bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Mazání hřídelí
Ahoj,
s kamarádem jsme debatovali, jestli je nutné mazat hřídele, které jsou uloženy v pouzdrech otáčejících se v ložisku. Já jsem toho názoru, že by se mazat neměly, kdežto kamarád je opačného názoru.
Kdybych tu hřídel namazal, tak bude vznikat tření mezi pouzdrem a hřídelí. Ložisko má valivý odpor a tak by se ložisko vůbec "nevalilo". Mám pravdu já, nebo kamarád? Případně jaké hrozí rizika, kdybych tu hřídel namazal?

Ku příkladu přikládám foto, kde "2" je Hřídel, "5" pouzdro a "7" ložisko.




Obr. z: ndshop.yukimoto.cz
Anketa: Jakou doporučíte vazelínu na valivá ložiska?
Mogul G3 - běžná v mnoha obchodech.
0%
0
Speciální - jakou?
0%
0
Mogul LA2
67%
2
Mogul A00
33%
1

1 reakcí na tento příspěvek Mazání hřídelí

Skvělá odpověď, děkuji! 26.1.2015 v 22:35 | Nahoru | #1
Ten sroub v tomhle pripade nemazes kvuli treni ale kvuli separaci a oxidaci. Az bude sundavat kyvku pochopis. Stejna tak by si mel mazat osu kola, nebo striknout cu sprejem.

Mazání hřídelí

Skvělá odpověď, děkuji! 26.1.2015 v 23:14 | Nahoru | #2
Klasické zimní téma - ideální do hospody po 10 pivech ...hřídel namazat - aby šla ještě někdy vyndat jinak něž s 20 kg kladivem a autogenem...

2 reakcí na tento příspěvek Mazání hřídelí

Skvělá odpověď, děkuji! 26.1.2015 v 23:14 | Nahoru | #3
...a taky ten "hřídel", pos. 2, tu celů sestavu musí sevřít tak, aby s futrama pos.5 a rámem tvořil jeden tuhý celek.
A podle mých letitých zkušeností, protože tyto ložiska podvozku sů víc háklivé na vniknutí vláhy, vřele doporučuju použití mazacího tuku A00 a to v míře vrchovaté, páč ten je dokonale utěsní.
Jiné tuky sice dobře mažů, ale netěsní. A vo vo vo tom to je.

Mazání hřídelí

Skvělá odpověď, děkuji! 27.1.2015 v 13:17 | Nahoru | #4
No třeba ta anketa - jakou vazelínu byste doporučili na valivá ložiska - a je tam G3.
Tak tu zrovna ani omylem.
Leda tak na tragač.
To je sajrajt na hrubé kluzné uložení (čepy, listová pera, volné ozubené převody a podobně).
Každé uložení má svá specifika.
A ta kývačka má to, že v prvé řadě se tam nesmí dostat vlhkost, aby jehlová ložiska nevyrezla.
V tomto případě sopel A00, byť by to bylo proti doporučení kohokoliv. Zrovna tady má zkušenost větší váhu.
Do kol třeba AV (V=valivé)2-3 nebo jiný omastek na lithném základě...atd.
Dle zkušeností a nebo doporučení výrobce.

Mazání hřídelí

Skvělá odpověď, děkuji! 27.1.2015 v 16:44 | Nahoru | #5
Na valivá ložiska běžně nějakou univerzálku jako LV 2-3 nebo LA 2
Na přepákování a kyvku snopel A00, právě proto že utěsní a nepustí vodu.

Hřídel namazat čímkoliv je po ruce, aby šla po čase zase snadno vytáhnout.

Naposledy editováno 27.01.2015 16:46:38
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
vidlice yuki tr 125 Yuki TR 200 yukitr125cross 2 12.5.2020 v 22:14 MungoJerry
Koupím Yuki TR200 Yuki TR 200 Minister 14 7.2.2020 v 19:14 spacy
Tupe enduro na obcasne cestovani KTM LC4 Adventure, Yamaha XT 660 R, Yuki TR 200, AJP... DoctorOutdoor 5 25.7.2018 v 23:43 seikos
Zvýšenie výkonu 125 Yuki TR 125, Yuki TR 200 AlexDolin 22 14.5.2018 v 21:50 AlexDolin
Uchytenie rozety yuki 125 tr Yuki TR 125, Yuki TR 200 AlexDolin 7 19.4.2018 v 22:03 Matko1


TOPlist