barth_duben




chopper shop Přidat reklamu

Téma: Tupe enduro na obcasne cestovani
Ahoj,

Po dlouhe dobe nemtorkareni jsem si pred lety koupil Yuki Tr 200. Kdo nezná je to lehké enduro 14 kW a 5 kvaltu. S motorkou jsem byl že začátku hodně spokojený. Největší radost mi ta motorka dělala na enduro trati. Dokonce se s ní dalo relativně dobře cestovat. Projel jsem si Šumavu, Jeseníky a jednou v Německu a jednou na Slovensku.

Bohuzel na strmé výjezdy uz nemela dost vykonu a na vetsi skoky odpruzeni. Tak jsem ji prodal a dal jsem se do shaneni nove. Chyba. Nemuzu nic podobneho, ale vykonejsiho sehnat..

Chtel bych motorku:
Primarne na enduro trat nebo les. Proste na klasicke praseni. Idealne celorocne.
Sekundarne na ni chci parkrat do roka zajet na delsi vicedenni vylet pod stan. Takze idelane moznost bocnich kufru.
Tercialne na obcasen dojizdeni do prace.
Jinak 194 cm, 78 kg.

Bohuzel bydlim v Praze, takze na nejblizsi trate to mam 30-40 km. Obzvlášť na podzim potřebuju rychle někam dojet, v praci končím okolo 5. Takže každá minuta do setmeni dobrá. Tak jsem často jezdil po dálnici. S Yukinou byla cestovka okolo 100-110 kmh. Takže když jsem se pověsil za nějakou Fabii nebo kamion. Dalo se jet...

Vyzkousel jsem Yamaha XT 660R, KTM LC4 640 Adventure. Bohuzel ani jedna motorka me neoslovila. Tak jsem zacal hledat v mensich objemech. Co jsem zatim nasel je Honda CRF 250 L, Gas Gas Cami 250, AJP PR 5.

Poradili byste pripadne podobne stroje?
Exituje neco jako Honda CRF 250 L, ale s vetsim vykonem a cenou do 100 tis?

Tupe enduro na obcasne cestovani

24.7.2018 v 23:33 | Nahoru | #1
Do moznych bych asi zahrnul Yamahu WR 250 R, pripadne Suzuki DRZ 400.

Tupe enduro na obcasne cestovani

25.7.2018 v 07:22 | Nahoru | #2
Lc4 640 bude v tvým případě nejlepší volba.
Ideál je ktm 950 superenduro ale za 100 máš půlku

Tupe enduro na obcasne cestovani

25.7.2018 v 10:25 | Nahoru | #3
hledáš ve vodách co není moc in

mám to podobné - jsem z prahy a jezdím jinam takže se přesunům po silnici/dálnici nevyhnu - s rychlostí si moc nepomůžeš - jak kvůli terénním převodům tak kvůli gumám, pokud dáš chlupaté terénní tak rychlou jízdou po silnici strašně ubývají takže i po dálnici jezdím kolem 100

v téhle kategorii se podívej po WR250R - nejvýkonnější z tupých, výkonnější a lepší podvozek než CRF250, ale pořád je to jen čtvrtlitr a hlavně kroutící moment je menší, oproti Yuki je to ale pořád posun
pak je další možnost DRZ400 - to je zajímavá volba - to už má vyšší výkon i krouticí moment a ještě to není mastodont

pokud bys chtěl ještě něco většího tak TTR či LC4, ostatní 600 co naberou na výkonu to ztratí na vyšší váze a slabém podvozku (viz 660 Tenere)

já jsem nakonec skončil u 690 - pořád je to kompromis, ale na silnici to v nízkých rychlostech a zatáčkách i jede, podvozek není špatný (i když exc to samozřejmě není)

Tupe enduro na obcasne cestovani

25.7.2018 v 16:58 | Nahoru | #4
Jakožto majitel Wr250 r bych řekl že tohle je motorka kterou hledáš Podvozkově rozhodně lepší než Honda, možnost plnýho nastavení jak vpředu tak vzadu, na hobby ježdění super. Údržba minimální, jen měnit olej a lít benzín. Teďka sem na ní jel 3500km do Bosny a zpět a super až na sedlo, ale co čekat od endura. Jen počítej s tim že projev motoru je spíš dvoutaktní, takže to musíš točit a používat spojku, ale dá se na to zvyknout.

Tupe enduro na obcasne cestovani

25.7.2018 v 23:43 | Nahoru | #5
640 Adventure je o dost těžší než LC4 Enduro. Z toho vyplývá obtížnější ovladatelnost. Pokud tupé enduro, tak KTM LC4 Enduro, Suzuki DR-Z 400, nebo Yamahu TT-600RE a na ní dát ideálně vyšší podvozek z TT-600R (dá se koupit na Ebay). Případně pokud ti nevadí nakopávání, můžeš se rovnou podívat po TT-600R. Já bych se přiklonil ke KTM, vzhledem k tomu že nemálo lidí z mého okolí přesedlali z TT právě na KTM. Kačena má motorově ten správný říz.

Na AJP PR5 mám naježděno asi 700km na testovacím stroji a z toho 80% v offroadu. Bylo jasné, že nová motorka je nová motorka. Podvozkově super. Motoru trvalo poměrně dlouho než se rozhýbal. Pokud se to naučíš držet řádně pod krkem, ta motoka v terénu celkem solidně funguje. Obvykle jsem jezdil s kámošema co mají KTM 690E, nebo SER 950 a v terénu a v technických pasážích jsem jim v pohodě stačil. Na delších tratích to bylo už marný. V těžké zátěži kluci doporučují snížit interval výměny oleje na 1500-2000 km, což do jisté míry už popírá bezúdržbovost tupého endura. Taktéž na takové to občasné ježdění po městě je ta motorka dost nevychovaná. Plnění a vstřikování si občas hraje na kočku a myš, což není nic extra na křižovatkách.

Kolem dokola, ideál je KTM 690 Enduro. Ale s rozpočtem do 100k bych se podíval na nějakou vymazlenou LC4E, Třeba TUHLE nebo dejme tomu TUHLE (i když ta spíš vypadá motorově na 620). Do terénu převod 14:42 a na delší cestování 16:42


Naposledy editováno 25.07.2018 23:48:51
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 101, 102] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 SuperSic58 3049 Dnes v 18:47 mRKEF
Ktm lc4 adventure KTM LC4 Adventure, Aprilia Pegaso 650 Almohad 17 Dnes v 13:23 gugo
KTM LC4 640 Adventure [1 ... 292, 293] KTM LC4 Adventure smazany13800 8763 Včera v 13:20 qwert
Točí, nenaskočí,smrdí benzín,benzín... AJP PR5 250 Enduro vakyy 10 15.4.2019 v 19:34 Animals21
Yamaha WR 250X + WR 250R a další 25... [1 ... 58, 59] Yamaha WR 250X, Yamaha WR 250R, Honda CRF 250L Dovi 1759 13.4.2019 v 11:04 Rischwon


TOPlist