1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) gpz turbo
Nevim kolik chce autor vykonu ani pri jakych otackach, ale v rozumnych hodnotach je to celkem ucinny kompresor do cca 130HP@7500rpm pro takovy motor.
Odhadnuto vzhledem ke konstrukci, stari a typu motoru:
1.18 kone na g/s hmotnostniho prutoku, 80°C kompresor outlet (mozna bude vic), kompr. inlet 98kPa (uvazuju prime sani), objemova ucinnost 85%, objem 0.75L. Vse korigovano dle mapy.
Turbinovou mapu nemam a hledat nebudu, ale turbina je jiste moc velka. Transienty budou spatne a pro low end torque nemusi byt dost entalpie vyfukovych plynu na inletu turbiny ani na PRT1.48 (bod 130HP@8500HP) kvuli nevhodnym svodum.
Kompresor je daleko líp odladitelnej než turbína.
Vycházím z toho, že u benzínu je tý Ethiopie daleko míň než u dieselu ... a kurva tam záleží na dimenzi turba ...a ještě pokud to už předem zbrzdíš ve ztrátě na kolenech, který jsou jak z ohejbačky. Já měl origo GPZ s Turbem...to mělo průměr tak 35mm a bylo dole rovnou pod svodama - i tak se začínalo ozývat až těsně pod 5t rpm.
Ten motor samotnej neměl ani nijak zvětšený hrdla, jen tu stříkačku...
Taky bych se trochu bál chlazení toho turba a možnosti samovznícení směsi...ale to je asi lichý...