Jedná se mi o (snad zatím) vizuální ideový návrh motocyklu na bázi Jawy 500 OHC, eventuelně Péráka. Vede mě k tomu odezva na poslední produkci z mnohými oblíbené (a jinými teď zatracované) fabriky. Hodně lidí totiž psalo, že by Jawa měla místo těchto pokusů vytáhnout starou pětistovku a oživit ji, podobně jako to provedl Triumph, Indian, Royal Enfield a další. No co, motorka je to pěkná, tak proč ne. Ale jelikož se k tomu nikdo z Jawy evidentně moc nemá, chtěl jsem to zkusit sám, s pomocí Vás všech. Můžeme tu o tom básnit a zkracovat si večery, zatímco naše ženský koukaj na ordinaci v růžový p...
Nějaký prvotní návrh postupně ve volném čase vytvářím, a postupně přidávám obrázky. Od vás bych rád komentáře typu líbí/nelíbí, ale hlavně proč nelíbí a co změnit . Chápu, že co hlava, to názor, ale rád bych ve finále docílil nějaké slušné vizualizace motocyklu, který by odpovídal zadání a přitom se líbil co nejvíce lidem. Pište mi názory na kdejakou blbinu co se vzhledu týče - tzn. třeba "užší kola, rovnější sedačku, hlubší blatníky, vlaječku dozadu" atd... Nejde mi tu o funkční technický návrh, ale o vizuální stránku věci - tím samozřejmě nechci říct, že to má být zcela technicky mimo. Postupně až se domodeluje, přidáme i barvy a vyhodíme z toho pár obrázků. Prozatím poslední výsledek:
Každou Vaši kritiku uvítám
Pokud se chce někdo k modelování připojit přímo, stačí mi napsat do zpráv a rád pošlu model...
Naposledy editováno 06.03.2015 19:13:51
1 reakcí na tento příspěvek Návrh "retro" Jawy
Tombik píše: Jakej bude výfuk? Já bych tam dal nějakej výfuk alá cruiser, takovou tu "trumpetu", ten by tam seděl jak prdel na hrnec. A taky bych se nebál ty řidíka dát trošku níž a víc dopředu. Jinak vypadá to moc pěkně.
Osobně bych tam klidně nechal ty doutníky, ale záleží, co kdo bude chtít. Byl i názor, že tam mám dát panzerfaust, ale to asi moc lidí sdílet nebude... Uvidíme co jak půjde dokupy s motorem...
georgeCZ píše: Jo a ještě, mě se třeba ty prihradovy rámy líbí, tak za mě bych předělal víc technicky. Kroucení na tehle starých rámech prostě bude.
Taky by se mi to líbilo ještě modernější, třeba s páteřovým rámem a ostřejšíma tvarama, ale strašlivě by to uteklo od klasiky a už by se jednalo o úplně jinou motorku. Jenom taková drobnost jako zkrácení blatníků z toho rázem udělala choppera podobnýho HD spordsteru S těmahle věcima se musí prostě po málu a opatrně, jinak ti to hnedka rozhází celek...
1 reakcí na tento příspěvek Návrh "retro" Jawy
Nějak takto by se mi to líbilo:
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh "retro" Jawy
e: u tohohle je fakt hodně potřeba si hrát se skicama, plochama, kdejakou linkou, aby to vypadalo dobře. A to chce trochu víc desajnérských znalostí...
Naposledy editováno 03.03.2015 13:07:16
2 reakcí na tento příspěvek Návrh "retro" Jawy
1 reakcí na tento příspěvek Návrh "retro" Jawy
Naposledy editováno 03.03.2015 14:48:51
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh "retro" Jawy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh "retro" Jawy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh "retro" Jawy
1 reakcí na tento příspěvek Návrh "retro" Jawy
e: jinak je tam docela dobře vidět umístění a délka kyvky, myslím, že není úplně mimo standartní proporce. Ale samozřejmě prodloužit lze...
Naposledy editováno 03.03.2015 15:40:14
1 reakcí na tento příspěvek Návrh "retro" Jawy
Přidám se se svou troškou do mlýna. Budu řešit pouze design, technické detaily nemá cenu pitvat.
Rozhodně by se mi líbily silnější brýle - horní min. na dva šrouby, spodní pak alespoň na tři.
Krk řízení bych posadil níž.
V prostřední části bych rám prodloužil.
Tím vznikne delší a nižší stavba.
Zadní kolo posunout také dozadu, aby se prodloužila kyvka.
Kyvka by mohla být trojúhelníková s plus mínus vodorovnou základnou a kryté tlumiče by opticky protahovaly rám od krku k zadnímu kolu, nebo by se dala schovat centrální jednotka pod sedlo.
Sedlo by rozhodně mělo rám schovávat společně s nádržkami "na olej".
Jináč podle mne odvádíš dobrou práci ;o)))
Vůbec bych se nebál posunout motor blíž na střed.
Taky by se možná hodilo načrtnout rozměrově odpovídajícího jezdce, kvůli ergonomii posezu...
Naposledy editováno 03.03.2015 15:42:46
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh "retro" Jawy
XVavron píše: Tak k tomu motoru W800... Omlouvám se za kvalitu zpracování, ale nějak jsem se s tím nechtěl dneska zbytečně patlat. Pokud se dobře zadíváte najdete velikostní porovnání s Kawou. Podle mě je prostě malej, leda bych ho nějak namundil někam víc na prostředek, ale to je podle mě hovadina. Takže co myslíte? Větší motor, nebo menší Jawu? Já bych byl rád, kdyby z toho zůstala dospělá motorka...
Na projektu dej předek nádrže níž, aby šel vodorovně s vozovkou. No, jako to má ta Kawa. Motor bude vysoký tak akorát. A pokud máš za motorem hodně místa, nadizajnuj za ním nádrž a co je nad motorem udělej jako airbox. No, tak jak to má mít připravovaní Jawa 1000 Sníží to těžiště a pokud vršek bude vypadat stále jako nádrž, schováš pod to i baterku jako to má třeba BMW F650 GS
Naposledy editováno 03.03.2015 15:42:37
e: ale pokud se vám zdá motor proporcionálně v pořádku, není co řešit. Rám, brýle, posunutí motoru - nějak to k větší kráse spasovat určitě můžu...
e2: Seikos> Blbec já jsem ten první obrázek vytvořil v perspektivě, takže to trošku zkresluje. Ta Jawice zas o tolik větší není, jak se zdá...
Naposledy editováno 03.03.2015 15:54:09
1 reakcí na tento příspěvek Návrh "retro" Jawy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh "retro" Jawy
seikos píše: tobě nepřijde divný ten mepoměr předních kol těch motorek? Ten předek na té Jawě vypadá jak kdyby měl 23"
Na projektu dej předek nádrže níž, aby šel vodorovně s vozovkou. No, jako to má ta Kawa. Motor bude vysoký tak akorát. A pokud máš za motorem hodně místa, nadizajnuj za ním nádrž a co je nad motorem udělej jako airbox. No, tak jak to má mít připravovaní Jawa 1000 Sníží to těžiště a pokud vršek bude vypadat stále jako nádrž, schováš pod to i baterku jako to má třeba BMW F650 GS
Mě to takhle proporcionálně přijde adekvátní
Teď koukni na toho Thunderbirda
Naposledy editováno 03.03.2015 16:16:25
Starej stroj vznikl v jiný době, která měla jiný potřeby, jezdilo se s tim na jiný vzdálenosti, jinejma rychlostma a na jiný kvalitě silnic.
nechal bych to tak jak to je a jen učesal design a nebo bych si koupil triumph bonnevill či scrambler
1 reakcí na tento příspěvek Návrh "retro" Jawy
I "dvoutakťáci" se snaží ... Nepřipomíná Vám to "šásko" té nejnovější z Jaw ??
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 500 OHC - spojka Jawa 500 OHC | OnluCBR | 14 | 20.2.2024 v 15:55 MartinED250 |
JAWA 500 OHC - přípravek / stahovák Jawa 500 OHC | mikeš. | 4 | 9.5.2022 v 10:04 1jarda1 |
Jawa 500 OHC - výbrus válců + repas... Jawa 500 OHC | mikeš. | 14 | 17.1.2022 v 18:06 cmiral |
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... | MarekPalovic | 56 | 28.12.2021 v 11:53 zelinar22 |
Jawa 500 OHC běží na 1 válec Jawa 500 OHC | mikeš. | 16 | 14.9.2021 v 11:17 Kohlstein |