globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: gpz turbo
 
23.2.2015 v 07:04
Hodim sem par fotek pro pobaveni, a pro predstavu jak vypada nuda v garazi






























1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) gpz turbo

23.2.2015 v 14:30 | Nahoru | #31
rollig> tak na to mam hochu malo koncetin .

1 reakcí na tento příspěvek gpz turbo

23.2.2015 v 15:44 | Nahoru | #32
Řešil jsem něco podobného pro mojí škodu 110R coupé , pro lepší funkci je lepší sehnat karbec kterej snese tlak, to je renault 5 turbo , pak můžeš mít i intercooler, pokud máš ale obyč karbec musí se dát před turbo, nevýhoda je že se směs zahřívá , sice lépe vzplynuje ale nebude tam tolik kyslíku . IC použít nemůžeš u tohoto systému. Jinak když by někdo chtěl, mam kawasaki gpx 750 vhodnou na stavbu . Nechám ji levně. Chtěl jsem si postavit něco na blbnutí ale čas mi to nedovolil a teď už ani můj zdravotní stav .

(reakce na) gpz turbo

23.2.2015 v 15:55 | Nahoru | #33
poli46> jen poznamenám, že jen karburátor z R5T (fuegoT,R18T,R11T) nestačí, je třeba el. palivová pumpa a hlavně příslušný regulátor tlaku benzinu, do plovákovky to jde s malým přetlakem který se řídí dle plnícího tlaku...

Ještě edit, R5 používala oba systémy s karbem před i za turbem, ty starší měli karb před turbem.

Naposledy editováno 23.02.2015 15:56:51

gpz turbo

23.2.2015 v 17:38 | Nahoru | #34
no ja už za sebou par podobnych zverstev mam.. ale karbec z rencka tam nedostanu.. oproti autu to je hroznej boj s místem

gpz turbo

23.2.2015 v 19:05 | Nahoru | #35
Video podobny vecicky....

gpz turbo

23.2.2015 v 21:55 | Nahoru | #36
Pěkná prácička, tak přeju ať to zdárně dokončíš a vše funguje

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) gpz turbo

23.2.2015 v 22:21 | Nahoru | #37
Ballbutick> jaky vyrobce a model je to turbo? Z obrazku vypada vetsi A/R turbiny nez by bylo treba?

Naposledy editováno 23.02.2015 22:22:56

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) gpz turbo

24.2.2015 v 06:28 | Nahoru | #38
Dawe02> je to 3k k14. Je trochu vetsi nez by melo byt ale mensi jsem nesehnal

(reakce na) gpz turbo

24.2.2015 v 07:57 | Nahoru | #39
Ballbutick> ja si to myslel za to je stare dieslove turbo. I kdyz mas extra dlouhe svody tak si davej pozor na chude spalovani(kdyz mas problemy s karburaci) at tu turbinu nespalis.

2 reakcí na tento příspěvek gpz turbo

24.2.2015 v 09:24 | Nahoru | #40
Když mu zajistíš dostatečné mazání tak se bude tím olejem částečně chladit , chtělo by to budík na tlak a teplotu oleje a chladič oleje .
Jinak já mám turbo z fabie 1.4 připravené a max plnící tlak bych do té motorky nefoukal víc jak 0,4 , ta motorka má už takle dost velkou kompresi.

(reakce na) gpz turbo

24.2.2015 v 10:33 | Nahoru | #41
poli46> o central ani tak nejde, ale turbina je z materialu do 700degC. Tongue a taky blady kolecka budou mit zivotnost radove desitky hodin pokud mu ujede smes nad 15AFR v zatezi a otackach tak to spali. Dieslova turba na benzin nepatri, pokud to neni showbike nebo symbolicky boost.

gpz turbo

24.2.2015 v 10:47 | Nahoru | #42
No co na to rict, to turbo to chvylku vydrzi (nic jineho mu taky nezbejva), pokud to bude chodit tak sezenu jine. Komprese je snizene na 8:1 a chladic oleje Jsem taky nainstaloval.

(reakce na) gpz turbo

24.2.2015 v 13:49 | Nahoru | #43
poli46> to si myslím je nesmysl, tím olejem ochladíš max uzel ale né lopatky turbiny, co se týče mazání tak to taky nelze přehánět mnohá TD vyžadují restrikci na přívodu aby tlak byl na nějaké úrovni a necpal se skrze těsnící kroužky do skříní....

Asi když bych se do něčeho takového chtěl po letech zase pouštět bez počítání TD, prostě vzít nějaké odněkud tak bych se snažil použít TD z podobně velkého motoru, třeba Smart 600/700 a rozhodně bych šel do vstřikování, kde ve zkratce spočítáš kapacitu vstřiků a pak už ladíš jednotku dle A/F a EGT... Je to celkem složitá problematika.

2 reakcí na tento příspěvek gpz turbo

24.2.2015 v 20:15 | Nahoru | #44
Já ti s ničím neporadim, ale pokud to doladíš, tak svezení ti závidim

Kdysi jsem měl to štěstí prohánět jedno odpoledne CBX650 turbo a ač je to pár let, asi na to nezapomenu Nic..nic...nic... a najednou kolo nahoře, další kvalt, zas kolo nahoře, ubrat,...nic.... vyhnat otáčky ke sepnutí vrtule a zas kolo nahoře Ideální stroj do motoškoly

(reakce na) gpz turbo

25.2.2015 v 11:48 | Nahoru | #46

mm-art-airbrush píše: Já ti s ničím neporadim, ale pokud to doladíš, tak svezení ti závidim

Kdysi jsem měl to štěstí prohánět jedno odpoledne CBX650 turbo a ač je to pár let, asi na to nezapomenu Nic..nic...nic... a najednou kolo nahoře, další kvalt, zas kolo nahoře, ubrat,...nic.... vyhnat otáčky ke sepnutí vrtule a zas kolo nahoře Ideální stroj do motoškoly



Kdo nejezdil GPZ 750 Turbo E... ví prd co je to kolo nahoře



Naposledy editováno 25.02.2015 11:53:21

1 reakcí na tento příspěvek gpz turbo

25.2.2015 v 20:23 | Nahoru | #47
Tak dnes jsem dosvarel vejfuk a sestavil z 15 karburatoru jeden funkcni. Dovede si nekdo z vas typnout jaky trysky by mohly byt? Zkusim 50 a 150.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) gpz turbo

26.2.2015 v 07:06 | Nahoru | #48

RUTAN píše: pěkná práce, měl jsem jich několik ale bezturbových verzí. s karburátory byl vždycky problém, membrány, jehly, trysky, už to prostě časem bylo KO. repase karburátorů je za pěkný balík, ale pokud chceš, aby to fungovalo, asi ti nic jiného nezbyde, protože starší díly budou taky už po smrti..
teď mně ale napadá, že turbo verze měla už EFI vstřikování ne?
na ebayi je na to mraky dílů, včetně vstřiků: http://www.ebay.com...amp;_sacat=0 [/quote]

Ale těch zážitků a ty vzpomínky, co ???

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) gpz turbo

26.2.2015 v 07:28 | Nahoru | #49

Cooker píše: Ale těch zážitků a ty vzpomínky, co ???



no to teda:)) v podstatě jsem nedal z ruky nářadí:) a 12km tlačení motorky domů v 30° horky, když mi vyletěla svíčka z válce, na to se zapomenout prostě nedá:D

(reakce na) gpz turbo

26.2.2015 v 09:30 | Nahoru | #50

RUTAN píše: no to teda:)) v podstatě jsem nedal z ruky nářadí:) a 12km tlačení motorky domů v 30° horky, když mi vyletěla svíčka z válce, na to se zapomenout prostě nedá:D



V srpnu by jsme chtěli udělat "Prasečírek II" , doufám, že se uvidíme




1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) gpz turbo

26.2.2015 v 09:30 | Nahoru | #51

Ballbutick píše: Tak dnes jsem dosvarel vejfuk a sestavil z 15 karburatoru jeden funkcni. Dovede si nekdo z vas typnout jaky trysky by mohly byt? Zkusim 50 a 150.


Ta hlavni zalezi hlavne na tom jaky vykon atakujes. Ale je mozne ze u takto "maleho" karburatoru narazis na limit skrceni prurezu mezi jehnou a jeji tryskou. Pak uz vetsi hlavni tryska nebude efektivni.

(reakce na) gpz turbo

26.2.2015 v 09:44 | Nahoru | #52
Dawe02> no to je dobra otazka, ale zvladnou by to mel.. je to karbec ze zavodniho sneznyho skutru, mikuny 38. byla tam tryska 300..

(reakce na) gpz turbo

26.2.2015 v 10:09 | Nahoru | #53

RUTAN: ...a 12km tlačení motorky domů v 30° horky, když mi vyletěla svíčka z válce, na to se zapomenout prostě nedá:D


Kecáš, narval jsi tam koudel!

1 reakcí na tento příspěvek gpz turbo

26.2.2015 v 17:42 | Nahoru | #54
Tak je hotovo, vejfuk vejfukuje a karbec taky dela co ma. Takze az sleze snih z cest tak to zkusim projet





Naposledy editováno 26.02.2015 22:06:18

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) gpz turbo

27.2.2015 v 09:13 | Nahoru | #55
Ballbutick> když se na to koukám bude to ještě srandy kopec
Takhle velký turbo a takle vzdálená montáž...to bude tak na dragster, ale na běžný ježdění to bude nepředvídatelný ...počítám tak min 2s lag jako prase. Ty svody taky nejsou moc chytře udělaný ... 1. vs 4. válec. Myslím, že koště do jednoho cca. zhruba na středu motoru a pak jeden vývod ven by byl asi lepší...
A určitě bych ještě promyslel posílení chlazení

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) gpz turbo

27.2.2015 v 10:17 | Nahoru | #56
t_freedom> no chlazeni je vzduchem tam tomu moc nepomuzu, a dal jsem vetsi olejovej chladic. Co se tyce tech svodu.. proste se to tam jinak nevejde. Bych musel ozelet perovani jinak nevim

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) gpz turbo

27.2.2015 v 10:23 | Nahoru | #57

Ballbutick píše: t_freedom> no chlazeni je vzduchem tam tomu moc nepomuzu, a dal jsem vetsi olejovej chladic. Co se tyce tech svodu.. proste se to tam jinak nevejde. Bych musel ozelet perovani jinak nevim


Tak jasně, větší oleják pomůže, nebo třeba ještě jeden...ale spíš jde o hlavu (možná náfuky vzduchu...)...jde o to kolik chceš přefukovat...ono velký rozmezí by ti zase neutáhl karbec.
Ty svody bych nechal všechny stejně dlouhý směrem dolů - vnější válce ke středu a pak teprve vyvedl společnej ven (mrkni jak to mělo origo GPZ s turbem)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) gpz turbo

27.2.2015 v 12:35 | Nahoru | #58
t_freedom> delal jsem s prekopanou K14 velice podobny motor (velmi davno) a prekvapive ten kompresor je uplne akorat.
Nevim kolik chce autor vykonu ani pri jakych otackach, ale v rozumnych hodnotach je to celkem ucinny kompresor do cca 130HP@7500rpm pro takovy motor.
Odhadnuto vzhledem ke konstrukci, stari a typu motoru:
1.18 kone na g/s hmotnostniho prutoku, 80°C kompresor outlet (mozna bude vic), kompr. inlet 98kPa (uvazuju prime sani), objemova ucinnost 85%, objem 0.75L. Vse korigovano dle mapy.





Turbinovou mapu nemam a hledat nebudu, ale turbina je jiste moc velka. Transienty budou spatne a pro low end torque nemusi byt dost entalpie vyfukovych plynu na inletu turbiny ani na PRT1.48 (bod 130HP@8500HP) kvuli nevhodnym svodum.

(reakce na) gpz turbo

27.2.2015 v 13:03 | Nahoru | #59
Dawe02> ty vole s tebou nemůžu víst dialog...půlce ani nerozumím...
Kompresor je daleko líp odladitelnej než turbína.
Vycházím z toho, že u benzínu je tý Ethiopie daleko míň než u dieselu ... a kurva tam záleží na dimenzi turba ...a ještě pokud to už předem zbrzdíš ve ztrátě na kolenech, který jsou jak z ohejbačky. Já měl origo GPZ s Turbem...to mělo průměr tak 35mm a bylo dole rovnou pod svodama - i tak se začínalo ozývat až těsně pod 5t rpm.
Ten motor samotnej neměl ani nijak zvětšený hrdla, jen tu stříkačku...
Taky bych se trochu bál chlazení toho turba a možnosti samovznícení směsi...ale to je asi lichý...

1 reakcí na tento příspěvek gpz turbo

27.2.2015 v 13:08 | Nahoru | #60
oběžné kolo co tlačí vzduch je kompresor a oběžné kolo které roztáčí kompresorové kolo je turbina tzn. kompresore je to co má co společnýho se vzduchem a to je spojený hřídelí s tubinou kterou pohání výf. plyny....

Edit: ještě to doplním...

že i ten kompresor je celkem nahraně, tím, že to poběží dle toho jak je tam zakresleno tak to bude zbytečně ohřívat vzduch a tím klesne zase účinnost, podobně jsem to měl kdysi u své stavby a hodně jsem bojoval jak srazit IAT pod 60°C (bohužel jsem neměl místo pro větší TD).

Naposledy editováno 27.02.2015 13:16:07
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist