bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Servis na JAWA 50/20 v Praze
29.6.2015 v 17:13
Ahoj,

pořídil jsem Pionýra (50/20) a i přes veškerou snahu se mi ho nepodařilo seřídit, jak by bylo potřeba.
Chtěl bych ho proto svěřit někomu, kdo se v tom vyzná, ale třeba pan Růžička (Moto Růžička) tyto motorky nedělá.

Nevíte prosím o někom, kdo se v tom dobře vyzná a je z Prahy/okolí? Jedná se mi o kontrolu a seřízení motoru, karburátoru a spojky.

Děkuji moc,
Jarda

5 reakcí na tento příspěvek Servis na JAWA 50/20 v Praze

2.7.2015 v 14:40 | Nahoru | #1
Dobrý den,

hned na začátku bych rád napsal, že prostě nechápu některé rozumbrady, kteří ač nemají odpověď na otázku ani nic k věci, musí hned reagovat úplně zbytečnými odstavci. Tak abych vysvětlil ještě jednou svůj dotaz (který je dle mého názoru poměrně jasný):

Koupil jsem si Pionýra (50/20) z druhé ruky. Tuto motorku jsem pořídil zejména z důvodu, že nemusím dělat další řidičák, je to jednoduchý a levný stroj, moc se mi líbí a chci si z toho udělat pěkný stroj na krátké vyjížďky. Nejsem ani velký milovník rychlosti, takže je těch 50 km/h pro mě tak akorát. Předchozí majitel tomu moc nerozuměl (stejně jako já) a proto ke mě motorka přišla "rozhašená". Něco jsem opravit a seřídit zvládl, ale nikdy předtím jsem tuto motorku neměl a proto nevím, jak má správně "šlapat" atp. Proto hledám někoho, kdo se v tom vyzná (a ne někoho, kdo to tu bude zasypávat zbytečnými posty) a kdo by se mi na to podíval. Za provedenou práci samozřejmě zaplatím, kolik se po dohodě domluvíme. Jsem obchodník a proto vím, že každá lidská práce má svojí hodnotu a zadarmo ani kuře nehrabe.

Rád bych, aby se nějaký technik na tu motorku podíval, povyměňoval co bude potřeba (a ano, zaplatím mu za to) a celkově ji seřídil (ano i za to mu zaplatím). Hůře se mi ovládá spojka, nebránil bych se nastavení jehly v karburátoru a tak. Prostě uvést koupenou motorku do stavu, že se na ní nebudu muset bát. Nejsem manuálně zručný člověk, takže si to sám neudělám - a hle, nečekaně se tu proto ptám na servis, který jsem ani na fóru ani přes Google nenašel.

Prosím ty, kteří k tomu nemají co kloudného napsat, ať se jdou bavit třeba na fórum na novinky.cz a tady neztrácí čas. Těm, kteří ví a budou tak hodní a poradí nebo nasměrují budu moc vděčen.

Přeji hezký den,
Jarda

(reakce na) Servis na JAWA 50/20 v Praze

2.7.2015 v 22:44 | Nahoru | #2
catCZ>
http://www.fichtlkramek.cz/pokec2/ - Tady by se dalo narazit na nějakýho ladiče Fichtlů, kterej má rozborku motoru, karbece, zapalka atd zcela v malíčku.
Ten by ho doved poladit asi bez problémů.
Jen kápnout na toho pravýho.

(reakce na) Servis na JAWA 50/20 v Praze

3.7.2015 v 10:18 | Nahoru | #3
catCZ> tak on asi nikdo nemá náladu k tobě jet a šťourat se ti ve fichtlu (ikdyž mu za to zaplatíš). Servis jsem ti doporučil. Je jasné, že kdo dělá japonce, skůtry atd., ten se nebude babrat s fichtlem (viz. důvody, které zde padly). A nejlepší je opravdu si stáhnout manuál, dílenskou příručku atd. pro tvůj typ moto (je toho na internetu mraky). Jak má fichtl správně běžet se můžeš podívat třeba na youtube (tam je toho ještě víc než mrak). Musíš si uvědomit, že je to opravdu jednoduchoučký stroj, který byl schopen opravit kde kdo před 40 lety. Nezáleží na tom, jak si zručný, všechno je o cviku a tahle činnost zrovna nepatří do tvorby uměleckého díla...

Jestli ti můžu poradit, tak sundej nádrž, nasyp do ní matičky, šrouby atd. a pár minut s tím třes. Potom všechen brodel z vnitřku vypláchni - nádrž bude čistá, krok č. 1 máš za sebou.
Potom je dál na cestě palivový kohout - rozebrat vyčistit, vyměnit těsnící gumičku (http://moto-ustinl.eu/www/obrazky/velke/010691_001.jpg?30.10.201420:50:28) a fíbry.
Další na cestě je karburátor - rozebrat vyčistit a vyfoukat kompresorem všechny kanálky. Potom seřídit podle tohoto návodu: http://www.jawa-50....jikov-2917-psb.html. Nakonec vyměnit těsnění mezi sacím kolínkem a válcem a mezi karburátorem a kolínkem.
A jako bonus koupíš nový vzduchový filtr.

Palivová cesta je čistá, takže je na řadě zapalování. Začneš tím, že vyměníš svíčku (N17C, v žádném případě ne N17YC) a fajfku. Potom vyzkoušíš jestli hází jiskru - závit svíčky přilož ke kovové části motoru a šlápni na startovací páku a sleduj jestli přeskočí jiskra mezi kontakty. Jeslikož to jezdí, tak asi přeskočí, takže zbývá jen nastavit předstih: http://www.jawa-50....hu-pionyr-odtrh.html

Další krok je stav opotřebení válce a těsnění pod hlavou a válcem. Hlava se povoluje i utahuje na studeném motoru a to křížem postupně - tedy ne povolit matice nahoře a potom dole, zkrátka postupně a křížem. Sundáš hlavu a kouskem tvrdého dřeva oškrábeš karbon ze dna pístu a ze spalovacího prostoru v hlavě. Stáhneš válec a vyměníš pod ním těsnění (dosedací plochu očistit od starého, ale nepoškrábat), při té příležitosti, se koukneš, jestli ten válec není vylítaný. Jelikož to stejně dělat nebudeš, tak ti ani nebudu psát jak to poznáš. Nasadíš zpět válec (pístní kroužky mají jasnou polohu danou zámky a nehou se tedy na pístu točit kolem dokola - na to pozor při nandavání válce). Dáš do hlavy hliníkové těsnění, výše zmíněným postupem utáhneš a jedeš...
Jestli by to nějak zlobilo, tak jsou ještě ve hře gufera na klice a na tom také nic není.

Po této akci by měl být pionýr spolehlivý v rámci možností, ale ten stroj nebude nikdy moc spolehlivý. A řekni mi, kdo myslíš, že má náladu tohle všechno dělat? Chce to prostě tak jako tak o tom něco vědět a ne to nechat někoho seřídit/opravit a když ti v tom za Prahou zaškytá, budeš volat odtah - a přitom to bude třeba jen pecka na kladívku, jejíž odstranění ti zabere 3 minuty...

(reakce na) Servis na JAWA 50/20 v Praze

3.7.2015 v 15:24 | Nahoru | #4
catCZ> Pokud na to máš dost peněz pohledej na netu a někam zavolej. Znám lidi co si na tom vše nechávaji dělat a jezdí jen na srazy ale peníze opravdu nemuseji počítat a ten pionýr je vyšel dráž jak moje motorka.

(reakce na) Servis na JAWA 50/20 v Praze

3.7.2015 v 15:50 | Nahoru | #5
catCZ> Tuto motorku jsem pořídil zejména z důvodu, že nemusím dělat další řidičák, je to jednoduchý a levný stroj, moc se mi líbí a chci si z toho udělat pěkný stroj na krátké vyjížďky. Nejsem ani velký milovník rychlosti, takže je těch 50 km/h pro mě tak akorát.

Na pionýra potřebuješ A1, pokud to nemáš, tak máš smolíka..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servis na JAWA 50/20 v Praze

4.7.2015 v 11:25 | Nahoru | #6
catCZ> Ahoj.Jsem motorkář,jawičkář a mimo jiný i mechanik.S názorama co ti tady lidi radí,docela souhlasím.Pracuju momentálně v motoservisu v Praze.Radší neřeknu kde.Jawu i Čízu klidně vezmu na dílnu.Sám jich mám několik.Fichtla ale ne.Jednoho mám taky doma.Nejezdí.Proč nevim.Dal si ho ke mně spravit.známej.Po několika dnech práce,jsem ho odstavil do kůlny a tam je 6let...Máme na dílně 450kč na hodinu bez dph.Jak by se ti líbilo když na tom budu dělat 8hodin a ono to nepojede?Píšeš že jsi z Bubenče...mám přátele ve Čtyřkolech maj firmu na í" motorenovace" a servis.Fichtly dělají.Pro zajímavost dělal jsem letos v práci jednu jawu 250 v nic moc stavu.Zprovoznit ,byla docela dokur.ená. a dát Vape. cena opravy byla přes 40tisíc včetně dílů.Tržní cena tý jawky se mohla zvednout z 10 na 20tisíc.víc asi ne.Není lepší si prostě koupit za 5tis.jinýho pojízdnýho fichtla a tohodle za 4 tis prodat někomu kdo si to opraví?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pionýr vynechává a hodně kouří Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/21 Pionýr AdaM123456 10 Včera v 20:21 AdaM123456
Trojka mlátí Jawa 50/20 Pionýr Kyselizeli 2 27.4.2024 v 17:22 Frantas
Lze přihlásit vyřazené tp [1, 2] Jawa 50/20 Pionýr Kyselizeli 38 6.4.2024 v 18:24 docent
Jawa 50 nemá výkon Jawa 50/20 Pionýr Dominik07 7 1.4.2024 v 13:50 Dominik07
JAWA 21 problém s předstihem Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... moje-moto 13 25.3.2024 v 11:50 papiboy


TOPlist