kteří propadli kouzlu Italských motorek a dunění jejich motorů ,které jim nedá spát. Díky úžasnému designu jim občas odpustíme i nějaké ty neduhy.Všichni kdo této nemoci propadli a nebo je treba jen něco zajímá tu jsou srdečně vítáni.
DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: TVRDÉ JÁDRO JE NESKUTEČNÁ SEBRANKA , TAK SE PŘIPRAVTE NA UŠTĚPAČNÉ NARÁŽKY , KTERÉ JSOU MYSLENÉ V LEGRACI
Naposledy editováno 04.01.2020 10:34:51
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
Ale ze strojirenskeho hlediska mi prijde blbost mazat srouby... Aby si mel jistotu, tak bys musel pouzit vetsi moment, ale to pak natahujes drik sroubu... Udelas to 20x a lup.....
Proto cumim, ze to napsal Assa...
Naposledy editováno 19.04.2023 12:26:25
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
oioi01 píše: Koudy01> jo dosedaci plochu stredove diry kola taky liznu vazelinou, jen zlehka, aby se pak odstredivou silou nedostala na brzdy...
Ale ze strojirenskeho hlediska mi prijde blbost mazat srouby... Aby si mel jistotu, tak bys musel pouzit vetsi moment, ale to pak natahujes drik sroubu... Udelas to 20x a lup.....
Proto cumim, ze to napsal Assa...
Strojirenske hledisko sem nezohlednoval, ale dela to muj tata, delam to ja, a nikdy sem matku/sroub neztratil, a vzdycky to pri prezouvani v pohode povolil. Narozdil od veci "nasucho od vyroby co jezdi X let", treba konovozejk, a kde pak potrebujes za 10 let sundat pichly kolo, a je to presne zarezly tak, ze hrozi ze to utrhnes Nehlede k tomu ze na dilne si pomuzes vzdycky, mas trubku, kriz, pneumatickej razovej utahovak ... kdezto na silnici mas kdyz dobre tak nejakej zarohovej klic co se pribaluje do auta, a to je pak nekdy pekna prekerka.
Takze mozna to ze srojirenskeho hlediska nedava smysl, a mas se to davat na sucho a na moment (oktafka ma 120Nm, a v pneuservisu ti to stejne zatahnou pneumatikou klidne na 300), ale v praxi se mi osvedcilo neco uplne jinyho.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
oioi01 píše: Koudy01> jo dosedaci plochu stredove diry kola taky liznu vazelinou, jen zlehka, aby se pak odstredivou silou nedostala na brzdy...
Ale ze strojirenskeho hlediska mi prijde blbost mazat srouby... Aby si mel jistotu, tak bys musel pouzit vetsi moment, ale to pak natahujes drik sroubu... Udelas to 20x a lup.....
Proto cumim, ze to napsal Assa...
Srouby kol nemaji nejakej specialni zavit … jak bys chtel aby drzely utazene srouby v motoru? Na ojnici, co drzi vacky atd atd… Tzn sroub drzi trenim v zavitu, ale ty uhly jsou tam takove, ze je to samosvorne i namazane. Pokud se to utahuje na moment tak nehrozi, ze bys namazanej sroub stejnym momentem natahl … ja utahuju kola "na furt" proste max co mam sily na te kratke pace klice…
Nevim proc pisou, ze se srouby na kola nemaji mazat… asi nejakej duvod bude, ale neverim, ze by se spravne utazenej sroub povolil.. ono proste na starym aute uz je ta povrchovka ko a kdyz to nenamazes tak po zime bys je musel urezat flexou
Nerikam, ze to delam spravne, ale proste srouby sem tam namazu… hlavne na zimu…