cestovní enduro

8.9.2015 v 14:59 | Nahoru | #11
V tom pripade musi existovat nejakej meziclanek pod GTckama - CBF1000?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybírám cestovní enduro

8.9.2015 v 15:12 | Nahoru | #12
seikos> Dejme tomu ale pořád mi to přijde že vybíráš jenom menší zlo, obojí je trápení. Na krátký trasy nebo ještě líp kličkování v zácpě se nehodí ani jedno.

(reakce na) Vybírám cestovní enduro

8.9.2015 v 15:15 | Nahoru | #13

stráťa píše: seikos> Dejme tomu ale pořád mi to přijde že vybíráš jenom menší zlo, obojí je trápení. Na krátký trasy nebo ještě líp kličkování v zácpě se nehodí ani jedno.

řešením je elektrokolo

(reakce na) Vybírám cestovní enduro

8.9.2015 v 15:16 | Nahoru | #14

stráťa píše: seikos> Dejme tomu ale pořád mi to přijde že vybíráš jenom menší zlo, obojí je trápení. Na krátký trasy nebo ještě líp kličkování v zácpě se nehodí ani jedno.



To bych teda odporoval. Mám VStroma v litru a je to na něm v poho jak na krátký trasy,tak i na kličkování v zácpě. Na ty zácpy je předpoklad nemít boční kufry

Vybírám cestovní enduro

8.9.2015 v 15:23 | Nahoru | #15
Je to jak u právníků - 100 lidí 150 názorů. že by BMW r1200 rt byla těžká motorka by se dalo diskutovat, ale dnešní móda si žádá cendura... Já zvažuji opačnou cestu. Mám TDM a chci RT

2 reakcí na tento příspěvek Vybírám cestovní enduro

8.9.2015 v 15:35 | Nahoru | #16
Zdá se mi to, nebo jen na tom cestovním enduru budu mít rovnější posez, než na moto-SUV?

Vybírám cestovní enduro

8.9.2015 v 15:47 | Nahoru | #17
motoSUV = cestovni enduro

(reakce na) Vybírám cestovní enduro

8.9.2015 v 16:12 | Nahoru | #18

lukee159 píše: Zdá se mi to, nebo jen na tom cestovním enduru budu mít rovnější posez, než na moto-SUV?

Jak u čeho. Třeba RT má cca stejný posez jako GS. Yamaha FJR a Kawa GTR má posez malinko předkloněný

1 reakcí na tento příspěvek Vybírám cestovní enduro

8.9.2015 v 16:13 | Nahoru | #19
Ještě jako cenduro bych tam přihodil Varadero. Ze silničního Triumph Tiger 1050; Yamaha FJR 1300, TDM 900; Honda CBF1000; BMW K1200GT/LT, R1200RT/ST. Když víš že budeš jezdit asfalt, zbytečný koukat po cenduru. A pohodlí např. na těch vrtulích budeš mít větší. Rozpočet máš dobrej, za to bude slušnej cesťák.

(reakce na) Vybírám cestovní enduro

8.9.2015 v 16:14 | Nahoru | #20
lukee159>

Tady máš co potřebuješ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybírám cestovní enduro

8.9.2015 v 17:23 | Nahoru | #21

mara.k píše: Ještě jako cenduro bych tam přihodil Varadero. Ze silničního Triumph Tiger 1050; Yamaha FJR 1300, TDM 900; Honda CBF1000; BMW K1200GT/LT, R1200RT/ST. Když víš že budeš jezdit asfalt, zbytečný koukat po cenduru. A pohodlí např. na těch vrtulích budeš mít větší. Rozpočet máš dobrej, za to bude slušnej cesťák.

Tiger, TDM a CBF bych vyřadil. Na 2x180cm jsou to dost malé motorky a v zejména TDM je ve dvou velkých lidech doslova nepohodlná

(reakce na) Vybírám cestovní enduro

8.9.2015 v 18:27 | Nahoru | #22
seikos> Tak radši víc a udělat skupinově selekci FJR mi přišlo docela pohodlný, i když jsem s ním jezdil teda jen půl hoďky a s automatem. Ale ten motor je bombovej

Vybírám cestovní enduro

8.9.2015 v 18:35 | Nahoru | #23
Cenduro má taky výhodu vtom, že když na něj dáš hliníkáče a padáky, stane se odolné vůči běžným pádům z blbosti. Taky se mi zdá, že jsou pohodlnější co se týče vzpřímeného posezu a hlavně úhlu v kolenou (seděl jsem na tom jen na výstavě, možná to tak není). GTR/FJR/PA musí být super na autobahnu, ale tam je stejně nuda...

Naposledy editováno 09.09.2015 09:09:51

1 reakcí na tento příspěvek Vybírám cestovní enduro

8.9.2015 v 18:42 | Nahoru | #24
180cm není žádný extra čahoun.

každý tady má svou pravdu,já taky jednu přihodím:na R1200GS je 180tist. málo,na +- téhle ceně začínají 10let staré vyskákané zdechliny.nechápu,proč se to tak drží...,ale to je jedno.

rozhodně je lepší kupovat "horší" motorku v top stavu,než dojebané "brko"....,dále pak vybírej podle toho,co se ti líbí a na čem se cítíš dobře,na rady a recenze se vyser,každá motorka má plusy a mínusy a vždy je něco za něco.univerzální motorka neexistuje,to by se pak vyráběla jen jedna a byl by klid.......

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybírám cestovní enduro

8.9.2015 v 20:01 | Nahoru | #25
Dolph-cz> já považuju dnes za univerzály multistradu (1200) a její napodobeniny (BMW s1000XR)

(reakce na) Vybírám cestovní enduro

9.9.2015 v 07:01 | Nahoru | #26

macek44 píše: Dolph-cz> já považuju dnes za univerzály multistradu (1200) a její napodobeniny (BMW s1000XR)



tak je sežeň za 180 tis. a já si vezmu vezmu hned od každé jednu,,,,,,

Vybírám cestovní enduro

9.9.2015 v 07:37 | Nahoru | #27
Jestli ona ta oblíbenost cestovních endur na úkor "cestovních motorek" nebude spíš v tom, že ty cestovní motorky jsou obludný neovladatelný těžký parníky. Když tady koukám do motokatalogu, tak takový GéeSo váží plný 238kg v posledním modelovým roku a RTčko 274kg. Rozdíl nádrže 20 vs 25L, možná ještě výška sedla 805 vs 850mm ve prospěch RTčka můžou být dobrý argumenty, ale prostě mi přijde, že aby si někdo koupil RTčko, FJRo nebo Paneuropana místo GSa, Supertenere, Varadera nebo V-Stroma, tak musí mít sakra argumenty a to hlavně chtít motorku na cestování striktně po dálnici nebo pěkný silnici a nic jinýho.

Vybírám cestovní enduro

3.12.2015 v 15:36 | Nahoru | #28
Ahoj tak takový problém jako máš teď Ty jsem řešil Já letos a vyřešil jsem to koupí Suzuki V-strom 1000.Je pohodlná a příjemně se na ni jezdí
a za sebe mám na ni ujeto zatím jen cca 2500 km,ale spokojenost je.Ale pokud by jsi měl na to takovou sumu jako píšeš asi bych šel do GS 1200.Jsou to držáci
a co jsem se o nich dočetl jsou prý fajn.Ale jak říkám s Dl 1000 chybu taky neuděláš.Tak přeji hezký a dobrý výběr

Vybírám cestovní enduro

3.12.2015 v 18:07 | Nahoru | #29
za 150 dostaneš GS i RT v pohodě se všema svolávačkama a máš 10tkm bez investic. Já jsem chtěl kupovat V-strom, ale po projetí i RT jsem změnil názor. Zatím RT prodali a jsem si řekl, že když jedu, tak jedu všude a to rozhodlo pro GS. Projed se na bramboře co má telelever, zdvojený brzdy a ihned přesedni na nízkorozpočtovku V-stroma a potom napiš.

(reakce na) Vybírám cestovní enduro

7.12.2015 v 21:40 | Nahoru | #30

seikos píše: Zcela souhlasím s Kubou. Proč kupovat GS, když se chce mrdat jen po asfaltu. Přední 17" je na asfaltu mnohem lepší volba než 19"
Kawasaki GTR nebo BMW R1200RT. Mít na to 180tis, tak V-stroma rovnou vyřadím generálně. Za 180 klacků si už můžeš vybírat



Nesouhlasím, aspoň ne zcela. Na rozdrbaný asfalt třeba v Rumunsku je 19tka lepší varianta a tyhle univerzální pravdy jsou tak trochu o ničem. Pravda, na ty Alpy se to vztáhnout dá, ale když vezmu asfalt v ČR.... A na druhu stranu souhlasím, že za 180 se vybrat dá.

Jinak pro tazatele: každému sedne něco jiného, takže to chce se svézt a dát taky na hlas srdce. Tady v těch fórech, to jsou občas dost akademický řeči, kde si každej ve finále stejně jen hájí to svoje. Za všechny uvedu sektu vyznavačů BMW Plky o rozpočtovkách mne osobně míjejí, důležité je, aby jsi byl za řídítky šťastnej a to můžeš bejt i na V-Stromu, když jsi ten typ, jen musíš rozdejchat to vědomí, že třeba to báwo má podvozek určitě vyspělejší. I přes to mne třeba 1150 nějak nevzala ...

S Tvým rozpočtem můžeš koupit Stroma ve stavu leštěnky a ještě Ti hodně peněz zbude. Jak tu někdo psal, báwo bude více olítané. Hodně štěstí při rozhodování.

Naposledy editováno 07.12.2015 21:43:09
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Potreboval bych radu jestli si nekd... BMW R 1200 GS fajgara 7 25.4.2024 v 19:21 ja1
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Zkušenost s firmou Mxtech BMW R 1200 GS RobocopCAP 20 5.4.2024 v 19:42 Anetoska
BMW R1200GS 2018 nebo R1250GS 2019 BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, BMW R 1300 GS Kohlstein 12 19.3.2024 v 10:03 Pedl
Hlučná spojka BMW R 1200 GS Cenda28 3 3.3.2024 v 21:06 yzf07


TOPlist