globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Poraďte prosím motku pro "dědka"
14.8.2015 v 10:06
Ahoj,

než mne začnete kamenovat slovy projdi si fórum, to už se to řešilo, svez se a uvidíš bych poprosil o radu. V současnosti jezdím Scarvera F650CS, pro cesty kolem komína mi úplně stačí. Důvodem koupě byla srdcovka a chuť zase začít po delší pauze jezdit. Teď už mne svrbí dlaně se vydat někam dál, ale mám problém s tím, že je na mých 185cm na delší trasy malá. Začnou se mi hlásit klouby, záda, kyčle a vše co bylo za předchozích 50 let provozem opotřebené. Uvažuji o koupi ještě jedné motky, jezdím převážně sám, silnice, kochačky a vyhovují mi nízké otáčky s krouťákem. Logicky mi z toho vychází nějaký chopper, nebo cenduro, ale nechci se zase tahat s nějakou těžkou krávou. Je tu někdo podobně "postižený" kdo by mně dokázal nasměrovat na nějakou hodnou motku pro vyšší postavu, pohodlným posazem, s rezervou výkonu, která je k jezdci trochu tolerantní? Finanční limit schválně neuvádím, záleží na tom jak se mi bude líbit

Poraďte prosím motku pro "dědka"

14.8.2015 v 10:12 | Nahoru | #1
Tak zůstaneme li u BMW tak se nabízí F700GS (osmistovka motor s výkonem 75 koní) nebo F800GS tentýž motor ale výkon 85 koní. Výšku máme stejnou a mě se na tom sedí vážně dobře.

Poraďte prosím motku pro "dědka"

14.8.2015 v 10:19 | Nahoru | #2
záleží jen na tobě Honda varadero 1000??

Poraďte prosím motku pro "dědka"

14.8.2015 v 10:20 | Nahoru | #3
F800GS, Tiger 800XC, TDM, Versys, Transalp je toho mraky.

Poraďte prosím motku pro "dědka"

14.8.2015 v 10:47 | Nahoru | #4
Díky za rychlé reakce, upřímně o všech výše uvedených jsem již uvažoval, BMW mi připadá trochu dražší v porovnání cena/výkon, zase podle mých osobních zkušeností není problém s dostupností náhradních dílů, ale spíše mne to táhne směrem Varan, Transalp....Jak je to tam?

2 reakcí na tento příspěvek Poraďte prosím motku pro "dědka"

14.8.2015 v 11:04 | Nahoru | #5
To je docela rozptyl jestli Varan, velký těžký koráb nebo T-Alp obratný lehčí ekonomičtější ježdění. Na cestování bych volil Varana. Po rozjetí i v malých rychlostech mě velice mile překvapil lehkostí se kterou se ovládal. Taková motorčička hračička. Místa fůra a výkon 100 koní spolu s krouťákem 100 Nm = pohodový cestování první třídou. Koukal bych (neznám rozpočet) po roku výroby 2003 a vejš kdy už byly karbce nahrazený vstřikem a klesla tak nenažranost motoru. Dostupnosti dílů bych se vůbec nebál a u Varana vůbec. Je jich spousta a člověk tak může vybírat i z dílů nebo doplňků z druhé ruky. A nebo klidně BMW R1150GS. Starší, ale nedotčený elektronikou. Poctivý kus železa který tu při dobré péči bude i po nás. Sám ho mám a spokojenost.

Poraďte prosím motku pro "dědka"

14.8.2015 v 11:07 | Nahoru | #6
Krom Varana a Transalpa mě napadá ještě DL650, je relativně vysoká a velký zdvih pružení, zvládne hravě i terén, na silnici je pohodlná. Navíc má stejný motor, jako SV650, takže i dostupnost dílů bude dobrá. Samozřejmě ale nejde soudit paušálně podle výšky, záleží i na poměru délek rukou, trupu a nohou, takže u dvou stejně vysokých jedinců jedna a táž motorka nemusí vyhovovat oběma. Orientačně může napovědět tento prográmek, ale v praxi holt nezbývá, než vyhlédnutou motorku vyzkoušet na vlastní kůži.

Poraďte prosím motku pro "dědka"

14.8.2015 v 11:10 | Nahoru | #7
Jak píše kolega nademnou, záleží na tom co preferuješ. Je to velkej rozptyl. Pokud chceš přeci jen něco většího, Varan, Caponord, velký GS, V-Strom.
Na Varanu jsem něco najel a je to takovej pohodlnej koráb, kterej ale umí i celkem upalovat.
Záleží co bys radši, jakou značku preferuješ.

Naposledy editováno 14.08.2015 11:11:18

Poraďte prosím motku pro "dědka"

14.8.2015 v 11:25 | Nahoru | #8
a co F800S / ST ?? aby si zostal verny znacke a remenu

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poraďte prosím motku pro "dědka"

14.8.2015 v 11:27 | Nahoru | #9

Lucky-Jarda píše: To je docela rozptyl jestli Varan, velký těžký koráb nebo T-Alp obratný lehčí ekonomičtější ježdění. Na cestování bych volil Varana. Po rozjetí i v malých rychlostech mě velice mile překvapil lehkostí se kterou se ovládal. Taková motorčička hračička. Místa fůra a výkon 100 koní spolu s krouťákem 100 Nm = pohodový cestování první třídou. Koukal bych (neznám rozpočet) po roku výroby 2003 a vejš kdy už byly karbce nahrazený vstřikem a klesla tak nenažranost motoru. Dostupnosti dílů bych se vůbec nebál a u Varana vůbec. Je jich spousta a člověk tak může vybírat i z dílů nebo doplňků z druhé ruky. A nebo klidně BMW R1150GS. Starší, ale nedotčený elektronikou. Poctivý kus železa který tu při dobré péči bude i po nás. Sám ho mám a spokojenost.



Koukám, že jsi příznivcem modré vrtule Tu 1150GS jsem také okukoval, ale trochu mám z toho přechodu trochu strach, přeci jenom je Scarver proti tomu takový prcek...Nedotčený elektronikou myslíš ABS?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poraďte prosím motku pro "dědka"

14.8.2015 v 11:40 | Nahoru | #10
Seeker65> spíš posilovač brzd tam často zlobí nedotčený elektrikou myslel pak u 12ctek kde je už elektirky dost nebo nový LC tam je to peklo.

K tému chopper ne debilní ergonomie posezu nějaký cenduro a je jestli jezdíš jenom silnici tak bych klidně zvážil něco jako bmw RT - fjr .. váha to je věčný boj jedna vec je papír druhá jak se to chová

ale jak psali už lidi takový kompromis mi přijde V Strom coz je opravdu dobrá motorka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poraďte prosím motku pro "dědka"

14.8.2015 v 11:41 | Nahoru | #11

Seeker65 píše: Koukám, že jsi příznivcem modré vrtule Tu 1150GS jsem také okukoval, ale trochu mám z toho přechodu trochu strach, přeci jenom je Scarver proti tomu takový prcek...Nedotčený elektronikou myslíš ABS?


Asi nemá smysl lhát. Dobrá jsem fanda značky a i prodejce BMW motocyklů v HK 1150GS je veliká, ale třeba Varadero je větší, ale toho bych se nebál. GS je ovladatený nádherně. Slýchám často že je v nízkých rychlostech ovladatelnější než Varan, nevím, jel jsem na obou a mě přišli na stejno, oba super. ABS je u 1150 k dostání, ale já ho nemám. Chtěl sem ho, ale přišla nabídka na ten kus co mám a bylo rozhodnuto. Najeto 100 000km a přede si jak kotě. Když by si měl cestu kolem klidně tě s 1150GS seznámím ať do toho nejdeš naslepo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poraďte prosím motku pro "dědka"

14.8.2015 v 11:52 | Nahoru | #12
jetam> K BMW mám pochopitelně vztah, ale jak jsem psal, z 1150GS mám respekt a k menším bávům si zase nedovedu představit delší cestu na jednoválu, to by mi asi upadly ruce ...Na malého Vstroma také koukám....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poraďte prosím motku pro "dědka"

14.8.2015 v 11:56 | Nahoru | #13
Lucky-Jarda> Tak hlavně, že jsi srdcař Nabídky si vážím, děkuji

(reakce na) Poraďte prosím motku pro "dědka"

14.8.2015 v 12:16 | Nahoru | #14
Seeker65> Nemáš zač. Jen to posílám dál. Kdysi jsem váhal jakou koupit a holčina tady z těchto stránek mi půjčila Deauvilla, koupil sem ho. Motodědek Tonda mě nechal sednout na BMW R1100R a vrcholem byl Magoss který přijel před můj dům slezl ze svého GS a řekl, běž se projet ať víš do čeho jdeš. Viděl mě poprvé v životě. Já se projel a GS koupil

Poraďte prosím motku pro "dědka"

14.8.2015 v 12:21 | Nahoru | #15
Ural Ranger 2008+ Až tě začnou bolet klouby, tak se prohodíš a odpočineš v side

1 reakcí na tento příspěvek Poraďte prosím motku pro "dědka"

14.8.2015 v 12:50 | Nahoru | #16
Dědci jezdi na Jawě

Naposledy editováno 14.08.2015 12:50:59

(reakce na) Poraďte prosím motku pro "dědka"

14.8.2015 v 12:54 | Nahoru | #17
ZombiRider> To víš, že na 350 jsem začínal, moje první motka

(reakce na) Poraďte prosím motku pro "dědka"

14.8.2015 v 13:04 | Nahoru | #18
Seeker65> ty motorky není se třeba bát sám jí mám ale je fakt, že cestování to chce dva válce je to prostě pohodlnější :) malý strom je super případně litrovej tam je trošku víc výkonu .ono ti asi itak nezbude nic jiného než si na to sednou a projet se pokud bych chtěl cestovní motorku na ježdění po silnici tak volím asi něco kde je lepší krytí před vzduchem případně vodou za jízdy což zrovna GS není ..proto jsem navrhoval i RT což je motorky ze který jsem byl nadšenej po svezení jak je ovladatelná a komfortní a jen na silnici lepší jak GSo

Poraďte prosím motku pro "dědka"

14.8.2015 v 13:07 | Nahoru | #19
Pokud ti 1150 přijde veliký, koukni po motorkách z řady BMW F800, třeba taková F800ST by se mi doma moc líbila.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poraďte prosím motku pro "dědka"

14.8.2015 v 13:10 | Nahoru | #20

Lucky-Jarda píše: ....A nebo klidně BMW R1150GS. Starší, ale nedotčený elektronikou. Poctivý kus železa který tu při dobré péči bude i po nás. Sám ho mám a spokojenost.


To raději R1100GS. 11pade je jen bezvýznamný mezityp..... .

Naposledy editováno 14.08.2015 13:12:30

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poraďte prosím motku pro "dědka"

14.8.2015 v 13:38 | Nahoru | #21

hobr píše: To raději R1100GS. 11pade je jen bezvýznamný mezityp..... .


Je i není. Má šestku na který jsem trval. Vím že 1100 je jinak zpřevodovaný aby ta chybějící šestka nebyla na závadu, ale přeci jen když pojedeme stovečkou tak 1100 bude mít tak nějak optimální otáčky a 1150 na šestku poběží téměř na volnoběh. V devadesáti se ani nevyplatí tam šestku dávat protože se to bude dusit.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poraďte prosím motku pro "dědka"

14.8.2015 v 15:25 | Nahoru | #22
Lucky-Jarda> Už jsme tu vícekrát narazili na bramboráčky F800něco, prý na tom nejsou zrovna dobře motory se spolehlivostí, co je na tom pravdy? Jestli tedy můžeš?

(reakce na) Poraďte prosím motku pro "dědka"

14.8.2015 v 15:39 | Nahoru | #23

Lucky-Jarda píše: Je i není. Má šestku na který jsem trval. Vím že 1100 je jinak zpřevodovaný aby ta chybějící šestka nebyla na závadu, ale přeci jen když pojedeme stovečkou tak 1100 bude mít tak nějak optimální otáčky a 1150 na šestku poběží téměř na volnoběh. V devadesáti se ani nevyplatí tam šestku dávat protože se to bude dusit.


Mám 11tku a nějaká šestka mi vůbec nechybí. V dědině za 4, mimo dědinu za 5, až do maximálky. U 11pade dáš šestku jen na dálnici - vyzkoušeno. Navíc má hydraulické ovládání spojky, což mi také vadí (lanko je jednodušší). Ale je to "věc každého soudruha, že..."

(reakce na) Poraďte prosím motku pro "dědka"

14.8.2015 v 15:44 | Nahoru | #24
Seeker65> Osmikilo jen od roku výroby 2010, starší nebrat.

1 reakcí na tento příspěvek Poraďte prosím motku pro "dědka"

14.8.2015 v 15:48 | Nahoru | #25
 

Seeker65 píše: Uvažuji o koupi ještě jedné motky, jezdím převážně sám, silnice, kochačky a vyhovují mi nízké otáčky s krouťákem. Logicky mi z toho vychází nějaký chopper, nebo cenduro, ale nechci se zase tahat s nějakou těžkou krávou. Je tu někdo podobně "postižený" kdo by mně dokázal nasměrovat na nějakou hodnou motku pro vyšší postavu, pohodlným posazem, s rezervou výkonu, která je k jezdci trochu tolerantní?


Jsme na tom oba podobně jak tělesnou výškou a věkem, tak i s tím "postižením" kochačkama, sólo jízdama (u mne převážně po okreskách) a preferencí nízkoobrátkových motorů "s krouťákem"...

A když píšeš, že hledáš něco jako čopra nebo cenduro a jezdíš na Scarverovi, tak si dovolím zareagovat. V posledních letech jsem jezdil cestovní enduro BMW F650GS (stejný motor jako v Tvém Scarverovi, vyšší podvozek a sekundár řetězem), krujzr Hondu Shadow VT 750, čtvrttunového nadlitrového BMW boxera, čtvrtinkové motardy a endurka Yamaha WR250X a WR250R a čopra Hondu VT 750 Shadow Spirit. Jakýmsi průnikem tohoto všeho jsem se postupně dopracoval k Hondě NC 750 jakožto už k mému osmému vlastnímu 4T motocyklu (nebo celkově k 10. motorce včetně dvoutaktů z mládí) - přišla mi svým univerzálním využitím a snadným ovládáním podobná jako 650 ccm silniční enduro BMW F650GS, ale přitom s ještě lepším motorem (méně vibrující a ještě úspornější dvouválec u Hondy NC, s ještě větším rozsahem POUŽITELNÝCH otáček a navíc honďácky spolehlivě startující). Svou robustností, nosností a zátahem motoru v nízkých a středních otáčkách mi pak ta Honda NC zase přijde srovnatelná s legendárním a ještě celkem nízkoobrátkovým BMW boxerem R1100GS nebo R1150GS.

Projev motoru (vibrace, zvuk, zátah respektive krouťák posazený dolu, vlivem přesazení kliky charakter společný s V-éčkovým motorem) mi připadá skoro jako u čoprkrujzrů, ale na rozdíl od nich má NCčko menší hmotnost, lepší podvozek s vyššími zdvihy a lepší ovladatelnost, lépe a bezpečněji se na něm sedí a jezdí, mj. lépe brzdí a zatáčí. A kvůli loukoťovým kolům s bezdušáky a kvůli absenci množství chromu má NC-čko mnohem menší nároky na kosmetickou údržbu. Přitom ale NCčko má kochací potenciál stejně velký jako kvalitní litrové čoprkrujzery, ovšem bez jejich nevýhod.

http://nc700.sk/view...amp;start=225#p15765

Případně se ještě mrkni na Deauvillku (Honda NT 700V nebo starší NTV 650) - taky nabízí za dobré peníze celkem dost přiměřeně kvalitní muziky, která by možná mohla vyhovovat právě Tvým požadavkům.
 

(reakce na) Poraďte prosím motku pro "dědka"

14.8.2015 v 16:19 | Nahoru | #26
Dovi> Díky moc za odpověď, NCčko mám také v okruhu zájmu, sice jsem na ní četl hodně hanlivých reakcí co se týká vzhledu apod., ale to nakonec na Scarvera taky, takže na to nedám...Padl jsem na ní sice teprve před týdnem, ale na základě Tvých zkušeností se na ní půjdu určitě juknout a uvidím jak se navzájem sedneme

Naposledy editováno 14.08.2015 16:21:08

(reakce na) Poraďte prosím motku pro "dědka"

14.8.2015 v 16:28 | Nahoru | #27

Seeker65 píše: Lucky-Jarda> Už jsme tu vícekrát narazili na bramboráčky F800něco, prý na tom nejsou zrovna dobře motory se spolehlivostí, co je na tom pravdy? Jestli tedy můžeš?


Řekl bych že musím byl jsem se zeptat přímo kluků na servise jak vidí spolehlivost motorek F800?? a odpověď byla Šalamounská. Prý, osmistovky jsou na tom se spolehlivostí +/- stejně jako motorky s boxer motorem a lépe v tom že mají méně elektroniky která se byť v malé míře, ale přeci jen občas pokazí u boxerem vybavených strojů.

Poraďte prosím motku pro "dědka"

14.8.2015 v 18:47 | Nahoru | #28
Seeker65 koukni na BMW R1200 R 2011 a vejš nebo 1200 GS 2010 a vejš DOHC daj se sehnat bez všech kurvítek ABS,ASC. ESA sice jich moc není ale daj se sehnat o proti 1150 lehčí a proti CS + asi 35 kg . Podvozek hodně dobrej a motor sakra jede a na ježdění po asfaltu stačí Rko.
i ta honda deavil kardan kapotáž dvovál i relativně nízké pořizovačka by se na cestování zdála dobrá ale je těžší jak bávo

Poraďte prosím motku pro "dědka"

16.8.2015 v 08:14 | Nahoru | #29
Díky všem za hodnotné příspěvky, jdu zvažovat u zmiňovaných modelů pro a proti a postupně zkoušet, kam mi nejlépe padne pr..l
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Válečné motorky, zvuková kulisa BMW F 650 CS, BMW F 650 ST, BMW F 650 GS, BMW F 650,... tigerhareram 10 3.3.2024 v 13:33 karavanista
Nosiče bočních kufrů Kappa se systé... BMW F 650 CS Sarell1994 1 2.11.2023 v 06:06 BARTUS
Víko nádrže BMW F 650 CS ValdaAku 2 7.9.2023 v 20:31 ja1
BMW F 650GS a výměna kol /z litých... [1, 2] BMW F 650 CS, BMW F 650 GS, Ostatní cestovní Makiška 37 14.8.2023 v 11:43 Krautkopf
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... pajovka 101 14.6.2023 v 06:32 t_freedom


TOPlist