paolo_novy Přidat reklamu

Téma: poškození řemene variátoru
3.7.2015 v 14:07
Dobrý den,
netuší někdo, co může způsobit extrémní poškození řemenu variátoru během cca 500km?

Měnil jsem před 14dni řemen ve variátoru, včera jsem měnil olej v převodovce a řemen je téměř komplet odrbaný z vnější strany.
Vnitřní "zuby" jsou v pořádku, ale ty menší vnější tam už skoro nejsou a řemen je ubroušen o výstupek, který je na spodní hraně hliníkového víka variátoru.

Cca před měsícem jsem dělal komplet čištění variátoru, kontroloval jsem válečky (jsou jako nové bez sebemenších plošek), profukoval vše kompresorem, odmastil rozběhovou spojku (pískalo při rozjezdech) a podle manuálu jsem namazal místa, která byla potřeba.
Původní řemen měl také očesané vnější zuby, ale nebylo to tak strašné jako teď na tom novém. Na starém jsem najel cca 7500km, ale nebyl nový, takže netuším, kolik mohl mít najeto celkem.
Něž jsem se pustil do čištění, skůtr při rozjezdech cukal a skákal jak splašený býk. Po vyčištění šlapalo vše hladce, až do teď, kdy zase začíná při rozjezdech lehce vibrovat.

koukal jsem na stav variátoru a polořemenice, která svírá řemen s variátorem a variátorový koš má opotřebenou dosedací plochu více než polořemenice na druhé straně, takže řemen nemá osu úplně kolmou k ose řemenic. Je trochu natočený směrem k variátoru.

Polořemenice na zadním kole jde stlačit větší silou i rukama, takže tem se zdá nic nedrhne.

Může vést ošoupání plochy variátoru k destrukci řemene, nebo bude problém ještě někde jinde?
Díky moc za jakoukoliv radu

Zdraví
Honza


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) poškození řemene variátoru

14.7.2015 v 10:27 | Nahoru | #1
maco>

Je to ročník 2006 najeto dle tacho cca 30 000 tis, ale težko říct, jestli to tak je. Je to dovoz z Itálie a jsem druhý majitel v ČR. Teď jsem měnil přední kotouče, takže by to na těch 30t mohlo i odpovídat......nebo to má 60t

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) poškození řemene variátoru

14.7.2015 v 17:36 | Nahoru | #2
don_yen> Tak s tím počítej že všechno co je tady z Itálie tak je stočené minimálně o 30 tisíc kilometrů.Proč ti to trhá řemen nevím.Ročník 2006,to je ten starší nebo ten novější model,v roce 2006 na podzim se v Itálii prodávaly oba dva.Nicméně mám dva burgmany,oba jsem tu kupoval nové,ročník 03 a 07,u toho staršího jsem měnil řemen v roce 2007 a dodneška jsem ho neměnil,najel jsem přes 40 tisíc kilometrů,celkově má nejetých 80 tisíc,ve 20 tisících jsem měnil celý variátor za Malossi,nějaká pružina se tam tehdy taky měnila,takže pružina má za sebou 60 tisíc a jede mi to normálně,přední i zadní kotouče mám úplně v pohodě,vzadu dokonce původní brzdové destičky.
Ten nový burgman 07,nedávno jsem měnil zadní brzdové destičky,a řemen tam je původní,ještě jsem ho neměnil,najetých má 51 tisíc km.Na obou dohromady mám najetých 130 tisíc celkově,když nepočítám opravu motoru,kterou mi zkurvili v Suzuki a ani napotřetí se jim to nepovedlo opravit,tak se mi v 70 tisících u 03 posrala akurát spínací skřínka.
Ne nějakou druhovýrobu bych se asi vysral,ten originál řemen musí vydržet 60 tisíc,schválne to otestuju,ještě 9 tisíc km
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Zaseklá ruční brzda(parkovací) Suzuki AN 400 Burgman wáca 9 29.5.2024 v 23:28 chorke1
možnost vyzkoušet starší větší skút... Suzuki AN 400 Burgman, Suzuki AN 650 Burgman, Ducati... JamesM 0 4.5.2024 v 23:07 JamesM
Suzuki Burgman AN 400 pojistky Suzuki AN 400 Burgman lodo11 8 10.4.2024 v 23:08 NetPavel
Suzuki Burgman 400 2003 nejede Suzuki AN 400 Burgman dufus1 8 29.2.2024 v 20:51 maco
Suzuki burgman po výmene sviečky za... Suzuki AN 400 Burgman Marekvlk76 10 13.12.2023 v 12:22 suboglacius


TOPlist