CAG> kvalitu řidiče vybírá firma. Rozumná firma si zjistí, co se to k nim hlásí za elementa u předchozího zaměstnavatele, alespoň já to tak dělám vždycky. Pokud si firma hlídá chování svých řidičů za volantem, a jako že možností je z monitoringu GPS dost, udělat si obrázek o tom, jestli někdo jezdí jako prase nebo ne není problém, tak se idiotů zpravidla včas zbavuje. Není to úplně na 100%, ale třeba podle rychlosti, četnosti krizového brzdění a podle spotřeby poznáš lehce idiota na první pohled. Takže rozumné firmy si kvalitu řidičů udrží nebo zvýší. Jenže to samozřejmě nedělají všichni, a ti vyhození magoři snadno dneska najdou flek jinde, protože řidičů je málo, moc nových nepřibývá, a hodně jich už odchází do důchodu. Poslední generaci řidičů, která měla ještě Céčko řidičák z vojny je dneska už cca 45 let. A poptávka se zvyšuje. A když stojí firma před volbou žádný řidič, nebo někdo se škraloupem, vezme ho, protože kamion za pár mega přece nemůže stát na dvoře. Takže dokud bude stát tolerovat magory za volantem, a firmám bude současně tolerovat i nedodržování aetru a ZP, tak to takhle bude dál, a nic se nezmění. Tahle branže je v personální krizi již několik let.