globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Kmitání řidítek
4.6.2015 v 20:19
Dobrý den, mám dotaz
vlastním tiger 800xrx 2015,najeto cca 1300km. Trápí mě dost citelné kmitání řidítek. U prodejce mi technikem bylo zděleno že to dělají kryty rukou. Dost mě to štve protože vše je originál a podle mě tohle přeci snad někdo zkouší než to jde do prodeje nebo ne? že by to tam ti angláni dali jen tak a nic neřešili? Nejhorší to je třeba když pustím řidítka a jen je tak lehce přidržuji v 80km/h to se to uplně rozlítá, a čím višší rychlost tím se to kmitání též zrychluje. Motorku jsem si koupil na delší trasy ale s tímhle teda pěknej vopruz. Má někdo stejný problém nebo třeba řešení? Děkuji za rady
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Kmitání řidítek

4.6.2015 v 20:35 | Nahoru | #1
Dej tam tlumič řízení. Měl by to utlumit.

1 reakcí na tento příspěvek Kmitání řidítek

4.6.2015 v 21:28 | Nahoru | #2
Transalp se taky po chvíli bez držení rozkmitá. Co kufry, máš ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kmitání řidítek

4.6.2015 v 21:30 | Nahoru | #3

-HARYS- píše: Dej tam tlumič řízení. Měl by to utlumit.


Co by dával tlumič, on potřebuje odstranit závadu, proč to kmitá.
Já tlumič nemám a nic mi nekmitá. To by mělo být snad normální.

1 reakcí na tento příspěvek Kmitání řidítek

4.6.2015 v 21:43 | Nahoru | #4
taky mě napadl kufr, kufry, brašny ...

Kmitání řidítek

4.6.2015 v 22:52 | Nahoru | #5
Ahoj , je to nová motorka tak trvej na odstranení závady. Jinak by to mohlo být špatně vyvážené kolo nebo špatna guma.

Naposledy editováno 04.06.2015 22:55:59

Kmitání řidítek

5.6.2015 v 05:53 | Nahoru | #6
Trval bych na odstranění závady, reklamace, je pravda, že to dělají někdy kufry nebo brašny, je třeba vyzkoušet co to dělá. U tak nádherné a myslím si že kvalitní motorky bych to nesnesl, jednoznačně tlačit na servis přes reklamaci a nebo napsat výrobci jak to je, jestli je to normální. A jestli ti napíšou že ano, tak bych jim tu motorku vrátil s tím, že si nechtěl masážní stroj na ruce ale motorku. Ale je fakt krásná, žádná tuctovka, kterou se tady staly GS od BMW, no ještě budu muset dlouho pracovat, než si něco podobného koupím.

2 reakcí na tento příspěvek Kmitání řidítek

5.6.2015 v 07:58 | Nahoru | #7
...U prodejce mi technikem bylo zděleno že to dělají kryty rukou.. hele, nekupoval jsi motorku náhodou v DK moto? Tohle by na ně docela sedělo. Takovej blábol. A můžou ti to dát písemně? Že by jsi někomu v Anglii zvednul adrenalin.
Jedmoznačně reklamovat. Pokud to "dělají kryty rukou", tak ať servis zařídí to, aby to nedělalo, protože kmitání řídítek fakt není bezpečný technický stav

1 reakcí na tento příspěvek Kmitání řidítek

5.6.2015 v 08:13 | Nahoru | #8
IMHO je to blbost. Krity predsa pridavaju dalsiu vahu, cize by prave naopak mali byt riaditka stabilnejsie.
Ja mam Versys 2015 a to je paralel cize bzuciak a tam riaditka kmitaju pri urcitych otackach alebo na krizovatke, JEMNE, ale to co popisujes ty znie dost nebezpecne a ak s vyssuo rychlostou je to horsie tak je urcite niekde nieco zle vyvazene alebo dotiahnute. Toto urcite nie je normalne a to som na moto techniku uplny amater.

(reakce na) Kmitání řidítek

5.6.2015 v 08:33 | Nahoru | #9

Explora píše: IMHO je to blbost. Krity predsa pridavaju dalsiu vahu, cize by prave naopak mali byt riaditka stabilnejsie.
Ja mam Versys 2015 a to je paralel cize bzuciak a tam riaditka kmitaju pri urcitych otackach alebo na krizovatke, JEMNE, ale to co popisujes ty znie dost nebezpecne a ak s vyssuo rychlostou je to horsie tak je urcite niekde nieco zle vyvazene alebo dotiahnute. Toto urcite nie je normalne a to som na moto techniku uplny amater.


Kryty sice přidají váhu, ale jsou to plácačky.
Prostě aero odpor.
Ale souhlas s ostatníma, ať se to řeší reklamací.
Nová motorka tohle dělat nemá.

1 reakcí na tento příspěvek Kmitání řidítek

5.6.2015 v 09:17 | Nahoru | #10
No tak kryty rukou sundej. Dělá to dál ? Chyba je jinde, reklamuj. Nedělá to ? Chyba je v origo dílech, reklamuj.

(reakce na) Kmitání řidítek

5.6.2015 v 11:26 | Nahoru | #11
Ahoj, Kufr mám jen zadní giwi, plastový 47litrů

(reakce na) Kmitání řidítek

5.6.2015 v 11:29 | Nahoru | #12
přesně to jsem si říkal že by právě originál kryty tohle dělali? , já teda tak nějak žiju v tom, že pokud to je originál tak je to na to snad nějakým způsobem testovaný a mělo by to být bez problému no, zkusím sundat zadní kufr a pak blastery a uvidíme

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kmitání řidítek

5.6.2015 v 11:30 | Nahoru | #13
na bokách nic nemám jen zadní plastový kufr giwi 47L

(reakce na) Kmitání řidítek

5.6.2015 v 11:33 | Nahoru | #14
Právě že jsem kupoval u Andělů v Olomouci tam jsou fajn, tohle mi řekl jen jejich technik mezi řečí když jsem tam byl na prvním servise zkusím se zmínit přímo u Radka Ševčíka a uvidíme

(reakce na) Kmitání řidítek

5.6.2015 v 11:33 | Nahoru | #15
Yarxon> Zkusil bych sundat kufr, odmontovat kryty na řídítkách a pokud to bude kmitat dál, tam má problém servis.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kmitání řidítek

5.6.2015 v 11:36 | Nahoru | #16

Attim píše: No tak kryty rukou sundej. Dělá to dál ? Chyba je jinde, reklamuj. Nedělá to ? Chyba je v origo dílech, reklamuj.



vyzkouším a uvidím já schválně jen sondoval jestli náhodou neměl někdo stejný problém

(reakce na) Kmitání řidítek

5.6.2015 v 11:37 | Nahoru | #17

seikos píše: ...U prodejce mi technikem bylo zděleno že to dělají kryty rukou.. hele, nekupoval jsi motorku náhodou v DK moto? Tohle by na ně docela sedělo. Takovej blábol. A můžou ti to dát písemně? Že by jsi někomu v Anglii zvednul adrenalin.
Jedmoznačně reklamovat. Pokud to "dělají kryty rukou", tak ať servis zařídí to, aby to nedělalo, protože kmitání řídítek fakt není bezpečný technický stav



Právě že jsem kupoval u Andělů v Olomouci tam jsou fajn, tohle mi řekl jen jejich technik mezi řečí když jsem tam byl na prvním servise zkusím se zmínit přímo u Radka Ševčíka a uvidíme

(reakce na) Kmitání řidítek

5.6.2015 v 12:52 | Nahoru | #18
Yarxon> přesně stejný problém jsem řešil na mojí babičce Hondě - rozkmitání při rychlosti 75 - 90 km/h a i když to kufry (mám boční) trochu ovlivňovaly, tak výrazná změna nastala s výměnou pneu - i když byla vyvážená a minimálně sjetá, tak to byl zdroj problémů. Nevím jestli výrobní vada gumy, nebo sotva znatelné plošky, každopádně moto byla po celkové renovaci - tj. tlumiče i ložisko v krku řízení 100% v pořádku. Tehdy to nešlo v této rychlosti jednou rukou udržet a teď se mírně rozkmitají cca v 70 km/h když řidítka pustím úplně - dle rady v pneuservisu vyměním i zadní pneu - i tam můžou být mírné plošky a ovlivňuje to řízení. Být Tebou sundám kryty i kufr, vyzkouším a v případě stejných problémů reklamace - měli by Ti vyměnit i gumu pokud to bude její výrobní vada a pokud budou mít možnost, můžou zkusit kolo z jiného Tigera.

2 reakcí na tento příspěvek Kmitání řidítek

5.6.2015 v 19:56 | Nahoru | #19
Takže jak sem dopadl, kdyby měl někdo stejný problém. Blastry to nedělaj měl jsem je dole ani zadní kufr giwi na to nemá žádný vliv. Po telefonátu prodejci jsem se k Andělům vydal, pan Ševčík byl moc ochotný hned se na to koukl sundali se třmeny a jaké bylo zjištění roztočili přední kolo a ejhle ono pneu dost hází čili problém je prý v pneu. Mám na ní najeto jen 1300km bez defektu. Od Triumphu se prý na takto špatnou pneu již od výrobce nevztahuje záruka. Naštěstí mě pánové prý objednají novou a přezují a snad bude problém vyřešen.

(reakce na) Kmitání řidítek

6.6.2015 v 07:03 | Nahoru | #20
Yarxon> No eště Ti přidám vlastní zkušenost .Na Smrčkovi když jedu po fakt dobrém/rovném asfaltu a pustím řidítka tak se řidítka ani nehnů ale pokud je cesta horší tak to chytne solidní kmit.Guma už má sice nějaký tisíc odjetý,ale problém s ní neni.Kolo je vyvážené.Tak uvidíš

(reakce na) Kmitání řidítek

6.6.2015 v 08:37 | Nahoru | #21

Yarxon píše: Takže jak sem dopadl, kdyby měl někdo stejný problém. Blastry to nedělaj měl jsem je dole ani zadní kufr giwi na to nemá žádný vliv. Po telefonátu prodejci jsem se k Andělům vydal, pan Ševčík byl moc ochotný hned se na to koukl sundali se třmeny a jaké bylo zjištění roztočili přední kolo a ejhle ono pneu dost hází čili problém je prý v pneu. Mám na ní najeto jen 1300km bez defektu. Od Triumphu se prý na takto špatnou pneu již od výrobce nevztahuje záruka. Naštěstí mě pánové prý objednají novou a přezují a snad bude problém vyřešen.

jako sorry, na tohle se nevztahuje záruka? Na nekvalitu, která zapřičiňuje kmitání řídítek po 1300 ujetých km? Tak ještě že Trumpetu nemám, koukám tady je to chování vůči zákazníkovi dost strašný všude. Protože jestli to výrobce vyreklamuje nebo ne, to nemůže říct prodejce, ale až výrobce když se mu guma vrátí. Koukám že Angel racing už pobral móresy z Prahy.
Mimochodem, mému známému se bez problému podařilo vyreklamovat pneumatiky, které měly najeto skoro 7000 (Pirelli Scorpion Trail) a ty mají běžný nájezd 10tis. Takže při cca 70%-ním opotřebení. A Pirelli uznalo a poslalo celou novou sadu.
Jen prostě musí prodejce pneu dupnout a prostě vyžadovat reklamaci.
Ale chápu, opít zákazníka rohlíkem je snažší než se crcat s reklamací

Kmitání řidítek

6.6.2015 v 08:57 | Nahoru | #22
Přitáhni nejprve zadní pružinu (ztvrdit) , pak řeš další. ..Kryty na ruce je nesmysl, to by jsi musel mít jen jeden.

Kmitání řidítek

6.6.2015 v 11:25 | Nahoru | #23
Vadná, nevyvážená pneu.

Kmitání řidítek

6.6.2015 v 12:06 | Nahoru | #24
Tak přesně tohle mi začal dělat V-Strom po osazení přední pneu. Continental. Musel jsem to vydržet a po sjetí jsem dal zase osvědčenou Metzelerku a je naprostý klid. Podle mě na 95% přední guma.

Kmitání řidítek

6.6.2015 v 21:40 | Nahoru | #25
jak uz bylo receno nejspis predni pneu. Do strany netahne? Pokud ano tak stopro guma...

Kmitání řidítek

6.6.2015 v 23:06 | Nahoru | #26
no hele, co se týče gumy, tak ta origoška jako nic moc. mohl by to být ten problém. mám T800XC 2014ku z Olmika, najeto cca. 5tis a taky se to trochu klepe. původně jsem chtěl dát novou gumu hned, ale na to zajetí jsem si říkal, že ji nechám. u XCčka je stejná guma jako neXC a s tou se bojím vjet i na trávu.
vemu pak něco jako totok: http://pneu-pro-mot...ance-150-70-r17-69v/
u tebe ale předpokládám asi více silniční pneu.

Kmitání řidítek

7.6.2015 v 12:09 | Nahoru | #27
Ahoj
Nemohl jsem si přečíst všechny příspěvky... ale troufám si říct já jsem tohle u nové motorky vyřešil u Hondy CBF 1000f
Názory, že to dělají kryty rukou bych nebral spíš to hodně ovlivňuje Top case a jeho naložení... ale jak se toho zbavit.

Hlavní důvod u Hondy bylo ložisko v krku určitě by to šlo jen zkontrolovat a správným momentem utahovat české silnice co dodat... nesmí to být přetáhnuté jinak si rozbiješ hubu.

Pro mě bylo řešení kuželíkové ložisko a druhou sezónu mám klid... Co je důležité pokud tohle uděláš udělej i gumy(protože už mohou být oskákané). Opět je důležitý momonet na dotažení a to aby kolo bylo při dotahování uvolněné v servisu by to měli vědět je na to takový závěs)

Po této úpravě můžeš opět vytřepat obě ruce i s plnou náloží na cestách bez obav, že by jsi si rozbil nos... Jinak tohle kmitání se projevovalo v nižších rychlostech

Kmitání řidítek

7.6.2015 v 12:13 | Nahoru | #28
Ještě jeden postřeh koupil jsem si i tlumič řízení nevěřil jsem, že jen ložisko problém vyřeší...
Takže jsem udělal dvě věci koupil jsem lepší vidlice a předělal předek a vyřešil jsem i Tlumič řízení....

Není to řešení pokud se má motorka rozkmitat tlumič to v podstatě zhorší... jde o to, že tlumič je proto, aby jsi třeba na díře nedostal pecku do řídítek když máš kolo lehce natočené.., ale nemůže se prát s tímto kmitáním protože tohle kmitání se zesiluje a nerovná se... jako při vykmitnutí na díře.
Podle mě zkus kontrolu nebo výměnu ložiska určitě neuděláš chybu a náklady nebudou takové.

Kmitání řidítek

7.6.2015 v 18:29 | Nahoru | #29
Tak uz jsi na to prisel sam .
Chtel jsem ti napsat, ze to bude s nejvetsi pravdepodobnosti guma. Mel jsem uplne stejnej problem a byla to podhustena guma.
Tak drzim palce, at to nova guma vyresi

Kmitání řidítek

7.6.2015 v 18:49 | Nahoru | #30
Myslim,že to dělá guma. Špatně vyvážená. Nech převážit pneu a uvidíš.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
dealer tool pre triumph Triumph Tiger 800 XR capo111 23 20.4.2024 v 15:56 Juraj22
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Cena servisu Triumph Triumph Tiger 800 XR michla 29 17.12.2023 v 18:42 tencotancismoto
Gumy na Triumph Tiger 800 Xrt Triumph Tiger 800 XR davidic 4 26.9.2023 v 19:08 Juraj22
Triumph Tiger 800XR - řidítka, plex... Triumph Tiger 800 XR Karaya1 11 27.8.2023 v 18:57 Karaya1


TOPlist