bmw_r1300gs_cartec

globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pomoc při výběru moto
Zdravím všechny. A dovoluji si požádat o malou pomoc. Ve svých skoro 45 letech jsem tak nějak propadl 2 kolům. Takže jsem začal tím, že jsem si v březnu 2015 koupil 125 skútr Peugeot Satelis 2 s tím, že to bude prostě jen přibližovadlo kolem Prahy, Kladna a okolí. Ale "bohužel" se stalo to, že mi pohoda, klid a relaxace za řidítky tak nějak učarovala. Rozhodl jsem se tedy, že si dodělám "plné Ačko" - už se na tom pracuje - a následně si koupím něco většího, co mi nahradí můj skútr. Ale.... Moje výška 197 cm mě donutila i při výběru skútru koukat se hlavně na jeho velikost - přeci jen "vosa na bomboně" nevypadá hezky. Celkem se mi zamlouvalo automatické řazení, dávalo mi to prostor ke "kochání se"... Je ale na čase postoupit o level výš. Proto si dovoluji požádat o rady, kterou cestou se vydat. Je mi jasné, že se mi dostane nejrůznějších rad o počtu koní atp. nicméně rozhodně trvám na typu "pohodové motorky na cesty i do města" - tedy žádný supersport ani něco podobného. Něco, co má adekvítní rozměry pro mou výšku, solidní výkon na předjetí při 80-90 km/h, pohodlný posez, a (tady mě asi někdo ukamenuje nebo vyřadí z fora) možná i automatickou převodovku. Sám mám automat i v autě, a jsem s ním spokojen, dává mi prostor k pohodové jízdě. A možná je toto cesta i na motorku. Osobně se mi moc líbí Honda NC 750 X s DCT. S ohledem na prostor místo nádrže, kam se dá uložit nejnutnější - jen nevím, zda pro mou výšku nebude spíš "minibike". Také jsem se díval na Suzuki V-Strom. Zkrátka hledám něco, co mě "nesežere", něco, kde se jezdí vzpřímeně (záda už nejsou tak ohebná jako byla), něco přvětivé, pro držitele "teplého" řidičáku. Horní hranice je cca 180 000 - s tím, že bych raději novou motorku (tím pádem s prokázaným "nepoložením" ve 180 km/h.) Je mi jasné, že se mi dostane informací, že na řazení si zvyknu, atp - asi je to pravda, zatím mám prostě trochu obavy zejména z rozjíždění - od 2 výš je to celkem ok... Ale zvyk ze skútru, kdy mohu z křižovatky vystřelit bez obav se mi prostě tak nějak líbí...Zkoušel jsem i "naked", ale tam je posez pro mne až moc skloněný... Zkrátka cestovní "enduro" nebo něco podobného se mi moc líbí - zatím mám i na tom bzučáku zvaném skútr najeto za 3 měsíce skoro 5000 km a nájezdy stoupají... kdykoliv mohu, jedu prostě na dvou kolech. Propadl jsem tomu asi moc.. a tak prosím - poraďte mi co možná nejzodpovědněji. Budu vděčný.
P.S. hledám prostě něco, na čem se dá "utéct" od volantu, od počítače, od chaosu... a prostě si vyjet po českých - i zahraničních - luzích a hájích. V obcích rozhodně rychlost dodržuji, mimo obec jsem ochoten na 100 - 110, na dálnici se mi nechce a pokud je to nutnost, tak jen krátce... Díky moc za všechny rady a podněty.

2 reakcí na tento příspěvek Pomoc při výběru moto

26.7.2015 v 21:11 | Nahoru | #1
Arte007 omlouvám se za upřímnost, ale po 20 hodinách v autoškole s prudičem za zády to nepoznáš. Já jsem měl suprovýho instruktora, a jsem znovuzačátečník, a je to jako s vínem, když ho kafem, když ho máš rád a hledáš chutě, po čase poznáš Arabiku, Brazil, styl pražení, ... kyselost atd,...

Vzhledem ke zkušenostem musíš dát na pocit a na zkušenosti ostatních. Prodejci v Praze tě nechají svést, myslím, že chtějí kauci 30.000 a benzím a můžeš hodinu jezdit. Já jsem seděl na Stromu i Versysu, ale nepůjčil jsem si je. Nejsem ještě vyježděnej a nepozžnal bych to. Jako s kávou, čajem, vínem, ... jiným sportem. Šel jsem go toho instinktivně, a ještě dnes si pamatuji první cestu na parkoviště, abych si to ošahal než pojedu na silnici. Přecházíš ze skůtru, možná máš více zkušeností s provozem, přehledem atd, OK - já jsem to měl jinak ...

Souhlasím s Wakasaki, není to na celý život. Na jaře jsem byl na výstavě moto v Praze, měl jsem šanci si sednout na každou konkureční i větší motorku, a měl jsem pocit, že jsem udělal dobře s výběrem NC. Všechny větší motorky mi v ten čas přišly "neohrabané" do města, do zácpy. Vím, změní se to, ale až budu mít najeto více km ...
tak zatím čau
Marťošek

(reakce na) Pomoc při výběru moto

26.7.2015 v 23:00 | Nahoru | #2
Marťošek> No to právě myslím - poznám posez, poznám trochu jak to jede... ale to je všechno. proto se tu ptám...Jezdil jsem na kamarádově 650 naháči Suzuki (ale policajtům ani slovo - nepamatuji si model - ale starší - a posez se mi moc nelíbil, výkon někde kolem 55 kW (a trochu mě to "tahalo za ruce". Prostě vím, že tenhle posez mi nevyhovuje - proto hledám spíš něco na způsob "cestovního endura" - vzpřímenější posez, širší řídítka... - a hlavně trochu tolerantní k chybám...To to NC je... a jak jsem i psal - je to i do Prahy - takže mezi auta a tak - a tam jsem prostě zvyklý se motat na skútru - takže pokud někdo říká, že NC je jen další "skútr" - tak je možné, že to bude to pravé... :) jsem prostě výletník - ne motorkář. Ale ze skútru mne trochu bolí záda - ta malá kolečka nejsou na díry tak nějak ideál... a moje záda dostávají sem tam pěknou pecku. A když chci jet trochu dál, tak prostě je to asi moc "na kochačku" - i když to umí i 110 kh/m, tak do kopce se tomu prostě zrychlovat nechce. JEzdit budu z 95 % sám, takže neřeším, jak to jede ve dvou, vozím s sebou zatím to nutné - což se vejde do "blicího boxu" a v nouzi mohu dokoupit i box. Ale vím, že jediné, na co mohu dát je posez. A podle toho to tak nějak musím řešit. A proto také chci něco nového - aby případné technické problémy byly kryty zárukou - umím spravit "kryty" - ale ne mechaniku. Takže pro mne zatím skutečně zůstává NC 750 X (Sko je také hezké, ale posez je v něm pro mne mnohem méně příjemý než na Xku) a V-Strom - tam jsem ještě neseděl - hodlám to udělat v týdnu. A když se budu chtít projet, raději zaplatím v půjčovně cca 2500,- a mám to na celý den. A to už maličko poznám, jestli mi to sedí do rukou a peru se sám se sebou, nebo jestli se peru s motorkou...

P.S. spolehnout se jen na rady tady, tak se zcvoknu... :) ale i tak to pomůže - někteří mají i mozek a chápou, že s teplýma papírama nemůžeš letět na Goldwingu... :)

Naposledy editováno 26.07.2015 23:04:01

(reakce na) Pomoc při výběru moto

26.7.2015 v 23:11 | Nahoru | #3
Marťošek> ještě maičkost - snad ti mohu věřit, že jako Brňák (Komeťák?) radíš dobře, byť někomu, kdo má sice skútr koupený ve Vyškově (a tím pádem s B na značce) ale polepený HC Sparta Praha... Předpokládám, že sis toho ještě nevšiml v mém profilu, jinak bys mi možná napsal, že si mám koupit babetu a ukopnout pedály... :) ale jinak moc díky - tvoje rady znamenaly hodně... a ubezpečily mne, že cesta pomalého učení je správná. Nejsem 20ti letý střelec, co si k čerstvým papírům koupít litrovou silnici a pak to omotá v první delší zatáčce o strom...
Tak hodně šťastných km... a ještě jednou díky za rady.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Někdo někam v půlce května Klidně ... Suzuki DL 650 V-Strom lukkyn29 1 Dnes v 15:31 DanielVaradero
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom pepíno4 8 22.4.2024 v 21:27 škvára18
Potřebuji přezout své Nc 750x Honda NC 750X stafler 11 19.4.2024 v 20:44 stafler
Versys/ Nx / NC [1, 2] Kawasaki Versys 650, Honda NC 750X, Honda NX500 HALLU 54 26.3.2024 v 20:03 TomasNBK
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner Obo67 33 16.3.2024 v 17:31 Obo67