globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Amatér prosí o pomoc
 
26.7.2015 v 22:42
Ahoj,
jsem tady na motorkářích už delší dobu, ale založil jsem si tento anonymní účet, abych neměl "ostudu"
Mám problém s jízdou, pudem sebezáchovy, strachem, technikou ....
Jezdil jsem 4 léta 125 ccm enduro, převážně po lese a teď jsem si koupil GSR 750. I když jsem 125 zvládal naprosto s přehledem teď mám problém...
1.) Vítr (když jedu a začne hodně foukat, znervózním a lítám po silnici jak postřelený). Už se to zlepšuje, ale stejně nevím jak se zachovat proti nárazovému vítru...
2.) Hrboly. Na rovinkách se celkem držím ostatních motorkářů či aut, ale jakmile začne škaredá silnice pud sebezáchovy mi nedovolí jet rychle jako ostatní, skáču na sedle jak postřelený a do zatáčky jedu jak pos*****.
3.) Zatáčky. Když jedu sám, svým tempem (pomalu) tak si zatáčky projedu většinou v klidu a pomalu. Ovšem někdy se mi stane, že nestíhám zatáčku vybrat a i když vím že se to nemá přibrzdím přední brzdou a motorka se mi začne rovnat, což je problém. Vlastně ani nevím jak zatáčku dotočím. O trochu se to zlepšilo, ale ne o moc. Měl jsem tu čest projet se ve skupině cca 15 -20 lidí, od supersportů velké kubatůry po 125 a stejně mi všichni v zatáčkách ujeli. Já prostě neprojedu ostrou zatáčku kilem jako oni a když ano, tak mě další zatáčka úplně zničí (nejsem na ni připraven, když první zvládnu tak tak).
4.) Otáčení. Zatímco všichni při vyjížďkách v klidu ženou, hrb nehrb, zatáčka nezatáčka, nedělá jim ani problém na místě (ať je povrchem štěrk, asfalt neb písek) se otočit. Já mám s motorkou problém na místě ji otočit popřípadě couvat dozadu do kopce. Nevím jak to ostatní dělají, že ji otočí téměř na noze...

Jezdit mě baví, nechci se toho vzdát. Lepším se, ale zdá se mi že pomalu. Mám na "velké moto" najeto už něco málo přes 1000 Km, myslím, že bych mohl být už lepší. Když jedu sám není problém (když není hnusné počasí). Ale když jedu ve skupině vícero lidí nebo při velkém větru, promění se mi jízda v horor. Jsem pak křečovitý, utahaný a zklamaný - je to pro mě stres a ne zábava.

Budu rád za jakékoliv rady, jak být lepší, jak odolávat povětrnostním vlivům či jak projíždět ostré zatáčky a serpentiny tak rychle jako ostatní.

Děkuji
Předchozí
1 2 3
Následující

Amatér prosí o pomoc

26.7.2015 v 22:59 | Nahoru | #1
Myslím, že toho chceš po 1000km po sobě moc. Jedna věc je být sžitý se svojí motorkou a druhá věc je umět jezdit. Po 1000km od sebe nemůžeš očekávat ani jedno. Asi bych přestal jezdit se střelcema, když to nedáváš. To je o průser. Něco si počti a trénuj, trénuj, trénuj. Dobrá je např. knížka "Dokonalá jízda na motocyklu".
Případně nějaká motoškola není k zahození. Každopádně minimálně z nějaké knížky bych vycházel, ať si neosvojíš nějakou blbou techniku, kterou se pak budeš těžko odnaučovat.

Sebejistota přijde s najetými kilometry a zkušenostmi.

Good luck

Naposledy editováno 26.07.2015 23:02:18

Amatér prosí o pomoc

26.7.2015 v 23:06 | Nahoru | #2
je to úplně jiný styl jízdy... na nádrži musíš ležet a hlavu schovat za plexi štítek... do zatáčky se nauč vysedávat.....musíš se naučit na motorce hýbat tělem.. najdi si partáka a uč se motorku ovládat . žádný učený z nebe nespadl ..zato těch křížků je po pangejtech dost

Amatér prosí o pomoc

26.7.2015 v 23:32 | Nahoru | #3
Pokud budeš na mašině křečovitý, tak s tebou bude vítr cloumat pořád. Nedrž řidítka křečovitě, uvolni se a nebude ti vítr dělat takové problémy.
Evidentně nevěříš sám sobě na tož ještě mašině. Je třeba se s mašinou trochu sžít. Vnímat jí jako součást tvého já.
V zatáčkách nečum metr před sebe ale hleď co nejdál do zatáčky, nejlépe (pokud ti to terén dovolí) na výjezd ze zatáčky. Pokud budeš fixovat pohled před sebe a sledovat kde je jaký bordel okolo, nikdy se nenaučíš projíždět zatáčku plynule a bez strachu. S tím se pojí i ovládání plynu, pokud možno neubírat nebo prudce nepřidávat plyn v zatáčce. Vyhlídni si třeba nějaké velké parkoviště nebo kruháč a jezdi pořád dokola, když zjistíš že je to cajk tak zrychli a nabul to víc, zase a zase a zase dokud nezískáš potřebnou jistotu. Zkoušej si s mašinou třeba slalóm (já třeba dělám slalóm skoro pokaždé co před sebou na cestě vidím směrové šipky v řadě, prostě jen tak pro radost ).
Chce to prostě jezdit a jezdit..... a pokud máš nějakou korunu nazbyt, tak neváhej s motoškolou, tam by si nějakou jistotu měl získat

Amatér prosí o pomoc

26.7.2015 v 23:33 | Nahoru | #4
2) Tohohle jsem se nezbavil ani po 6 letech jezdeni. Jak je silnice rozbita, hrbolata nebo jen od neceho spinava tak v zatackach prestanu duverovat prilnavosti a zvolnim. A pritom jsou lide co tohle neresi a i na takovem povrchu jedou jako normalne.

Amatér prosí o pomoc

26.7.2015 v 23:35 | Nahoru | #5
Motoskola, dneska je jich hafo, zacni nejakou zakladni at se naucis opravdove zaklady a zbavis se strachu. Strach je na motorce blbej radce, nesnaz se jezdit s ostatnimi jako oni, to akorat skonci blbe. Musis jezdit pro tebe v komfortni zone. Na vysedavani v zatacce ted kasli, to je az dalsi faze. I bez vysedavani se da jezdit svizne a v pohode.

Proste postupne pomalu a v klidu.

1 reakcí na tento příspěvek Amatér prosí o pomoc

27.7.2015 v 00:20 | Nahoru | #6
jj, jak píšou nahoře, trénovat....

vítr: to je hnus pro každého, když moc fouká tak taky nejedu, je to opruz...
hrby: to je moc všeobecné, záleží jak a kde... když je jen pár, tak prostě kličkovat, když je to nějaká příčná nerovnost, tak ještě právě přidám, abych odlehčil přední kolo a nedostávalo takové mrdy... ale v zatáčce je jasné že málokdo pojede kudlu na hrbech...

chtělo by to oslovit nějakého zkušeného borce aby se na tebe mrkl co děláš špatně
jak držíž řídítka? ruky musíš mít za každé situace, i když jde třeba o krizovku, furt uvolněné a bez křeči, a prostě jen dávat tahem od sebe impulzy do řídítek (to je prostě jen o tréniknu a zkušenostech)...
na motorce se drží nohama kterýma svíráš nádrž, řídítkama se řídí, nic víc!! to bude možná tvůj problém, zaměř se na to a trénuj, trénuj...

Naposledy editováno 27.07.2015 00:21:10

2 reakcí na tento příspěvek Amatér prosí o pomoc

27.7.2015 v 00:20 | Nahoru | #7
Vsechno je to o zvyku. Jezdi jezdi jezdi a bude to OK.

(reakce na) Amatér prosí o pomoc

27.7.2015 v 00:21 | Nahoru | #8

ElFidel píše: Vsechno je to o zvyku. Jezdi jezdi jezdi a bude to OK.



hlavně at netrénuje oblečený jako ty...

(reakce na) Amatér prosí o pomoc

27.7.2015 v 01:43 | Nahoru | #9

ElFidel píše: Vsechno je to o zvyku. Jezdi jezdi jezdi a bude to OK.

presne tak jezdi jezdi jezdi moc se neres a hlavne se nesrovnavej s ostatnima ....jezdim 40 let a ted po banalnim padu znovu hledam sebejistotu do levy zatacky....proste to je v hlave

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Amatér prosí o pomoc

27.7.2015 v 01:51 | Nahoru | #10

oioi01 píše: jj, jak píšou nahoře, trénovat....

vítr: to je hnus pro každého, když moc fouká tak taky nejedu, je to opruz...
hrby: to je moc všeobecné, záleží jak a kde... když je jen pár, tak prostě kličkovat, když je to nějaká příčná nerovnost, tak ještě právě přidám, abych odlehčil přední kolo a nedostávalo takové mrdy... ale v zatáčce je jasné že málokdo pojede kudlu na hrbech...

chtělo by to oslovit nějakého zkušeného borce aby se na tebe mrkl co děláš špatně
jak držíž řídítka? ruky musíš mít za každé situace, i když jde třeba o krizovku, furt uvolněné a bez křeči, a prostě jen dávat tahem od sebe impulzy do řídítek (to je prostě jen o tréniknu a zkušenostech)...
na motorce se drží nohama kterýma svíráš nádrž, řídítkama se řídí, nic víc!! to bude možná tvůj problém, zaměř se na to a trénuj, trénuj...

no nazdar jedna skvostna rada za druhou ja tedy nohama nic nesviram leda tak sverac abych se neposral a svou motorku ridim naklanenim nikoliv otacenim riditek taktez riditka drzim uvonene ale na kazdy pacce mam dva prsty v rezimu stand by no a v krizovce drzet riditka uvolnene? No to ja za ne vezmu hezky pevne a hodne rychle

(reakce na) Amatér prosí o pomoc

27.7.2015 v 06:00 | Nahoru | #11

Duritio píše: no nazdar jedna skvostna rada za druhou ja tedy nohama nic nesviram leda tak sverac abych se neposral a svou motorku ridim naklanenim nikoliv otacenim riditek taktez riditka drzim uvonene ale na kazdy pacce mam dva prsty v rezimu stand by no a v krizovce drzet riditka uvolnene? No to ja za ne vezmu hezky pevne a hodne rychle



A motorku nakloníš použitím řídítek. Schválně si je zavař a pak zkus motorku naklonit A uvolněný ruce jsou základ, opravdu.

Amatér prosí o pomoc

27.7.2015 v 06:37 | Nahoru | #12
Ono se řekne motorka jako motorka, ale není to pravda. Stačí jezdit a budeš i na velké zvládat to, cos uměl na malé. Kdybys to neuměl ani na malé, tak by to byl samozřejmě problém

Amatér prosí o pomoc

27.7.2015 v 06:50 | Nahoru | #13
A co nějaká motoškola? Známej skočil z ničeho na litra, taky mu to moc nešlo a motoškolu si pochvaloval. Řekli mu jak má jezdit a pak mu to ukazali a pohlidaly jestli to dělá správně. Ale časem se člověk zlepší.... jezdit jezdit jezdit

Amatér prosí o pomoc

27.7.2015 v 07:03 | Nahoru | #14
GSR750 - nevím, jestli to myslíš vážně, nebo se jedná o další z řady vtípků které nechápu. Ale nepřipojil si žádnou reklamu na své rádoby "zpívání," tak asi vážně.

Moc řešíš, málo jezdíš. Já zase nemám zkušenosti s endurem, ale co jsem koukal, tak kluci na tom v terénu cvičí úplně jinak. V kolenou, ve stoje, ... na silnici je to záleh, koleno ven, druhé opřené o nádrž(ano, fakt o nádrž Duritio - vyraž na okruh a za pátou zatáčkou mi pověz, jak se ti brzdilo s volnýma nohama a jak cítíš ruce, koupil sportovní stroj ne cesťáka).

Předpokládám, že Božetín je falešný stejně jako nick. Jestli seš z Plzeňska, rozvášnim dvácu na budíkových devadesát a můžeme jet spolu. Zatáčku si projedeš podle sebe a rovinu mě doženeš. A důležitá věc, jak je na tom zadní guma? Stáří, maso, tlak? Nikdy jsem nevěřil, kolik MOC udělá guma, dokud jsem si to nezkusil.

Amatér prosí o pomoc

27.7.2015 v 07:16 | Nahoru | #15
1, 2 - chce to mít tak trochu v píči. Na dváce si nejezdil po silnici když foukalo a byly hrboly?
3, 4 - zkus nějakou motoškolu.

(reakce na) Amatér prosí o pomoc

27.7.2015 v 07:23 | Nahoru | #16

Duritio píše: no nazdar jedna skvostna rada za druhou ja tedy nohama nic nesviram leda tak sverac abych se neposral a svou motorku ridim naklanenim nikoliv otacenim riditek taktez riditka drzim uvonene ale na kazdy pacce mam dva prsty v rezimu stand by no a v krizovce drzet riditka uvolnene? No to ja za ne vezmu hezky pevne a hodne rychle



No nazdar, jinou radu zkritizuješ ale ty sám, podle toho co píšeš, jezdit neumíš ... Takové chytráky kolega začátečník opravdu potřebuje

Amatér prosí o pomoc

27.7.2015 v 07:49 | Nahoru | #17
Chce to jezdit, jezdit, jezdit. Jestli si to dal na dváce, tak tady to dáš taky.
Zátáčky: zkus raději přišlápnout zadní s přední se to vždy rovná a samozřejmě důležitý je mít zmáklý kontra řízení

Amatér prosí o pomoc

27.7.2015 v 07:50 | Nahoru | #18
Tohle už jsem řešil s pár žákama v autoškole, kdy si udělali řidičák na velkou motorku a cítili se podobně jak ty. Je to s podivem, ale čim si nejistější řidič, tim líp musíš mít nastavený podvozek. Většina lidí to nějak moc neřeší, ale když se nastaví dobře, motorka je hned klidnější a značně ovladatelnější. Pro začátečníky bejvá lepší jí nastavit trochu měkčí, ale ne zas moc, aby ti v zatáčkách nezaplovala moc hluboko. Měl bys pocit, že plave. S tím souvisí i hrboly a nerovnosti na silnici. Když to máš moc tvrdý a si lehkej, poskakuje to. Jako druhá rada, vykašli se na ježdění ve skupinách, ať jsou libovolně velký. Bude tě to nutit někoho stíhat, nepojedeš ideální stopu a bude tě to rozhazovat. Základ úspěchu je podle mě v plynulosti. Plynule, přidávat, plynule brzdit, plynule naklánět. Naučit se projet zatáčku najednou a ne na třikrát. Potom se na tom dá pracovat. Rady jako držet dva prsty na páčkách sou úplně pasé, nejezdíš na okruhu, a ani tam se to nedělá. Bych takovýho maníka chtěl vidět, když by mu přední kolo zmizelo v nějaký jámě. Rady jako uvolni se, sou taky trochu mimo, protože dokud se nebudeš cítit bezpečně, tak se neuvolníš nikdy, to je prostě reflex. To musí přijít samo. Teď něco k průjezdu zatáčkama co se dá ovlivnit. Zkus si někde projíždět dlouhou táhlou zatáčku, tak abys to jel bezpečně podle tvých měřítek. Párkrát si jí projeď, ať jí máš trochu najetou a pak si jí zkus projet tak, že se budeš vědomě trochu přitahovat za řídítka, jako by ses chtěl naklonit na ně. Většina začátečníků se při brždění před zatáčkou vzepřou do řídítek a tak potom křečovitě projížději zatáčkou. Klidně si jí přebrzdi, najížděj do ní pomalejc než musíš, ale zkus se přitahovat k řídítkům a do toho přidávej plyn. A všechno pěkně plynule. V žádném případě nevysedávej, nešoupej zadek po sedle, to je úplná blbost, to ti na klidu nepřidá. Jen se přitahuj k řídítkám a ono ti dá samo, že to vnitřní rameno půjde do zatáčky víc. S manipulací na místě ti nepomůžu, to musíš prostě tlačit a tlačit Taky mi upadla motorka v garáži, když sem si nedal pozor a převážila mě, nebo v kempu, když sem ujel na trávě. To se prostě stane. U otáčení na místě, třeba na ulici, jak píšeš, že to otočí kolem nohy, to je jen o cviku. Oni už ví, kolik můžou přidat na jakej náklon, to přijde, s tim si nelam hlavu.

1 reakcí na tento příspěvek Amatér prosí o pomoc

27.7.2015 v 08:05 | Nahoru | #19
Pokud si tak ještě neučinil, tak si nastuduj toto a zkus se držet rad co tam jsou

Amatér prosí o pomoc

27.7.2015 v 08:12 | Nahoru | #20
ad 1)

S tímto jsem, když jsem začínal, měl taky velký problém. Ale po jedné sezoně (5000km) to bylo ok. Dle mého názoru tady nejde vůbec o to, aby ti někdo poradil, ale jde o to, že to tělo se musí sžít s tou motorkou a musí si vypěstovat automatické pohyby, když na tebe foukne. Aby to bylo jako pokhyb po nohách - když do tebe někdo trochu strčí, taky se automaticky pohneš tak, abys nespadnul a vůbec nad tím nepřemýšlíš.

Amatér prosí o pomoc

27.7.2015 v 08:42 | Nahoru | #21
Přihlaš se do motoškoly k Mírovi Lisýmu

Amatér prosí o pomoc

27.7.2015 v 09:16 | Nahoru | #22
Motoskola… nejlépe individuální kurz 1-1 cokoliv pro začátečníky, a nejlépe 2x… kdokoliv z kamarádů Ti může i v dobrém předat blbé návyky… +sežeň si publikace, koukej na videa.
E: to že někdo z Tvého okolí umí dobře jezdit neznamená, že to dokáže i předat…

Naposledy editováno 27.07.2015 09:29:45

Amatér prosí o pomoc

27.7.2015 v 09:53 | Nahoru | #23
Kubacech díky, neuškodí mi když si to projdu.

Amatér prosí o pomoc

27.7.2015 v 09:54 | Nahoru | #24
Jezdím jenom na dváce, ale tím že se na moto moc nedostanu, tak mám fakt málo najeto a mám naprosto stejné problémy Docela mi pomáhá cvičit podle knížky dokonalá jízda na motocyklu- jsou tam docela dobrý tipy na procvičování třeba na parkovišti, který pomáhají s tím se s motorkou sžít a získat trošku jistoty, pak v twist of the wrist je dobře vysvětlená technika co ti pomůže najít příčiny tvých problémů. Jinak mě moc pomohl kurz zdarma od besipu- dělají to pro besip lidi od stopnehodam.cz, mají i placené kurzy, po republice je těch motoškol hafo, tak si určitě najdeš nějakou poblíž, všechno si nacvičíš pod dozorem zkušených instruktorů obvykle někde na okruhu nebo jiné bezpečné ploše, nalijou ti do hlavy teorii a často tam bývají i záchranáři- mě tohle zázemí dost pomohlo se na moto uvolnit- ten pocit že vím, že tam jsem v bezpečí a můžu se soustředit jenom na nácvik jízdy, chystám se na další kurzy

Amatér prosí o pomoc

27.7.2015 v 10:14 | Nahoru | #25
Hele bát se nesmíš, to na ní radši nesedej se strachem. S respektem ano, ale bát se nesmíš. Snad by se ti dala doporučit některá z motoškol (Míra Lisý, Pepa Sršeň). Osobně jsem v ádné nebyl ale určitě by ti to něco dalo.

Amatér prosí o pomoc

27.7.2015 v 10:18 | Nahoru | #26
takhle od pohledu to vypadá na přílišnou zatuhlost , asi bude problém i s pohledem + další. Zrovna hrboly, zatáčky a vítr ti do řízení budou hodně kecat, pokud budeš mít váhu na rukou, protože pak jakýkoli impulz do těla se přenáší přímo do řízení, aniž by byl chtěný a aniž by tam měl co dělat. Ruce musejí být uvolněné a přenášet jen to, co chceš s motorkou dělat ty. Pohled zase zrovna v zatáčkách a na hrbolech uní dělat zázraky v dobrém i špatném slova smyslu. Motorka umí jezdit, umí zatáčet, jen se jí nesmí kecat do toho jak to má dělat. Ideálně bych doporučil zkouknout výše uvedené, ale pak i nějakou motoškolu, tam ti řeknou konkrétně co potřebuješ vědět. Kouknou se na tebe a fundovaně zhodnotí kde děláš chyby a jak to napravit. A pak jezdit a trénovat. Ideálně sám, svým tempem, nebo maximálně s někým s podobným tempem, ne se střelci, protože pak se soustředíš na to je dohnat (což ve výsledku generuje více chyb a často je pomalejší), a ne na to jet správně (což většinou bývá rychlejší).

Amatér prosí o pomoc

27.7.2015 v 10:25 | Nahoru | #27
Maspe- naprostý souhlas, snažit se někoho stíhat je cesta do pekel (když jsem se já snažila stíhat rychlejší, tak jsem to položila), já vidím jako ideální jet s někým, kdo je zkušený, ale bude respektovat tvé tempo a pojede třeba za tebou- třeba si všimne tvých chyb a poradí ti jak je napravit, pokud někoho takového nemáš, pak je lepší jet sám...

Naposledy editováno 27.07.2015 10:28:17

(reakce na) Amatér prosí o pomoc

27.7.2015 v 11:23 | Nahoru | #28

Duritio píše: no nazdar jedna skvostna rada za druhou ja tedy nohama nic nesviram leda tak sverac abych se neposral a svou motorku ridim naklanenim nikoliv otacenim riditek taktez riditka drzim uvonene ale na kazdy pacce mam dva prsty v rezimu stand by no a v krizovce drzet riditka uvolnene? No to ja za ne vezmu hezky pevne a hodne rychle



Amatér prosí o pomoc

27.7.2015 v 11:25 | Nahoru | #29
tak na otázky 1,2 vítr a hrboly se tvá těžká motorka hodí. Na 3,4 bych vyměnil za něco ultraovladatelného jako duke390 a žádná zatáčka nebude nedotočená Jen motorky do cca 150kg na užších gumách zatáčejí sami, proto přinášejí novou radost i zkušeným krotitelům velkých silných strojů. Žádné vysedávání a přetlačování silou. Taky neumím na šestkilu nad 10tot zatáčet, ale naštěstí to nepotřebuju

Amatér prosí o pomoc

27.7.2015 v 11:33 | Nahoru | #30
Hele, mě hodně pomohla motodovolená. Přidal jsem se ke třem cestovatelům, než jsem s něma vyrazil, dali jsme si pár projížděk kolem komína, abych věděl jaké budou mít tempo a zbytečně se s nima netrápil. Je fakt, že byli rychlejší než já, ale ujistili mě, že prvních pár dnů pojedeme volněji a pak se s nima srovnám, aniž bych to poznal.
Teorii jsem si nastudoval z Twist of the wrist a pak už jenom každý den přenášel do praxe. Pro mě bylo nejtěžší dívat se tam kam mám a ne před kolo. Za deset dnů v Rumunsku jsem si postupně osvojil.
Při víkendových vyjížďkách jsem se to nedokázal. Než jsem se to toho trošku dostal, tak jsem musel domů... A další víkend na novo
Teď koukám co nejdál do zatáčky, nerovnosti neřeším, nejezdím na doraz a ta motorka si s tím poradí....
Chce to prostě jenom jezdit a jezdit, ale je třeba mít zmáklou i teorii.
Uvidíš, že to časem půjde samo.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist