mám doma v garáži několik Dieselových Enfieldů přivezených z Indie, které renovuji - viz. profil.
Bohužel je zde nejde příhlásit (dovoz mimo EU, starší 8 let, bez homologace, bez schválení ES)
Přihlášení na veterány díky velmi aktivní snaze importéra aktuálně nejde, protože mu individuálními dovozy utíkají kšefty, takže účelově blokuje jejich veteránskou registraci.
Legální přihlášení možno např. v Německu nebo Polsku, kde nejsou tak přísné normy ohledně dovozů a následně to jde u nás, protože moto už bylo registrováno jinde v EU. Pokud někdo máte jiný, rychlejší a levnější nápad a možnosti, jak to přihlásit, prosím o SZ.
Prosím pouze konstruktivní debatu, příspěvky o tom, že mám smůlu, ničemu nepomohou. Motorky mám v garáži jako fanda značky, coby sběratelský a technický unikát ale rád bych se projel dál než po dvoře
Importér paušálně tvrdí, že všechny indické doklady k Diselům jsou falešné, protože se Diesel údajně vyráběl jen v 90. letech a motorky tedy nemohou splňovat podmínku stáří.
Došlo to tak daleko, že se aktivně angažuje přímo na FKHV a testační komisaří mají nyní zákaz Dieselu udělit testaci. Těm, co už papíry mají se testace neprodlouží.
To, že k motorkám jsou originální indické doklady, celní dokumentace, vyšel článek ve světě motorů (31/2008), kde testovali Diesla z roku 1965, na motorkářích je článek, kde testovali Diesela z roku 1964 a indická inzerce je plná Dieselů z 60-70 let
např:
http://olx.in/motorcycles/q-enfield-diesel/
nic z toho FKHV nezajímá, protože importér má kulaté razítko a tudíž pravdu.
Řešil jsem to až s prezidentem FKHV, marně.
Pikantní je, že když jsem napsal importérovi, aby mi tedy podle výrobního čísla určil, kdy podlě něj byla motorka vyrobena, neurčil nic.
Jsem zvědav, co si vymyslí za 5 let, až to bude od roku 1990 3O let.
Každopádně na jednání s importérem a s celou veteránskou svoločí už nemám nervy, proto hledám jak to přihlásit na regulérní papíry.
Naposledy editováno 15.02.2015 14:25:55
1 reakcí na tento příspěvek Enfield Diesel - přihlášení
(1) Kdo sebe nebo jiného obohatí tím, že uvede někoho v omyl, využije něčího omylu nebo zamlčí podstatné skutečnosti , a způsobí tak na cizím majetku škodu nikoli nepatrnou, bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta, zákazem činnosti nebo propadnutím věci nebo jiné majetkové hodnoty.
pripadne poskozovani cizi veci?
§ 257 Poškozování cizí věci
(1) Kdo zničí, poškodí nebo učiní neupotřebitelnou cizí věc a způsobí tak na cizím majetku škodu nikoli nepatrnou, bude potrestán odnětím svobody až na jeden rok nebo zákazem činnosti nebo peněžitým trestem nebo propadnutím věci nebo jiné majetkové hodnoty.
jako nejsem pravnik ale tohle by se dalo pouzit ne?
1 reakcí na tento příspěvek Enfield Diesel - přihlášení
- je nejaka moznost ofjednat noveho Enfielda priamo z indie????
- aby mi prisiel v krabici, zaplatim clo, DPH...
- ako nova motorka by to islo prihlasit?
Naposledy editováno 15.02.2015 15:24:17
KarlosCZ píše: a nedopousti se nahodou importer podvodu?
(1) Kdo sebe nebo jiného obohatí tím, že uvede někoho v omyl, využije něčího omylu nebo zamlčí podstatné skutečnosti , a způsobí tak na cizím majetku škodu nikoli nepatrnou, bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta, zákazem činnosti nebo propadnutím věci nebo jiné majetkové hodnoty.
pripadne poskozovani cizi veci?
§ 257 Poškozování cizí věci
(1) Kdo zničí, poškodí nebo učiní neupotřebitelnou cizí věc a způsobí tak na cizím majetku škodu nikoli nepatrnou, bude potrestán odnětím svobody až na jeden rok nebo zákazem činnosti nebo peněžitým trestem nebo propadnutím věci nebo jiné majetkové hodnoty.
jako nejsem pravnik ale tohle by se dalo pouzit ne?
V tomhle pripade nedalo, protoze tam nelze dokazat primou souvislost mezi konanim importera a jeho skodou. Tohle by bylo na soudy na roky, bylo by tam strasne uhybnych manevru a vysledek nezarucen. A poskozovani cizi veci vubec ne.
1 reakcí na tento příspěvek Enfield Diesel - přihlášení
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enfield Diesel - přihlášení
1 reakcí na tento příspěvek Enfield Diesel - přihlášení
Kdysi jsem se o tento peklostroj taky vazne zajimal, po precteni jednoho nemeckeho testu jsem od toho upustil. Raritka dobra, stroj vsak ne k jezdeni nybrz primarne urceny k dojeti zemedelce na pole a tam k blafani na stojanku cely den a pohaneni zavlazovaciho cerpadla (pry, mozna mystifikace).
Internet samozrejme lze, ale dostupne info hovori takto:
Prvni Royal Enfield s Dieslem v serii zacala delat Sooraj Automobiles v roce 1992. Na inzeratu stoji "First Time in India"Sooraj 325 Diesel
Montovali diesel od fy Greaves Lombardini, a to obdobu Lombardini 6LD325. Vsechny dostupny fotky co jsem nasel vypadaji jako s timto motorem.
Greaves Lombardini byla zalozena v roce 1975 (nebo 1978, ruzne info)Historie Greaves Cotton
Nekde jinde stoji ze Lombardini oznaceni 6LD325 uzivalo az od roku 1981, do te doby se to jmenovalo jinak, samozrejme nevim jestli se ta indicka vyroba znacila stejne.
Paklizeva tedy mas tento popsany motor, je vysoce pravdepodobne, ze stroj nebude originalni vyroby pred rokem 1975, jezto se tyto motory jeste v Indii nevyrabely.
Enfieldy byly dlouhou dobu prakticky stejny, spis si podle me nekdo nabastlil ten motor pozdeji do starsiho motocyklu. V indickych papirech pak bude puvodni rok vyroby, kdovi jestli vubec zapisovali zmenu motoru.
Tezko nekdo pri rozdilu vyrobni ceny dieslu a benzinaku a cene benzinu v sedesatych letech rozhodne o tom, ze bude delat dieselovy...
Samozrejme muzes mit uplne jiny, daleko starsi motor, v induvidualni stavbe, pak je potreba dokazat ze ten motor byl zastaven pred vice jak triceti lety, pak by to melo byt nahlizeno jako veteran.
Podle me to spis vypada tvuj zajimavy podnikatelsky zamer s dieslovymi Enfieldy a na pokus dostat na veteransky papiry neprihlasitelny stroj. Kor kdyz jich mas vic.
Ale mozna se mylim, stava se mi to bezne.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enfield Diesel - přihlášení
Původní myšlenka byla přivézt toho víc, protože při jednom kusu se to nevyplatí. Všechno renovovat a prodat, tak aby se aspoň zaplatily náklady na jednoho, co si chci nechat.
Nestydím se za podnikatelský záměr, nejsem charita abych zadarmo dělal tolik práce kvůli unikátnímu stroji, který absolutně nelze v tomto stavu sehnat jinak.
Když podnikatelský záměr nevyjde, nemám problém s tím, nechat si všechno v garáží, protože dřív nebo později to i podle toho, co tvrdí importér veteráni budou a není to zrovna nějaká jawa nebo čezeta, co má v garáží každý druhý, ale stroj, kterého je v ČR řádově do dvaceti kusů a další nebudou.
Je mi jasné, že s veteránským původem to je ošemetné, v indii má papíry všechno, co se dokáže pohybovat vlastní silou, nehledě na to z kolika motorek to je sestavené a zkrátka nejde garantovat, že zrovna daný kus je do šroubku přesně z roku, ve kterém se píše v papírech.
Kdo chce jezdit na Dieselu, musí s tím počítat. na oplátku ale bude mít stroj, který nemá jen tak někdo, se kterým garantovaně způsobí rozruch kamkoliv přijede a který je sám o sobě technicky unikátní.
Bohužel jsem nečekal, že místo nadšení, že někdo něco takového vůbec do ČR přiveze, mi akorát všichni kdo můžou hází klacky pod nohy, aby náhodou nepřišli o vlastní kšeft...
Naposledy editováno 18.02.2015 02:09:22
U dvou kusů se mi částečně povedlo dopátrat jejich historickému původu.
Roky 1964 a 1965, čísla rámů G2/50821 a G2/57665.
Podle vyjádření anglického importéra, který mi poslal tabulku s čísly rámů, byly rámy začínající předponou G2 vyráběny v letech 1956 až 1968.
Osazené motory jsou Lombardini LDA520, které jsou podle všech manuálů i seznamu náhradních dílů shodné s typem 6LD325, snad kromě toho, že LDA520 má na pístu 4 pístní kroužky, 6LD325 má 3 pístní kroužky. Bohužel se mi zatím nepodařilo získat žádné vyjádření od firmy Lombardini o tom, kdy vyráběla motory LDA520.
Nedivim se mistnimu zastupci Enfieldu ze s tim nechce mit nic spolecneho, pac original Enfield to zrejme neni, spis prestavba (original Enfield Diesel byl mozna az ten Taurus co koncil 2001, ten Sooraj pry nebyl origo Enfield, ale ram z Enfielda, nadrz z Jawy/Yezdi a prevodovka ze RE ale ne Bullet. Ale dalo by se cekat ze nejdriv bastlili Indosi prestavby podomacku, pak to zkusil Sooraj a kdyz to slo tak to zacal delat i origo Enfield).
Ale i jako takovy by to mohlo byt veteran, za predpokladu ze dokazes ze tu prestavbu nekdo udelal pred vic jak 30 lety - a to bohuzel asi nedokazes. Nestaci podle me jen pritomnost motoru starsiho jak 30let.
Takze podle me jen varianta novyho schvaleni, coz je asi uz ted nepruchodny, tusim se na i na motorkach mj. resi emise. Ale mozna pro diesel nemaji tabulku
Jeste k tomu prihlasovani v Nemecku - kdysi jsem se o podobnym pripadu bavil s borcem z ministerstva a rikal, ze i u nas neni problem provest prihlaseni individualni pre/stavby stejne jako v Nemecku, jenze nikdo nechce platit penize za vsechny mozny povinny homologacni testy. V Nemecku to ale taky nebude gratis a mely by tam byt ty stejny povinny testy. Zkousel jsi to u te DEKRY nebo na doprave? Jsem to nejak prehlid mozna.
2 reakcí na tento příspěvek Enfield Diesel - přihlášení
ani jsem neměl sílu číst ty vaše komentáře tady. Jen shrnu to nejdůležitější a vemte si z toho každý to co potřebujete a co zvládne váš intelektuální potenciál. Otázku přihlašování jakýchkoliv motorových vozidel řeší naše zákony a vyhlášky, popř. normy EU a ty já skutečně netvořím, ale mám bohužel jako dovozce povinnost je bez výhrady dodržovat. Vy jako jednotlivci se můžete bez obav dopustit obcházení zákona, když Vám to projde a hovno se Vám stane. Já se svým razítkem musím zacházet ovšem úplně jinak, ať se vám to líbí nebo ne. Nemohu ani ovlivnit to proč v Německu údajně něco jde a tady ne. Vaše nářky směřujte na naše zákonodárce, případně na bruselskou administrativu a přestante na mě furt házet nějaký obvinění, že já vám něco nechci schválit. Mě je na rovinu úplně jedno na čem jezdíte. Oficiální vyjádření výrobce značky Royal Enfield zní jednoznačné a to, že Dieselové agregáty montovaly a prodávaly pod značkou RE pouze v 90´letech a nikoliv dříve. V tomto smyslu tedy MUSÍM přistupovat společně s FKHV k veteránským testacím. Není to otázka ani peněz, protoze s diesely neobchoduju. Pokud máte někdo prokazatelnej důkaz toho, že Váš diesel je z 60´let tak bych to sám rád viděl, protože by to pomohlo v další komunikaci s výrobcem, aby se k tomu vyjádřili a třeba kápli božskou, že v té době skutečně nějakej stroj vyrobili. Připomenu pro neznalé, že samotný VIN na rámu je Vám k ničemu, protože pokud je v něm naroubovanej dieselovej agregát z pozdějších let, tak se jedná o stavbu a nikoliv o původní motocykl a tedy nemá na přihlášení nárok, pokud nechcete projít přihlášením stavby, což je u nás dosti nesmyslný krok....... Vím dobře jak vypadají ty údajné pravé dokumenty k těmhle strojům, které vystaví kdejakej přičmoudlej montér v Delhi. Zamyslete se taky nad tím proč se všechny dokumenty k dieselům vyskytují jen v té indické podobě??? Pokud by se tyhle zajímavé stroje dělaly už v 60´a 70´letech, jak tvrdíte, tak by se určitě objevily už tenkrát nějaké dovozy do Evropy a tedy by nutně musela existovat dobová evropská dokumentace. To že taková dokumentace neexistuje potvrzuje verzi samotného výrobce. Mimochodem všechny diesely co jsem zatím viděl měly motory Graves. Tato firma začla podle dostupných údajů oficiálně fungovat až v 80´letech. Tím to pro mě končí a svoje nadávky směřujte laskavě jiným směrem. Popřípadě se zbavte toho dieselovýho nedodělku co máte doma, protože se prokazatelně jedná o historicky nejhorší počin této hrdé značky a i zástupci firmy Royal Enfield klopí stydlivě oči pokud se o dieselu zmíním......Přeji vám všem hezký den
...Nám byl zapůjčen motocykl z roku 1964, který koncem 20. století prošel jistou renovací ve své rodné Indii. Rám, motor a další základní věci jsou původní, nové jsou pouze přepínače a část elektriky, která je díky koncepci motoru nutná jen z důvodu osvětlení motorky. Vznětový motor, lidově dýzl, má mechanické čerpadlo a není nijak řízen elektronikou. Startování je nožní pákou a pokud se člověk naučí, co motor požaduje, tak nakopnutí je takřka se 100% úspěšností. ...
..V originál anglické dokumentaci jsem našel čtyřtaktní dieslový jednoválec až do obsahu 700..ale už mě to nebaví, ten gouglpřeklad je hrozný...
Naposledy editováno 18.02.2015 18:52:12
"Initially street mechanics were mounting this engine in used Bullets.....On seeing the success of these bikes; Royal Enfield started manufacturing Bullets with the diesel engine and named it the Taurus"
"Nejprve pouliční mechanici montovali tento motor do použitých Bulletů. Vzhledem k úspěchu těchto přestaveb začal Royal Enfield sám vyrábět Bullet s dieselovým motorem a pojmenoval ho Taurus"
Toto by vysvětlovalo ty stovky Dieselových Bulletů v indické inzerci s daty výroby již od 60. let.
Další otázka je, jak k tomu přistoupit z pohledu veteránisty. Motorku, kterou Indičtí mechanici přestavovali po tisícich kusů 30 let, tak dlouho než jí za použití totožných dílů začal dělat výrobce oficiálně, lze podle mě prohlásit též za veterána. Všechny 3 stroje co mám doma jsou technicky naprosto totožné, včetně identického motoru. Jsou stovky aut i motorek, které si kdejaký jouda kdysi vyrobil po 5 kusech v garáži a dnes jsou to ceněné sběratelské unikáty. Tak proč by to nešlo u motorky, která se vyráběla po tisících.
Bohužel zda takový stroj je veterán nebo ne, nezáleží na posouzení veteránské komise, ale na stanovisku importéra, který si posichroval FKHV tak, že bez draze zaplaceného posudku od něj mě k testaci ani nepustí (jak mi bylo nedávno sděleno jedním z krajských komisařů), přičemž je předem známo, že posudek na libovolného Diesela bude záporný.
Pokud by importér v tomto změnil názor a uznal, že i takový stroj má právo na status veterána, mile rád mu svoje stroje předvedu pro jejich "posouzení historické původnosti"
Naposledy editováno 20.02.2015 04:35:12
Jedná se o Jawu 350 typ 640 s monoblokovým motorem Royal enfield (tím novým!:)...co jezdí na lampovej olej... Svatej muž co se zrovna ráchal v Ganze mi potvrdil že je to zaručeně fabrickej originál kterej se montoval už v padesátých letech a cápek ze stánku s bůžkama a vonnejma tyčinkama mi nakreslil techničák!! Můžu se s tím stavit??