měl bych na vás prosbu o radu, tip, nad čím bych měl přemýšlet, co hledat jako vhodného kandidáta na moji plánovanou cestu do Afriky v rámci rally Budapešť-Bamako v roce 2017 nebo 2018. Může sa to zdát šíleně daleko a je docela možné že z toho nakonec sejde ať už z nějakého mého důvodu nebo z důvodu konce této akce, nicméně momentálně s účastí počítám. Moje, resp. tak nějak požadavky vyplívající z cesty samotné, na motorku jsou:
- schopnost zvládnout ujet ca 8-10 tis. km během 14-17 dní
- co nejvyšší předpokládaná spolehlivost na tuto vzdálenost a dobu
- schopnost jízdy lehkým terénem a po rozbitých cestách
- nesmí být citlivá na kvalitu benzínu
- spíš asi všeobecná jednoduchost motorky
A moje osobní požadavky:
- schopnost bez problémů udržet rychlost ca 100 km/h
- co nejnížší spotřeba, resp. největší dojezd
- co nejnížsí cena za ni :) resp. za následný servis, uvedení do co nejlepšího stavu před cestou.
Jako českého občana ma samozřejmě první napadlo něco od Jawy - 350/638 nebo 350/640? Ale popravdě vůbec netuším nakolik ty výše vypsané požadavky splňují.
Budu moc rád za další případné tipy či rady.
Děkuju! :)
1 reakcí na tento příspěvek Jakou motorku pro cestu do Afriky?
za á netvrdím, že je to pohodička. bude to bolet, ale je to snesitelné
za bé neplánuje jet dneska, trochu se do té doby "omáčkne"
za cé mě to po 500 km na okreskách a státovkách přestane bavit, po dálnicích mě to nebaví snad nikdy, ale já to nepojedu
Ovšem vzhledem k tomu že se mi zdá, že nevíš která bije nech si stroj postavit nebo připravit od dobrého technika... a nebo si kup novou motorku a ta ten závod na 95% vydrží... už je připravená třeba nová Africa...
Záleží zda jsi schopen si motorku opravovat nebo budeš chtít spíš normální bezproblémový chod... kvalita benzínu bude problém vždy ovšem nemůžou nechat celé startovní pole na pospas nekvalitě paliva... takže bych se toho nebál... no hodně natrénuj a bude v podstatě jedno jaké enduro pořídíš...
Osobně by se mi líbila i stará africa nebo nějaké KTM ale motorka nebude slabina na takovém závodu to bude o jezdci...
Pokud si necháš něco stavět krásné stavby se udělají třeba ze suzuki SV nebo TL a po použití motoru na enduro získáš zajímavý stroj.
1 reakcí na tento příspěvek Jakou motorku pro cestu do Afriky?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou motorku pro cestu do Afriky?
JinT píše: Scallo pošli někoho kdo podle mě nemá moc ponětí na cestu do afriky... pokud by měl naježděno neptá se a zvolí něco co mu vyhovuje... je otázka jestli si chce projít peklem .... Bude mít spíš problém s kondičkou motorka je druhá věc... ovšem starší motorky mu přidají spoustu starostí... pokud mu je nepřipraví někdo kdo tomu opravdu rozumí.... Určitě si dovedu představit šikovného motorkáře s enduro průpravou který dojede na čemkoli kamkoli
Ale to je přece jeho problém, ne? Ti mlaďoši se stodvacítkou taky neměli žádné zkušenosti, opravit si neuměli nic a jeli. Asi proto chce levnou motorku. Když se mu posere, nechá ji tam a vrátí se letadlem. Třeba. Všichni hledají důvody, proč to nejde, místo způsobů, jak to udělat...
1)chlazení -vzduchové chlazení ne vodní (když budeš mít vodu muže odejít pumpa při padnutí.praskne hadice atd.a nejedeš)
2)starou konstrukci motoru tj. litinový válec --snese horší podmínky ale žere olej ale pokud je motorka staré koncepce např.1990 tak jezdí na klasický auto olej 20W-50
3)není žádná elektronika jenom řídící jednotka kterou můžeš koupit např.http://www.ignitech.cz/cz/vyrobky/bikes/yamaha/tt600r/tt600r.htm a jsou spolehlivé.
4)karburátor je velice odolný na jakýkoliv benzín a to včetně smíchaní s naftou
5)rám je z ocele a lze ho kdekoliv svařit
6)drátěná kola
7)odolné tlumiče
8)to nejpodstatnější je že to nemá veliký výkon jen asi 35-40 koní a nebudete hodně utahaný.
Pročetl jsem všechny příspěvky a bohužel kolegové mají pravdu v tom že netrénovaní a nejezdící motorkář to nezvládne.Jet 1000 km autem je něco jiného než 1000km na motorce a to počínaje stavem silnice(koleje, díry, a bíla barva) + okolí silnice (zvířata, hovna a jiné vymoženosti jižní Evropy+ Afriky) a ostatní vlivy (déšt,slunce ,žár od vozovky a hraniční přechody)Pokud do toho chcete jít tak by jste měl začít jezdit .
Jestli člověk jede poprvé nebo má na motoce nalítány statisíce je jen o tom, jak moc se nadře a kolik (ne)udělá zbytečných chyb. Věřím tomu, že to dá i dobře zapálený moto začátečník, pokud není úplný lempl a nebude k tomu mít naprosto nevhodnou nebo nespolehlivou motorku. Vždyť značnou dobu se jen kroutí plynem na rychlých silnicích. Toho písku nebo hlubokého prachu nebude tolik, aby se to nedalo vydžet či někdo nepomohl, třeba i radou, s báglem, atd.
Naposledy editováno 29.07.2015 10:45:31
Jawa je o patriotismu. Malá nádrž, malý dojezd, pořád vezeš spousty oleje do benzínu a už po 150 kilometrech hledáš benzínku, 100km/hod to neudrží, každou chvilku opravuješ drobnosti.
Navíc to chce něco, u čeho nebude potřeba každé tři dny dělat výměnu motorového oleje - což například u XTčka není dobré zanedbávat.
Naposledy editováno 29.07.2015 22:03:41
A teď opravdu, asi bych šel do CB500, je to starý, vcelku spolehlivý stroj, poměrně levný (i když tady si CB500 drží cenu, v inzerci jsou už několik let pořád starší a starší modely za stejnou cenu...).
Na splnění snu netřeba mít výbavu za milión...jenom je potřeba za tím cílem jít...
Druhý pól nebo extrém je technika za hromadu peněz, všude vyvdakovaný cíl "...do desátého místa" a konec spíš, než závod vlastně začne...
Komu víc držet palce?
Naposledy editováno 18.08.2015 17:49:50
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 | Marec222 | 6 | 19.4.2024 v 22:07 Drak1 |
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 35 | 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo |
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 | Jirka-Tajsn | 3 | 23.2.2024 v 09:17 Eddie83 |
ukrajinské vape zapojení do svazku [1, 2] Jawa 350/638 | radys02 | 37 | 24.9.2023 v 18:22 krizak66 |
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 32 | 23.8.2023 v 15:22 frds1206 |