globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: poškození řemene variátoru
3.7.2015 v 14:07
Dobrý den,
netuší někdo, co může způsobit extrémní poškození řemenu variátoru během cca 500km?

Měnil jsem před 14dni řemen ve variátoru, včera jsem měnil olej v převodovce a řemen je téměř komplet odrbaný z vnější strany.
Vnitřní "zuby" jsou v pořádku, ale ty menší vnější tam už skoro nejsou a řemen je ubroušen o výstupek, který je na spodní hraně hliníkového víka variátoru.

Cca před měsícem jsem dělal komplet čištění variátoru, kontroloval jsem válečky (jsou jako nové bez sebemenších plošek), profukoval vše kompresorem, odmastil rozběhovou spojku (pískalo při rozjezdech) a podle manuálu jsem namazal místa, která byla potřeba.
Původní řemen měl také očesané vnější zuby, ale nebylo to tak strašné jako teď na tom novém. Na starém jsem najel cca 7500km, ale nebyl nový, takže netuším, kolik mohl mít najeto celkem.
Něž jsem se pustil do čištění, skůtr při rozjezdech cukal a skákal jak splašený býk. Po vyčištění šlapalo vše hladce, až do teď, kdy zase začíná při rozjezdech lehce vibrovat.

koukal jsem na stav variátoru a polořemenice, která svírá řemen s variátorem a variátorový koš má opotřebenou dosedací plochu více než polořemenice na druhé straně, takže řemen nemá osu úplně kolmou k ose řemenic. Je trochu natočený směrem k variátoru.

Polořemenice na zadním kole jde stlačit větší silou i rukama, takže tem se zdá nic nedrhne.

Může vést ošoupání plochy variátoru k destrukci řemene, nebo bude problém ještě někde jinde?
Díky moc za jakoukoliv radu

Zdraví
Honza


1 reakcí na tento příspěvek poškození řemene variátoru

3.7.2015 v 14:29 | Nahoru | #1
Neni to kvuli tomuhle?

Mozna unavena kontrastni pruzina, mozna spatna velikost remenu. Kupoval jsi original nebo druhovyrobu?

(reakce na) poškození řemene variátoru

3.7.2015 v 16:26 | Nahoru | #2
Slávek-TDM>

je to druhovyroba Dayco/Vicma.
zkusim premerit pruzinu
V komentarich k videu ale pisou, ze je celkem normalni, ze se to klepe, kdyz to neni pod zatizenim....tak nevim...

Presto ale diky za tip, mrknu na tu pruzinu

1 reakcí na tento příspěvek poškození řemene variátoru

4.7.2015 v 06:30 | Nahoru | #3
Neni lepsi to zkusit v servisu? Vyzkousis x variant, vymenis ruzne dily a nakonec vyjdes draz.

(reakce na) poškození řemene variátoru

7.7.2015 v 10:54 | Nahoru | #4
RoHor>

Tak jednodušší by to bylo, ale zase se to nenaučim ....navíc když občas vidím praktiky servisů a to i těch autorizovaných, tak se to radši naučim i když mě to ve finále vyjde stejně nebo trochu dráž

1 reakcí na tento příspěvek poškození řemene variátoru

7.7.2015 v 13:06 | Nahoru | #5
Mám Kymco, ale taky tam na stojanu ten řemen lítá jak cikán v hospodě a asi i při jízdě, protože je řemen z horní strany lesklý. Nemám na něm ale horní zuby, tak to ničemu nevadí. Hliníková řemenice variátoru má už nerovnoměrné opotřebení a jsou na ní cítit vlnky, tak je možné, že se řemen při přechodu nějaké té nerovnosti rozkmitá.

1 reakcí na tento příspěvek poškození řemene variátoru

7.7.2015 v 22:44 | Nahoru | #6
Co to máš za ročník a kolik najetých kilometrů?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) poškození řemene variátoru

14.7.2015 v 10:27 | Nahoru | #7
maco>

Je to ročník 2006 najeto dle tacho cca 30 000 tis, ale težko říct, jestli to tak je. Je to dovoz z Itálie a jsem druhý majitel v ČR. Teď jsem měnil přední kotouče, takže by to na těch 30t mohlo i odpovídat......nebo to má 60t

1 reakcí na tento příspěvek poškození řemene variátoru

14.7.2015 v 11:20 | Nahoru | #8
don_yen> velkej skutr v Italii najede klidne 10 tisic rocne nebo I vic. Pocital bych spis tak s 80ti tisicema na hrbu...

(reakce na) poškození řemene variátoru

14.7.2015 v 16:30 | Nahoru | #9
fidlimydli>

to vypadá, že to bude tím. Nejspíš se řemen nedostane na přední řemenici (variátoru) tak vysoko, tak bude trochu prověšený a drhne o výstupek na deklu.

(reakce na) poškození řemene variátoru

14.7.2015 v 16:31 | Nahoru | #10
Slávek-TDM>

možný to je...to už se asi nedozvím

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) poškození řemene variátoru

14.7.2015 v 17:36 | Nahoru | #11
don_yen> Tak s tím počítej že všechno co je tady z Itálie tak je stočené minimálně o 30 tisíc kilometrů.Proč ti to trhá řemen nevím.Ročník 2006,to je ten starší nebo ten novější model,v roce 2006 na podzim se v Itálii prodávaly oba dva.Nicméně mám dva burgmany,oba jsem tu kupoval nové,ročník 03 a 07,u toho staršího jsem měnil řemen v roce 2007 a dodneška jsem ho neměnil,najel jsem přes 40 tisíc kilometrů,celkově má nejetých 80 tisíc,ve 20 tisících jsem měnil celý variátor za Malossi,nějaká pružina se tam tehdy taky měnila,takže pružina má za sebou 60 tisíc a jede mi to normálně,přední i zadní kotouče mám úplně v pohodě,vzadu dokonce původní brzdové destičky.
Ten nový burgman 07,nedávno jsem měnil zadní brzdové destičky,a řemen tam je původní,ještě jsem ho neměnil,najetých má 51 tisíc km.Na obou dohromady mám najetých 130 tisíc celkově,když nepočítám opravu motoru,kterou mi zkurvili v Suzuki a ani napotřetí se jim to nepovedlo opravit,tak se mi v 70 tisících u 03 posrala akurát spínací skřínka.
Ne nějakou druhovýrobu bych se asi vysral,ten originál řemen musí vydržet 60 tisíc,schválne to otestuju,ještě 9 tisíc km

(reakce na) poškození řemene variátoru

16.7.2015 v 10:58 | Nahoru | #12
maco>

Je to ten novější model
Řemenem z druhovýroby to podle mě dělat nebude, protože původně tam byl originál a měl úplně stejně očesané vnější zuby jako má teď ten vyměněný z druhovýroby.
Variátor je tam seriový, válečky jsou absolutně rovné bez plošek.
Už mám objednaný nový koš variátoru a polořemenici, co je na druhé straně, příští týden to budu měnit, tak pak dám vědět, jak to dopadlo.
S největší pravděpodobností to bude způsobovat opotřebení hliníkových ploch na polořemenicích.

S tou výdrží je podle mě dost relativní. Je to o tom, jak kdo jezdí. Já brzdim docela "na krev" a desky a kotouče tolik nevydrží. Podobně to bude s řemenem, kdo se rozjíždí pořád na plnej knédl, tomu vydrží klidně třetinu toho, co jinýmu, který jezdí "čajíček"
Ale díky za pěkný statistiky, je dobrý vědět, kolik jsou díly schopné vydržet, když se k tomu chováš hezky. I pro budoucí kupce je to dobrý info, podle kterýho si můžou udělat představu o najetých km.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) poškození řemene variátoru

16.7.2015 v 11:00 | Nahoru | #13
maco>

ten burgman 07 to máš 400? Pokud ano, řešil jsi výměnu rozběhové spojky? Originál trpí zanášením a pak to píská a třese se při rozjezdech
Díky

(reakce na) poškození řemene variátoru

9.8.2015 v 15:39 | Nahoru | #14

don_yen píše: maco>

ten burgman 07 to máš 400? Pokud ano, řešil jsi výměnu rozběhové spojky? Originál trpí zanášením a pak to píská a třese se při rozjezdech
Díky


Jo,mám obě čtyřstovky a nic jsem u nich neměnil.U 07 to při rozjezdu trochu kvikne ale nějak mě to nevzrušuje, ze začátku to myslím pištělo víc.Nepozoruju že by se při rozjezdu něco třáslo a jinak to taky nešetřím.myslím že tomu nandávám slušně,není snad den,kdybych se nenaháněl s nějakým autem

(reakce na) poškození řemene variátoru

18.11.2015 v 21:21 | Nahoru | #15
don_yen> sevas
objednaj si si remeň dobrej dlžky?Lebo ak je dlhší ako 1011mm,tak maš preto problém.Pri dlhšom remení nie je dokonalé napnutie a preto sa rozkmitá a očeše sa o obal.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Zaseklá ruční brzda(parkovací) Suzuki AN 400 Burgman wáca 8 6.5.2024 v 05:30 suboglacius
možnost vyzkoušet starší větší skút... Suzuki AN 400 Burgman, Suzuki AN 650 Burgman, Ducati... JamesM 0 4.5.2024 v 23:07 JamesM
Suzuki Burgman AN 400 pojistky Suzuki AN 400 Burgman lodo11 8 10.4.2024 v 23:08 NetPavel
Suzuki Burgman 400 2003 nejede Suzuki AN 400 Burgman dufus1 8 29.2.2024 v 20:51 maco
Suzuki burgman po výmene sviečky za... Suzuki AN 400 Burgman Marekvlk76 10 13.12.2023 v 12:22 suboglacius


TOPlist