paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Chladící systém
17.7.2015 v 11:38
Zdravím Pánové, potreboval bych poradit.
Byl jsem vcera na projížďce a když jsem dorazil do cíle, sepl mi větrák chladiče(nic zvláštního, bylo horko),ale po slezeni z motorky jsem zjistil,že voda v expanzce mi skoro vaří a vytika ven (nejaka krysa mi sebrala vicko tak tam mam vršek z petky). Voda je docela rezava a to jsem ji minulý rok celou vypouštěl,proplachoval a daval novou. Mam tam jenom destilku,bo přes zimu je schovana ve vytapene mistnosti.
Da se nejak zjistit,jestli mi funguje pumpa, nebo je krpa v něčem jiném?
P.S. a kde by se dalo sehnat viko na expanzku nebo náhrada.
Diky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chladící systém

20.7.2015 v 13:59 | Nahoru | #1
vilemx> podívej na parts depot... je tam jen jedna hadička od chladiče a druhá na zem nemá kudy se tlačit do okruhu. je to jak jsem psal

(reakce na) Chladící systém

21.7.2015 v 23:21 | Nahoru | #2

ja1 píše: vilemx> podívej na parts depot... je tam jen jedna hadička od chladiče a druhá na zem nemá kudy se tlačit do okruhu. je to jak jsem psal



Ja1:
ano, schema z EPC potvrzuje, co jsem psal, tedy že hadička z pod víčka chladiče prochází (hořejškem expanzky) až na její dno. Tam končí. Když je v systému přetlak větší, než má být, tak víčko pustí vodu (nebo vzduch) do expanzky. Naopak když při chladnutí vznikne v chladiči podtlak větší, než než na kolik je nastavené víčko, cucne si to hadičku do chladiče vodu ze dna expanzky.
Úplně jiná hadička vede z vrchu expanzky pod motorku, to aby při naplnění expanzky nádobka nebouchla, ale voda, pára nebo vzduch šel pod motorku. Víčko na expanzce není tlakové (na rozdíl od většiny aut), ale jen zátka, aby z ní voda při jízdě nebo položení nešplouchala ven.

KickMan:
Pokud je chladící okruh správně složený a přesto při teplotě, kdy spíná vetrák, už letí vroucí voda (pro rejpaly samozřejmě chladící kapalina modrá nebo zelená, nikoliv růžová) do expanzky, tak:

a) všechno je mechanicky v pořádku, jen je v chladičích málo vody = moc vzduchu. Vzhledem ke stlačitelnosti vzduchu dojde k bodu varu dřív, než na kolik je dimenzovaný přetlakový ventil a hodnota čidla větráku. Stačí do chladiče dolít vodu na maximum, zakvedlat motorkou ze strany na stranu, dolít, zašpuntovat a do expanzky nalít mezi rysky. Po jednom či dvou ohřátí a zchladnutí se ustálí správné množství v okruhu a v expanzce buďto dolije nebo odsaje, aby byla voda mezi ryskami.

b) pokud je skřípnutá nebo zpuchřelá propojovací hadička k expanzce, nemusí správně fungovat vyrovnávání tlaků, resp. objemu vody v chladičích a okruh se může zavzdušňovat, namísto aby se automaticky odvzdušňoval. Proijevuje se to stejně, jako bod a),

c) je poškozená dosedací plocha hrdla chladiče nebo poškozené víčko, takže se okruh nenatlakuje a voda tam vaří dřív (nebo shodou okolností stejně), než na kolik je nastavené čidlo větráku,

d) je v čudu čidlo větráku, spíná při vyšší teplotě, než by mělo. Víčko už neudrží tlak vody a pustí ji do expanzky. Protože má v okruhu voda běžně nad 100stC (díky velkému tlaku stále nevaří), tak v hadičce i expanzce, kde už je jen běžný atmosférický tlak, začne vřít,

e) je fouklé těšnění pod hlavou, ruplá hlava nebo stěna válce. Do okruhu se tlačí plyny z motoru a přetlačí ventil ve víčku. Na dně expanzky pak z hadičky utíkají plyny a ty způsobují bublání vody v expanzce, stejně jako když se fouká brčkem do limči.

Snad ti to, KickMane, pomohlo.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Gipro Honda XL 600V Honda XL 600V Transalp Robek91 2 Včera v 22:05 Cortes1079
Rodíl mezi typy TA600 Honda XL 600V Transalp sekáčmagor 11 22.3.2024 v 19:52 Destroyer
Ľahké enduro na ryby [1, 2] Honda XL 600V Transalp Miro1769 49 18.3.2024 v 18:09 callowsick
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp Kongošt 2 20.2.2024 v 09:08 Kongošt
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp Kongošt 1 17.2.2024 v 00:35 vilemx


TOPlist