spůloval jsem motor (asi 4x :D a ložiska na levé půli jsem narazil dost natvrdo. No jelikož jsem je zalepil lepidle tak jsem to nechal. Ložisko je utopené o cca 1-2 mm, tudíž mezi setrvákem a ložiskem je na jedné straně ta vůle.
Otázka do pranice: udrží ložiska kliku na místě za všech okolností, nebo mi bude putovat sem a tam (kárterů se nedotkne) ?? Boční tlaky tam snad nevznikají a klika je v ložiskách na fest..
Díky za názory. Mám vše nové a toto prostě jsem nevychytal ale půlit už to rozhodně nebudu, i kdyby se měl motor rozstřelit.
Pak také mám vymezenou pomocnou hřídel převodovky tak na 0,1mm a mělo by být 0,3. Ale to si snad sedne v těch mozazných pouzdrech ne, když se točí pěkně-.
Velké Ď :)
1 reakcí na tento příspěvek Klikovka jw250, vůle mezi ložisky axiálka
Kynklačka > PRÁVĚ > ložisko není ven > není to našponované, naopak, je tam namlácené jako od prasete > odsazení čepu nalevo nedosedá na kroužek ložiska o cca 2-3 mm > . . Neškrtá - přesto jsem Posunul tu kliku stahovákem od ložiska o ty milimetry, aby byla alespoň při pravém ložisku, které jsem nedom/dal, a byla na středu skříně... Šlo mi právě o to, zda za všech okolností s tou nevymezenou levou stranou <<< - Když bych zprava třískl kladivem, klika se mě posune o ty 2-3 mm
mira592 > tady jsme se nejspíš pochopili jako u ládi prášila
Zdenalbenal > první dva body splněny - točila se až právě na počtvrté, když jsem to ložisko s labiryntem a dalším ložiskem namlátil hluboko do kártru a pak tu vůli nevymezil. Dřív se furt nechtěla ale vůbec točit.. Vše mám po repasu a toto mě vadí, ta nedokonalá instalace :((
Při rozpůlení tehdy zůstala ložiska na čepech. Čepy mám dobrý. Nechám to tak. Kašlu na to. Stejně bude něco s převodovkou a budu půlit :D Taky, když něco roztočím, tak to setrvačnost drží v ose. Nic nebude cestovat nikam a basta
PS. Jsem tu nový, tak sorry za blbé dotazy a díky za názory, pomohli jste mi
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klikovka jw250, vůle mezi ložisky axiálka
Já jsem dal na pravou stranu válečkové ložisko kvůli případnému půlení, jak to někdo občas dělá, ale levá ložiska mi kliku neudrží a putuje si jak se jí zlíbí. Předpokládám, že si polohu kliky ustaví primár tak, aby byl řetěz přímo. Lehké vychýlení mimo osu válce nemůže vadit, mezi pístem a ojnicí je dostatečná boční vůle. Každopádně mám bez problému najeto cca 3000km.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 3894, 3895] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 116828 | Dnes v 19:50 DesperateDan |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka | pornopoet | 3 | 9.3.2024 v 08:28 cmiral |
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka | Lithwick | 12 | 25.2.2024 v 12:11 udinar |
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 57 | 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR |