2 reakcí na tento příspěvek Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
Kolik lidí odstraňuje všechno možné takhle uměle vnuceného? Připadá vám to od nich jako nebezpečné nebo výrazně špatné?
- EPC, regulace hluku na 2. a 3. rychlostní stupeň - omezuje to výkon tak pryč s tím
- katalyzátory - váha, výfuku, omezení průtoku spalin, zvyšuje teplotu výfuku
- když je katalyzátor pryč, tak může pryč i SAS - další složitost a dráty a hadice kolem motoru
- vyřazení ABS kvůli jiným kolům nebo odstranění aby se zjednodušil systém brzd případně odlehčila moto nebo snížila náchylnost k poruše
- bandaska s uhlím na filtraci výparů z nádrže, pryč s ní
- origo výfukové koncovky nebo i se svody nahrazeno laděnými - ušetření váhy, změna průběhu výkonu
- změna palivové mapy (doplnění powercommanderu)
- mění se kola za jiné rozměry nebo lehčí
Spousta těch kurvítek je tam dodaných vlastně jen z rozhodnutí nějakého ouřady, protože v globálním měřítku je jejich přínos zanedbatelný. Hlavně v některých státech je to OK a přes hranici už pomalu hrdelní zločin :-/
Chápu, že se pohybujeme na společném prostoru (silnice/cesty) a je vhodné splňovat nějaká základní pravidla jako že to brzdí, jede rovně, neodpadávají z toho díly, svítí to správně, ale proč buzerovat víc? Tak nějak to směřuje k tomu, že všichni budeme za chvíli ve reflexní uniformě, na stejném typu elektropřibližovadla nebo v hromadné dopravě a bez možnosti si cokoliv vybrat/rozhodnout.
Nevím proč bych jako někdo kdo chce utratit několik stovek tisíc nemohl rozhodnout co tam chci mít. Hlavně nevím proč by o tom měl rozhodovat někdo jiný.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
taky mě zaujalo kvér, co měl ten přejetej u pasu. asi docela supr a na něco takovýho spadnout
(reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
Ale neznám nikoho, kdo by dobrovolně odstraňoval ABS. Kdo ty voly co si ho tam nedají a pak se kvůli němu zrakví má pořád spravovat. Nemocnice nejsou nafukovací.
Nikoho nepoškozuje ho mít. Za 5-10let to bude naprostá samozřejmost jako u aut a nikdo se už nad tím pozastavovat nebude.
(reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
karf píše: Dolph-cz> Když vidím, jak drží ta "pipina" pravou rukou řidítko, tak by jí nezachránilo ani abs a ani nějaký front assist, co montujou do aut
taky mě zaujalo kvér, co měl ten přejetej u pasu. asi docela supr a na něco takovýho spadnout
jj,rifle,tričko,holé záda....ale kvér mít musí
pipinu nezachrání ani ABS,ani nová autoškola za 15 litrů.
taková má stát doma u plotny a nesrat se do motorek a řízení obecně
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
_zdenda_ píše: To co tu píšete o ABS je sice pěkné, ale svobodu volby majitele nového motocyklu bych fakt nikomu nebral. Je to stejní jako s ekokurvítkama co všude rvou :-/
Kolik lidí odstraňuje všechno možné takhle uměle vnuceného? Připadá vám to od nich jako nebezpečné nebo výrazně špatné?
- EPC, regulace hluku na 2. a 3. rychlostní stupeň - omezuje to výkon tak pryč s tím
- katalyzátory - váha, výfuku, omezení průtoku spalin, zvyšuje teplotu výfuku
- když je katalyzátor pryč, tak může pryč i SAS - další složitost a dráty a hadice kolem motoru
- vyřazení ABS kvůli jiným kolům nebo odstranění aby se zjednodušil systém brzd případně odlehčila moto nebo snížila náchylnost k poruše
- bandaska s uhlím na filtraci výparů z nádrže, pryč s ní
- origo výfukové koncovky nebo i se svody nahrazeno laděnými - ušetření váhy, změna průběhu výkonu
- změna palivové mapy (doplnění powercommanderu)
- mění se kola za jiné rozměry nebo lehčí
Spousta těch kurvítek je tam dodaných vlastně jen z rozhodnutí nějakého ouřady, protože v globálním měřítku je jejich přínos zanedbatelný. Hlavně v některých státech je to OK a přes hranici už pomalu hrdelní zločin :-/
Chápu, že se pohybujeme na společném prostoru (silnice/cesty) a je vhodné splňovat nějaká základní pravidla jako že to brzdí, jede rovně, neodpadávají z toho díly, svítí to správně, ale proč buzerovat víc? Tak nějak to směřuje k tomu, že všichni budeme za chvíli ve reflexní uniformě, na stejném typu elektropřibližovadla nebo v hromadné dopravě a bez možnosti si cokoliv vybrat/rozhodnout.
Nevím proč bych jako někdo kdo chce utratit několik stovek tisíc nemohl rozhodnout co tam chci mít. Hlavně nevím proč by o tom měl rozhodovat někdo jiný.
kámo,buď trošku soudný,to už by jsme tady mohli jezdit s vyvíječi na dřevoplyn jako za hitlera....
já myslím,že i tvoje motorka je názorná ukázka toho,že může být tichá,splňovat emise atd.a pořád jede pěkně a je zábavná..... a kdyby jsi tam měl ABS,tak by jsi taky nenadával.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
(reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
Dolph-cz píše: kámo,buď trošku soudný,to už by jsme tady mohli jezdit s vyvíječi na dřevoplyn jako za hitlera....
já myslím,že i tvoje motorka je názorná ukázka toho,že může být tichá,splňovat emise atd.a pořád jede pěkně a je zábavná..... a kdyby jsi tam měl ABS,tak by jsi taky nenadával.
Dolph-cz> Já _zdendovi_ rozumím. Oni Ti tu motorku nabuší těmito prkotinami, ale aby +/- udrželi cenu, odrbou Tě na ráfcích, které udělají z bláta, šusplech Ti dají plastový a už ne hliníkový, místo pořádných předních vidlí dostaneš listové péra, plasty jsou jak porcelán atd. Je fakt, že euromotorkář jezdící po eurocestách nic moc nepozná a je spokojen. Ten zbytek pak vyvalí baňu, aby se některých systémů zbavil, a druhou báni za to, aby ta motorka trochu fungovala a byla použitelná i mimo eurocestu.
ABS jsem na motorce měl. Na cestě do bylo celkem prima, v terénu mě to děsně sralo. Tak jsem vyměnil pro jistotu celou motorku za tu, ktrerá ABS nemá. Většinu lidí, které znám s LC8ami, by ABS z motorky nejraději odpáralo. Mezi majiteli starých LC8 je totiž zvýšený výskyt neeurojezdců.
Naposledy editováno 20.04.2016 12:15:34
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
Tech píše: Kome> Rozdíl pár metrů +/- je v konečném důsledku zanedbatelný. Rozdíl ležíš/neležíš je propastný. Jsem přesvědčen že v reálných podmínkách kde je na silnici bůh ví co a každých pár metrů se může dramaticky měnit adheze, není schopen ani ten nejlepší jezdec dosáhnout spolehlivosti ABS, to nemluvím o leknutí kdy jde polovina "skillu" pryč.
Že se někomu nezablokovalo kolo od 15 let nejspíš znamená, že brzdí výrazně pod možnosti.
To není vůbec pravda. Problém ABS je v tom, že na brzdy sahá ještě někdo jiný, než ty a motorku tak nekontroluješ jen ty. Ty dobré ABS to dělají předvídatelně, ale většina je implementovaná velmi špatně a razantně snižuje ovladatelnost motorky.
Osobně bych si za kvalitní a vypínatelné ABS byl ochotný připlatit, ale dát to povinně je hloupost.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
Kome píše: Mr.Dreamer> a nešahá ti na to náhodou až když to ty nezvládáš.
Nevím, jak jsou na tom nové systémy, ale ABS na staré LC8 zasahovalo hodně brzy. Ve sjezdech to kolikrát bylo nepříjemné a na hnědý pruh.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
cibus píše: Nevím, jak jsou na tom nové systémy, ale ABS na staré LC8 zasahovalo hodně brzy. Ve sjezdech to kolikrát bylo nepříjemné a na hnědý pruh.
No i ty nové třeba na vodě jsou někdy pěkně hnusné. Vezmeš za brzdu a ono to nebrzdí . Samozřejmě to také může být dobře, protože hodně lidí na vodě vezme za brzdu a už leží, proto neodsuzuji ABS, ale to, že je to povinné a většinou nevypnutelné .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
Tech píše: Mr.Dreamer> To pochybuju. ABS pracuje s prokluzem, udržuje do maximální minimální . Z x testů je vidět že nové ABS motorky brzdí na mokru jako ti nej jezdci.
Ale to je právě to, o čem mluvím. Toto je běžná situace, prostě jen potřebuješ zastavit, tak hmátneš po brzdě a pokud by v takové situaci ABS nebylo schopné zastavit rychleji než jezdec samotný, bylo by to hodně smutné, má totiž lepší informace, více možnosti regulace brzdného výkonu a kratší reakční dobu.
Problém je ale všechno ostatní. Vezmi si třeba situaci, kdy mě na vstupu do zatáčky překvapí olejová skvrna. To ABS vidí jen "sakra, přední kolo ztratilo adhezi" a podle toho zareaguje. Netuší, co tuto situaci způsobilo, jak velká je ta skvrna, jestli něco jede v protisměru, kolik máš místa od obou krajnic, jak ostrá je zatáčka, jakou stopu chceš jet, kde chceš motorku mít na vstupu do zatáčky, a takto bych mohl pokračovat.
Jak už jsem psal několikrát, ABS může hodně situací zachránit, ale není to všeholék a dávat to povinně a často nevypínatelné je hrozná hloupost a krátkozrakost.
Když už jsi vytáhnul "ty nej jezdce", proč tedy nejezdí motorky s ABS, když je vždy tak skvělé?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
Příklad s olejovou skvrnou nechápu, prostě ABS dočasně omezí brzdný účinnek a jak zní kolo sjede zase obnoví max možný tlak. Jako jezdec by sis řek "omg skvrna, to musím pustit brzdy abych mi nepodklouzlo kolo" přitom ta skvrna ani nemusí klouzat. Sám si to psal, ABS má víc informací o adhezi a mnohem kratší reakční dobu.
Naposledy editováno 20.04.2016 16:21:36
1 reakcí na tento příspěvek Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
Naposledy editováno 20.04.2016 20:24:02
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
karf píše: Dolph-cz> ale ta bandaska s aktivním uhlím na výpary z nádrže mě dostala
V USA verzích (minimálně) bandaska je, dej si hledat "Canisterectomy" na google…
Na druhou stranu povinnou instalaci neschvaluji, protože mne štve, jak jsme den co den více a více omezováni ve svých svobodných rozhodnutích a dělají z nás nesvéprávné magory, co se nedokáží o sebe postarat a proto potřebují, aby je chránily zákony.
A k Africe: První motorka v životě o které můžu říct, že je pro mne bez kompromisů a že po ní opravdu toužím.
(reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
_zdenda_ píše: V USA verzích (minimálně) bandaska je, dej si hledat "Canisterectomy" na google…
i všechny brambory pro usa to mají, evropské verze tam mají jen konektor a držák. V souřasné době nevím.3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
Tech píše: Mr.Dreamer> Proč se nejezdí ABS na závodech už se tu (nebo jinde) řešilo, ve zkratce je to kvůli tomu, že s ABS dosahují jezdci horších časů na kolo, ale to se bavíme o desetinkách. Navíc se řeší hmotnost motorky a když spadne závodník na okruhu s 50m káčírkem, tolik se nestane.
Příklad s olejovou skvrnou nechápu, prostě ABS dočasně omezí brzdný účinnek a jak zní kolo sjede zase obnoví max možný tlak. Jako jezdec by sis řek "omg skvrna, to musím pustit brzdy abych mi nepodklouzlo kolo" přitom ta skvrna ani nemusí klouzat. Sám si to psal, ABS má víc informací o adhezi a mnohem kratší reakční dobu.
No a kde ztratí ty desetiny? To je třeba rozdíl o dva centimetry minu auto nebo se o něj štrejchnu.
K té skvrně, pokud brzdný výkon nenanášíš rovnoměrně, rozhodíš tím motorku a přidáváš podvozku kupu práce navíc, máš tak problém motorku uklidnit před zatáčkou. Stejně tak tě zajímá přenášení váhy, nechceš to klopit, když nemáš dost váhy vepředu. Pokud ti motorka na chvilku přestane brzdit, budeš mít jinou vstupní rychlost na brzdném bodě, třeba si plánoval být široký a pak to stáhnout k apexu, místo toho máš dobrou stopu, ale moc rychlosti, těch blbostí, které se mohou stát je tuna, jasně 90% jezdců nic z toho ani nevyužije a i těch 10% takovou míru kontroly nebude potřebovat vždy, ale rozdíl mezi tím, kdy všechny pokyny k motorce jdou od tebe a tím, kdy se do toho ještě vkládá počítač, je obrovský a ta možnost by rozhodně měla být volitelná.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
Naposledy editováno 20.04.2016 22:04:21
(reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
Tech píše: Mr.Dreamer> To co píšeš nedává žádný smysl. Jestli si myslíš že brzdíš jako závodní jezdec na slikách a 2cm ti zachrání život tak si holt budeš muset ABS z každé motorky vyndat.
Ok no, mohl jsi prostě napsat, že došly argumenty.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jakou spojkovou sadu a Africa Twin ... Honda CRF1000L Africa Twin | Yurii | 11 | 7.3.2024 v 21:52 T4C0 |
Bliká kontrolka ABS Honda CRF1000L Africa Twin | Davidrak | 7 | 1.3.2024 v 19:50 Davidrak |
Africa Twin CRF1000 odstín barvy Honda CRF1000L Africa Twin | Drak-09 | 2 | 27.2.2024 v 19:50 Drak-09 |
připojení kabelu [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin | šlauch0 | 69 | 26.2.2024 v 16:33 LiborGSXR |
Rovnání / oprava ráfku Honda CRF1000L Africa Twin | Scottpalda | 26 | 6.2.2024 v 21:49 Drak-09 |