Byl jsem vcera na projížďce a když jsem dorazil do cíle, sepl mi větrák chladiče(nic zvláštního, bylo horko),ale po slezeni z motorky jsem zjistil,že voda v expanzce mi skoro vaří a vytika ven (nejaka krysa mi sebrala vicko tak tam mam vršek z petky). Voda je docela rezava a to jsem ji minulý rok celou vypouštěl,proplachoval a daval novou. Mam tam jenom destilku,bo přes zimu je schovana ve vytapene mistnosti.
Da se nejak zjistit,jestli mi funguje pumpa, nebo je krpa v něčem jiném?
P.S. a kde by se dalo sehnat viko na expanzku nebo náhrada.
Diky
1 reakcí na tento příspěvek Chladící systém
Ono v těchle vedrech máš na vodě 100°C hned, stačí jeden semafor a je to tam. To většinou nesepne ani větrák, ten spíná při v mém případě při 108°C takže to už se voda dávno vaři.
A protože nevím kolik litru protiká chladičem? tak jsem pro jistotu šel koupit eště klasiku Fridex.
A jakej muže byt problem ve vičku na chladiči?
1 reakcí na tento příspěvek Chladící systém
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chladící systém
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chladící systém
Ted jsem celý systém vypustil, propláchl vodou a naředil novou směs, bohužel nemužu vodu protočit, protože zkouším funkčnost regulatoru tak mam odpojenou baterku.
A jenom pro zajímavost, když mě voda z chladiče zteče do expanzky, tak z ní si to už zpátky po vychladnutí nijak nenasaje co? takže bych to měl z expanzky nějak nasát a dolít do chladiče...
1 reakcí na tento příspěvek Chladící systém
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chladící systém
Edit: podle schéma co sem dal wayender to tak nějak bude
Naposledy editováno 19.07.2015 14:25:27
1 reakcí na tento příspěvek Chladící systém
ja1: Ale notak, evidentně má s chlazením problémy, tak mu nepiš hlouposti, i kdybys to myslel jako legraci.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chladící systém
ja1 píše: vilemx> podívej na parts depot... je tam jen jedna hadička od chladiče a druhá na zem nemá kudy se tlačit do okruhu. je to jak jsem psal
Ja1:
ano, schema z EPC potvrzuje, co jsem psal, tedy že hadička z pod víčka chladiče prochází (hořejškem expanzky) až na její dno. Tam končí. Když je v systému přetlak větší, než má být, tak víčko pustí vodu (nebo vzduch) do expanzky. Naopak když při chladnutí vznikne v chladiči podtlak větší, než než na kolik je nastavené víčko, cucne si to hadičku do chladiče vodu ze dna expanzky.
Úplně jiná hadička vede z vrchu expanzky pod motorku, to aby při naplnění expanzky nádobka nebouchla, ale voda, pára nebo vzduch šel pod motorku. Víčko na expanzce není tlakové (na rozdíl od většiny aut), ale jen zátka, aby z ní voda při jízdě nebo položení nešplouchala ven.
KickMan:
Pokud je chladící okruh správně složený a přesto při teplotě, kdy spíná vetrák, už letí vroucí voda (pro rejpaly samozřejmě chladící kapalina modrá nebo zelená, nikoliv růžová) do expanzky, tak:
a) všechno je mechanicky v pořádku, jen je v chladičích málo vody = moc vzduchu. Vzhledem ke stlačitelnosti vzduchu dojde k bodu varu dřív, než na kolik je dimenzovaný přetlakový ventil a hodnota čidla větráku. Stačí do chladiče dolít vodu na maximum, zakvedlat motorkou ze strany na stranu, dolít, zašpuntovat a do expanzky nalít mezi rysky. Po jednom či dvou ohřátí a zchladnutí se ustálí správné množství v okruhu a v expanzce buďto dolije nebo odsaje, aby byla voda mezi ryskami.
b) pokud je skřípnutá nebo zpuchřelá propojovací hadička k expanzce, nemusí správně fungovat vyrovnávání tlaků, resp. objemu vody v chladičích a okruh se může zavzdušňovat, namísto aby se automaticky odvzdušňoval. Proijevuje se to stejně, jako bod a),
c) je poškozená dosedací plocha hrdla chladiče nebo poškozené víčko, takže se okruh nenatlakuje a voda tam vaří dřív (nebo shodou okolností stejně), než na kolik je nastavené čidlo větráku,
d) je v čudu čidlo větráku, spíná při vyšší teplotě, než by mělo. Víčko už neudrží tlak vody a pustí ji do expanzky. Protože má v okruhu voda běžně nad 100stC (díky velkému tlaku stále nevaří), tak v hadičce i expanzce, kde už je jen běžný atmosférický tlak, začne vřít,
e) je fouklé těšnění pod hlavou, ruplá hlava nebo stěna válce. Do okruhu se tlačí plyny z motoru a přetlačí ventil ve víčku. Na dně expanzky pak z hadičky utíkají plyny a ty způsobují bublání vody v expanzce, stejně jako když se fouká brčkem do limči.
Snad ti to, KickMane, pomohlo.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Rodíl mezi typy TA600 Honda XL 600V Transalp | sekáčmagor | 11 | 22.3.2024 v 19:52 Destroyer |
Ľahké enduro na ryby [1, 2] Honda XL 600V Transalp | Miro1769 | 49 | 18.3.2024 v 18:09 callowsick |
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp | Kongošt | 2 | 20.2.2024 v 09:08 Kongošt |
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp | Kongošt | 1 | 17.2.2024 v 00:35 vilemx |
Náhradní díly z Polska Honda XL 600V Transalp | gryzli | 12 | 19.1.2024 v 18:51 Pedl |