globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
25.7.2015 v 11:15





Anketa: Výbava
Základ 329.900 Kč
24%
34
ABS a kontrola trakce 349.900 Kč
57%
81
ABS,DCT,kontrola trakce 374.900 Kč
19%
27

Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

26.11.2015 v 14:55 | Nahoru | #151
Co si tak matně pamatuji, pro deformace se používá I v m^4 (jak moc se to prohne pri určité síle). Pro stanovenísily nebo momentu, kdy se vec zlomí nebo nevratně deformuje, se pouziva W v m^3.
Ale to jsme asi zbytečně nakrmili jednu opici, nejí nic, co nemá logo s vrtulkou.
Takže se asi shodneme, ze hliníkové ráfky klasické konstrukce, co používá Honda na svých endurech, úplně v pohodě zvládají.

2 reakcí na tento příspěvek Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

26.11.2015 v 15:02 | Nahoru | #152
Vilem: jo jasne pokud beres jako namahanej prurez stenu rafku a jako namahani paceni montpakou tak jo - ale to asi neni beznej zatezovaci stav na kterej se rafky dimenzuji :)

tech: jasne prurezovej modul stejnej neni - ale pokud budu mit trubku prumer 40mm a stenu 1 a 2 mm tak to neni tak zasadni rozdil, podstatny je krajni vlakno.... A to u toho rafku vyjde na stejno (pokud beru jako zatezovaci stav jizdu na motocyklu a ne nakou raubirinu v pneuservisu :) )

No ale uz jsem dost daleko od toho na co jsem reagoval. To bylo neco o tom ze ocel by to nevydrzela, ze to musi bejt hlinikovy aby ti bylo pevnejsi....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

26.11.2015 v 15:11 | Nahoru | #153
assassin> Při stejné hmotnosti by ta ocel byla horší. Kdyby ne , tak vozíme ocelový ráfky za cenu hliníkového :D

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

26.11.2015 v 15:15 | Nahoru | #154

Kome píše: assassin> Při stejné hmotnosti by ta ocel byla horší. Kdyby ne , tak vozíme ocelový ráfky za cenu hliníkového :D



Ze ty draty teda taky nemame z toho pevnejsiho hliniku :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

26.11.2015 v 16:06 | Nahoru | #155
assassin> Zřejmě máš pravdu (jako vždy) ale na co ocelový super lehký ráfek na kterým nejde měnit pneu? :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

26.11.2015 v 16:58 | Nahoru | #156

CAG píše: assassin> Zřejmě máš pravdu (jako vždy) ale na co ocelový super lehký ráfek na kterým nejde měnit pneu? :)



Jak rikam, to ze se rafky a ramy delaji z hliniku sve opodstatneni ma - me se jen nelibilo to tvrzeni ze ocel by to nezvladla tak ze se musi vzit pevnejsi hlinik - ta na tom postavena diskuze uz prilis odbocila...

(reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

26.11.2015 v 17:29 | Nahoru | #157

assassin píše: Hlinik ma hustotu kolem 2700 a ocel 7800 - takze trikrat to neni. Vysokopevnostni slitiny hliniku zas nemaji hustotu 2700...

Ok uz am ti ze hlinik je trikrat lehci, ale upravim sve tvrzeni ze ocel je trikrat pevnejsi - hlinik ma kolem 60MPa pevnost v tahu, zakladni konstrukcni oceli (tzn totalni blato) ma kolem 200MPa ...
Proste ocel ma pomer hmotnost/pevnost lepsi.

Plechac na auto urcite vic nez litak nevazi - ty lity kola co jsou lehci nez plechace uz musi byt "zavodni" kola, vesmes slitina s velkym podilem horciku...

Jinak samozrejme se tu muzem pretahovat o cislicka - najdou se pomerne lehke slitiny alu ktere maji pevnost pres 500 - ale zas nejdou dobre tvaret, nebo svarovat - tzn pri vyrobe rafku by bylo treba to frezovat z plnyho .. Apod, ano i takove rafky existuji. Jenze pak zas podobnej hitech muzu vymyslet u oceli a jsem zas nekde jinde ...

Tzn nechci se hadat o slovicka a desetinky - spis mi jde o to ukazat, ze tvrzeni ze kdyz je neco ocelovy, musi to byt nutne predpotopni a tezkej kram, zatimco jak je neco z hliniku je to top...se nezaklada na faktech.



jo a nejhorší je italská ocel i hliník !!!!

(reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

26.11.2015 v 17:44 | Nahoru | #158
assassin> pac hlinikovy praskají, ocel se natáhne. Pořád se nedohaduj, už argumentujes nesmysly

1 reakcí na tento příspěvek Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

26.11.2015 v 17:53 | Nahoru | #159
ta diskuze o africe jede co? Prostě nevím jestli mám slitinu hliníku nebo nerez. Dnes jsem se na to díval s kolegou a na nic jsme nepřišli. Kdyby to byla eloxovaná slitina s hliníku, tak vedel té pneu je málo materiálu kde jsou vsazený ty špice. Musíme si ujasnit jednu věc, že tych ráfků je více druhů, ale dát do prodeje v roce 2016 dušatou motorku, kde se hraje na každý kg váhy? je tuším je a jen nízkonákladová výroba.

Naposledy editováno 26.11.2015 17:58:04

(reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

26.11.2015 v 17:57 | Nahoru | #160

Míra píše: Někdo říkal,že od roku 2016 nebude možné koupit motorku bez ABS.
Tady Africu nabízí v lednu 2016 bez ABS.
Ví někdo jak to bude ?

Honda MCH

Africa se začíná vyrábět v japonsku, jak přejde výroba do itálie místo TA, tak budou všechny s ABS.

(reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

26.11.2015 v 18:01 | Nahoru | #161
petrumr> Nová Africa je prezentována jako stroj s dost velkýma offroad ambicema, tam jsou dráty a duše naprosto OK. Nějak nechápu co ti na tom vadí. Třeba Honda přijde časem s něčím víc silničním (něco jako KTM 990 Adv vs SMT).

Naposledy editováno 26.11.2015 18:03:33

2 reakcí na tento příspěvek Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

26.11.2015 v 18:21 | Nahoru | #162
Já nevím, prostě duše se mně nelíbí, to se nespravuje knotem, bude jak za mládí lepením. Jestli výrobci budou vyrábět dušový pneu třeba za rok. Prostě kolo s duší se nehodí na abs, má velkou hmotnost a tudíž setrvačnost. Prostě čekal jsem ráfky něco jak má crosstourer. Sakra musí se taky najít slabý místo. Jsem zvědavéj co kdo najde.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

26.11.2015 v 18:32 | Nahoru | #163

assassin píše: Ze ty draty teda taky nemame z toho pevnejsiho hliniku :)

Při namáhání na čistý tah nemá hliník opodstatnění, byl by těžší než ocel. Tam právě na modul průřezu, ze kterého těží všechny hliníkové konstrukce nezáleží.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

26.11.2015 v 18:39 | Nahoru | #164
petrumr> Při opravdové expedici někam hodně dopryč zjistíš výhody duše. Jinak na cestování po Evropě je to jedno, ale ani knotem nespravíš všechno a nevím jak bys podlepoval bezdušák, ani jak bys ho bez kompresoru nahodil.

EDIT: Taky jsem neslyšel, že by duše dělala nějaké problémy s ABS a do TL můžeš duši dát vždy.

Naposledy editováno 26.11.2015 18:54:42

(reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

26.11.2015 v 18:41 | Nahoru | #165
petrumr> Do TL pneu dáš duši, takže jestii je pneu TT nebo TL ti je asi jedno (ve většině případů, netuším jestli je nějaká TL pneu vyloženě nevhodná na duše). V tom problém fakt není.
A ABS na drátech a duších má třeba KTM, nějak jsem nezaregistroval, že by hlásili něco o nevhodnosti…

Chápu to tak, že tobě se to prostě nelíbí, nemusíš to víc odůvodňovat

1 reakcí na tento příspěvek Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

26.11.2015 v 18:59 | Nahoru | #166
správně, já na ty duše jsem alergický.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

26.11.2015 v 18:59 | Nahoru | #167
a

Naposledy editováno 13.12.2015 13:43:56

(reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

26.11.2015 v 19:13 | Nahoru | #168
CAG> Tak to koukám. Kované hliníky na náklaďák ? To musí být dražší jak to auto ne ?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

26.11.2015 v 19:15 | Nahoru | #169

Tech píše: petrumr> Při opravdové expedici někam hodně dopryč zjistíš výhody duše. Jinak na cestování po Evropě je to jedno, ale ani knotem nespravíš všechno a nevím jak bys podlepoval bezdušák, ani jak bys ho bez kompresoru nahodil.

EDIT: Taky jsem neslyšel, že by duše dělala nějaké problémy s ABS a do TL můžeš duši dát vždy.

Při 18ti litrové nádrži ti dojde dříve benzín, než budeš řešit něco s podlepením bezdušáku. Ty si myslíš, že je to stroj na polykání km? Počkejme na test.

(reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

26.11.2015 v 19:21 | Nahoru | #170
petrumr> To jsem nějak nepochopil. Nicméně souhlasím, velikost nádrže je pro mě zatím největší nevýhoda. 18,8 litru je i při rozumné spotřebě dost málo.

(reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

26.11.2015 v 19:25 | Nahoru | #171

petrumr píše: Při 18ti litrové nádrži ti dojde dříve benzín, než budeš řešit něco s podlepením bezdušáku. Ty si myslíš, že je to stroj na polykání km? Počkejme na test.


No ale na v BMW je z Afriky hodně bolí hlava

1 reakcí na tento příspěvek Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

26.11.2015 v 19:33 | Nahoru | #172
tohle neřeš Já se třeba ve spaní už budím, že vyměnuji duši

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

26.11.2015 v 20:15 | Nahoru | #173
petrumr> ze zrovna tebe na neenduru to trapi

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

26.11.2015 v 20:21 | Nahoru | #174

sullda píše: Míra> Jen taková zvědavost, proč ne ABS?



Rozdíl v ceně 20.000 Kč,další věc co se může rozbít a navíc ABS nevyužiju.
Kontrola trakce mi navíc vyloženě vadí.
Možná bude lepší jak dřívější u aut.
Spousta lidí když chce s autem vyjet zasněžený kopec a nebo se rychle rozjet vždy kontolu vypíná.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

26.11.2015 v 20:31 | Nahoru | #175

jungen píše: petrumr> ze zrovna tebe na neenduru to trapi

nejsem uzavřený, mně trapí i to co ty hážeš za hlavu. Za tři roky to třeba koupím a GS si nechám jako záložku.

(reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

26.11.2015 v 20:40 | Nahoru | #176
petrumr> neboj gs jsem zkousel,jsou i jine moto-myslim jako endura

Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

26.11.2015 v 20:44 | Nahoru | #177
jinak jsem nezaujatej neboj,z motorek co mam tak tam jsou i dva nemci neboj tak se necerti hned

Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

26.11.2015 v 20:48 | Nahoru | #178
NC 750 se měla taky prodávat jak 700 s nebo bez ABS, ale bez ABS u nás není a tuším, že to bude s africou stejný.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

26.11.2015 v 21:12 | Nahoru | #179

Míra píše: Rozdíl v ceně 20.000 Kč,další věc co se může rozbít a navíc ABS nevyužiju.
Kontrola trakce mi navíc vyloženě vadí.
Možná bude lepší jak dřívější u aut.
Spousta lidí když chce s autem vyjet zasněžený kopec a nebo se rychle rozjet vždy kontolu vypíná.


Že nemáš rád kontrolu trakce a další zbytečnou elektroniku docela chápu, já elektroniku v motorce taky zrovna nemiluju, ale napsat "ABS nevyužiju" je podle mě hloupost pokud s tím chceš jezdit i po silnici. Nevěřím že kdokoliv dokáže v "krizovce" zabrzdit bez ABS líp než s ním. Možná to jde v klidu v ideální situaci na suchým čistým letišti atd. ale ve skutečné situaci kdy musíš nečekaně brzdit je to trochu jiný.

Naposledy editováno 26.11.2015 21:51:35

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

26.11.2015 v 21:16 | Nahoru | #180

Tech píše: Při namáhání na čistý tah nemá hliník opodstatnění, byl by těžší než ocel. Tam právě na modul průřezu, ze kterého těží všechny hliníkové konstrukce nezáleží.



No tak priklad, trubka prumer 50mm stena 2mm - metr hlinikove trubky bude vazit 3,25kg
Ocelova trubka ktera vazi stejne bude mit stenu 1mm...

Prurezovy modul alu trubky bude 3480 mm3 a prurezovy modul ocelove 1850 mm3 - tzn ani ne polovicni. Napeti je moment/prurezovy modul - moment stejny v obou pripadech, tzn napeti bude ani ne 2x vetsi
Sigma dovolene by musela mit ocel nejvyse 1,9krat vyssi nez ten alu aby vysla ta hlinikova trubka na ohyb lepe ....
Ma ocel min jak 2x vyssi sigma dovolene nez hlinik?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou spojkovou sadu a Africa Twin ... Honda CRF1000L Africa Twin Yurii 11 7.3.2024 v 21:52 T4C0
Bliká kontrolka ABS Honda CRF1000L Africa Twin Davidrak 7 1.3.2024 v 19:50 Davidrak
Africa Twin CRF1000 odstín barvy Honda CRF1000L Africa Twin Drak-09 2 27.2.2024 v 19:50 Drak-09
připojení kabelu [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin šlauch0 69 26.2.2024 v 16:33 LiborGSXR
Rovnání / oprava ráfku Honda CRF1000L Africa Twin Scottpalda 26 6.2.2024 v 21:49 Drak-09


TOPlist