globalmoto_kveten





Téma: Jak po zadním? Jakej je nejlepší stroj?
 
27.7.2015 v 23:12
čau ve spolek. Tak zase moje každoroční přemejšlení. Dycky touhle dobou, o dovolený na chalupě si řikám, že se to musím naučit. Pak se vrátím do Prahy, každodenní kolotoč, moto na chalupě jen občas na víkend a rok uteče jako voda a já zase řeším jak na to. Tentokrát bych to ještě rozšířil, jakej je nejlepší typ motorky (na to, abych se to nejlépe naučil)? Supersport (mám gsx-r 1000 k2), nebo supermoto, enduro, něco jinýho? Selskej rozum mi říká nějaký enduro na louce. Ta moje k2 mi připadá celkem agresivní. Na 1 to jde plynem, ale připadá mi, že už je to celkem velká rychlost a ubírám. Je fakt, že letos mi bude 46. Tak to chci sakra ještě stihnout:) Co třeba KTM 600 lc4. Nebo nějaká Yamaha xt 600? Při tý příležitosti navrhuji i případnému zájemci výměnu za tyto, nebo něco podobný. Ta má k2 může bejt tak cca za 64000,- aspoň dle zdejšího bazaru, jaký jsou potom reálný ceny nevím. Je to vyvedený v rizla, světle modrá.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak po zadním? Jakej je nejlepší stroj?

29.7.2015 v 10:35 | Nahoru | #1
vilemx> Ale přece když mám brzdy obráceně, tak je to ještě horší, protože ta "automatika" udělá - padám dozadu, mačkám prsty na levé ruce, tzn. mačkám spojku a už mě nezachrání ani brzdný efekt motoru, ale rovnou si ustelu. Nebo něco přehlížím?

Naposledy editováno 29.07.2015 10:36:21

(reakce na) Jak po zadním? Jakej je nejlepší stroj?

29.7.2015 v 11:16 | Nahoru | #2

PetrS píše: vilemx> Ale přece když mám brzdy obráceně, tak je to ještě horší, protože ta "automatika" udělá - padám dozadu, mačkám prsty na levé ruce, tzn. mačkám spojku a už mě nezachrání ani brzdný efekt motoru, ale rovnou si ustelu. Nebo něco přehlížím?



Spíš si nerozumíme v příspěvcích, ale ve skutečnosti určitě ano. Samozžejmě, že by hlava ty prsty levé ruky na spojce včas zarazila, protože by se jelo na motorce (ale na skůtru????). Analogicky na motorce podvědomně nemačkám páčku přední brzdy, když jdu na záda.

Z jiného soudku je levá páčka při krizovce v kopci. Z kola i motorky je zažitý a zautomatizovaný návyk, že pro nejrychlejší zastavení zmáčnku obě páčky + na motoce i zadní nožní. Jenže pak lidem dost dlouho trvá odnaučit se automaticky mačkat spojku při (nedobrovolném) zastavení v prudkém kopci. Návyk z kola i motorky na silnici je společný, a to zmáčknout, co se dá a po zastavení obě nohy na zem. Těch zoufalých očí křečovitě svírajících spojku a mizících v hlubině výjezdu za zvuku klouzajících obou noh a zablokovaného předního kola.......

Naposledy editováno 29.07.2015 11:21:58

(reakce na) Jak po zadním? Jakej je nejlepší stroj?

29.7.2015 v 11:22 | Nahoru | #3
PetrS> Já to vnímám tak, že i když mají motorka a kolo něco společnýho, tak jsou to tak diametrálně odlišný záležitosti pro mozek, že každá má svý totálně samostatný "automatiky". A ty se učí a trénují samostaně a nezávisle. Viz to, co píšeš ty o zadní brzdě na moto. Ten trénink na motorce s ní ti nic nenahradí. Prostě se musí vzít jen moto a na ní trénovat regulaci pomocí nožní brzdy.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist