Motor jsem prohřál asi 5ti minutovou pomalou vyjíždkou na jedničku a dvojku kolem bloku, abych motor zas moc nerozehřál a nespálil se o výfuky. Postavil na hlavní stojan, motor podložil starým pekáčem a výpustný šroub povolil Gola klíčem č. 17, bez nástavce, neboť se mi tam dlouhý nástavec co mám nevešel, motor byl na něj moc nízko nad zemí - to ale nevadilo, při nastavení ráčny dopředu mezi výfukové svody šel povolit dobře. Šroub jsem pak vytočil rukou a olej vypustil. Filtr nešel povolit rukou a jelikož nemám spec. klíč na filtr, povolil jsem ho zepředu sikovkami, chytit ho zboku se mi nepodařilo, není tam na to dost místa, zepředu směrem v ose sávitu ale jde dobře chytit. Předem než jsem našel tuto poluhu pro sikovky, jsem filtr nemilosrdně prorazil zespoda šroubovákem skrz napříč a trochu uvolnil.. tento nečistý zásah ale myslím nebyl nutný, uvolnit by šel asi i sikovkami bez zbytečného špinění olejem tekoucím z proraženého filtru. Když to všechno vykapalo, utřel jsem šroub, přírubu filtru a těsnění filtru namazal novým olejem, dotáhl pevně ale pouze rukou co to šlo(opět zepředu) zašrouboval výpustný šroub a s citem dotáhl Golou 17 (momentový klíč nemám). Pak jsem nalil 2,5 litru nového oleje, jak je psáno v manuálu a na chvíli nastartoval abych se ujistil, že to maže.. No a pak už zbylo jen slít starý olej do kanystru který k tomu mám , uklidit náčiní a umýt ruce..
Takže potřeby jsou tyto: nádoba na vypuštění (starý pekáč stačí) a kanystřík nebo pixly na 2,5 l vypuštěného oleje(2 prázdné pixly nám zbydou po novém oleji tak ještě jednu k tomu mít musíme.., trychtýř na slití oleje z pekáče, gola klíč č.17, sikovky, nějaký ten hadr. Operace trvá tak půl hodiny, tak kam bychom s tím jezdili a trochu si s tou naší hračkou pohrajeme..
Ještě malé upozornění, já dolil jen cca 2,3 L protože bylo okno již plné, po nastartování a cca 30 sec, se rozsvítila kontrolka oleje. Rychle jsem vypnul a 200 ml ještě dolil. Tak jen aby někdo nedolil málo v domnění že už má full nastartoval a šel uklízet věci...
1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje u XJ 600
1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje u XJ 600
1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje u XJ 600
Jak vypadal ten klíč na filtr z Lídlu? Pokud bych nějaký chtěl, tak ten co se nasadí zepředu na filtr, to vypadá šikovně.
Naposledy editováno 07.04.2015 22:54:31
1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje u XJ 600
1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje u XJ 600
ja som si povedal, ze ostanem u 20W50, pac asi nie je moc dobre u (v mojom pripade) 14 rocneho motoru prechadzat z hustejsieho oleja na redsi. To by mohlo zacat niekde tiect. Sice som jazdil v decembri, ale to bolo par km a bolo 14 stupnov na jazdy pod 10 stupnov nemam vybavu
Edit: ja som kupil toto: http://www.buyoil.c...ACT-EVO-4T-20W-50-1L (priamy odber v Kurimi, vratim tam aj ten vyjazdeny)
Naposledy editováno 08.04.2015 12:35:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje u XJ 600
Skoro stejným klíčem jsem povoloval filtr na XJ600 loni a šlo to parádně. Půjčil jsem si ho od známého, který na něho dával něco přes 300Kč. Proto, když jsem ho letos viděl v Lídlu za 80Kč, tak jsem ho okamžitě bral. Doma jsem zjistil, že ten pásek je na filtr HF303 moc dlouhý a i při zašroubování na doraz filtr neobepne a ten prokluzuje. Bude to chtít ten pásek zkrátit a vyvrtat nový upevňovací otvor o pár mm až 1cm blíže. Vypadá to ale na tvrdý planžetový plech. Snad to půjde bez problémů.
Taky jsem si objednal Act evo za 120Kč a přišel Power1. Kupodivu za stejnou cenu. Přitom prodejce na e-shopu nabízí Power1 za 200,-. Nechápu ale nestěžuju si .
P.S - tak jsem ten "planžetový" plech zkoušel vrtat a šlo to krásně, není tvrdý, spíše extrémně měkký.
Naposledy editováno 19.12.2015 16:05:56
Kupuju VALVOLINE DURABLEND 4T 10W-40 1L, API SG, JASO MA. Je za rozumnou cenu, letos 160 za litr. Hledal jsem něco s API SG, nechci vyšší. Starej motor a moderní olej mi nějak neštymujou dohromady. Můj názor.
Filtr povoluju rukou v kožený rukavici skrz svody. Jde to, člověk musí bejt holt rychlej :D Bral sem ho letos i s nějakejma dílama z PartsDepotu, příští rok se mrknu po Championu , letos je to černý Hilfo.
Naposledy editováno 10.04.2015 10:19:27
2 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje u XJ 600
EDIT - keby ste videli co z toho motoru vytieklo, asi by ste sa poblili. Neviem kolko rokov nebol meneny olej, ale vyzeral hrozne
Naposledy editováno 13.04.2015 09:03:54
Příští rok tedy opět komplet i s filtrem. Teď bez výměny filtru jsem tam nalil něco přes 2 litry, asi 2.15 a je k horní rysce. V manuálu tuším píšou 2,2. Ve flašce ještě trochu zbylo na případné dolití.
po kolika kilometrech menite olej vy? taky na tom jazdite za kazdeho pocasi a kazdy den jak ja?
Mam to s kufrem, takze s tim jezdim porad a vsude ...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Označení pneu v TP Yamaha XJ 600 | tompok76 | 5 | 30.4.2024 v 14:56 tompok76 |
zatuhlý plyn Yamaha XJ 600 | Paja.ml | 1 | 26.3.2024 v 17:13 Destroyer |
Serizeni retezu XJ 600 Yamaha XJ 600 | Rollinman | 24 | 24.3.2024 v 01:57 tompok76 |
Můžu odjet po snížení motorky na ni... [1, 2] Yamaha XJ 600 | H1d30k | 42 | 21.3.2024 v 15:02 H-D82 |
XJ600 - jede na 2 válce [1, 2] Yamaha XJ 600 | Animals21 | 52 | 22.2.2024 v 07:40 Koudy01 |