než mne začnete kamenovat slovy projdi si fórum, to už se to řešilo, svez se a uvidíš bych poprosil o radu. V současnosti jezdím Scarvera F650CS, pro cesty kolem komína mi úplně stačí. Důvodem koupě byla srdcovka a chuť zase začít po delší pauze jezdit. Teď už mne svrbí dlaně se vydat někam dál, ale mám problém s tím, že je na mých 185cm na delší trasy malá. Začnou se mi hlásit klouby, záda, kyčle a vše co bylo za předchozích 50 let provozem opotřebené. Uvažuji o koupi ještě jedné motky, jezdím převážně sám, silnice, kochačky a vyhovují mi nízké otáčky s krouťákem. Logicky mi z toho vychází nějaký chopper, nebo cenduro, ale nechci se zase tahat s nějakou těžkou krávou. Je tu někdo podobně "postižený" kdo by mně dokázal nasměrovat na nějakou hodnou motku pro vyšší postavu, pohodlným posazem, s rezervou výkonu, která je k jezdci trochu tolerantní? Finanční limit schválně neuvádím, záleží na tom jak se mi bude líbit
2 reakcí na tento příspěvek Poraďte prosím motku pro "dědka"
Na Varanu jsem něco najel a je to takovej pohodlnej koráb, kterej ale umí i celkem upalovat.
Záleží co bys radši, jakou značku preferuješ.
Naposledy editováno 14.08.2015 11:11:18
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poraďte prosím motku pro "dědka"
Lucky-Jarda píše: To je docela rozptyl jestli Varan, velký těžký koráb nebo T-Alp obratný lehčí ekonomičtější ježdění. Na cestování bych volil Varana. Po rozjetí i v malých rychlostech mě velice mile překvapil lehkostí se kterou se ovládal. Taková motorčička hračička. Místa fůra a výkon 100 koní spolu s krouťákem 100 Nm = pohodový cestování první třídou. Koukal bych (neznám rozpočet) po roku výroby 2003 a vejš kdy už byly karbce nahrazený vstřikem a klesla tak nenažranost motoru. Dostupnosti dílů bych se vůbec nebál a u Varana vůbec. Je jich spousta a člověk tak může vybírat i z dílů nebo doplňků z druhé ruky. A nebo klidně BMW R1150GS. Starší, ale nedotčený elektronikou. Poctivý kus železa který tu při dobré péči bude i po nás. Sám ho mám a spokojenost.
Koukám, že jsi příznivcem modré vrtule Tu 1150GS jsem také okukoval, ale trochu mám z toho přechodu trochu strach, přeci jenom je Scarver proti tomu takový prcek...Nedotčený elektronikou myslíš ABS?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poraďte prosím motku pro "dědka"
K tému chopper ne debilní ergonomie posezu nějaký cenduro a je jestli jezdíš jenom silnici tak bych klidně zvážil něco jako bmw RT - fjr .. váha to je věčný boj jedna vec je papír druhá jak se to chová
ale jak psali už lidi takový kompromis mi přijde V Strom coz je opravdu dobrá motorka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poraďte prosím motku pro "dědka"
Seeker65 píše: Koukám, že jsi příznivcem modré vrtule Tu 1150GS jsem také okukoval, ale trochu mám z toho přechodu trochu strach, přeci jenom je Scarver proti tomu takový prcek...Nedotčený elektronikou myslíš ABS?
Asi nemá smysl lhát. Dobrá jsem fanda značky a i prodejce BMW motocyklů v HK 1150GS je veliká, ale třeba Varadero je větší, ale toho bych se nebál. GS je ovladatený nádherně. Slýchám často že je v nízkých rychlostech ovladatelnější než Varan, nevím, jel jsem na obou a mě přišli na stejno, oba super. ABS je u 1150 k dostání, ale já ho nemám. Chtěl sem ho, ale přišla nabídka na ten kus co mám a bylo rozhodnuto. Najeto 100 000km a přede si jak kotě. Když by si měl cestu kolem klidně tě s 1150GS seznámím ať do toho nejdeš naslepo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poraďte prosím motku pro "dědka"
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poraďte prosím motku pro "dědka"
1 reakcí na tento příspěvek Poraďte prosím motku pro "dědka"
Naposledy editováno 14.08.2015 12:50:59
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poraďte prosím motku pro "dědka"
Lucky-Jarda píše: ....A nebo klidně BMW R1150GS. Starší, ale nedotčený elektronikou. Poctivý kus železa který tu při dobré péči bude i po nás. Sám ho mám a spokojenost.
To raději R1100GS. 11pade je jen bezvýznamný mezityp..... .
Naposledy editováno 14.08.2015 13:12:30
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poraďte prosím motku pro "dědka"
hobr píše: To raději R1100GS. 11pade je jen bezvýznamný mezityp..... .
Je i není. Má šestku na který jsem trval. Vím že 1100 je jinak zpřevodovaný aby ta chybějící šestka nebyla na závadu, ale přeci jen když pojedeme stovečkou tak 1100 bude mít tak nějak optimální otáčky a 1150 na šestku poběží téměř na volnoběh. V devadesáti se ani nevyplatí tam šestku dávat protože se to bude dusit.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poraďte prosím motku pro "dědka"
Lucky-Jarda píše: Je i není. Má šestku na který jsem trval. Vím že 1100 je jinak zpřevodovaný aby ta chybějící šestka nebyla na závadu, ale přeci jen když pojedeme stovečkou tak 1100 bude mít tak nějak optimální otáčky a 1150 na šestku poběží téměř na volnoběh. V devadesáti se ani nevyplatí tam šestku dávat protože se to bude dusit.
Mám 11tku a nějaká šestka mi vůbec nechybí. V dědině za 4, mimo dědinu za 5, až do maximálky. U 11pade dáš šestku jen na dálnici - vyzkoušeno. Navíc má hydraulické ovládání spojky, což mi také vadí (lanko je jednodušší). Ale je to "věc každého soudruha, že..."
1 reakcí na tento příspěvek Poraďte prosím motku pro "dědka"
Seeker65 píše: Uvažuji o koupi ještě jedné motky, jezdím převážně sám, silnice, kochačky a vyhovují mi nízké otáčky s krouťákem. Logicky mi z toho vychází nějaký chopper, nebo cenduro, ale nechci se zase tahat s nějakou těžkou krávou. Je tu někdo podobně "postižený" kdo by mně dokázal nasměrovat na nějakou hodnou motku pro vyšší postavu, pohodlným posazem, s rezervou výkonu, která je k jezdci trochu tolerantní?
Jsme na tom oba podobně jak tělesnou výškou a věkem, tak i s tím "postižením" kochačkama, sólo jízdama (u mne převážně po okreskách) a preferencí nízkoobrátkových motorů "s krouťákem"...
A když píšeš, že hledáš něco jako čopra nebo cenduro a jezdíš na Scarverovi, tak si dovolím zareagovat. V posledních letech jsem jezdil cestovní enduro BMW F650GS (stejný motor jako v Tvém Scarverovi, vyšší podvozek a sekundár řetězem), krujzr Hondu Shadow VT 750, čtvrttunového nadlitrového BMW boxera, čtvrtinkové motardy a endurka Yamaha WR250X a WR250R a čopra Hondu VT 750 Shadow Spirit. Jakýmsi průnikem tohoto všeho jsem se postupně dopracoval k Hondě NC 750 jakožto už k mému osmému vlastnímu 4T motocyklu (nebo celkově k 10. motorce včetně dvoutaktů z mládí) - přišla mi svým univerzálním využitím a snadným ovládáním podobná jako 650 ccm silniční enduro BMW F650GS, ale přitom s ještě lepším motorem (méně vibrující a ještě úspornější dvouválec u Hondy NC, s ještě větším rozsahem POUŽITELNÝCH otáček a navíc honďácky spolehlivě startující). Svou robustností, nosností a zátahem motoru v nízkých a středních otáčkách mi pak ta Honda NC zase přijde srovnatelná s legendárním a ještě celkem nízkoobrátkovým BMW boxerem R1100GS nebo R1150GS.
Projev motoru (vibrace, zvuk, zátah respektive krouťák posazený dolu, vlivem přesazení kliky charakter společný s V-éčkovým motorem) mi připadá skoro jako u čoprkrujzrů, ale na rozdíl od nich má NCčko menší hmotnost, lepší podvozek s vyššími zdvihy a lepší ovladatelnost, lépe a bezpečněji se na něm sedí a jezdí, mj. lépe brzdí a zatáčí. A kvůli loukoťovým kolům s bezdušáky a kvůli absenci množství chromu má NC-čko mnohem menší nároky na kosmetickou údržbu. Přitom ale NCčko má kochací potenciál stejně velký jako kvalitní litrové čoprkrujzery, ovšem bez jejich nevýhod.
http://nc700.sk/view...amp;start=225#p15765
Případně se ještě mrkni na Deauvillku (Honda NT 700V nebo starší NTV 650) - taky nabízí za dobré peníze celkem dost přiměřeně kvalitní muziky, která by možná mohla vyhovovat právě Tvým požadavkům.
Naposledy editováno 14.08.2015 16:21:08
Seeker65 píše: Lucky-Jarda> Už jsme tu vícekrát narazili na bramboráčky F800něco, prý na tom nejsou zrovna dobře motory se spolehlivostí, co je na tom pravdy? Jestli tedy můžeš?
Řekl bych že musím byl jsem se zeptat přímo kluků na servise jak vidí spolehlivost motorek F800?? a odpověď byla Šalamounská. Prý, osmistovky jsou na tom se spolehlivostí +/- stejně jako motorky s boxer motorem a lépe v tom že mají méně elektroniky která se byť v malé míře, ale přeci jen občas pokazí u boxerem vybavených strojů.
i ta honda deavil kardan kapotáž dvovál i relativně nízké pořizovačka by se na cestování zdála dobrá ale je těžší jak bávo
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Válečné motorky, zvuková kulisa BMW F 650 CS, BMW F 650 ST, BMW F 650 GS, BMW F 650,... | tigerhareram | 10 | 3.3.2024 v 13:33 karavanista |
Nosiče bočních kufrů Kappa se systé... BMW F 650 CS | Sarell1994 | 1 | 2.11.2023 v 06:06 BARTUS |
Víko nádrže BMW F 650 CS | ValdaAku | 2 | 7.9.2023 v 20:31 ja1 |
BMW F 650GS a výměna kol /z litých... [1, 2] BMW F 650 CS, BMW F 650 GS, Ostatní cestovní | Makiška | 37 | 14.8.2023 v 11:43 Krautkopf |
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... | pajovka | 101 | 14.6.2023 v 06:32 t_freedom |