bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: er-5 olej v alternátoru
14.5.2015 v 21:52
Po výměně oleje se mi objevovaly kapky pod víkem alternátoru. Po demontáži jsem zjjstil,že je ho tam docela dost a rozstříklý po celém alternátoru. Púvodně jsem myslel, že je to vymačkaným těsněním trubky co je dole pod rotorem, ale pak jsem zjjstil, že to teče kolem vyústění hřídele, nebo jak to nazvat. Na fotce ke to ten tmavý kruh v levo od rotoru. Máte někdo zkušenosti, co mě čeká, co je příčinou, co mohlo povolit.






Nějak mi nahrálo fotku otočenou, takže orientace je od rotoru dolů
Předchozí
1 2
Následující

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) er-5 olej v alternátoru

17.5.2015 v 23:52 | Nahoru | #31

Dawe02 píše: Je pekne ze se bavis, ale on ma pravdu. Vinuti ma typicke maximum kolem 210-220degC pricemz zdrojem tepla je logicky "selfheating" protikajicim proudem. Olej ma cca o 100deg mene a vinuti efektivne chladi.



Vinutí o teplotě přes 200°C by podle mě nebylo už jako vinutí, izolační lak by šel do háje a šlo by to do zkratu.... No nevadí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) er-5 olej v alternátoru

18.5.2015 v 06:38 | Nahoru | #32
honzikch> Mohu se zeptat, čím máš své tvrzení podložené?
Já jen, že dle IEC 60034-1(z roku 2004) musí vinutí třídy 180 (H) odolat maximální teplotě 260°C

(reakce na) er-5 olej v alternátoru

18.5.2015 v 08:44 | Nahoru | #33

honzikch píše: Docela jsi mě pobavil, jak by motorem rozehřátý olej dokázal trochu chladit vinutí alternátoru , jo možná na začátku, chvíli po startu ale jinak... nevim nevim



Všichni jsou blázni, jenom já jsem letadlo! Představ si, že drtivá většina motorek má alternátor v oleji. Jedním z důvodů je i chlazení.

(reakce na) er-5 olej v alternátoru

18.5.2015 v 09:26 | Nahoru | #34
honzikch> Musíš se holt ještě moc učit.

(reakce na) er-5 olej v alternátoru

18.5.2015 v 10:03 | Nahoru | #35

honzikch píše: Vinutí o teplotě přes 200°C by podle mě nebylo už jako vinutí, izolační lak by šel do háje a šlo by to do zkratu.... No nevadí

no - a prave proto je to potopene do oleje, ktery ma max 140st.C.

Krome toho tepelna odolnost laku na vodicich ze kterych se delaji ty nejnamahanejsi elektricke stroje zacina nekde u 450st.C ...

(reakce na) er-5 olej v alternátoru

18.5.2015 v 10:57 | Nahoru | #36

honzikch píše: Docela jsi mě pobavil, jak by motorem rozehřátý olej dokázal trochu chladit vinutí alternátoru , jo možná na začátku, chvíli po startu ale jinak... nevim nevim



Prvně si o tom laskavě něco zjisti-proštuduj nějakou literaturu a potom zkoušej kuře poučovat kohouta. Jinak jsi tady pro smích akorát Ty.

er-5 olej v alternátoru

18.5.2015 v 12:01 | Nahoru | #37
Tak jsem se holt snažil svoje poznatky z elektrotechniky přenést i na motocykl. Díky za další info a kritiku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) er-5 olej v alternátoru

18.5.2015 v 12:22 | Nahoru | #38
kubacech> jakože jsem si tvůj dokument prohlídl ale je to dostupné pouze s každou druhou stránkou a zrovna kde by měla být ta skupina 180 (H) tak tam není, škoda docela jsem byl zvědav. Ta skupina pod 180(H) - 155(F) má maximální teplotu jádra pohybující se od 90 do 150°C.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) er-5 olej v alternátoru

18.5.2015 v 12:27 | Nahoru | #39
honzikch> IEC 60034-1 určitě najdeš i jinde, pokud tě vážně zajímá 180 a 155 jsou rozdílné třídy

(reakce na) er-5 olej v alternátoru

18.5.2015 v 12:37 | Nahoru | #40
kubacech> hledal ale nenašel. Buď je to povídání o něčem jiném a nebo se odkazují na placenou verzi norem.
Je mi jasný že nikdo není dokonalý a učit se musí každý řekl bych "konec tématu".

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) er-5 olej v alternátoru

19.5.2015 v 05:18 | Nahoru | #41

honzikch píše: Docela jsi mě pobavil, jak by motorem rozehřátý olej dokázal trochu chladit vinutí alternátoru , jo možná na začátku, chvíli po startu ale jinak... nevim nevim



Tak to si se docela ztrapnil honziku. Když už o tím nic nevíš, tak piš alespoň trochu s úctou....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) er-5 olej v alternátoru

19.5.2015 v 11:44 | Nahoru | #42
Kawa75> kdybych opravdu nic nevěděl tak nic nenapíšu. Napsal jsem co jsem věděl a co jsem si myslel. Trapasy se stávají, a to že se navzájem bavíme na závadu snad není.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) er-5 olej v alternátoru

19.5.2015 v 14:17 | Nahoru | #43

honzikch píše: Docela jsi mě pobavil, jak by motorem rozehřátý olej dokázal trochu chladit vinutí alternátoru , jo možná na začátku, chvíli po startu ale jinak... nevim nevim


Tomu říkám faux paux. A kolik stupňů má při tom tlaku chladicí kapalina ve tvým autě? Ta taky asi nic neuchladí, viď.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) er-5 olej v alternátoru

19.5.2015 v 14:42 | Nahoru | #44
Nejlíp mi to podal Medved, jemu díky. Jeho příspěvek jsem přehlédl.
Ano uznávám "To jsi mě pobavil" není zrovna efektní fráze na domněnku.

PetrL3> proč zmiňuješ chladící kapalinu? Ta je jinde. Jo trapas to je a žiju od toho abych se učil.

(reakce na) er-5 olej v alternátoru

19.5.2015 v 15:01 | Nahoru | #45

honzikch píše:

PetrL3> proč zmiňuješ chladící kapalinu? Ta je jinde. Jo trapas to je a žiju od toho abych se učil.



Asi že je taky motorem ohřátá a přesto chladí (aby sis to lépe představil na něčem co možná víc znáš).
To se nedalo nerýpnout, když sis tak naběhl to není nic ve zlém.

er-5 olej v alternátoru

19.5.2015 v 15:58 | Nahoru | #46
moje zx12r tam má taky trochu oleje, nejdřív sem plašil, že je v řiti gufero, ale k mému úžasu tam žádný gufero není, tak nevím jak to mají v Kawasaki vymyšlený, asi se tam má ta hřídel trochu přimazávat...

(reakce na) er-5 olej v alternátoru

19.5.2015 v 16:10 | Nahoru | #47
1100Virago> Virgl má pod víkem vahadla startéru (šak ty víš, co myslím) taky papír a je tam akorát trochu šmíru

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) er-5 olej v alternátoru

20.5.2015 v 11:14 | Nahoru | #48

honzikch píše: Kawa75> kdybych opravdu nic nevěděl tak nic nenapíšu. Napsal jsem co jsem věděl a co jsem si myslel. Trapasy se stávají, a to že se navzájem bavíme na závadu snad není.



Jeden si myslel, že je hovno autobus a sedl si do něj a druhý si myslel, že je hovno sůl a dal si jej do polívky. Ale co, také už jsme tu před časem měli chytráka, co tu chtěl rozdávat rozumy, při upozornění, že mele kraviny, se vztekal a lidem od fochu nadával do kreténů... a přitom si pletl proud s napětím a nakonec z něj vylezlo, že spálil elektroinstalaci v autě po té, co tam bastlil cca 2kW zesilovač a neustále hořící pojistku prostě nahradil smotkem drátu. I když moc nevěřím tomu, že ten zes byl skutečně 2kW, často se u nich sprostě podvádí - kolega nedávno jeden takový měl v rukou - krásně eloxované hliníkové bago, nálepka "1350W" - a uvnitř byly dva TDA2030. Na lidské blbosti, neznalosti a kor neznalosti "tuzingářů" se vydělává nejlépe. Takže onen velkohubý fracek tam spíš někde měl kraťas.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) er-5 olej v alternátoru

20.5.2015 v 11:47 | Nahoru | #49
J.M.K.> No já jsem z elektroprůmyslovky takže v té hlavě něco mám. Jo takové zesilovače do auta, pěkný šmejd ale dal by se z toho využít ten velkej hliníkovej chladič, nic víc ten výkon nejlépe označují PMPO, čili přeloženo do češtiny: pět milisekund před odpálením.
Taky jsem na ten průběh vlákna ,po mém "příspěvku", nebyl spokojený ale vím že si za to můžu já sám A v případě chyby jsem ochoten si to zapamatovat

(reakce na) er-5 olej v alternátoru

20.5.2015 v 12:01 | Nahoru | #50
honzikch> Máš recht, jedinou reálnou hodnotu na tom měl ten hliníkový blok. Ale šmelí se takto skoro ve všem, kde se dá čekat neznalost a amatérismus kunčaftů. Kdysi, ještě coby učedník, jsem měl v rukou autorádio zn. "Futachi", už jsem ta napodobenina názvu známé značky budila podezření a také, že ano - na čelním panelu bylo nápadně napsáno "CAR STEREO", ze zadu skutečně vycházely dva barevně rozlišené dráty, značené jako pravý a levý kanál... ovšem uvnitř samozřejmě vedly do jednoho místa DPS a byl tam jeden mono koncáček pentawatt. Holt... C-téleo, c-téleo... kváátni ctéreo.

(reakce na) er-5 olej v alternátoru

20.5.2015 v 13:22 | Nahoru | #51

honzikch píše: J.M.K.> No já jsem z elektroprůmyslovky ...

proboha ze ktere?

(reakce na) er-5 olej v alternátoru

20.5.2015 v 13:40 | Nahoru | #52

honzikch píše: J.M.K.> No já jsem z elektroprůmyslovky takže v té hlavě něco mám.



Koukám, si z Prahy, nechodil si doufám do ječný nebo úžlabiny, ale na vinohradskej hřbitov, že?

1 reakcí na tento příspěvek er-5 olej v alternátoru

20.5.2015 v 14:45 | Nahoru | #53
SPŠE Františka Křižíka, Na Příkopě 16
Měl jsem sice trochu počítačový obor ale stejně silnoproud tam byl a nějakou tu elektroniku taky. No a teď pokračuju na "titul" Dis. na Vyšší Odborný, té samé :)

(reakce na) er-5 olej v alternátoru

20.5.2015 v 15:44 | Nahoru | #54

honzikch píše: SPŠE Františka Křižíka, Na Příkopě 16
Měl jsem sice trochu počítačový obor ale stejně silnoproud tam byl a nějakou tu elektroniku taky. No a teď pokračuju na "titul" Dis. na Vyšší Odborný, té samé :)

no ty vole - silnoproud u piaristu a takhle se odkopat .

(reakce na) er-5 olej v alternátoru

23.8.2015 v 11:09 | Nahoru | #55
to tesneni je tam asi na okrasu ne ??
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kawasaki ER5 Kawasaki ER 5 Pavel500 13 26.4.2024 v 04:32 Ubrus1
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... sasasasa 29 25.3.2024 v 17:59 mRKEF
Karbce Kawasaki ER 5 ostrava 1 10.3.2024 v 16:53 ja1
Kde brát náhradní díly Kawasaki ER 5 kastanbabeťťák 4 8.2.2024 v 12:45 Pedl
Nefunkční tachometr Kawasaki ER 5 XkovixCZ 3 6.10.2023 v 19:22 Ozzy_


TOPlist