globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jakou motorku pro cestu do Afriky?
26.7.2015 v 11:10
Zdravím,

měl bych na vás prosbu o radu, tip, nad čím bych měl přemýšlet, co hledat jako vhodného kandidáta na moji plánovanou cestu do Afriky v rámci rally Budapešť-Bamako v roce 2017 nebo 2018. Může sa to zdát šíleně daleko a je docela možné že z toho nakonec sejde ať už z nějakého mého důvodu nebo z důvodu konce této akce, nicméně momentálně s účastí počítám. Moje, resp. tak nějak požadavky vyplívající z cesty samotné, na motorku jsou:

- schopnost zvládnout ujet ca 8-10 tis. km během 14-17 dní
- co nejvyšší předpokládaná spolehlivost na tuto vzdálenost a dobu
- schopnost jízdy lehkým terénem a po rozbitých cestách
- nesmí být citlivá na kvalitu benzínu
- spíš asi všeobecná jednoduchost motorky

A moje osobní požadavky:

- schopnost bez problémů udržet rychlost ca 100 km/h
- co nejnížší spotřeba, resp. největší dojezd
- co nejnížsí cena za ni :) resp. za následný servis, uvedení do co nejlepšího stavu před cestou.

Jako českého občana ma samozřejmě první napadlo něco od Jawy - 350/638 nebo 350/640? Ale popravdě vůbec netuším nakolik ty výše vypsané požadavky splňují.

Budu moc rád za další případné tipy či rady.

Děkuju! :)

Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Jakou motorku pro cestu do Afriky?

28.7.2015 v 14:03 | Nahoru | #61
Ok, omlouvám se tak za svůj názor, který je zkreslený tím, že jsem tak trošku "panička", máte pravdu 8 tis. km za 14 dní ( nebo 10 tis. za 17 dní ) na Jawě osedlané někým, kdo ( velmi pravděpodobně ) nemá žádné, nebo minimální motocyklové zkušenosti je pohodička.

(reakce na) Jakou motorku pro cestu do Afriky?

28.7.2015 v 14:39 | Nahoru | #62
ganmiki>
za á netvrdím, že je to pohodička. bude to bolet, ale je to snesitelné
za bé neplánuje jet dneska, trochu se do té doby "omáčkne"
za cé mě to po 500 km na okreskách a státovkách přestane bavit, po dálnicích mě to nebaví snad nikdy, ale já to nepojedu

Jakou motorku pro cestu do Afriky?

28.7.2015 v 22:14 | Nahoru | #63
Do prdele, co je tohle za národ? Drak chce dát cestu do Afriky a ptá se, jakou motorku. Vyjma pár příspěvků k věci tady jsou obvykle kecy o tom, proč to nejde. Abych uvedl věci na pravou míru, rozhodně mám na VFR odseděno 1000 km za den a nebylo to po dálnici, takže si dovedu živě představit, co ho čeká. Ale je to sakra jeho prdel, ne vaše. Třeba to neujede a nedojede ani k moři. No a? Je to jeho cesta. Jeho pokus. Alespoň to zkusí. Místo abyste řešili, jakou vránu za co nejméně peněz, melete tady furt stejné sračky, proč to nejde. Kdyby tady napsali ti dva mlaďoši, co jeli se sto dvácou kolem světa, taky byste jim vysvětlili, proč to nejde, když si tam neumí nic opravit atd. A objeli to. Jawu kolem světa asi zmiňovat nemusím. Mimochodem Transpublik je "soutěž" podobného ražení a taky má své příznivce. A že to neoslovuje vás? Tak ho nechte žít, motorodino!

Jakou motorku pro cestu do Afriky?

28.7.2015 v 23:07 | Nahoru | #64
Kamaráde trochu nevím na co se ptáš pokud uvažuješ, že pojedeš něco takového na jawě budeš asi perfektně znalí techniky a umíš si vše spravit povezeš spoustu náhradních dílů...

Ovšem vzhledem k tomu že se mi zdá, že nevíš která bije nech si stroj postavit nebo připravit od dobrého technika... a nebo si kup novou motorku a ta ten závod na 95% vydrží... už je připravená třeba nová Africa...

Záleží zda jsi schopen si motorku opravovat nebo budeš chtít spíš normální bezproblémový chod... kvalita benzínu bude problém vždy ovšem nemůžou nechat celé startovní pole na pospas nekvalitě paliva... takže bych se toho nebál... no hodně natrénuj a bude v podstatě jedno jaké enduro pořídíš...
Osobně by se mi líbila i stará africa nebo nějaké KTM ale motorka nebude slabina na takovém závodu to bude o jezdci...

Pokud si necháš něco stavět krásné stavby se udělají třeba ze suzuki SV nebo TL a po použití motoru na enduro získáš zajímavý stroj.

1 reakcí na tento příspěvek Jakou motorku pro cestu do Afriky?

28.7.2015 v 23:11 | Nahoru | #65
Scallo pošli někoho kdo podle mě nemá moc ponětí na cestu do afriky... pokud by měl naježděno neptá se a zvolí něco co mu vyhovuje... je otázka jestli si chce projít peklem .... Bude mít spíš problém s kondičkou motorka je druhá věc... ovšem starší motorky mu přidají spoustu starostí... pokud mu je nepřipraví někdo kdo tomu opravdu rozumí.... Určitě si dovedu představit šikovného motorkáře s enduro průpravou který dojede na čemkoli kamkoli

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou motorku pro cestu do Afriky?

29.7.2015 v 08:09 | Nahoru | #66

JinT píše: Scallo pošli někoho kdo podle mě nemá moc ponětí na cestu do afriky... pokud by měl naježděno neptá se a zvolí něco co mu vyhovuje... je otázka jestli si chce projít peklem .... Bude mít spíš problém s kondičkou motorka je druhá věc... ovšem starší motorky mu přidají spoustu starostí... pokud mu je nepřipraví někdo kdo tomu opravdu rozumí.... Určitě si dovedu představit šikovného motorkáře s enduro průpravou který dojede na čemkoli kamkoli


Ale to je přece jeho problém, ne? Ti mlaďoši se stodvacítkou taky neměli žádné zkušenosti, opravit si neuměli nic a jeli. Asi proto chce levnou motorku. Když se mu posere, nechá ji tam a vrátí se letadlem. Třeba. Všichni hledají důvody, proč to nejde, místo způsobů, jak to udělat...

(reakce na) Jakou motorku pro cestu do Afriky?

29.7.2015 v 09:28 | Nahoru | #67
scalla> Kupte si to co se nejmín rozbije podle hesla když to tam není tak se to nemůže rozbít např. http://www.motoinze...aha/5762-xt-600.html
1)chlazení -vzduchové chlazení ne vodní (když budeš mít vodu muže odejít pumpa při padnutí.praskne hadice atd.a nejedeš)
2)starou konstrukci motoru tj. litinový válec --snese horší podmínky ale žere olej ale pokud je motorka staré koncepce např.1990 tak jezdí na klasický auto olej 20W-50
3)není žádná elektronika jenom řídící jednotka kterou můžeš koupit např.http://www.ignitech.cz/cz/vyrobky/bikes/yamaha/tt600r/tt600r.htm a jsou spolehlivé.
4)karburátor je velice odolný na jakýkoliv benzín a to včetně smíchaní s naftou
5)rám je z ocele a lze ho kdekoliv svařit
6)drátěná kola
7)odolné tlumiče
8)to nejpodstatnější je že to nemá veliký výkon jen asi 35-40 koní a nebudete hodně utahaný.

Pročetl jsem všechny příspěvky a bohužel kolegové mají pravdu v tom že netrénovaní a nejezdící motorkář to nezvládne.Jet 1000 km autem je něco jiného než 1000km na motorce a to počínaje stavem silnice(koleje, díry, a bíla barva) + okolí silnice (zvířata, hovna a jiné vymoženosti jižní Evropy+ Afriky) a ostatní vlivy (déšt,slunce ,žár od vozovky a hraniční přechody)Pokud do toho chcete jít tak by jste měl začít jezdit .

Jakou motorku pro cestu do Afriky?

29.7.2015 v 10:41 | Nahoru | #68
Nejtěžší z toho celého je rozhodnout se a potom vydžet.
Jestli člověk jede poprvé nebo má na motoce nalítány statisíce je jen o tom, jak moc se nadře a kolik (ne)udělá zbytečných chyb. Věřím tomu, že to dá i dobře zapálený moto začátečník, pokud není úplný lempl a nebude k tomu mít naprosto nevhodnou nebo nespolehlivou motorku. Vždyť značnou dobu se jen kroutí plynem na rychlých silnicích. Toho písku nebo hlubokého prachu nebude tolik, aby se to nedalo vydžet či někdo nepomohl, třeba i radou, s báglem, atd.

Naposledy editováno 29.07.2015 10:45:31

Jakou motorku pro cestu do Afriky?

29.7.2015 v 11:32 | Nahoru | #69
Vauuu!!! Taky jsem chtěl jako malej řídit F1.

Jakou motorku pro cestu do Afriky?

29.7.2015 v 21:02 | Nahoru | #70
no já nevim, někdo kdo se vůbec nevyzná v moto a chce jet do afriky?

Jakou motorku pro cestu do Afriky?

29.7.2015 v 22:01 | Nahoru | #71
Tohle není cesta kolem světa. Dle videa je to o hltání kilometrů, ne o čisté Africe, offroad vlastně není nic co by bylo potřeba řešit. Šel bych do zmíněné Honda Deauville.

Jawa je o patriotismu. Malá nádrž, malý dojezd, pořád vezeš spousty oleje do benzínu a už po 150 kilometrech hledáš benzínku, 100km/hod to neudrží, každou chvilku opravuješ drobnosti.

Navíc to chce něco, u čeho nebude potřeba každé tři dny dělat výměnu motorového oleje - což například u XTčka není dobré zanedbávat.

Naposledy editováno 29.07.2015 22:03:41

Jakou motorku pro cestu do Afriky?

30.7.2015 v 12:33 | Nahoru | #72
Tak když to není off, ale silnice a nemáš prakticky nic naježděno, tak bych zkusil Suzuki V-Strom 650. Celkem pohodlné to je, cena slušná a výdrž na rozpočtovku taky slušná....

Jakou motorku pro cestu do Afriky?

30.7.2015 v 18:30 | Nahoru | #73
Hele musíš si koupit úplně nový bmw gs, jiná motorka prostě 10 tisíc nedá. Dále jí budeš muset nechat přestavět, ale pozor to musí udělat někdo kdo tomu rozumí, přece jenom 10 tisíc km je fakt nálož. Ještě je třeba naučit se všechno o své motorce, aby sis mohl případně udělat výbrus pilníkem u cesty. Potom budeš muset přejít z běžného života na speciální cestovatelské diety - zkažená vejce s prošlou majonézou. Samozřejmě každý den před odjezdem minimálně 5 let posilovna a pěkně se prohlížet v zrcadle a 20 km běh, bez toho se na motorce cestovat nedá. Dále si musíš zaplatit všechny dostupné kurzy, od motoškoly až po háčkování. Poté se zeptat formou ankety na motorkařích zda jsi schopný to dojet a pokud ti dá 100% voličů hlas, tak teprve potom můžeš vyrazit.

A teď opravdu, asi bych šel do CB500, je to starý, vcelku spolehlivý stroj, poměrně levný (i když tady si CB500 drží cenu, v inzerci jsou už několik let pořád starší a starší modely za stejnou cenu...).

Jakou motorku pro cestu do Afriky?

30.7.2015 v 20:48 | Nahoru | #74
Lepší než ER5 bude KLE Spolehlivej motor a spotřeba kolem 4,5. Jediný problém je dojezd na nádrž max. 300 km. Navíc se dá sehnat za pár kaček

Jakou motorku pro cestu do Afriky?

18.8.2015 v 17:21 | Nahoru | #75
...no on to taky odjel jeden maník na MZ 150 a ňácí lidi z Maďarska se starým Czepelem .
Na splnění snu netřeba mít výbavu za milión...jenom je potřeba za tím cílem jít...
Druhý pól nebo extrém je technika za hromadu peněz, všude vyvdakovaný cíl "...do desátého místa" a konec spíš, než závod vlastně začne...
Komu víc držet palce?

Jakou motorku pro cestu do Afriky?

18.8.2015 v 17:49 | Nahoru | #76
Dva roky ti na naučení budou stačit, pokud nejsi lempl. Motorka se za tu dobu dá taky ,,odladit", pokud na to budeš mít ty dva járy, nebude to ani tolik peněz naráz. Hlavně ale musíš jezdit, abys to dostal do rukou, zad a zadku. Protože jinak se z těch průměrných 700 km denně posereš. Ale jinak přeji mnoho zdaru

Naposledy editováno 18.08.2015 17:49:50

Jakou motorku pro cestu do Afriky?

2.9.2015 v 12:13 | Nahoru | #77
Jawou do afriky není problém. Víc než o motorku bych se bál o tvé bolesti. Mám 2x ověřeno, že 640 zvládne 1300 km za víkend bez servisu. Tím servisem myslím kontrola oleje, mazání řetězu. Záleží ovšem jak se o ní staráš, a jaké prasárny v elektrice a servisu udělal předchozí majitel.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 Jirka-Tajsn 3 23.2.2024 v 09:17 Eddie83
ukrajinské vape zapojení do svazku [1, 2] Jawa 350/638 radys02 37 24.9.2023 v 18:22 krizak66
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206


TOPlist