1 reakcí na tento příspěvek motoskola
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motoskola
Cucka píše: stavet sem nemusela
že tys měla učitelku?
My jsme nemuseli stavět, ale je dobré to umět. Pokud to je nějaká inteligentní motorka, tak to jde celkem dobře.
Jinak postup je následující (resp. jak mi to přijde nejjednodušší) - sešlápnout si stojan na zem a chytit si polohu motorky, kdy stojan stojí oběma "nožkama" na zemi, pak se postavit na páku kolébky - celou vahou a ideálně na napnutou nohu. Pak jen tahem za zadní madlo proti stojanu nadlehčit zadek motorky a skočí tam sama. Pro váhové karegorie pod 50 kg to může být značný problém.
1 reakcí na tento příspěvek motoskola
pretoze to uz vobec nie je potrebne. Zaujimalo by ma ktora moto je tak tazka, ze by ju 50kg na stupacke stojana nedvihlo na stojan. Ale pritom by tah za zadne madlo este pomohol. Snad len ak je blbo navrhnuty stojan. Zatial som sa s takym nestretol, ale stretol som sa len s tovarensky vyrabanymi stojanmi.
Cize drzat moto vedla seba, stupit relativne zlahka na stupacku hlavneho stojanu tak aby sa hlavny stojan oboma nohami dotkol zeme. Ona sa vam motorka sama tym pohne v rukach a ak je na rovnej podlahe tak sa pekne vycentruje do kolmeho postavenia k podlahe. Tym je uz moto v bezpeci pred padom a je mozne motorku dokonca aj pustit z ruk, aj ked na klzkom povrchu by som to radsej nerobil. Nasledne sa na tu stupacku stojanu postavit celou svojou hmotnostou, pre slabsich v nohach kludne narovnanou nohou. A moto sa krasne sama zdvihne na hlavny stojan bez akejkolvek namahy alebo rizika. Treba si to vyskusat kvoli pociteniu ako to s moto hodi dozadu ked sa prevazi na stojane dozadu a trochu nadol a tym sa na nom "zaaretuje" vdaka gravitacii. Cim je blbsie navrhnuty stojan, tym viac pri tomto postupe ale kopne stupacka stojanu do paty pri tom ako motorka narazi na doraz stojanu pri prehupnuti sa do stabilnej polohy a pruznostou sa trochu odrazi nazad. Hlavne nerobit ziadne vymyky madlami alebo riaditkami. Tym si len koledujete o pripadny pad, v najhorsom strhnutie moto na seba.
Nikde podobné kritérium není a učitelé nemohou dle nějakých svých vlastních měřítek selektovat lidi které pustí a nepustí ke zkouškám.
Pokud by tě vážně nepustil, tak nezbývá než to postoupit víše - namajitele autoškoly, popřípadě dozorčí instituce a věř tomu, že budeš v právu.
Bariiisek : Jestli tě nechce pustit ke zkouškám protože to nehodíš na stojan, není to z nějakého plezíru, ale proto, že ví, že tě za to vyhodí. Šetří ti tím čas i peníze, který bys platila za opakovanou zkoušku. Bohužel to je tak, že když to tam je, musíš s tím umět zacházet, jinak je to nezvládnutí vozidla, důvod k vyhození od zkoušky. Já taky nikoho nepustím ke zkouškám, když to neumí. Resp. vysvětluju jim, že je to zbytečný tam chodit, protože po dokončení výcviku jako instruktor nemám právo je nepustit ke zkoušce. Když na tom budeš trvat a máš hotový výcvik, zapsat ke zkoušce tě musí.
Naposledy editováno 10.07.2015 08:10:15
1 reakcí na tento příspěvek motoskola
Bariiisek: nechaj si to poriadne ukazat a skusaj, skusaj. Mne to prvych 5x moc neslo (mam 65 kilo, takze musia vaha), je to len o grife
Edit: nam skusobny komisar povedal - "ukazte mi postavenie na central, jazdu krokom, zastavovanie striedavo na P a L nohu, rozbehnutie na 50km/h a prudke brzdenie. Bez toho za vas nesadnem, pretoze neviem ci zvladate zakladne veci ". A ja s tym suhlasim
Naposledy editováno 10.07.2015 09:28:47
Komorerth píše: rozbehnutie na 50km/h
Ty vole, to nedá ani Usain Bolt
K věci. Po mě to chtěl až po zkouškách. Když jsme po jízdě kecali a on si jen tak mimochodem vzpomněl, že bych to mohl zkusit hodit na hlavní. Taky jsem jel tou dobou ještě s 60kg na Banditovi 650S. Stačí si osvojit ten grif a ono to tam skočí skoro samo. Hlavně bacha aby ti z páky na hlavním stojanu nesjela noha, protože si potom usteleš i s motorkou
na tom videu od Fockeho to pekne vidiet. Zaklad je mat central oprety na oboch nozkach (staci trochu hybat do strany) a nasledne sa na to zatlaci nohou. Ja napr riaditka nedrzim (vacinou) len pravou chytim grif spolujazdca. Hmostnostne mam teraz podobne tazku kravu ako bol bandour (Diversiona) a aj nalozeny a natankovany (zadny kufor plny, tankvak plny to ide pohodovo. Tak ako hovoril sudruh lenin "ucit, sa, ucit sa a ucit sa
1 reakcí na tento příspěvek motoskola
Ja drzim moto za riaditka len kym sa nedotknu obe nohy stojana zeme, potom na riaditkach uz nezalezi, len sa ich trochu pridrziavam kvoli mojej rovnovahe :). Za zadne madlo som tahal moto na stojan len raz, ked som este netusil ako na to a uz viem ze je to nezmysel. Aj v tom videu od fokewulfa uplne zbytocne drzi zadne madlo a tusim zan obcas aj simuluje tahanie :). Este moze byt prdel ak to niekto nepochopi a bude za zadne drzadlo tahat tak, ze ho potlaci nadol, cim si celu pracu akurat stazi, potom verim ze sa to nemusi podarit dat na stojan.
Aj ked na mojej 250kg moto je potrebne skutocne vyvinut minimalnu silu, pretoze stojan je dost vzadu a tak je dost velka hmotnost na prednom kolese a mensia na stojane.
a muzu po hlavnim stojanu skakat jak opice a je to houby platne. Bmw na videu je o necem jinem.
Pokud chce komisar hodit moto na hlavni stojsn, je to prudic! V praxi to nebyva vylozenou nutnosti a proto hodne motorek hlavni stojan uz ani nema.
Znova hledim na to video. Vybrali si na predvedeni lehkou motorku, chtel bych vidět jak by tohle predvedli s varaderem...
Naposledy editováno 11.07.2015 09:38:25
Peter3P píše: maspe - pocit mozes mat ;), ale ak nepomozu kila tak sila ruk uz vobec nie. Staci si uvedomit ze nohy su X krat silnejsie ako ruky. A snazit sa potiahnut nieco co nejde potlacit nohou je nezmysel. Proste tahat za moto nema zmysel. Staci len sliapnut na stupacku stojana, nic viac. Ak na to 50kg nestaci tak je zle vymysleny stojan a potom nepomoze ani tahanie moto.
Ja drzim moto za riaditka len kym sa nedotknu obe nohy stojana zeme, potom na riaditkach uz nezalezi, len sa ich trochu pridrziavam kvoli mojej rovnovahe :). Za zadne madlo som tahal moto na stojan len raz, ked som este netusil ako na to a uz viem ze je to nezmysel. Aj v tom videu od fokewulfa uplne zbytocne drzi zadne madlo a tusim zan obcas aj simuluje tahanie :). Este moze byt prdel ak to niekto nepochopi a bude za zadne drzadlo tahat tak, ze ho potlaci nadol, cim si celu pracu akurat stazi, potom verim ze sa to nemusi podarit dat na stojan.
Aj ked na mojej 250kg moto je potrebne skutocne vyvinut minimalnu silu, pretoze stojan je dost vzadu a tak je dost velka hmotnost na prednom kolese a mensia na stojane.
chtelo by to zopakovat si fyziku zakladni skoly .
1 reakcí na tento příspěvek motoskola
Martin.z.brna píše: Peter3P: sorry ale píšeš nesmysly. Tohle možná platí u nějaké motorky, ale nic co mi prošlo rukama nešlo na hlavní stojan jenom mou váhou, a to ani er-5 a to sem měl ještě skoro metrák. A 250ti kilový vfro se když jenom šlápnu na stojan ani nehne, tam to bez zadního madla nedáš ani kdyby sis prst v prdeli zlomil.
ale jo, kdyz si na ten stojan navaris metrovou tyc a budes slapat na jeji konec
Je to o jakémsi přístupu a grifu, konečně zmiňované Jawy (ať kývačku nebo 634..) stavím na centrál bez nejmenších obtíží (o policajtu nemluvě ), ale s CBF500 mám problémy i po 1.000km. Stoupnu na stojan.. a nic, musím za ní při nášlapu-náskoku zatáhnout-škubnout, pak tam nějak hupne.; a musim přiznat, že tedy nejsem zrovna párátko