Na stará motokolena mi ruplo v kouli a rozhodl jsem se začít cestovat i na stařence ČZ 175/487. Rozhodl jsem se tedy pořídit boční brašny, konkrétně nejmenší verzi Motodetailu (2x15 l) a teď je na řadě otázka, jak s nosiči.
S výrobou nemám problém - vytvořím si sám, moje otázka směřuje tedy k tomu, zda nemá někdo z vás nějaké fotky řešení bočních nosičů na tento konkrétní motocykl a nebo jiné podklady a zkušenosti. Ta zadní část je jaksi hodně malá, místa je tam jako v hodinkách, tak mě v prvé řadě zajímá umístění (až za tlumič nebo i přes)a přípědně nějaké provedení. Občas na čízule jezdím ve dvou, takže to musí jít i s nosičema, ale s brašnama budu určitě jezdit sám .
Díky a těším se na podnětné příspěvky .
1 reakcí na tento příspěvek Boční nosiče ČZ 487
Případně ještě místo uchycení nahoře u tlumiče využít někde body pod sedlem ale za boha si už nevzpomenu jak to tam vypadalo a zda by se dalo za něco chytit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Boční nosiče ČZ 487
Díky.
O uchycení mam zcela jasno a už mam navyráběné i uchycovací komponenty (patičky pod šrouby). Budu to uchycovat na všechny tři místa, která popisuješ a to nejen z toho důvodu, že horní šroub tlumiče a šroub uchycení blinkru je na jedné přímce, prakticky normálové ku směru předpokládaného zatížení (gravitace). Výsledkem by pak bylo, že ty šrouby jako vetknutí budou muset přenášet příliš velké momenty. Z tohoto hlediska (na dva šrouby) je rozhodně přínosnější (když už na dva), uchycovat na šroub tlumiče a šroub stupaček, tedy na svislou přímku, ale všechny tři šrouby jsou zaručeně nejlepší.
Spíše mi jde o to umístění toho rámečku a jak je zde namalováno červenou čarou, doporučuješ je umístit přes tlumiče. Já právě přemýšlím, jestli by to nešlo až za tlumiče a pod blinkr, ale tím ty brašny půjdou hodně dolů a pekelně dozadu... a je otázka, zda je to dobře.
Za tlumičema budeš mít brašny blízko jak kolu, tak ještě výfuku.
Co se týče využití zadního prostoru spíš bych navíc kouknul po originál nosiči na 487, to by ještě zvýšilo užitnou hodnotu. Kdyby se nenašel přímo na 487 tak upravit nějakej ze starších mašin.
1 reakcí na tento příspěvek Boční nosiče ČZ 487
Mám nosič chycenej tak, že jde zvenku na držák pro zadní blatník na rámu a druhý oko zvenku na tlumič, tam jen udělat spéšlmatku na soustruhu,abys mohl mít silnější držák, nebo ho mít zeslabenej až na konci, aby to zmákla a původní, třetí bod. ke stupačce... U 487 se mu nevyhneš, pokud to má něco unést
1 reakcí na tento příspěvek Boční nosiče ČZ 487
Od začátku jej mam vymyšlené tak, jak je nakresleno výše (přes tlumič), ale více lidí více ví a zkušenosti cizích jsou k nezaplacení .
Nemohl jsem to vydržet, takže jsem si odpoledne naohýbal trubky, teď večer to naformoval a zítra, až se vrátím ze svatby, tak to spíchnu do jednoho kusu .
Uchycení mam na všechny tři body, tedy na stupačku, na blinkr a na tlumič.
Zadní nosič dokonce dělala zbrojovka sériově (i zde je někde vlákno), je vidličkou nasazen na oko tlumiče a přišroubován na šrouby bliken. Měl jsem jej na ČZ 477, ale nemám s ním příliš dobré zkušenosti, protože prve se začal ohýbat sám, když na něm byl normální kufr s lehčím bordelem (naježděno cca 20 000) a po vyztužení jednou tyčkou zase začal ohýbat konec rámu (viditelné cca za 10 000 km) a to už se mi nelíbilo. Po těchto zkušenostech právě volím spíše boční nosiče (uchycené na lepší body) a případně nějaké zavazadlo na konec sedla (válec apod.), nikoli zadní horní nosič.
Až to všechno vytvořím, dodám fotky .
pech. píše: za blinkr nééé.
Mám nosič chycenej tak, že jde zvenku na držák pro zadní blatník na rámu a druhý oko zvenku na tlumič, tam jen udělat spéšlmatku na soustruhu,abys mohl mít silnější držák, nebo ho mít zeslabenej až na konci, aby to zmákla a původní, třetí bod. ke stupačce... U 487 se mu nevyhneš, pokud to má něco unést
Nebylo myšleno za blinkr ale za oko na konci rámu kde drží úchyt blinkru a taky blatník pokud si dobře pamatuju.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Boční nosiče ČZ 487
Díky za nápad. Kouknul jsem na ty fotky a jako řešení mi to příjde zajímavé. Jestli je to dobře vidět, tak ten nosič je uchycen za horní šroub uchycení zadního světla, což podle mě není moc dobré řešení a to z dvojice důvodů. První je, že ten šroub je veden v plastu toho světla a druhý, že to světlo je uchyceno do gum i celý držák leží na blatníku přes tlustou gumu, takže nemůžeme čekat, že to bude nějak zvláště tuhé uchycení, oproti "vetknutí" k rámu na úrovni šroubu tlumiče nebo šroubu držáku bliken. Toto pak má neblahý vliv na únavovou pevnost toho nosiče i rámu, protože na jednom konci je svým způsobem vetknut a na druhém je jen pružně podepřen.
Ještě zvažuji jednu možnost, provést zasílení výztuhou mezi šroub uchycení blinkru a uchycení zadní stupačky, případně na to dimenzovat nově připravované nosiče a pak bych si troufl namontovat zadní nosič továrního provedení.
Pozn.: Jawa s nosičem pro model 640 dodávala i dvě výztuhy rámu, montované mezi šroub tlumiče a zadní uchycení bočních madel a po zkušenosteh vím, že to má svůj smysl.
1 reakcí na tento příspěvek Boční nosiče ČZ 487
Jak jsem vám nedávno slíbil, přidávám fotky svého řešení bočních nosičů na zmíněnou zetku .
Takto jsem to vyprojektoval. Pár rozměrových problémů bylo s uchycením u stupaček, protože musí být zachovaná funkce sklápění stupačky a kyvka je tam velmi blízko, a také s uchycením u blinkru na levé straně u madélka, protože tam musela trubka projít úzkým místem mezi blikačem a právě madlem.
A naposled, nosiče jsou ještě zabalené, protože je to dárek, tak jej nechám obdarované i rozbalit
1 reakcí na tento příspěvek Boční nosiče ČZ 487
Třeba to někoho z vás inspiruje .
P. S.: Přivařená očka slouží k přesnému uchycení upevňovacích pásků na brašničky a mam tak zaručeno, že se nebudou nikam nekontrolovaně stěhovat .
1 reakcí na tento příspěvek Boční nosiče ČZ 487
Jak je konkrétně řešené přichycení na šroub tlumiče? Na 477 jsou dost krátké (a po původním majiteli sežvejkané), je tam nějaký nástavec, nebo JAK?
Dawes píše: Tyjo to je super
Jak je konkrétně řešené přichycení na šroub tlumiče? Na 477 jsou dost krátké (a po původním majiteli sežvejkané), je tam nějaký nástavec, nebo JAK?
Podle mě dobře .
Tak zanechme humoru a pojďme k merittu věci. Chvilku mi trvalo, než jsem toto řešení vymyslel, ale funkčně se povedlo. Původně jsem vymýšlel různé plechové úchytky a podobně, ale nic z toho se mi nelíbilo, pač je tam kolem toho tlumiče málo místa.
Původně je ten spoj tam udělán tak, že na čep se nasadí oko tlumiče, pak podložka s dírou 8, ale velkým vnějším průměrem a o tloušťce cca 1,5 mm a pak je uzavřená matice se závitem M 8x1. Celé toto spojení se mi celkem líbilo, tak jsem jej částečně využil. Sehnal jsem stejnou podložku, akorát z 2,5 mm plechu a normálně jsem jí na tu trubku nosiče přivařil. Takže jsem dostal nahoře uzavřenou trubku. Montáž je zcela jednoduchá, nasadíš na závit čepu tlumiče, matici prostrčíš celou tou trubkou a dotáhneš trubkovým klíčem. Pro parádu jsem tu trubku s maticí zaslepil zátkou.
Já vím, že obrázek je více jak tisíc slov, ale momentálně jej nejsem schopen vygenerovat .
Výhoda tohoto řešení je, že nemusíš vymýšlet nic soustruženého, žádná prodloužení a nic, použiješ původní matici s jemným závitem, jen pod ní místo pouhé podložky dáš konec nosiče.
E: ještě jeden velmi primitivní obrázek z malování - nic lepšího na tomto počítači nezvládnu
Naposledy editováno 09.04.2015 20:36:44
Jen ještě jednu poznámku pro ty, kteří se chtějí do něčeho podobného pouštět. Mam doma několik motocyklů s rámem na stejné platformě a musím říci, že nejsou moc dobře svařené, přesněji moc přesně. Skoro na všech jsem našel, že právě ten čep tlumiče je přivařen někam skloněn nebo odkloněn. Ono z hlediska tlumiče je to celkem jedno, protože tam ty geometrické imperfekce "požere" to pryžové lůžko, ale osobní zkušenost z těchto nosičů byla, že jsem všechno oměřil na jedné straně, připravil si to vrchní uchycení k tlumiči (a že podle toho napolohuju ten zbytek), nastehl jedním bodem to horní složení a dost jsem se divil , o kolik a kam byl ten horní čep uhnutej už od výroby (bylo to i vidět, ale tolik jsem nečekal). Doporučuji proto, a tak jsem nakonec nerad dělal celý ten zbytek, všechno zakrýt, zadekovat, odpojit příslušné části elektriky a nastehovat přímo na té konkrétní moto, na které to bude jezdit. Tedy pro sériovou výrobu se to opravdu nehodí.
P. S.: Co jsem v životě potkal, tak ty rámy řady 47x a 48x nejsou moc pečlivě vyrobené. Někde jsem našel i děravou (provařenou) trubku pod sedlem v tom spoji a to už od výroby (holt daň za zastaralé svařování obalem). A protože nechávám tyto věci vzhedem k autenticitě při renovaci chcemicky odlakovat, našel jsem často pod originál barvou korozi, opaly od elektrod a podobně.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
ČZ 175/487 kvalty jako neutrál ČZ 175/487 | Rider372 | 15 | 16.3.2024 v 10:48 Kalasnikov |
Jsou rozdíly mezi starpákami ČZ 175/487 | milous_xx | 10 | 24.2.2024 v 16:44 Destroyer |
Vape 6v na 12v ČZ 175/487 | milous_xx | 5 | 31.12.2023 v 15:37 Kohlstein |
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 25 | 5.9.2023 v 08:47 Medved |
ojnice originál nebo CKR ČZ 175/487 | milous_xx | 4 | 16.8.2023 v 18:26 kuba350 |