Narazil jsem na tento článek z roku 2006,ale nezaznamenal jsem nějaké zlepšení spíše naopak mi přijde,že je to čím dál horší.
www.rozhlas.cz/zelenavlna/motoporadna/_zprava/snek-dostane-pokutu--459228
Včerejší ranní jízda autem:Vyjedu z obce projedu esícko cca. 60-70 km/h,dlouhá rovina cca. 1 km,asi v její třetině je křižovatka,já jsem na hlavní,jedu kolem 80 km/h,za křižovatkou je mírné klesání,chtěl bych zařadit 5ku a pokračovat dál rychlostí 90 km/h.Z vedlejší přede mě vjede Thalia,je tam rezerva,takže stačím dobrzdit,ale "řidiče" jedoucího z vedlejší vůbec nezajímá,že jedu po hlavní a jsem rozjetý a pokračuje dál šnečím tempem cca.55 km/h a já za ním.Proti jezdí auta a cca.do tři čtvrtin plná čára,takže nemám možnost předjet,jediné co mi zbývá je několikrát probliknout dálkama,ale bez jakékoliv reakce.
Dnešní ranní jízda,to samé místo,ta samá Thálie a stejný "řidič". Přesně ta samá situace,s tím rozdílem,že nejede nic proti a já místo dálkových použil klakson a předjel jsem v poslední čtvrtině rovinky.
Je to takový problém,aby všichni jezdili přibližně stejnou přiměřenou rychlostí?To už se fakt nedá tohleto.
Naposledy editováno 22.05.2015 21:47:28
1 reakcí na tento příspěvek Bezdůvodně pomalá jízda
Opět třeba tady, i když z podobného soudku:
Pozor ovšem na zavádějící popisek - nejedná se o požár, ale právě o "splašení motoru" - zasekla se tyč regulátoru, nějakou shodou náhod-poruch nezareagovala ani přeotáčková ochrana, motor vyběhl nad 900RPM, tím pádem se přetočila turba (je to motor K12 V 230 DR), odešla jim ložiska a v důsledku toho motor chytil na olej. Docela mě tam pobavily komentáře typu "proč fíra nic neudělal a zbaběle utekl, proč ve strojovně něco nerozpojil a blablabla" - v takové chvíli už se bohužel nedá dělat prakticky nic a lézt do strojovny k tak přetočenému motoru, z kterého může každým okamžikem něco vyletět a ještě se uvnitř několikrát odrazit, když navíc nevíš, co Tě tam čeká, je prakticky sebevražda. Jen čekat, až se motor zastaví zadřením buď v důsledku přehřátí, nebo nedostatku oleje - ke konci je vidět, jak později už některé válce nepálily a olej vyházely výfuky na střechu). Mám někde od kolegy fotku zničených ventilů a hlavy (pozor, ta fotka nikde na netu není!!!). Tuto 750.129 se naštěstí povedlo opravit a jezdí dál. Ale proč tento případ zmiňuju - hned po této zkušenosti se honem do dalších brejlovců montovalo vpouštění Co2 do sání, právě pro takový případ - stačí si uvědomit výši škody a nákladů na opravu takového motoru. Proč nikoho nenapadlo tam takové jištění dát hned? A neviděl jsem auto, kde by něco takového bylo namontované - a to uvažujme, že mašinu vede zkušený fíra, který musí motorům rozumět, kdežto auto - koho v takové chvíli napadne zařadit pětku, šlápnout brzdu a motor "udusit" přes spojku, nebo není-li druhá osoba k dispozici, navést auto třeba proti zdi, opřít (aby neujelo), vyskočit a ucpat sání? 90% lidí se lekne, nebude tušit, která bije a bude jen zmateně přihlížet... a motor se zbytečně zničí. A bude snad cena za montáž takového "hasičáku" do sání dražší, jak celý motor? Mimochodem, v brejlovcích řady 753 už jsou opět motory ČKD nahrazeny motory CAT a údržbáři z toho šedivějí.