paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Zablokované kolo, nelze zařadit
4.4.2015 v 11:27
Ahoj, potřeboval bych od Vás radu.
Jel jsem se před týdnem projet. Už to byla druhá projížďka po zimě. Po zimě jsem vše řádně zkontroloval, dolil provozní kapaliny a vše bylo v pořádku. Jenže na druhé projížďce jsem již domů nedojel. Jel jsem asi 40km pak se stavil na oběd a cca po 2 hodinách jel zpátky. Ujel jsem asi 500m, zaseklo se zadní kolo. Hned jsem vypnul moto a koukal se co se stalo. Nešlo zařadit. Prostě se zablokovalo zadní kolo a nešlo zařadit ani podřadit nic. Naštěstí jsem jel rovně a asi jen 50km/h takže jsem moto ukočíroval a neflákl sebou ani motorkou o zem. Se zmáčklou spojkovou páčkou moto nastartovat šlo, ale při přidání plynu se nerozjelo a po chvíli chcíplo. Nezbývalo nic jiného než moto naložit a odvézt domů. Teď stojí v garáži a já nevím co s tím. I tak už jsem uvažoval o nové moto a říkám si jestli má cenu ještě do moto investovat, jestli to je třeba jen prkotina do 2000 nebo to bude něco vážnějšího. Loni jsem nechal celé moto renovovat. Byl vyměněný píst, ojnice, těsnění, nové brzdy atd. Proto nechápu co se mohlo stát. Ještě těsně před zablokováním jako by něco cinklo. Třeba to taky něco znamená a pomůže tomu kdo se vtom vyzná :D. Díky za rady.

1 reakcí na tento příspěvek Zablokované kolo, nelze zařadit

4.4.2015 v 11:47 | Nahoru | #1
Tak pokud to jde se zmáčknutou spojkou nastartovat ale nejde řadit a je bloklý kolo tak bych to viděl na nějakej zásadnější problém v převodovce. Dálší půlení motoru tě nejspíš nemine.

Když to nebude převodovkou tak se ti to chytlo buď na válci nebo na klice.
Bylo to po tom "GO" pořádně zajetý? Nebo jsi to honil na smrt hned po opravě?

1 reakcí na tento příspěvek Zablokované kolo, nelze zařadit

4.4.2015 v 11:52 | Nahoru | #2
A nemohla by to byt treba loziska v kole? Nebo zadni brzda? Neco takoveho...

(reakce na) Zablokované kolo, nelze zařadit

4.4.2015 v 12:08 | Nahoru | #3
Najel jsem s tím po GO asi 3000km opravdu na pohodu, nikdy jsem to necpal do vysokých otáček. A ani teď jsem s tím nejel jako blázen. Já se na té motorce spíš kochám než že bych závodil o život.

(reakce na) Zablokované kolo, nelze zařadit

4.4.2015 v 12:12 | Nahoru | #4
Brzdy mám měněné a mám i nová kola a hlavně nejde zařadit. Podle mě taky něco bude s převodovkou, jestli se tam hřídel nějak kousla či co...

2 reakcí na tento příspěvek Zablokované kolo, nelze zařadit

4.4.2015 v 12:44 | Nahoru | #5
Proč teda nejdes někam do garáže a nepodivas se? Sundej retez a zkus otacet kolem samotným. Pokud se bude tocit je to pak už na prevodovce. To ze se kochas neznamena zebse to nemuze vysrat

(reakce na) Zablokované kolo, nelze zařadit

4.4.2015 v 12:54 | Nahoru | #6
Vidíš to mě nenapadlo, díky hned to pudu vyzkoušet. To je mi jasné jen sem tím chtěl říct, že mým stylem jízdy jsem dělal vše pro to, aby se motor správně zaběhnul.

Zablokované kolo, nelze zařadit

4.4.2015 v 14:03 | Nahoru | #7
A nemáš jen seklý řetěz o řetězové kolečko u motoru?

1 reakcí na tento příspěvek Zablokované kolo, nelze zařadit

4.4.2015 v 16:35 | Nahoru | #8
Ty vole to jsou rady -Máš tam plastová kolečka vyvažováku /mají se měnit po cca 20 tkm -měnil jsi je? když se rozsypou, tak zablokují převodovku / prostě střeva spojku atd. Pomoc- sundej víko spojky a podívej se. Pokud jsou vcelku - vylomil se ti zub v převodovce a blokuje ti její otáčení - půlení tě nemine, další varianta je že ti tam vlezly dva kvalty / vadná vidlice/ půlení tě nemine . ALE- ta převodovka vydrží moc, takže začni s tím víkem spojky.Čau a dej sem pak foto- podobných problémů je u 125 plno - tak atˇ to někomu pomůže.

(reakce na) Zablokované kolo, nelze zařadit

4.4.2015 v 19:22 | Nahoru | #9
Moto má ještě daleko do 20t km a tak jsem kolečka neměnil. Otevřel jsem víko spojky a kolečka byly všechny v pořádku a i to mělo snahu celé se točit. Když jsem vypouštěl převodový olej bylo ho tam cca 300-400ml což je asi o dost míň než tam má být?











(reakce na) Zablokované kolo, nelze zařadit

4.4.2015 v 19:25 | Nahoru | #10
A řetěz sundaný a kolo se v pohodě točí.

Zablokované kolo, nelze zařadit

4.4.2015 v 19:45 | Nahoru | #11
Tak nevim kolik tam ma byt oleje zkus najít ale odpovídalo by to třeba na zadřený ložisko a pod.

1 reakcí na tento příspěvek Zablokované kolo, nelze zařadit

4.4.2015 v 20:58 | Nahoru | #12
To vypadá dobře- vyndej svíčku, sundej řetěz a zkus s převodovkou zatočit. Jen se mi nezdá na 1. fotce ten kal pod spojkou- já mám po 6-7 tkm motor jak z pračky / olej motul transoil - 400 ml/.Ty motory /122 a123 Rotax / jsou plný vymezovacích podložek- jsou citlivé na axialní vůle v převodovce - já mám 123, ta je trochu jiná. Pokud neotočíš hřídelí spojky, tak tě půlení nemine, Jinak je vidět papírové těsnění- takže mechanik asi žádný prase nebude.

(reakce na) Zablokované kolo, nelze zařadit

4.4.2015 v 21:50 | Nahoru | #13
Kal..., takové bylo všechno co my vyteklo tak to tím pádem asi není dobré znamení. Řetěz mám dole, pootočit jde těma žlutýma kolečkama. Tím velkým kovovým, které mám sundané a není na fotce vůbec ani kousek.

Zablokované kolo, nelze zařadit

4.4.2015 v 23:49 | Nahoru | #14
hm, ta barva oleje není zdravá, viděl bych to na půlení

Zablokované kolo, nelze zařadit

5.4.2015 v 10:33 | Nahoru | #15
No tak to je něco v převodovce kouslého - ložisko, seklé zuby, vidlice- musíš to rozpůlit a stáhni si dílenský manuál na Rotax 122 tady. Aby mechanik věděl jak to patří do kupy.

Zablokované kolo, nelze zařadit

5.4.2015 v 17:26 | Nahoru | #16
Motor jsem ráno vymontoval z moto, ted ho pomalu otevírám dle návodu, pomalu se dostávám k místu kde bude problém, tak jsem zvědavý co to nakonec bude jestli budou padat zuby? :D

Zablokované kolo, nelze zařadit

6.4.2015 v 21:18 | Nahoru | #17
Dneska jsem se konečně dostal dovnitř. A zuby jsou v pohodě, kously se dvě rychlosti jak jsi říkal hned na úvod. Jsem rád, že to není nic horšího.

Zablokované kolo, nelze zařadit

7.4.2015 v 18:47 | Nahoru | #18
Dobrý - ale zkontroluj si vidlice a sestavu celkově než to zavřeš, aby jsi nepůlil za měsíc znovu- a mrkni jestli ti to někde nedře- ten kal se někde bere / podle mě ti tam někde chybí vymezovačka mezi stěnou bloku a kolem nebo hřídelí. Tak zdar!

Zablokované kolo, nelze zařadit

23.4.2015 v 13:01 | Nahoru | #19
Tak kdyz jsem to mel rozpulene tak jsem se vrhnul na komplet vymenu. Vymenil jsem veskere loziska za kvalitni skf. Kolecka z prevodovky ktere byly nejak pomlacene jsem taktez vymenil a i loziska v plastove kleci. Veskera gufera a komplet tesneni na cely motor. Takze motor je ted uplna funglovka. Vcera jsem namontoval motor zpet na motorku a startoval. Po nasati pekne chytla (mel jsem uplnou radost v ocich ) i ten krasny zvuk. Potom jsem namontoval veskere plasty a ostatni veci a ze se pujdu projet. Moto jede pekne ale strasne se prehriva celou dobu kolem 80stupnu. Termostat jsem zkousel a je dobry otevira se pri vyssi teplote jak ma. A taky jsem vypozoroval ze jede na strasne vysoke otacky na volnobeh. Pri nastartovani normalne a pri pridani plynu vyleti az k 8tis a neklesa to stejny kdyz jsem dojizdel na krizovatku a byl jsem budto na spojce nebo neutralu. Myslim ze to i pak ma vliv na to ze se to tak prehriva. Kdyz zmacknu sitic tak otacky klesnou jakmile vypnu opet naskoci az k 8tis. Nevite kde by mohl byt problem tentokrat? Kdyz steluju sroubem bohatosti na karburatoru tak ubrat otacek nejde. Pridat ale jde a dost .

Zablokované kolo, nelze zařadit

23.4.2015 v 14:46 | Nahoru | #20
Nevisí ti plynové lanko?Nebo ti to někde bere falešný vzduch.To by mohl být problém,protože pokud ano,bude to chudé a kousne se opět.

Zablokované kolo, nelze zařadit

23.4.2015 v 15:14 | Nahoru | #21
Jak to myslíš falešný vzduch? že to dejme tomu někde blbě těsní na motoru nebo na karburátoru na vzduchovém filtru na výfuku? nebo jen někde na konkrétním místě?

Zablokované kolo, nelze zařadit

23.4.2015 v 15:32 | Nahoru | #22
plynové lanko jede jak má nikde nedrhne nezasekává se

Zablokované kolo, nelze zařadit

23.4.2015 v 22:42 | Nahoru | #23
Mezi karbcem a válcem- Domeček klapek, příruba karbce. Hledej.

Zablokované kolo, nelze zařadit

26.4.2015 v 21:39 | Nahoru | #24
Tak jsem vše pořádně dotáhnul, ještě pročistil komplet karburátor a seřídil dle návodu a ejhle ono to jede jak má :D. Otáčky se drží tam kde si je nastavím, motor se nepřehřívá. Za víkend mám najeto okolo 500km a konečně naprostá spokojenost s motorkou. Díky lidi za cenné rady a když někdo budete řešit podobný problém, anebo budete otevírat motor, mám vše nafocené takže klidně pomůžu a poradím na oplátku, zašlu fota a popisky.

Zablokované kolo, nelze zařadit

28.4.2015 v 06:55 | Nahoru | #25
Dobrý, na to že jdi to dělal poprvé-
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dva takty jsou víc než dost [1 ... 96, 97] Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, Yamaha TDR 125, Gil... Beranidlo 2895 15.6.2024 v 09:50 Beranidlo
Aprilia Rs 125 Nestartuje Aprilia RS 125 Tesin 1 23.5.2023 v 20:19 kokoška.
3tydny stala a nedává jiskru Aprilia RS 125 Jawák81 19 6.5.2023 v 14:27 Jawák81
Jakou 125ku Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, KTM 125 SX, Husqvar... frantisekkal 7 6.12.2022 v 00:14 JARDA-001
hadičky odolné brzdovce Honda CBR 900RR Fireblade, Kawasaki ZX-6R Ninja, Yam... Trollface001 25 26.8.2022 v 06:45 FJRPEPA


TOPlist