bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Automat nebo manuál
Zdravím všechny. Nedalo mi to, a po pročtení mnoha dikuzí, názorů a připomínek, z nichž některé jsou až příliš staré na to, aby na ně někdo ještě reagoval jsem se rozhodl udělat téma v současné době celkem "živé" - a sice: Názor na automatickou převodovku u motocyklu. Platí to zřejmě asi nejvíc pro nové řady motorek Honda - zejména NC 750 a Crosstourer, které je možné pořídit s dvouspojkovou převodovkou DCT. Je mi jasné, že už jen tato úvaha mne staví u mnoha motorkářů téměř na vrchol čertvě zapálené hranice, nicméně doopravdy by mne zajímal názor na tento problém. Není tak dávno doba, kdy se říkalo, že automat mohou mít jen "hloupí američané" a neschopní řidiči a že do auta patří "fofrklacek"... A hle - podíl automatů se u osobních aut výrazně zvýšil. Proč je to tedy "špatně" u motorek? Co je špatně chtít se "jen tak svézt"... bez toho, abych musel řešit kvalty? Svůj názor mám - ale zajímal by mne i názor ostatních - dokonce i těch, pro které je toto slovo na horním žebříčku vulgarity. I ti by měli mít přece k tomuto názoru DŮVOD.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

24.8.2015 v 09:06 | Nahoru | #1

art007 píše: Já vím - musí být technicky účinější - když je větší přítlačná plocha při stejné síle tlaku, tak musí být vyšší účinnost - ale já to myslel jako komplet. A přičtu li směr kterým pakny tlačí na buben - který je symetrický - tak musí brzdit lépe. Ale pokud by byla síla tlaku stejná jako u kotoučových, tak by to asi rychle shořelo...
Proto jsem psal o nižší účinnosti - Plocha + Tlak + teplota (+ další blbůstky, jako seřizovatelnost, dávkovatelnost, atp.) - to dá dohromady účinnost.



S plochou to absolutne nema nic spolecneho - treci sila nezavisi na plose, ciste jen na pritlacne sile a koefecientu treni. Plocha uz ma vliv ciste jen na vydrz desek/oblozeni a na odvod tepla...
Ucinnost navic opravdu neni definovana tak jak pises...

Vyhoda bubnovych brzd je uplne nekde jinde - jdou konstrukcne postavit tak, ze reakce od treci sily pusobi jako pritlacna sila = jako by tam byl posilovac. Coz ale lze udelat - sice trosku sloziteji - i u kotoucu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

24.8.2015 v 09:24 | Nahoru | #2

assassin píše: S plochou to absolutne nema nic spolecneho - treci sila nezavisi na plose, ciste jen na pritlacne sile a koefecientu treni. Plocha uz ma vliv ciste jen na vydrz desek/oblozeni a na odvod tepla...
Ucinnost navic opravdu neni definovana tak jak pises...

Vyhoda bubnovych brzd je uplne nekde jinde - jdou konstrukcne postavit tak, ze reakce od treci sily pusobi jako pritlacna sila = jako by tam byl posilovac. Coz ale lze udelat - sice trosku sloziteji - i u kotoucu



Ty "+" tam nejsou jako rovnice, ale jako info, ze ty aspekty se na tom podileji.
A velikost treci plochy celkove na ucinnosti zavisi. Resp, zavisi na tom celkova funknost a vydrz. Jinak by stacila desticka jako petikoruna... Ale ta by po jednom zabrzdeni byla v pr..eli. Jako posilovac pusobi svym zpusobem sama o sobe jejich odstrediva sila...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Potřebuji přezout své Nc 750x Honda NC 750X stafler 11 19.4.2024 v 20:44 stafler
Výměna zapalovacích svíček Honda VF... Honda VFR 1200F, Honda VFR 1200X Crosstourer sydy 17 3.4.2024 v 23:23 Deadman
Versys/ Nx / NC [1, 2] Kawasaki Versys 650, Honda NC 750X, Honda NX500 HALLU 54 26.3.2024 v 20:03 TomasNBK
HondaNC 750X rv2019 model 2020 Honda NC 750X 0Storm1 7 12.3.2024 v 10:25 0Storm1
Padaci ram z iron-skill Ukrajina Honda NC 750X skulo 2 22.2.2024 v 13:39 Pavel_NC750XD


TOPlist