globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Automat nebo manuál
Zdravím všechny. Nedalo mi to, a po pročtení mnoha dikuzí, názorů a připomínek, z nichž některé jsou až příliš staré na to, aby na ně někdo ještě reagoval jsem se rozhodl udělat téma v současné době celkem "živé" - a sice: Názor na automatickou převodovku u motocyklu. Platí to zřejmě asi nejvíc pro nové řady motorek Honda - zejména NC 750 a Crosstourer, které je možné pořídit s dvouspojkovou převodovkou DCT. Je mi jasné, že už jen tato úvaha mne staví u mnoha motorkářů téměř na vrchol čertvě zapálené hranice, nicméně doopravdy by mne zajímal názor na tento problém. Není tak dávno doba, kdy se říkalo, že automat mohou mít jen "hloupí američané" a neschopní řidiči a že do auta patří "fofrklacek"... A hle - podíl automatů se u osobních aut výrazně zvýšil. Proč je to tedy "špatně" u motorek? Co je špatně chtít se "jen tak svézt"... bez toho, abych musel řešit kvalty? Svůj názor mám - ale zajímal by mne i názor ostatních - dokonce i těch, pro které je toto slovo na horním žebříčku vulgarity. I ti by měli mít přece k tomuto názoru DŮVOD.

1 reakcí na tento příspěvek Automat nebo manuál

24.8.2015 v 15:27 | Nahoru | #1
Assassin> Je třeba rozlišovat mezi quickshiftem na závodní mašině (což je IMHO fajná věc) a dvojspojkovou převodovkou á la NC. Mezi tím je přeci diametrální rozdíl jak z hlediska techniky, tak z hlediska chování za jízdy.

Co se týče různých traction control, launch control a podobných, pak souhlasím s Dráťou, že se nejedná o nic jiného, než omezovače výkonu. Pokud je chce někdo používat v rámci nahánění setinek na okruhu, prosím, je to jeho věc (osobně preferuji jiný přístup, taky je ovšem pravda, že na okruzích jezdím málo a špatně a na slabém stroji). Narážel jsem ale na jinou věc, a sice, že dost lidí si koupí bez adekvátních zkušeností hodně silný bike s tím, že je to OK, že můžou v zatáčce tahat za plyn jak chtějí a asistent se postará. Tahle cesta je jednak nebezpečná, protože žádný asistent není všemocný, a druhak se tím jezdec podle mě okrádá o rozvíjení svých schopností.

Co bych naopak z elektronických systémů vyzvedl, je ESA od BMW (dnes už asi něco podobného má víc výrobců) – to mě doslova nadchnulo, to považuji za skutečný krok vpřed.

art007> Nechápu, proč nám tu pořád narcisticky předhazuješ svůj způsob vnímání motorkaření? Čekáš, že tě budeme poplácávat po ramenou jako jediného rozumného, nebo ti to rozmlouvat jako neskutečnou nudu?
Ani jedno by nebylo správný, způsobů, jak přistoupit k jízdě na motorce, je celá řada. Důležitý je, aby každýmu vyhovoval zrovna ten jeho, co si o tom myslí okolí je duševně vyrovnanému jedinci srdečně jedno. Každopádně tě můžu ujistit, že podobný přístup jako prezentuješ ty vyznává celá řada lidí.

Naposledy editováno 24.08.2015 15:29:01

(reakce na) Automat nebo manuál

24.8.2015 v 16:26 | Nahoru | #2

JohnnyS08 píše: Assassin> Je třeba rozlišovat mezi quickshiftem na závodní mašině (což je IMHO fajná věc) a dvojspojkovou převodovkou á la NC. Mezi tím je přeci diametrální rozdíl jak z hlediska techniky, tak z hlediska chování za jízdy.

Co se týče různých traction control, launch control a podobných, pak souhlasím s Dráťou, že se nejedná o nic jiného, než omezovače výkonu. Pokud je chce někdo používat v rámci nahánění setinek na okruhu, prosím, je to jeho věc (osobně preferuji jiný přístup, taky je ovšem pravda, že na okruzích jezdím málo a špatně a na slabém stroji). Narážel jsem ale na jinou věc, a sice, že dost lidí si koupí bez adekvátních zkušeností hodně silný bike s tím, že je to OK, že můžou v zatáčce tahat za plyn jak chtějí a asistent se postará. Tahle cesta je jednak nebezpečná, protože žádný asistent není všemocný, a druhak se tím jezdec podle mě okrádá o rozvíjení svých schopností.

Co bych naopak z elektronických systémů vyzvedl, je ESA od BMW (dnes už asi něco podobného má víc výrobců) – to mě doslova nadchnulo, to považuji za skutečný krok vpřed.

art007> Nechápu, proč nám tu pořád narcisticky předhazuješ svůj způsob vnímání motorkaření? Čekáš, že tě budeme poplácávat po ramenou jako jediného rozumného, nebo ti to rozmlouvat jako neskutečnou nudu?
Ani jedno by nebylo správný, způsobů, jak přistoupit k jízdě na motorce, je celá řada. Důležitý je, aby každýmu vyhovoval zrovna ten jeho, co si o tom myslí okolí je duševně vyrovnanému jedinci srdečně jedno. Každopádně tě můžu ujistit, že podobný přístup jako prezentuješ ty vyznává celá řada lidí.



rozebírání elektro systému přeskočím - to mi nepřísluší, pouze poznamenám jedno - můj názor - a nevnucuji ho: každý elektronický systém je krok vpřed. Jen některé prostě nejsou pro všechny. Jeden ocení to, druhý ono. Ale řečeno básnicky "není elektronický systém ten, aby se zavděčil všem"

A k označení své osoby jako "narcistické" se budu muset ohradit - zaprvé to slovo znamená něco úplně jiného (nejsem člověk s přehnaným obdivem sám k sobě, s arogantním vystupováním a nedostatkem pochopení pro druhé, které chápe jen jako nástroje pro vlastní cíle - wikipedia) - a zadruhé jen reaguji na nekteré info typu: "pár motorkářů znám, ale ani jeden z nich nepatří do této kategorie". A můj způsob vnímání jsem nikde nepředhazoval - jen prezentoval jsem svůj pohled na věc. Tot vše - a myslím, že tohle se ještě smí. To zatím EU nezakázala...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda X-ADV dotaz Honda NC 750X, Honda X-ADV Meny33 10 Včera v 18:35 HonzaeR
Bosna, červen, hlavně asfalt + obča... Honda NC 750X Lacer 10 29.5.2024 v 13:23 pallous
Honda NC 750 X snizeni [1, 2] Honda NC 750X oggycek 32 6.5.2024 v 14:08 Radek_S
Potřebuji přezout své Nc 750x Honda NC 750X stafler 11 19.4.2024 v 20:44 stafler
Výměna zapalovacích svíček Honda VF... Honda VFR 1200F, Honda VFR 1200X Crosstourer sydy 17 3.4.2024 v 23:23 Deadman


TOPlist