globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 250 - 592 ... dokupy...
Zdravím všechny Jawisty,

jako hodně mladý jsem rozebral Jawu 250 typ 592 s tím, že ji napůl zrenovuji a napůl z ní udělám závodní motorku.
Nakonec k tomu z různých důvodů naštěstí nedošlo a rozebraná jawa přečkávala po dlouhých dvacet let v krabicích a různě
možně poschovávaná po garáži. Letos jsem se rozhodl ji tak trochu oprášit a taky ji dát trochu do pořádku.

Mám pár dotazů které bych potřeboval pro začátek zodpovědět.... budu rád za každou radu.


Sháním barvu (jak jsem se různě dočetl tak by byla vhodná akrylátová 8850) ..... poradil by někdo, kde za solidní peníz koupit?

Kde nechat pochromovat díly?

Děkuji všem za případné rady.

Jirka

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 - 592 ... dokupy...

9.2.2016 v 10:35 | Nahoru | #1
Tak lanko od rychlopalu jsem vedl mimo řidítka( plyn tak funguje přecijen lépe... Díky...

Trochu teď dumám nad elektrikou, kterou jsem měl v masce částečně poškozenou a dodělával jsem ji podle těchto schémat.
Jedno je pro zapojení s mínusem na kostře a druhé s kostřeným plusem.

Mám na štítku dynama značeno (-) tudíš by mělo být kostřené mínus ( dočetl jsem se, že panelky 592 měli už kostřené mínus), což by bylo v pořádku, ale překvapuje mne, že od dynama nemám propojený kontakt 61 s + na baterii, jako je to ve schématu pro (kostra-) a drát od baterie(přes pojistku) mi vede na kontakt 51 na spínačce, přesně tak jako je to ve schématu pro kostřené +.

Mám předělávat elektriku tak aby byla podle schéma kostřeného -. Nebo to mám nechat plavat a prostě zapojit na kostru + z baterie ?

A ty drobné změny v zapojení jsou jedno a postará se o ně spínací skříňka po zapnutí klíčku??

kostra -







kostra +





1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 - 592 ... dokupy...

Skvělá odpověď, děkuji! 10.2.2016 v 19:44 | Nahoru | #2
SCARABEO> baterka není propojená bez zapnutí klíčku s ničím, to je omyl.
Moto 592 zapoj s (-) na kostře stejně jako dynamo. Ke správné činnosti pokud máš staré relé s kotvičkou stačí
vše zapojit, zapnout klíček, nastartovat a pak prstem ruky přitáhnout kotvu k cívce relátka a ono
se to samo celé přepóluje na mínus na kostře. Kdysi jsem tak jezdil, že zlobilo dynamo,
tak, jsem měl malinký drátek od kotvy relátka ven a po nastartování za něj zatáhl a přitáhl tak kotvu
a pak to dobíjelo.

Podívej se na schémata na sesa-moto.cz
Takhle to je myslím funkční





Naposledy editováno 11.02.2016 10:29:13
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Typ Jawa 250 panelky Jawa 250/559, Jawa 250/590, Jawa 250/592, Jawa 250/5... Mario853 5 7.10.2023 v 21:25 cmiral
Ultrazvuk - čištění karburátorů Pra... Jawa 250/559, Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 250/590, Jawa ... vrbkys 11 7.9.2023 v 15:10 Jenik789
Typ motorky podle čísla rámu Jawa 250/559, Jawa 250/592, Jawa 350/360 Panelka Jirk_K 11 23.1.2023 v 06:37 cmiral
Měli všechny jawy 592 blinkry Jawa 250/592 Jirk_K 12 25.9.2022 v 07:45 udinar
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 56 28.12.2021 v 11:53 zelinar22


TOPlist