globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Milovníci Italských krásek
9.6.2015 v 08:59
Vlákno pro všechny ,
kteří propadli kouzlu Italských motorek a dunění jejich motorů ,které jim nedá spát. Díky úžasnému designu jim občas odpustíme i nějaké ty neduhy.Všichni kdo této nemoci propadli a nebo je treba jen něco zajímá tu jsou srdečně vítáni.

DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: TVRDÉ JÁDRO JE NESKUTEČNÁ SEBRANKA , TAK SE PŘIPRAVTE NA UŠTĚPAČNÉ NARÁŽKY , KTERÉ JSOU MYSLENÉ V LEGRACI














Naposledy editováno 04.01.2020 10:34:51

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek

10.8.2018 v 16:59 | Nahoru | #1
dakarista>

Mno, už delší dobu nosím v hlavě článek na toto téma. Až to dám dohromady, asi to vrznu k deníku motorky.
Když to nějak shrnu, jezdím 18 let na motorkách silnějších 600ccm. Nikdy jsem neměl u žádné z nich kontrolu trakce ani ABS a naučil jsem se s tím žít. Prostě jsem si u každý motorky našel limit a to jak přední brzdy dokud nezačne pohvizdovat přední kolo a taky u zadního kola, prostě v zatáčce zkouším kam až můžu zajít, kdy se to kolo konečně utrhne. Myslím si že je dobrý znát limity svojí motorky. Pokud je znám, dělá to podle mě lepšího jezdce, než jen tupě vzít za plyn či brzdu a věřit, že ABS nebo TC mě zachrání. já jsem prostě ze starý školy a chci mít veškeré ovládání motorky ve svých rukou. Věřím prostě víc sobě než výrobci stroje. A pokud se něco nepovede, můžu si za to jen já sám. Mám za to, že absence těchle pomocníčků ze mě dělá lepšího řidiče a proto to vypínám, nechci zakrnět a jen tupě tahat a mačkat, ale taky přemýšlet o tom co dělám, jak a proč.

Jízda na motorce je sama o sobě je natolik nebezpečná záležitost, že tyhle snahy výrobců udělat stroje bezpečnější vedou jen k tomu, že je může řídit daleko víc lidí, který by si na to dříve netroufli. Ale to, jestli se někdo vyseká nebo ne, není o tom kolik máš systémů na motorce, ale jak ti funguje ten hlavní ovládací systém v hlavě

Takže prvním důvodem proč to vypínám, je že o svojí bezpečnost se chci postarat sám a ne ať se za mě stará někdo jinej.

A druhým důvodem je to, že mi to bere zábavu !

S TC se nedá jezdit po zadním. Ne, že bych to tolik uměl, ale je prostě taková nádhera si to občas na odjezdu z křižovatky přizvednout a tím tak trochu zamachrovat a nebo třeba jízda přes horizonty s předním kolem v luftu má taky něco do sebe. A o tohle mě TC připravuje a to já
nechci. Navíc TC u motorky co má objem 950 a výkon 115k....směšný. Nástup výkonu je tak jemnej, že ani za dva se pořádně utrhnout to zadní kolo nedá. A ABS ? Ano, pokud jedu unavenej večer nebo za tmy domů, zapnu si to. Už kvůli srnám co tak rády běhají přes cestu. Ale pokud jezdím se zapnutým ABS, cítím ho na páčce pořád. Buď jezdím jako hovado a mačkám na tu brzdu moc, anebo je prostě tak naladěný, že zasahuje dřív, ale potom mám delší brzdnou dráhu a to já nechci.

Takže asi tak. U vzteklých potvor jako je SuperDuke či Tuono V4 mají tyhle systémy rozhodně větší smysl než u mojí hodňoučký skorojaponský Ducati Supersport...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek

10.8.2018 v 17:43 | Nahoru | #2
Frankie> šlo mi spíš o to ABS. Najeto mám přes 150 000 km na moto. Jezdil jsem s i bez. A nemůžu říct, že by mě v extrému ABS omezovalo, když jsem to zkoušel porovnat. Jen u ABS člověk cítí, že se blíží k limitu.

A teď u mého autobusu akorát zjišťuju, že ta origo guma je na pikaču ... předtím když jsem pozoroval, záleží hodně na gumě, s dobrou gumou to ABS zasahuje o dost později, než s horší. Třeba i nafoukání má vliv. Ale aby mi ABS někdy vzalo brzdy, to jsem ještě nezkusil.

Já se jen ptal, protože dost lidí papouškuje Pepu Alzáka a pak vše vypne. A řekne, že jsou to blbosti. Přitom to je teď hodně daleko, že to do brzdění nekecá
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist