globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Návrh "retro" Jawy
2.3.2015 v 23:42
Založil jsem nové téma, protože už s tím jinde oxiduju dost dlouho a dostávám se tam trošičku "out of topic".

Jedná se mi o (snad zatím) vizuální ideový návrh motocyklu na bázi Jawy 500 OHC, eventuelně Péráka. Vede mě k tomu odezva na poslední produkci z mnohými oblíbené (a jinými teď zatracované) fabriky. Hodně lidí totiž psalo, že by Jawa měla místo těchto pokusů vytáhnout starou pětistovku a oživit ji, podobně jako to provedl Triumph, Indian, Royal Enfield a další. No co, motorka je to pěkná, tak proč ne. Ale jelikož se k tomu nikdo z Jawy evidentně moc nemá, chtěl jsem to zkusit sám, s pomocí Vás všech. Můžeme tu o tom básnit a zkracovat si večery, zatímco naše ženský koukaj na ordinaci v růžový p...

Nějaký prvotní návrh postupně ve volném čase vytvářím, a postupně přidávám obrázky. Od vás bych rád komentáře typu líbí/nelíbí, ale hlavně proč nelíbí a co změnit . Chápu, že co hlava, to názor, ale rád bych ve finále docílil nějaké slušné vizualizace motocyklu, který by odpovídal zadání a přitom se líbil co nejvíce lidem. Pište mi názory na kdejakou blbinu co se vzhledu týče - tzn. třeba "užší kola, rovnější sedačku, hlubší blatníky, vlaječku dozadu" atd... Nejde mi tu o funkční technický návrh, ale o vizuální stránku věci - tím samozřejmě nechci říct, že to má být zcela technicky mimo. Postupně až se domodeluje, přidáme i barvy a vyhodíme z toho pár obrázků. Prozatím poslední výsledek:





Každou Vaši kritiku uvítám
Pokud se chce někdo k modelování připojit přímo, stačí mi napsat do zpráv a rád pošlu model...


Naposledy editováno 06.03.2015 19:13:51

(reakce na) Návrh "retro" Jawy

3.3.2015 v 12:06 | Nahoru | #31
XVavron>
To jsem našel na netu, měl by tam být ten vyhlasenej motor ze závodní CZ. Mrkni na zaslapany projekty na YouTube.
Spíš je tam pěkně vidět ten motor jak je usazenej v rámu.

1 reakcí na tento příspěvek Návrh "retro" Jawy

3.3.2015 v 12:11 | Nahoru | #32
Jo a ještě, mě se třeba ty prihradovy rámy líbí, tak za mě bych předělal víc technicky. Kroucení na tehle starých rámech prostě bude.

(reakce na) Návrh "retro" Jawy

3.3.2015 v 12:35 | Nahoru | #33

Tombik píše: Jakej bude výfuk? Já bych tam dal nějakej výfuk alá cruiser, takovou tu "trumpetu", ten by tam seděl jak prdel na hrnec. A taky bych se nebál ty řidíka dát trošku níž a víc dopředu. Jinak vypadá to moc pěkně.



Osobně bych tam klidně nechal ty doutníky, ale záleží, co kdo bude chtít. Byl i názor, že tam mám dát panzerfaust, ale to asi moc lidí sdílet nebude... Uvidíme co jak půjde dokupy s motorem...

(reakce na) Návrh "retro" Jawy

3.3.2015 v 12:42 | Nahoru | #34

georgeCZ píše: Jo a ještě, mě se třeba ty prihradovy rámy líbí, tak za mě bych předělal víc technicky. Kroucení na tehle starých rámech prostě bude.



Taky by se mi to líbilo ještě modernější, třeba s páteřovým rámem a ostřejšíma tvarama, ale strašlivě by to uteklo od klasiky a už by se jednalo o úplně jinou motorku. Jenom taková drobnost jako zkrácení blatníků z toho rázem udělala choppera podobnýho HD spordsteru S těmahle věcima se musí prostě po málu a opatrně, jinak ti to hnedka rozhází celek...

1 reakcí na tento příspěvek Návrh "retro" Jawy

3.3.2015 v 12:56 | Nahoru | #35
Já bych klíďo šel úplně jinou cestou, tzn. i třeba ten motor z MZ mě zas tolik nevadí, ale dal bych to do kabátu starých závodních motorek. Mělo by to styl a šmrc, podle mě taková motorka na trhu částečně chybí. Těhle retro motorek s válcema na stojato, OHV rozvodem nebo královským hřídelem je dost.
Nějak takto by se mi to líbilo:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh "retro" Jawy

3.3.2015 v 13:05 | Nahoru | #36
georgeCZ> Palec nahoru, je fakt krásná a nic proti tomu nemám Ale když už jsem začal to retro... navíc ty sportovní stroje nejsou úplně můj šálek kávy, takže bych to asi taky totálně zhnojil hned na začátku...

e: u tohohle je fakt hodně potřeba si hrát se skicama, plochama, kdejakou linkou, aby to vypadalo dobře. A to chce trochu víc desajnérských znalostí...

Naposledy editováno 03.03.2015 13:07:16

(reakce na) Návrh "retro" Jawy

3.3.2015 v 13:11 | Nahoru | #37
XVavron> Je dělám taky v 3D softwaru Pro/E Wildfire(ještě). tak to znám jak je to složitý udělat vůbec nějaký dizajn.

Návrh "retro" Jawy

3.3.2015 v 13:25 | Nahoru | #38
Mas strasne kratkou kyvku ...to neni dobry na chovani podvozku, kyvka by mela byt za danych podminek co nejdelsi..

2 reakcí na tento příspěvek Návrh "retro" Jawy

3.3.2015 v 13:57 | Nahoru | #39
pro mě je jedna z nejkrásnějších Jaw tahle bestie:










pro normální ježdění by mohla mít klidně kdysi používanej Rotax 500 a byla by to Jawa, kterou lidi znají - jednoduchá, snadno udržovatelná.
snad jenom ty vejfuky RP bych trochu zatlumil :D

Návrh "retro" Jawy

3.3.2015 v 14:31 | Nahoru | #40
není to 500..

1 reakcí na tento příspěvek Návrh "retro" Jawy

3.3.2015 v 14:46 | Nahoru | #41
Č. 28 - žeby "strakonická" (tedy páně Pudilova !) V4 ??

Naposledy editováno 03.03.2015 14:48:51

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh "retro" Jawy

3.3.2015 v 14:48 | Nahoru | #42
callowsick> Pane jo, to vidím prvně. Co je to za potvoru?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh "retro" Jawy

3.3.2015 v 14:56 | Nahoru | #43

Orličan píše: callowsick> Pane jo, to vidím prvně. Co je to za potvoru?

omg, zapoj hlavu a vidíš, ne? Stavba s rámem a motorem z Jawy 650 Klasik



Naposledy editováno 03.03.2015 14:57:19

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh "retro" Jawy

3.3.2015 v 15:24 | Nahoru | #44
Orličan> jawa 650 drs, sveho casu jezdila open v dragsterech, jezdil ji přema z čmn, bylo to nějak ve spolupráci s fabrikou

1 reakcí na tento příspěvek Návrh "retro" Jawy

3.3.2015 v 15:34 | Nahoru | #45
Tak k tomu motoru W800... Omlouvám se za kvalitu zpracování, ale nějak jsem se s tím nechtěl dneska zbytečně patlat. Pokud se dobře zadíváte najdete velikostní porovnání s Kawou. Podle mě je prostě malej, leda bych ho nějak namundil někam víc na prostředek, ale to je podle mě hovadina. Takže co myslíte? Větší motor, nebo menší Jawu? Já bych byl rád, kdyby z toho zůstala dospělá motorka...




e: jinak je tam docela dobře vidět umístění a délka kyvky, myslím, že není úplně mimo standartní proporce. Ale samozřejmě prodloužit lze...

Naposledy editováno 03.03.2015 15:40:14

1 reakcí na tento příspěvek Návrh "retro" Jawy

3.3.2015 v 15:37 | Nahoru | #46
Ahoj!
Přidám se se svou troškou do mlýna. Budu řešit pouze design, technické detaily nemá cenu pitvat.
Rozhodně by se mi líbily silnější brýle - horní min. na dva šrouby, spodní pak alespoň na tři.
Krk řízení bych posadil níž.
V prostřední části bych rám prodloužil.
Tím vznikne delší a nižší stavba.
Zadní kolo posunout také dozadu, aby se prodloužila kyvka.
Kyvka by mohla být trojúhelníková s plus mínus vodorovnou základnou a kryté tlumiče by opticky protahovaly rám od krku k zadnímu kolu, nebo by se dala schovat centrální jednotka pod sedlo.
Sedlo by rozhodně mělo rám schovávat společně s nádržkami "na olej".
Jináč podle mne odvádíš dobrou práci ;o)))
Vůbec bych se nebál posunout motor blíž na střed.
Taky by se možná hodilo načrtnout rozměrově odpovídajícího jezdce, kvůli ergonomii posezu...

Naposledy editováno 03.03.2015 15:42:46

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh "retro" Jawy

3.3.2015 v 15:40 | Nahoru | #47

XVavron píše: Tak k tomu motoru W800... Omlouvám se za kvalitu zpracování, ale nějak jsem se s tím nechtěl dneska zbytečně patlat. Pokud se dobře zadíváte najdete velikostní porovnání s Kawou. Podle mě je prostě malej, leda bych ho nějak namundil někam víc na prostředek, ale to je podle mě hovadina. Takže co myslíte? Větší motor, nebo menší Jawu? Já bych byl rád, kdyby z toho zůstala dospělá motorka...



tobě nepřijde divný ten mepoměr předních kol těch motorek? Ten předek na té Jawě vypadá jak kdyby měl 23"
Na projektu dej předek nádrže níž, aby šel vodorovně s vozovkou. No, jako to má ta Kawa. Motor bude vysoký tak akorát. A pokud máš za motorem hodně místa, nadizajnuj za ním nádrž a co je nad motorem udělej jako airbox. No, tak jak to má mít připravovaní Jawa 1000 Sníží to těžiště a pokud vršek bude vypadat stále jako nádrž, schováš pod to i baterku jako to má třeba BMW F650 GS

Naposledy editováno 03.03.2015 15:42:37

(reakce na) Návrh "retro" Jawy

3.3.2015 v 15:47 | Nahoru | #48
Děkuji za hodnotnou spolupráci, dnes už to nestihnu, ale snad zas zítra . Jinak přední kolo 130x90R18, zadní 150x80R16, rozvor 1520... Ta Kawička je skutečně hodně malá, když jsem vedle ní onehdá stál, tak mi přišla snad i menší nežli moje třinda...

e: ale pokud se vám zdá motor proporcionálně v pořádku, není co řešit. Rám, brýle, posunutí motoru - nějak to k větší kráse spasovat určitě můžu...

e2: Seikos> Blbec já jsem ten první obrázek vytvořil v perspektivě, takže to trošku zkresluje. Ta Jawice zas o tolik větší není, jak se zdá...

Naposledy editováno 03.03.2015 15:54:09

1 reakcí na tento příspěvek Návrh "retro" Jawy

3.3.2015 v 15:51 | Nahoru | #49
Ty vole my to tady vyřešíme za odpoledne s prstem v nose a pašáci ve fabrice za deset let nic...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh "retro" Jawy

3.3.2015 v 16:03 | Nahoru | #50

seikos píše: tobě nepřijde divný ten mepoměr předních kol těch motorek? Ten předek na té Jawě vypadá jak kdyby měl 23"
Na projektu dej předek nádrže níž, aby šel vodorovně s vozovkou. No, jako to má ta Kawa. Motor bude vysoký tak akorát. A pokud máš za motorem hodně místa, nadizajnuj za ním nádrž a co je nad motorem udělej jako airbox. No, tak jak to má mít připravovaní Jawa 1000 Sníží to těžiště a pokud vršek bude vypadat stále jako nádrž, schováš pod to i baterku jako to má třeba BMW F650 GS














Mě to takhle proporcionálně přijde adekvátní

Teď koukni na toho Thunderbirda






Naposledy editováno 03.03.2015 16:16:25

Návrh "retro" Jawy

3.3.2015 v 16:44 | Nahoru | #51
S tema spodnima brejlema musi hlidat zdvih tlumicu, jinak mu to bude narazet, to je minimum pod ktery nejde jit.

(reakce na) Návrh "retro" Jawy

3.3.2015 v 16:46 | Nahoru | #52
seikos> Přišlo mi to podobné, ale radši jsem se zeptal. Viděl jsem to poprvé v této úpravě. Díky.

(reakce na) Návrh "retro" Jawy

3.3.2015 v 16:49 | Nahoru | #53
DRN.> Jo jo, díky za objasnění. Koukal jsem po tom a vypadá to zajímavě. Tady jsem našel o tom i videjko.

Návrh "retro" Jawy

3.3.2015 v 17:23 | Nahoru | #54
Tu Jawku s Přémou jsem viděl na živo na závodech dragsterů u nás v Odrách a jelo to jak píchlá svině A na živo je ještě hezčí naž na fotkách či videu

Návrh "retro" Jawy

3.3.2015 v 17:24 | Nahoru | #55
má to krátkou kyvku. myslim že tenhle způsob vývoje je jen bastlení ze kterýho nevyjde nic překvapivého.
Starej stroj vznikl v jiný době, která měla jiný potřeby, jezdilo se s tim na jiný vzdálenosti, jinejma rychlostma a na jiný kvalitě silnic.

nechal bych to tak jak to je a jen učesal design a nebo bych si koupil triumph bonnevill či scrambler

Návrh "retro" Jawy

3.3.2015 v 19:02 | Nahoru | #56
Kyvku delší a nádrž menší - trojúhelník posezu jezdce nebude fajn - bude se moc natahovat dopředu k řidítkům a nádrž bude překážet. Na delší jízdy to nebude pohodlný.

(reakce na) Návrh "retro" Jawy

3.3.2015 v 19:21 | Nahoru | #57
seikos> Tak jo, dobře, utlouk jsi mě argumentama, W800 bude optimální Krapet snížím hřbet u krku a pohnu s tou kyvkou...

Návrh "retro" Jawy

3.3.2015 v 19:39 | Nahoru | #58
Mrkni na motor Suzuki LS 650. Také mě lákalo si postavit na tom motoru a krapet poupraveným rámu nějakýho kafáče. Ale nakonec k tomu nedošlo oceníš to vlastně jen ty ale o tom to taky je když si tu motorku bdueš chtít nechat

(reakce na) Návrh "retro" Jawy

3.3.2015 v 19:46 | Nahoru | #59
callowsick> to je fakt nádherná mašina

1 reakcí na tento příspěvek Návrh "retro" Jawy

3.3.2015 v 20:36 | Nahoru | #60
https://www.lambrett...iew_page.php?pid=105

I "dvoutakťáci" se snaží ... Nepřipomíná Vám to "šásko" té nejnovější z Jaw ??





Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 500 OHC - spojka Jawa 500 OHC OnluCBR 14 20.2.2024 v 15:55 MartinED250
JAWA 500 OHC - přípravek / stahovák Jawa 500 OHC mikeš. 4 9.5.2022 v 10:04 1jarda1
Jawa 500 OHC - výbrus válců + repas... Jawa 500 OHC mikeš. 14 17.1.2022 v 18:06 cmiral
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 56 28.12.2021 v 11:53 zelinar22
Jawa 500 OHC běží na 1 válec Jawa 500 OHC mikeš. 16 14.9.2021 v 11:17 Kohlstein


TOPlist