bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Koupil jsem Cagivu Canyon. Jsem kretén?
Sehnal jsem Cagivu Canyon 600. V elektrice se hrabal někdo, kdo o tom ví asi ještě míň, než ten, kdo tu cagivu navrhnul a vyrobil. Motorka má shořelý CDI, je v ní nainstalovaný CDI od Ignitechu, kabely mají prořezaný bužírky od zkoušení, neházelo to jiskru. U altíku byl doku***nej kabelovej svazek, dráty z čidla otáček se sypaly v ruce. Kabely ze snímače otáček mi známej přeletoval, zkrátil jsem roztřepenej kabel z indukčky k fajfce (měděnej, jak na jawě, chtělo se mi blejt), od tý chvíle to hází jiskru, ale nastartovat nejde. Při roztlačení chytne, párkrát práskne, přískokem vpřed, a zdechne. Měl jsem dojem, že práská do karbce, ale při startování to vypadá, že občas práskne normálně do výfuků. Zkoušel jsem vyhodit karburátor a dal jsem tam (stejnej) karboš ze Suzuki DR, která do poslední chvíle jezdila, ale beze změny. Dokonce jsem se tam snažil napáchat CDI z DéeRka, ale to je fakt vyšší dívčí a nemám na to vitamíny. Zkoušel jsem i jinou indukčku, jiskra je pořád stejná, svíčku jsem dal novou, vzducháč jsem vyndal.

Máte někdo nějakou radu, co mám dělat?

Jo, mimochodem, rady, abych to nechal vypískovat (tzn. najít zatopenej pískovej lom a tam to ubytovat), natřel to na bílo a hodil to do závěje, nebo to natřel na zeleno a hodil to do kopřiv, abych skočil do zdi, abych to v nestřežený chvíli šoupnul pod rozjetou tatru, nebo abych si to vyžral, když kupuju italský stroje, tak tyhle všechny rady a ještě nějaký další už jsem dostal.

Už mě napadá jen pojistit to proti krádeži a nechat to přes noc v nějaké "sociálně vyloučené" čtvrti nejbližšího okresního města zabezpečný nějakým hodně levným řetízkem.

Tak co, nějaký nápady?

1 reakcí na tento příspěvek Koupil jsem Cagivu Canyon. Jsem kretén?

23.3.2015 v 13:58 | Nahoru | #61
vyměním na NC bereš? Kolik doplatíš?

(reakce na) Koupil jsem Cagivu Canyon. Jsem kretén?

23.3.2015 v 15:41 | Nahoru | #62
ostravak> To už mi nabízel MedWed, ale pak vycouval, zbabělec. Já nevim, jednu dvouválcovou Hrndu už v garáži mám a nikdo jí nechce, a to je moc pěkná, funguje a má koní jako dvě NC. Dej nabídku, nějaký drobný v peněžence ještě mám.

1 reakcí na tento příspěvek Koupil jsem Cagivu Canyon. Jsem kretén?

23.3.2015 v 20:57 | Nahoru | #63
náhodou udělat u vás na návsi pomník italskejm motorkám z Tvé cagivy není marný nápad ..
a na žulovém podstavci pak desku s věhlasnou pravdou motorkářskou:

"jezdci na italských strojích se nezdraví ..
.. potkávají se totiž v servisu!" ..

(reakce na) Koupil jsem Cagivu Canyon. Jsem kretén?

23.3.2015 v 21:44 | Nahoru | #64
dydzej> No,já to mám krapet jinak.Od té doby co mám "Itala",nemusím kupovat olej do zásoby,řešit přidřený vačky nebo rozesraný mechanismus vyvažováků.Motorka se nevlní a brzdí.

1 reakcí na tento příspěvek Koupil jsem Cagivu Canyon. Jsem kretén?

23.3.2015 v 22:42 | Nahoru | #65
ja myslím, že když to opravíš tak to ještě dobře prodáš. koukám že jsou v ceně
www.motoinzerce.cz/motorky/cagiva/855179-canyon-500.html

(reakce na) Koupil jsem Cagivu Canyon. Jsem kretén?

23.3.2015 v 22:43 | Nahoru | #66

elevator píše: ja myslím, že když to opravíš tak to ještě dobře prodáš. koukám že jsou v ceně
www.motoinzerce.cz/motorky/cagiva/855179-canyon-500.html



No to si děláš KOZY, ne!!??

2 reakcí na tento příspěvek Koupil jsem Cagivu Canyon. Jsem kretén?

24.3.2015 v 00:45 | Nahoru | #67
Ahoj, hele upřímnou soustrast, ta motorka když byla nová tak už byla totálně na pí..., ten ožralej ital co jí vyrobil asi zapoměl k ní přidat ještě osobního mechanika !!! Prostě hnus, prasata ... Jinak sis už odpověděl sám ...

Naposledy editováno 24.03.2015 00:50:10

(reakce na) Koupil jsem Cagivu Canyon. Jsem kretén?

24.3.2015 v 05:56 | Nahoru | #68
Marianoss> Takhle děláš reklamu pro svůj inzerát Moje žena měla buď štěstí,nebo schopného mechanika ,nejspíš oboje.Měla Canyona sice jen rok a něco,ale v podstatě se nic neřešilo.Teda když pominu že občas se ji nepodařilo nastartovat.

(reakce na) Koupil jsem Cagivu Canyon. Jsem kretén?

24.3.2015 v 13:14 | Nahoru | #69

Marianoss píše: Ahoj, hele upřímnou soustrast, ta motorka když byla nová tak už byla totálně na pí..., ten ožralej ital co jí vyrobil asi zapoměl k ní přidat ještě osobního mechanika !!! Prostě hnus, prasata ... Jinak sis už odpověděl sám ...



joooooooooooooo

1 reakcí na tento příspěvek Koupil jsem Cagivu Canyon. Jsem kretén?

24.3.2015 v 14:18 | Nahoru | #70
Když pominu, co všecko ostatní může být špatné:
Pokud to mělo magnetový zapalování typu Yamaha XT, gfilera 600... (jako že asi jo) je nutné s výměnou řídící jednotky vyměnit i indučku za jinou s větším odporem. Na Bateriové je např. 3 Ohmy a na bateriový okolo 30. Pokud se to nevymění, teče tranzistorem na výstupu 10x takový proud a prostě se ten výstup odjebe... Já tak motorku koupil taky, mělo to kostru horší přes barvu a rez, když jsem to "pěkně" ukostřil, tak šla jednotka do háje... Oprava byla v ignitechu asi pětikilo. Pak jsem jezdil na indučku z pionýra... Každopádně pokud je tam hodně věcí k opravě, je těžký najít závadu, to je lepší začít od začátku.....
Bohužel tehdy to snad ani nebylo v návodu, ale info o nutnosti výměny induček bylo někde v dotazech nebo tak...

Nevím, co máš za zapalování -. je to jedna z možných příčin problémů

Tak upřesňuji Z MATERIÁLU iGNITECHU:
Připojení indukční cívky

Původní indukční cívku nelze použít !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Proto je nutné zakoupit 12V indukční cívku pro tranzistorová zapalování (odpor primáru indukční cívky musí být cca. 2,5 - 6 ohmů). Z našich zkušeností doporučujeme finančně dostupnou indukční cívku MAGNETON na 12 nebo 8V za cca. 300 Kč (možno dodat zároveň se zapalováním).

Indukční cívku (u cívky MAGNETON vývod označený č. 1) zapojíme pomocí původního vodiče (bílý s modrým pruhem) do čtyřpinového konektoru tak, aby byl spojen s oranžovým na zapalování SPARKER (viz. tab.).

Na zbylý konec indukční cívky (u cívky MAGNETON vývod označený č. 15) přivedeme spínací skřínkou odpínatelný kladný pól napájení motocyklu.

POZOR!!! Výstup do indukční cívky (oranžový) není proudově nijak chráněn!!! Zejména je nutno zabránit připojení kladného pólu napájení motocyklu na tento výstup. Na tento výstup může být připojena pouze indukční cívka s odporem min. 2,5 Ohmu.

Naposledy editováno 24.03.2015 14:35:41

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupil jsem Cagivu Canyon. Jsem kretén?

24.3.2015 v 14:52 | Nahoru | #71
laďa-prášil> Rozumný člověk koupí tenhle Ignitech a nemusí řešit indučku...

Naposledy editováno 24.03.2015 14:52:25

(reakce na) Koupil jsem Cagivu Canyon. Jsem kretén?

24.3.2015 v 15:30 | Nahoru | #72
Anti> No, toto je právě ono, s čím jsem měl problém já - předělávka z magneta na bateriové. Ale záleží na tom, co tam má vlastně...

Koupil jsem Cagivu Canyon. Jsem kretén?

24.3.2015 v 16:17 | Nahoru | #73
Tenhle Ignitech je kapacitní,stejně jak zapalování Canyona.To znamená že používá stejnou Indučku,ale jako bonus se obejde bez budících cívek v altíku.Stačí mu jen snímač a palubní napětí.

Koupil jsem Cagivu Canyon. Jsem kretén?

24.3.2015 v 20:10 | Nahoru | #74
Sorry, nejsem odborník an cagivy, obvyklé na jednoválcích je spíš 3fáz alternátor s vestavěným magnetem, jestli je na cagivě v serii bateriový, tak je asi chyb jinde. Good luck.

Koupil jsem Cagivu Canyon. Jsem kretén?

24.3.2015 v 21:27 | Nahoru | #75
Boha jeho... Pochop že stále bavíme o kapacitním zapalování.A alternátor s tím nemá co do činění.Má to Canyon,má to spousta jednoválců,skůtrů a jiných mašin.A ano,to tvoje "magneto" je kapacitní zapalování.

Koupil jsem Cagivu Canyon. Jsem kretén?

24.3.2015 v 22:33 | Nahoru | #76
Ty vole, já myslel že magneto je indukční a kapacitní je tyristor, bateriový. No vidíš jak je důležitý se pořád něco učit

Koupil jsem Cagivu Canyon. Jsem kretén?

25.3.2015 v 06:44 | Nahoru | #77
Tak jen pro pořádek uvedu:
"Bateriové" zapalování je induktivní-tranzistorové,"živené" z palubního napětí.
"Magneto" je v podstatě kapacitní zapalování,"živené" ze speciální cívky v statoru.A obsahuje tyristor.
Ignitech vyrábí jednotky pro obě verze s tím rozdílem,že oba systémy jsou živené z palubního napětí-baterie.Je to logické.První kapacitní zapalování vznikalo pro stroje které neměly z nějakého důvodu baterii.Dneska má baterku skoro každá mašina.Osobně nechápu výrobce používající kapacitní zapalování na stroji se startérem.Hlavně z toho důvodu,že ty "budící cívky" jsou velmi často problematickou součástkou.

Koupil jsem Cagivu Canyon. Jsem kretén?

25.3.2015 v 08:11 | Nahoru | #78
No tak hlavně že v tom máš pořádek

Koupil jsem Cagivu Canyon. Jsem kretén?

25.3.2015 v 11:03 | Nahoru | #79
s problémem ti neporadím, ale měl sem Cagiva River (to samý jen naháč) A byla to super motorka. Jen nefungoval palivoměr a vyměnil sem panceřovku od chladiče oleje k motoru (prodřela se o konektor). Ale jinak to byla super motorka a líbila se mi i se s ní super jezdilo. Prodal sem ji z obavy, že by se mohla posrat volnoběžka. Ale obecně jsou ty motorky poruchové.

3 reakcí na tento příspěvek Koupil jsem Cagivu Canyon. Jsem kretén?

1.4.2015 v 15:11 | Nahoru | #80
Jde to z domu, nemám na to nervy

Koupil jsem Cagivu Canyon. Jsem kretén?

1.4.2015 v 20:58 | Nahoru | #81
Kdo je další šťastlivec?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupil jsem Cagivu Canyon. Jsem kretén?

1.4.2015 v 21:32 | Nahoru | #82

Dráťa píše: Jde to z domu, nemám na to nervy



Gratuluji správné rozhodnutí
A Itala už přístě neber

(reakce na) Koupil jsem Cagivu Canyon. Jsem kretén?

1.4.2015 v 21:40 | Nahoru | #83

Dráťa píše: Jde to z domu, nemám na to nervy



NO a v čem je teda problem? žádná jiskra?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupil jsem Cagivu Canyon. Jsem kretén?

1.4.2015 v 21:44 | Nahoru | #84

Dráťa píše: Jde to z domu, nemám na to nervy



NO a v čem je teda problem? žádná jiskra?

(reakce na) Koupil jsem Cagivu Canyon. Jsem kretén?

1.4.2015 v 23:29 | Nahoru | #85
laďa-prášil> Jo, jiskru už to dává, podle rysek na klice dokonce ve správnou dobu. Ale jezdí to přískokem vpřed. Já už fakt nevim. Ještě mě napadá palivová cesta, ty hadice jsou tam fakt divoký, ale už mě nebaví se v tom hrabat, sedim u toho pěkných pár dnů, něco mě stál elektrikář, něco oprava startéru, atd.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupil jsem Cagivu Canyon. Jsem kretén?

2.4.2015 v 05:49 | Nahoru | #86
bulldogbiker> "Uživatel si nepřeje zobrazovat aktivitu"
Když člověk koukne do tvého profilu,má pocit že profily motorek ti vypsal tatínek nebo tvé druhé já.Protože takový rozpor mezi profilem a aktivitou ve fóru prostě u normálního zdravého člověka není možný

Dráťa:Jsou to jen stroje.Mě tyhle věci nedělají problém.Ale je fakt že někdy to trvá.Na Canyona žena vzpomíná doteď,jednou ji ho zas koupím bez ohledu na to jaký je to sráč(a to doslova,bo se furt sere)

1 reakcí na tento příspěvek Koupil jsem Cagivu Canyon. Jsem kretén?

2.4.2015 v 07:52 | Nahoru | #87
ano,jsi kreten. ahoj

(reakce na) Koupil jsem Cagivu Canyon. Jsem kretén?

2.4.2015 v 19:14 | Nahoru | #88

Bothrops píše: ano,jsi kreten. ahoj



a není jich víc??

(reakce na) Koupil jsem Cagivu Canyon. Jsem kretén?

2.4.2015 v 19:22 | Nahoru | #89
[quote=Anti]bulldogbiker> "Uživatel si nepřeje zobrazovat aktivitu"
Když člověk koukne do tvého profilu,má pocit že profily motorek ti vypsal tatínek nebo tvé druhé já.Protože takový rozpor mezi profilem a aktivitou ve fóru prostě u normálního zdravého člověka není možný

ANO u tebe je poměr mezi profily motorek a aktivitou ve foru výborně vyvážený a na vysoké intelektuální úrovni
Tímto se já pacient léčebny,, závislých na neporuchovosti" omlouvám za nevyvážené reakce

Cagiva je hnuj!!! Kawasaki Luxus!!! nemohu za to

Koupil jsem Cagivu Canyon. Jsem kretén?

12.4.2015 v 10:28 | Nahoru | #90
Cagiva je špatná motorka pro krétény co si neumí dát do kupy, jestli byl předchozí majitel tohoto typu a nedej bože se řídil radami některých zdejších pseudomechaniků tak to se potom není čemu divit, neříkám že je Canyon bůhví jaká motorka, už od výroby má špatný poměr od startéru k motoru (problémy s volnoběžkou a startérem) a taky u 600stovky nebyl zvolen moc dobrý karburátor vzhledem k motoru, (horší starty), pokud máš elektriku v takovém stavu jak říkáš tak bych volil buď koupi jiné (na netu je toho spousta) nebo se zaměřit na tu svoji a vše důkladně překontroloval, proměřit , poopravoval. Další věcí je nastavení ventilů, u 600stovky je psáno sací 0.03 a výfukový 0.05, nastavuje se to při kompresi na značce T (nevěř různým tvrzením že se to tady nenastavuje a že to není maximální vůle mezi ventilem a vahadlem, ano není, jenže ti co to nastavují v jiné poloze si neuvědomují že v ostatních nepracovních polohách jsou potom ventily bez vůle a to jim neprospívá). Jinak ještě k elektrice na originální řídící jednotku se vyser a kup od Ignitechu, pokud jí tam už máš tak o to lépe (za předpokladu že je zapojená správně), regulátor napětí na tuto motorku jedině Vape. No a poslední celkem podstatná věc je nastavení karburátoru, je to taková celkem dosti složitá věc protože nejde přesně říct jak nastavit šroub bohatosti aby to jelo i startovalo (přístup na něj je opravdu úchvatný, ale jde to i bez vyndání karburátoru ven, stačí sundat vrchní víčko a karburátor natočit do strany), já mám směs nastavenou na tři otáčky (paradoxe to mám furt trochu chudší, asik nízká hladina) a volnoběh po zahřátí mám cca 1 700 ot/min. Kámoš má zase šroub bohatosti seštělovaný na 1,5 otáčky a nastavených 1 600ot/min (mě to na toto nastavení startuje, ale nejede (oba máme 500stovky), já při tomto nastavení dávám minimálně sytiče a skoro hned ho vypínám, on ho dává naplno, 30 vteřin jí nechá běže a také vypíná (takto by to mělo fungovat). omlouvám se za délku textu a díky za přečtení , držím ti palce ať se ti jí podaří zprovoznit, Canyonům zdar

PS: nečetl sem vše co tu bylo psáno, nevím jestli si jí náhodou už neprodal nebo nezprovoznil, ale na některé komentáře nemám nervy a snad to někomu v budoucnu pomůže.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Cagiva Canyon 600, Aprilia Pegaso 6... [1, 2] Cagiva Canyon 500, Cagiva Canyon 600, Aprilia Pegaso... Slezy28 37 20.3.2024 v 17:19 Demonient
starter cagiva canyon Cagiva Canyon 600 jeniis 2 1.1.2024 v 23:11 Zerog
Cagiva Canyon 600 volnoběžka Cagiva Canyon 600 civava98 2 19.6.2020 v 00:24 civava98
Cagiva Volnobezka (obj c 800084540)... Cagiva Canyon 500, Cagiva Canyon 600 AvoG 2 13.6.2020 v 18:58 HRace
Spolehlivé cenduro nebo nějáký spol... Suzuki GS 500E, Kawasaki ER 5, Kawasaki KLR 650, Cag... Káreo 25 16.7.2019 v 18:14 Michaelgelo


TOPlist