Nedávno jsem se zkusil projet na své nově pořízené Jawě 250/559 z roku 1965, ale narazil jsem na takový problém. Ten problém není asi zas tak závažný, ale napadlo mě se zde zeptat, případně jak to pak poštelovat.
Jde mi o to, že řadička má celkem velkou vůli a já musím ty "kvalty" věčně "hledat". Dráha řadičky při řazení mi přijde neúměrně dlouhá a tak bych se chtěl zeptat, zdali je možné nastavit chod řadičky aniž bych musel rychlostní skříň půlit? Popřípadě, kde bych měl hledat příčinu? (respektive, je mi jasné, že je velmi "vyběhaná", a tak by mě zajímalo, co je potřeba vyměnit.)
Omlouvám se za založení nového tématu a případně děkuji předem za odpovědi.
1 reakcí na tento příspěvek Vůle řazení
Naposledy editováno 10.05.2015 17:50:25
1 reakcí na tento příspěvek Vůle řazení
můžeš vyměnit řadicí vnitřní i vnější hřídele, nejspíš jsou omačkané. Jinak, jediný způsob jak udělat přesné řazení, je dvoupáka, ale ta tam nepatří...
Každopádně bez sundání levéh ovíka to nepůjde, takže hurá do toho, možná bude hned vidět kde je problém...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vůle řazení
maspe píše: úprava kulisy svářečkou, to vidím poprvé.... Navíc ptal se na řazení, pochybuji, že bude chtít půlit motor
No máš dve možnosti nechať to tak alebo to urobiť poriadne. K tej kulise radenia, ked to človek otvorí a vidí že to je vydraté v tom otvore, tak sa to dá vyriešiť kúpením nového, kde je ale jasné že sa to vyderie znova, síce to pár rokov vydrží, ale ked tam privaríš plný material, kde bude vystružený otvor tak sa to nevyderie už nikdy a stojí to len "prácu".Ja som bol po tej úprave maximálne spokojný, to kovové cvaknutie pri preradení dá človeku jasne najavo že to konečne poriadne rýchlosť zakvaltuje
Navíc, občas se stane, že když startuji, tak zpětným švihem páky ze startovací polohy do polohy řadící se mi hned zařadí 2. stupeň, místo toho, aby se poáka "zarazila" na neutrálu. Takže mě prostě jen zajímá, co mám vyměnit, abych odstranil tak velké vůle a "vykloktanost", aniž bych musel cokoliv svářet, či dokonce půlit. (Snad jsem to napsal alespoň trochu srozumitelně... -> ach ta slovní zásoba :D )
Ja si dobre spomínam na tie časy, ked bolo treba pri radení skákať po páke či za nu ťahať tak že si človek pomaly kolenom zuby vytlkol
maspe : ano je to úprava kde treba poliť motor, či byť trochu kutil, ale to pri majitelovi Jawy by mala byť samozrejmosť, pretože pri tých motorkách ak sa chcel človek voziť tak musel byť zároven aj mechanik - údržbár a v kastlíku nesmel chýbať najnutnejší vercajch - pár klúčov nejaký skrutkovač a samozrejme náhradná sviečka, fajka, kondenzátor, či náhradné ramienko...
než začneš cokoli vymýšlet:
- vypust olej z převodovky
- povol šroub řadičky
- dej páku do polohy nakopávání
- vyndej šroub řadičky a sundej řadičku
- sundej víko spojky.
- otoč hřídelí nakopávačky zpět a vyndej ji (kdybys ji předtím nedal na nakopávání, mohla by ti sama přijít naproti) Edit: nevím teď jak to má 250 panelka, možná po tobě skočí startovací segment. Ten pak při zpětné montáži v takovém případě musíš předpružit.
- a můžeš zkoumat:
a) jestli nemá ta hřídel omleté lameny, kterými zapadá do té druhé
b) jestli ta druhá není otlačené od té první
c) jestli kulisa nemá velkou vůli
Případně si můžeš nasadit na hřídel páku s zkoušet s tím pohybovat a řadit a uvidíš, co se jak hýbe a kde se to hýbe bez toho aby se hýbalo něco jiného.
Nejčastěji to bývá A a B.Oboje jde vyměnit bez půlení, jen s demontáží spojky a vylovením řadicích kamenů z převodovky (skoro každému tam jeden uteče).
Ivan-K ne každý je schopen a ochoten půlit motor. Že někdo dokáže vyměnit svíčku neznamená že umí půlit motor.
Jaw mám několik a jezdím na nich od doby co mám řidičák. A ano, náhradních pár dílů je dobře s sebou vozit, ale s pravidelnou údržbou není důvod se v tom někde na cestě hrabat.
Naposledy editováno 11.05.2015 20:55:06
1 reakcí na tento příspěvek Vůle řazení
Ja to tipujem že vôle tam budú všade nejaké aj na tej kulise a v konečnom dôsledku to potom nefunguje tak ako má
Každý nějak začínal. Pokud nechceš, aby sundal víko, ale radíš mu půlit motor, vyndat a vařit kulisu, přijde mi to při nejmenším podivné.
Polenie motora je ozaj už pre toho kto vie čo má robiť.
Ja osobne by som to rovno riešil tým polením motora aby sa to urobilo všetko naraz a dôkladne
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 3987, 3988] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 119632 | Dnes v 00:50 sharp |
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |
Pneu Mitas pro jawa Jawa 250/559 panelka | Japonica666 | 27 | 2.8.2024 v 10:14 Deadman |
Zapojení AVE regulátoru Jawa 250/559 Jawa 250/559 panelka | Gallos | 3 | 30.7.2024 v 10:45 1100Virago |