globalmoto_duben_nolan





Téma: účinná antikorozní ochrana - zkušenosti (auto-podvozek)!
21.6.2015 v 12:35
zdarec,
chystám se ošetřit spodek auta a s tím souvisí otázka, jakou technoligii použít, aby to mělo kýžený efekt, když už to dá celkem dost práce...Jedná se sice o plechovku, ale někoho by to mohlo inspirovat i v použití u moto(např. veterána)

Nedávno jsem pořídil Vaneo z roku 2004 a né že by bylo nějak brutálně shnilý, ale pochopitelně na podvozku nějaká koroze+ v dutinách ap. je...

Chci řešit ošetření koroze na "nevyditelných" místech, nejedná se mi o opravu laku, lemů blatníku, 5-tých dveří ap.,toliko na vysvětlenou...

V minulosti jsem to řešil mechanickým očištěním, natřením odrezovačem a pak následným nátěrem buď základovky+vrchní barvy, nebo přímo jedním nátěrem spec. barvy na rez (Hammerite ap.). Bohužel to němělo dlouhodobý efekt a za čas se koroze opět objevila-de fakto jsem nenašel barvu, nebo postup, jak korozi na delší čas nějak účinně zastavit...

Z toho, co jsem zjišťoval(když opomenu standartní výše popsaný postup), jsem zjistil + slyšel tyto rady:

1. Nátěr podvozku OLEJEM
-nátěr štětcem(někdo radí vyjetým olejem z friťáku, někdo jakým koli oleje používaným v motorismu, někdo olejem smíchaným s nějakou vazelínou=hustší konzistence).
-údajně se na takto ošetřený nátěr nalepí prach a vytvoří se vodě odolná emulze, která chrání proti korozi a přes kterou rez jen tak neproleze(ošetření podvozku)+pohyblivý části se zároveň promažou...

2. Ošetření SUŘÍKOVÝM PRÁŠKEM + LNĚNOU FERMEŽÍ (údajně tvrdne caa 2 měsíce!)
- zřejmě se jedná o směs smíchanou ze suříkového prášku a fermeží-bohužel o této metodě jinak nic nevím...

3. Použití tzv. Super Neutralizátoru KOROZE


Samozřejmě pak by taky šlo dát auto do servisu a nechat na něm provést spec. nástřik, ale po zkušenostech se servisama a kvalitou odvedené práce se snažím (co je v mých silách), si určuté opravy a údržbu dělat svépomocí-alespoň člověk ví, jak to má udělaný...

Druhá věc je, co na různý nátěry a nánosy řekne později mechanik, co na autě pak musí něco měnit ap., protože řada různých a různě napatlaných nátěrů v mnoha případech ztěžuje přístup a povolení určitých partií a šroubů...

Byl by nějakej vyzkoušenej tip na kompromis s dobrým antikorozivním nátěrem+dlouhodobějším účinkem?

Mě z toho vychází asi nejlíp nátěr olejem (otázka zní jakým), protože např. rezatý plot na chalupě jsem kdysi natíral vyjetým olejem z friťáku, ten následně jako-by zaschl a vytvořil film a od té doby to nerezne(aplikováno přímo na rez bez většího čištění...).

THX

1 reakcí na tento příspěvek účinná antikorozní ochrana - zkušenosti (auto-podvozek)!

21.6.2015 v 12:43 | Nahoru | #1
je třeba myslet na to,že auto hnije hlavně zevnitř-takže z dutin,z prahů a pod. na to je potřeba se zaměřit především.na staré auto nejsou vhodné vosky,protože rez jen obalí,ale pod ní to reziví dál........,různé oleje a pod srajdy fungujou asi nejlíp,ale je potřeba aplikovat opakovaně-jedno "namazání" toho moc nevyřeší.

1 reakcí na tento příspěvek účinná antikorozní ochrana - zkušenosti (auto-podvozek)!

21.6.2015 v 12:48 | Nahoru | #2
Nechávám spodek stříkat každý rok, dutiny co dava. Mechoš púodvozek dělá tuším přípravkem "body" http://www.eshop-ba...6020000&seznam=1

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) účinná antikorozní ochrana - zkušenosti (auto-podvozek)!

21.6.2015 v 12:59 | Nahoru | #3
fockewulf>
všemi na jednou?

(reakce na) účinná antikorozní ochrana - zkušenosti (auto-podvozek)!

21.6.2015 v 13:25 | Nahoru | #4

Dolph-cz píše: je třeba myslet na to,že auto hnije hlavně zevnitř-takže z dutin,z prahů a pod. na to je potřeba se zaměřit především.na staré auto nejsou vhodné vosky,protože rez jen obalí,ale pod ní to reziví dál........,různé oleje a pod srajdy fungujou asi nejlíp,ale je potřeba aplikovat opakovaně-jedno "namazání" toho moc nevyřeší.



s korozí ze vnitř je mi to jasný, ale rez je svině!, což víme asi všichni...

S tím olejem si taky myslim, že to bude asi nejlepší řešení,ale chtěl bych to něčím vylepšit, aby to vytvořilo film-jako by trošku zaschlo, ale zůstalo jako-by elastický(podobnej efekt, jako když nastříkáš olej na řetězy, z kterýho se vypaří ředitelné složka a nástřik zůstane patlavej...).

Otázkou je taky, jakej olej použít, aby co nejdéle vydržel(v garáži mám barel různých vyjetých-převážně motorových olejů, pak nějakej převoďák ap.)...

účinná antikorozní ochrana - zkušenosti (auto-podvozek)!

21.6.2015 v 15:10 | Nahoru | #5
Podle toho jak se mi auto samo pekne od motoru antikorozne osetruje, tak ten olej fakt funguje..pod nim je podvozek porad jako novej..takze klidne napatlat olejem a project se po prasnej ceste..ale kdovijak eko to nebude..

1 reakcí na tento příspěvek účinná antikorozní ochrana - zkušenosti (auto-podvozek)!

21.6.2015 v 22:21 | Nahoru | #6
Mam v rodine dve Felicie. Jednu ma synek a druhou ja. Pouzivam tohle a je klid. Pekne kazdy rok dutiny a podvozek. Tyden to smrdi a pak dobry...
http://www.oleje.cz/...-10-l-kanystr--14755

(reakce na) účinná antikorozní ochrana - zkušenosti (auto-podvozek)!

21.6.2015 v 23:53 | Nahoru | #7

Pepa-RR píše: Mam v rodine dve Felicie. Jednu ma synek a druhou ja. Pouzivam tohle a je klid. Pekne kazdy rok dutiny a podvozek. Tyden to smrdi a pak dobry...
http://www.oleje.cz/...nystr--14755 [/quote]

zajímavej tip Kolik sezon ti ta butylka vydrží???

(reakce na) účinná antikorozní ochrana - zkušenosti (auto-podvozek)!

22.6.2015 v 05:37 | Nahoru | #8

Dolph-cz píše: fockewulf> všemi na jednou?

odkaz je pro ilustraci o co vůbec jde

účinná antikorozní ochrana - zkušenosti (auto-podvozek)!

24.6.2015 v 21:18 | Nahoru | #9
má někdo zkušenosti s Hostagrund blokátor rzi 0,5l ???

účinná antikorozní ochrana - zkušenosti (auto-podvozek)!

12.10.2016 v 19:45 | Nahoru | #10
Tady píšou, že by antikorozní ochrana podvozku měla dělat každé 3 roky - http://kralmotoru.c...zni-ochrana-podvozku Co si o tom myslíte? A u jak starých aut to dělat? Někde říkaj, že u všech, jinde u starších aut jenom...

účinná antikorozní ochrana - zkušenosti (auto-podvozek)!

13.10.2016 v 15:45 | Nahoru | #11
Každý dva roky namatlat spodek Tlumexem a není co řešit...

účinná antikorozní ochrana - zkušenosti (auto-podvozek)!

13.10.2016 v 22:50 | Nahoru | #12
Konkor 101 jsem ten 10l koupil taky .
Smíchám to s rezistinem ML a naředím benálem. Naleju do tlakové lahve a nafouknu. Odvod z lahve nahoře+dole, smíchává se to a tvoří emulzi.
Tenkou hadičkou zastčenou do dutiny a na konci dyzna (tryska). Z dutin se vždy kouří až na druhé straně auta.

účinná antikorozní ochrana - zkušenosti (auto-podvozek)!

14.10.2016 v 05:06 | Nahoru | #13
asi před pěti lety jsem prastarej železnej plot natřel vodou zředěným gumoasfaltem protože to bylo zdaleka nejlevnější řešení.. Čumím jako blázen že to drží doteď. Jinak výborný je Konkor 500 což je trvale pružný nátěr umytelný benzínem.

účinná antikorozní ochrana - zkušenosti (auto-podvozek)!

10.1.2017 v 18:51 | Nahoru | #14
pídil jsem se po nějakým fungujícím antikorozním odrezovači (budu potřebovat na ošetření moto-veterána a nechci do toho sahat šmirglem, nebo přetírat ap. zvěrstva, prostě chci zachovat patinu, kterou pouze ošetřím odrezovačem pro blokaci rzi ).

Dostal jsem tip na tyto dva výrobky co mají opravdu fungovat, RostKiller 7505 od Loctite a odrezovač Fertan .
Poté bych to rád něčím nakonzervoval, napadá mě Konkor 100, WD-čko, nafta nebo petrolej...

Máte někdo s něčím z toho zkušenosti???

díky

účinná antikorozní ochrana - zkušenosti (auto-podvozek)!

10.1.2017 v 19:27 | Nahoru | #15
Kamarád se zabejvá celej život veteránama a jednou za rok moto otře hadrem namočeným v petráku a funguje to.

1 reakcí na tento příspěvek účinná antikorozní ochrana - zkušenosti (auto-podvozek)!

Skvělá odpověď, děkuji! 2.5.2021 v 23:30 | Nahoru | #16
Trochu oživím téma.
Zkoušel jsem na spodky všechno možný, na různý auta. Co ale za ty léta můžu říct, tak klasický nástřiky spodku, dneska s cenou 5-10 000 Kč, jsou k ničemu. Po dvou letech se rez objeví znova. Zkusil jsem naposledy toto: http://www.xcp-prot...xcp-rust-blocker-5-l , https://www.xcp-pro...ako-ochrana-podvozku A je to asi nejlepší varianta. Stříkám to vždy jednou ročně (na podzim) a pokaždý při výměnně kol a oleje všude kam dosáhnu. Nemusím nic zakrývat, nesmrdí to, chrání elektriku, maže to (třeba takový ty páčky zespoda na náklon xenonů), nevadí to gumě ani laku. A je to i na dutiny. Takže roční ošetření mě vyjde na cca 1 000 - 1 500 Kč se vsím všudy (5 litrů kanystr na cca 3 roky, mám stříkací pistoli, kompresor). Stávající rez zastaví, což je fajn,

Na motorky používám XCP Clear Coat. Na oživení nelakovaných plastů a vůbec celou motorku. Nejlíp to jde vidět když prší, jak se dělají kulička vody a jde to pryč. Proti rzi to funguje stejně XCP Rust Blocker, ale je to čirý, tekutější a nelepí to. Vlastně takový lepší a levnější ACF-50. https://www.xcp-pro...t-blocker-clear-coat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) účinná antikorozní ochrana - zkušenosti (auto-podvozek)!

3.5.2021 v 00:44 | Nahoru | #17
Player11> No rez je nejlepší mít auto z nerezu, třeba Deloreana, nebo z plastu : )))

(reakce na) účinná antikorozní ochrana - zkušenosti (auto-podvozek)!

4.5.2021 v 06:11 | Nahoru | #18
2stroke> A to máš ale pravdu
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist