bmw_r1300gs_cartec





Téma: Bezdůvodně pomalá jízda
 
22.5.2015 v 21:31
Zdravím,zajímalo by mě kdy se tento problém začne řešit,popř.jak to řešíte Vy?

Narazil jsem na tento článek z roku 2006,ale nezaznamenal jsem nějaké zlepšení spíše naopak mi přijde,že je to čím dál horší.
www.rozhlas.cz/zelenavlna/motoporadna/_zprava/snek-dostane-pokutu--459228

Včerejší ranní jízda autem:Vyjedu z obce projedu esícko cca. 60-70 km/h,dlouhá rovina cca. 1 km,asi v její třetině je křižovatka,já jsem na hlavní,jedu kolem 80 km/h,za křižovatkou je mírné klesání,chtěl bych zařadit 5ku a pokračovat dál rychlostí 90 km/h.Z vedlejší přede mě vjede Thalia,je tam rezerva,takže stačím dobrzdit,ale "řidiče" jedoucího z vedlejší vůbec nezajímá,že jedu po hlavní a jsem rozjetý a pokračuje dál šnečím tempem cca.55 km/h a já za ním.Proti jezdí auta a cca.do tři čtvrtin plná čára,takže nemám možnost předjet,jediné co mi zbývá je několikrát probliknout dálkama,ale bez jakékoliv reakce.
Dnešní ranní jízda,to samé místo,ta samá Thálie a stejný "řidič". Přesně ta samá situace,s tím rozdílem,že nejede nic proti a já místo dálkových použil klakson a předjel jsem v poslední čtvrtině rovinky.

Je to takový problém,aby všichni jezdili přibližně stejnou přiměřenou rychlostí?To už se fakt nedá tohleto.

Naposledy editováno 22.05.2015 21:47:28

1 reakcí na tento příspěvek Bezdůvodně pomalá jízda

11.6.2016 v 14:52 | Nahoru | #1
Ten motor nevrátíš kvůli spotřebě, oni mají tak nastavenou metodiku že to je všechno cajk. S těma turbama se dá čistě teoreticky souhlasit. Ale upřímně, pokud máš v autě 40k motor, budeš ho točit a využívat po většinu doby výkon přes 80% ale ten 200k/l budes provozovat po většinu doby tak, že ti bude běhat skoro na volnoběh a to má zásadní vliv na životnost. Ten slabej motor je dimenzovanej aby vydržel třeba 100tis. pri 40k. Ten silnej ti vydrží 100tis. pri 300k. V beznym provozu u kteryho motoru vydrzi prevodovka, loziska, klika atd. dyl? Ale pokud srovnavas motory se stejnym vykonem 1.0 s turbem a 1.8 atmosfera (u forda maji stejnej vykon) tak pak sem taky zastancem atmosferickyho. Ale treba kdyz si vezmes 2.5 benzin tak proc tam nedat turbo? Stejne ten potencial nevyuzijes naplno ani kdyz se parkrat do roka svezes na okruhu a na zivotnost to zasadni vliv mit nebude.

(reakce na) Bezdůvodně pomalá jízda

11.6.2016 v 15:28 | Nahoru | #2
tomino1270> Možná si pořádně nerozumíme, nebo jsi něco přehlédl - nemyslel jsem 40k motor (ten by v dnešním provozu byl skutečně trvale přetěžován), ale motor s měrným výkonem 40k/litr objemu. Ten na tom bude s životností, pružností a dynamikou znatelně lépe, jak motor natlakovaný na 200k/l - bavíme se o motorech různě velkých, ale stejného výkonu. A k turbomotorům nemám podvědomě moc velkou důvěru už pro možnost "splašení", když odejdou lágry turba a motor čapne na olej - a stát se to může i u benzinu, když je dost ohřátý - kdysi jsem tu na fóru zahlédl zkušenost, jak se někomu rozběhl motor 250/559 jako diesel, nepomohlo ani sundání fajfky ze svíčky. Nejspíš asi rozžhavený kus karbonu na svíci, nebo někde v palici. Stát se to zkrátka může a které vozidlo má proti "splašení" nějakou pojistku? Chcípací klapka tady těžko pomůže a neviděl jsem auto, co by mělo vstřikování CO2 do sání pro takový případ.

Opět třeba tady, i když z podobného soudku:




Pozor ovšem na zavádějící popisek - nejedná se o požár, ale právě o "splašení motoru" - zasekla se tyč regulátoru, nějakou shodou náhod-poruch nezareagovala ani přeotáčková ochrana, motor vyběhl nad 900RPM, tím pádem se přetočila turba (je to motor K12 V 230 DR), odešla jim ložiska a v důsledku toho motor chytil na olej. Docela mě tam pobavily komentáře typu "proč fíra nic neudělal a zbaběle utekl, proč ve strojovně něco nerozpojil a blablabla" - v takové chvíli už se bohužel nedá dělat prakticky nic a lézt do strojovny k tak přetočenému motoru, z kterého může každým okamžikem něco vyletět a ještě se uvnitř několikrát odrazit, když navíc nevíš, co Tě tam čeká, je prakticky sebevražda. Jen čekat, až se motor zastaví zadřením buď v důsledku přehřátí, nebo nedostatku oleje - ke konci je vidět, jak později už některé válce nepálily a olej vyházely výfuky na střechu). Mám někde od kolegy fotku zničených ventilů a hlavy (pozor, ta fotka nikde na netu není!!!). Tuto 750.129 se naštěstí povedlo opravit a jezdí dál. Ale proč tento případ zmiňuju - hned po této zkušenosti se honem do dalších brejlovců montovalo vpouštění Co2 do sání, právě pro takový případ - stačí si uvědomit výši škody a nákladů na opravu takového motoru. Proč nikoho nenapadlo tam takové jištění dát hned? A neviděl jsem auto, kde by něco takového bylo namontované - a to uvažujme, že mašinu vede zkušený fíra, který musí motorům rozumět, kdežto auto - koho v takové chvíli napadne zařadit pětku, šlápnout brzdu a motor "udusit" přes spojku, nebo není-li druhá osoba k dispozici, navést auto třeba proti zdi, opřít (aby neujelo), vyskočit a ucpat sání? 90% lidí se lekne, nebude tušit, která bije a bude jen zmateně přihlížet... a motor se zbytečně zničí. A bude snad cena za montáž takového "hasičáku" do sání dražší, jak celý motor? Mimochodem, v brejlovcích řady 753 už jsou opět motory ČKD nahrazeny motory CAT a údržbáři z toho šedivějí.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist