bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Automat nebo manuál
Zdravím všechny. Nedalo mi to, a po pročtení mnoha dikuzí, názorů a připomínek, z nichž některé jsou až příliš staré na to, aby na ně někdo ještě reagoval jsem se rozhodl udělat téma v současné době celkem "živé" - a sice: Názor na automatickou převodovku u motocyklu. Platí to zřejmě asi nejvíc pro nové řady motorek Honda - zejména NC 750 a Crosstourer, které je možné pořídit s dvouspojkovou převodovkou DCT. Je mi jasné, že už jen tato úvaha mne staví u mnoha motorkářů téměř na vrchol čertvě zapálené hranice, nicméně doopravdy by mne zajímal názor na tento problém. Není tak dávno doba, kdy se říkalo, že automat mohou mít jen "hloupí američané" a neschopní řidiči a že do auta patří "fofrklacek"... A hle - podíl automatů se u osobních aut výrazně zvýšil. Proč je to tedy "špatně" u motorek? Co je špatně chtít se "jen tak svézt"... bez toho, abych musel řešit kvalty? Svůj názor mám - ale zajímal by mne i názor ostatních - dokonce i těch, pro které je toto slovo na horním žebříčku vulgarity. I ti by měli mít přece k tomuto názoru DŮVOD.

2 reakcí na tento příspěvek Automat nebo manuál

Skvělá odpověď, děkuji! 26.8.2015 v 19:08 | Nahoru | #1
Jsem již víc jak tři roky vlastníkem Hondy VFR 1200 F DCT tzn. s automatickou dvojspojkovou převodovkou. Musím říct, že jsem si na automat zvykal dost dlouho. Hlavně proto, že jsem vždy jezdil s kvaltovkou a jízdu s automatem jsem si nedokázal představit. Ale život mne donutil koupit automat, jestli chci vůbec na motorce jezdit (úraz). Ze začátku jsem tomu nemohl přijít na chuť, pořád jsem měl pocit , že řadí jinak než bych chtěl já. Jednou dříve , podruhé později. Několikrát se mi stalo (v Alpách), že mi ve vrácečce najednou přeřadila z dva na jedna a to škubnutí mne málem poslalo k zemi. Ale postupně jsem se ,,naučil,, s tím žít, využívat drive a nebo sport mode, popř. ruční řazení ovladačem na řidítkách. Nyní už vím, že vrácečky v Alpách si musím řadit ručně, že dálnice je ideální s drive mode a když ve mne bouchnou saze, tak jedině sport mode.Takže závěrem mohu říct, že se s tím dá žít ale kdybych mohl, tak koupím raději kvalťák.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

26.8.2015 v 19:47 | Nahoru | #2

AlesRst1000Futura píše: Jsem již víc jak tři roky vlastníkem Hondy VFR 1200 F DCT tzn. s automatickou dvojspojkovou převodovkou. Musím říct, že jsem si na automat zvykal dost dlouho. Hlavně proto, že jsem vždy jezdil s kvaltovkou a jízdu s automatem jsem si nedokázal představit. Ale život mne donutil koupit automat, jestli chci vůbec na motorce jezdit (úraz). Ze začátku jsem tomu nemohl přijít na chuť, pořád jsem měl pocit , že řadí jinak než bych chtěl já. Jednou dříve , podruhé později. Několikrát se mi stalo (v Alpách), že mi ve vrácečce najednou přeřadila z dva na jedna a to škubnutí mne málem poslalo k zemi. Ale postupně jsem se ,,naučil,, s tím žít, využívat drive a nebo sport mode, popř. ruční řazení ovladačem na řidítkách. Nyní už vím, že vrácečky v Alpách si musím řadit ručně, že dálnice je ideální s drive mode a když ve mne bouchnou saze, tak jedině sport mode.Takže závěrem mohu říct, že se s tím dá žít ale kdybych mohl, tak koupím raději kvalťák.



tyjo fakt dik za osobni dojmy z delsiho pouzivani podle me by bylo idealni kdyby misto toho rucniho razeni na riditkach byla klasicka packa u levy stupacky, protoze jinak me to DCT prijde hrozne dobry reseni (narozdil od napr. D-CBS)

(reakce na) Automat nebo manuál

26.8.2015 v 20:02 | Nahoru | #3

AlesRst1000Futura píše: Jsem již víc jak tři roky vlastníkem Hondy VFR 1200 F DCT tzn. s automatickou dvojspojkovou převodovkou. Musím říct, že jsem si na automat zvykal dost dlouho. Hlavně proto, že jsem vždy jezdil s kvaltovkou a jízdu s automatem jsem si nedokázal představit. Ale život mne donutil koupit automat, jestli chci vůbec na motorce jezdit (úraz). Ze začátku jsem tomu nemohl přijít na chuť, pořád jsem měl pocit , že řadí jinak než bych chtěl já. Jednou dříve , podruhé později. Několikrát se mi stalo (v Alpách), že mi ve vrácečce najednou přeřadila z dva na jedna a to škubnutí mne málem poslalo k zemi. Ale postupně jsem se ,,naučil,, s tím žít, využívat drive a nebo sport mode, popř. ruční řazení ovladačem na řidítkách. Nyní už vím, že vrácečky v Alpách si musím řadit ručně, že dálnice je ideální s drive mode a když ve mne bouchnou saze, tak jedině sport mode.Takže závěrem mohu říct, že se s tím dá žít ale kdybych mohl, tak koupím raději kvalťák.



Taky moc díky za osobní zkušenost.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Potřebuji přezout své Nc 750x Honda NC 750X stafler 11 19.4.2024 v 20:44 stafler
Výměna zapalovacích svíček Honda VF... Honda VFR 1200F, Honda VFR 1200X Crosstourer sydy 17 3.4.2024 v 23:23 Deadman
Versys/ Nx / NC [1, 2] Kawasaki Versys 650, Honda NC 750X, Honda NX500 HALLU 54 26.3.2024 v 20:03 TomasNBK
HondaNC 750X rv2019 model 2020 Honda NC 750X 0Storm1 7 12.3.2024 v 10:25 0Storm1
Padaci ram z iron-skill Ukrajina Honda NC 750X skulo 2 22.2.2024 v 13:39 Pavel_NC750XD


TOPlist