bmw_r1300gs_cartec





Téma: Pomoc s výběrem motorky. Cesty+Terén
26.1.2015 v 20:11
Zdravím,

momentálně sedlám silničku 500ccm/35kw a letos bude řidičák bez omezení. Při té příležitosti bych rád zkusil už něco nového. Sháním nějakou motorku, která mne bude vozit do práce(město) ale zároveň bych s ní mohl vyjet i do terénu(přítelkyně má za barákem krosovou dráhu tak si zablbnout). Rád si i zavýletím, takže i něco spolehlivějšího. Bohužel s cenou bych to viděl tak do 30000Kč. Momentálně mám od známého nabídku na Hondu Transalp 600V 1989 (najeto cca 38 tisíc km). Co myslíte mohla by tato motorka splnit moje kritéria? Koukal jsem po internetu i po jiných alternativách a tak je uvedu do ankety. Kterou byste mi doporučili(klidně i něco mimo anketu)? Děkuji
Anketa: Kterou byste mi doporučili?
Honda Transalp 600V
73%
8
Suzuki DR 600V
9%
1
Kawasaki KLE 500
0%
0
Yamaha XT 600
18%
2

Pomoc s výběrem motorky. Cesty+Terén

27.1.2015 v 06:16 | Nahoru | #1
Transalpa na krosovou dráhu? No, když myslís....

Pomoc s výběrem motorky. Cesty+Terén

27.1.2015 v 07:14 | Nahoru | #2
asi jako seikos...TAčko na silnici a polní/lesní cesty ano, na trať ne...buď změň podmínky nebo motorku

Pomoc s výběrem motorky. Cesty+Terén

Skvělá odpověď, děkuji! 27.1.2015 v 07:28 | Nahoru | #3
Tak ono záleží co znamená "zablbnout si na krosové dráze" - jestli to je dvakrát za rok to tam vytáhnout a vyzkoušet si jak to jede tak bych to neřešil, s rozumnýma gumama si člověk na chvíli zablbne a zas pojede dál… Sem tam se také jedu na motokrosovou trať svézt a motorku na to moc nemám.

Pomoc s výběrem motorky. Cesty+Terén

27.1.2015 v 08:14 | Nahoru | #4
Za tu cenu a s pozadavky ani jednu!

nejbliz pozadavkum bude mozna DR650 SE

Pomoc s výběrem motorky. Cesty+Terén

27.1.2015 v 12:01 | Nahoru | #5
S tou krosovou drahou to zadne zazraky nebudou, spis jen amaterske zablbnuti, zadne zavody .. kousek od baraku mame taky Haldu(Ostrava) kde litaji kroskari .. kdyby to vyjelo i takovy kopec bylo by to super plus... zatim to vidim na toho transalpa ...(kdyby byly penizky to dr650 vypada taky dobre), a videl jsem na netu i jeho upravy na cross, ale jak tvrdim, slo by o obcasnou vikendovou zalezitost v terenu, jizda prevazne na ceste, popripade polnacce

Pomoc s výběrem motorky. Cesty+Terén

27.1.2015 v 12:42 | Nahoru | #6
promin, ale za 30 000 nečekej žádnou hitparádu.. a 38 000km na transalpu z roku 89 je taky úsměvné

když TA trošku upravíš - progresky předek i zadek, tak se s tím dá, jinak budeš pořád na dorazech.

Pomoc s výběrem motorky. Cesty+Terén

Skvělá odpověď, děkuji! 27.1.2015 v 12:58 | Nahoru | #7
V tomhle případě s TA600 chybu neuděláš. MX trať zvládne, samozřejmě na delší skoky a rolety jen po hřebenech musíš zapomenout. Jinak přesně k tvým poožadavkům, tedy každodenní cesty do práce a občasné zablbnutí v terénu je TA dobrá volba. Obuj dozadu E-09 a dopředu T644 (spíš víc do terénu) nebo na obě kola TKC80 (spíš víc na silnici) a uvidíš, že se motorka neztratí jak na silnici, tak ani v terénu.
Ale počítej s tím, že takhle staré TA bude mít spíš 138.000 km, což není nic hrozného, motorka těch 200 tisíc dokáže. Díky stáří (bez ohledu na km) tě možná čekají membrány v karburátorech +-1.500, gufera ventilů +-1.000, CDI +-2.500 a regulátor +-1.000, tedy jestli už to někdo před tebou nepořešil. Mimo asfalt se budou hodit i tvrdší/progresivní péra do vidlic a samozřejmostí jsou přední a lépe i zadní padáky.

Naposledy editováno 27.01.2015 13:24:07

Pomoc s výběrem motorky. Cesty+Terén

Skvělá odpověď, děkuji! 27.1.2015 v 13:02 | Nahoru | #8
A já bych k Vilémovi jen dodal že pokus si terénem nepolíbenej tak ta motorka bude ještě dlouho umět víc než ty - a až to bude málo, není problém si TA trochu upravit nebo nechat upravit (vit třeba můj profil, na dalších úpravách se pracuje a v partě bude i další přestavěnej Alp, osvědčilo se to)
Čau, Tom

1 reakcí na tento příspěvek Pomoc s výběrem motorky. Cesty+Terén

27.1.2015 v 20:43 | Nahoru | #9
Super, diky za rady, a s uprava urcite pocitam , minimalne ladak(mam rad kdyz to zni) a mozna pokud bude spatny lak na plastech a nadrzi tak to vidim na neco takoveho ... ale urcite bych ji nezneuctil jako jeden tady na foru udelal tu zebru , no co ale 100lidi, 100chuti, to bylo priserne :D ...a az vyrazim do terenu tak mimo jistych oprav zainsvestuji do tech vidlic a gum co ste mi poradili. Kazdopadne jeste jednou dik za rady, plan uz je jasny, TRANSALP

1 reakcí na tento příspěvek Pomoc s výběrem motorky. Cesty+Terén

27.1.2015 v 23:01 | Nahoru | #10
jo..na 20 let stare vrane za 30 tis je nejdůležitější koupit trubku a nastříkat to

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomoc s výběrem motorky. Cesty+Terén

28.1.2015 v 08:26 | Nahoru | #11

naprcccs píše: jo..na 20 let stare vrane za 30 tis je nejdůležitější koupit trubku a nastříkat to


je mu lehce přes 20, si vzpomeň na sebe

Jinak má samozřejmě napcccs pravdu, primárně snad dát do cajku technický stav a pak až řešit kraviny jako vzhled. S rozpočtem 30 bych se ale do ničeho nepouštěl, jestli bude 30 jen za koupi, kde je přepis, výměna kapalin, nákup toho nejnutnějšího...

(reakce na) Pomoc s výběrem motorky. Cesty+Terén

28.1.2015 v 10:03 | Nahoru | #12
adosq> Nevím jestli mý doporučení padne na úrodnou půdu, ale proč to nezkusit - pokud s tím chceš jezdit do terénu, tak hlavně nepořizuj uřvanej laďák, vejfuk buď origo nebo něco se srovnatelným hlukem. Mimo asfalt se často jezdí minimálně na hranici legality, tak je třeba na sebe neupozorňovat hlukem, v zájmu vlastním i v zájmu ostatních "bahnomrdalů".
Nemám laďáky v oblibě ani na silnici, ale tam je dokážu tolerovat, v terénu, snad mimo MX trať, je nesnáším.
Čau, Tom

Pomoc s výběrem motorky. Cesty+Terén

28.1.2015 v 11:04 | Nahoru | #13
Přesně jak píše Tom, když už otravovat zvířátka a turisty přítomností motorek, at pokud možno s co největším ohledem Naprosto nechápu mentalitu člověka, který dělá bordel ještě na dvě údolí kolem sebe
Když, teď jako výletník s kočárkem, potkám motorku, tak pokud jede slušně a neotravuje, naprosto s tím nemám problém. Holt jsme tak ekologicky zmanipulovaná společnost, že jezdit mimo asfalt je skoro hrdelní zločin, ale neustále zastavovat krajinu je naopak ku sprospěchu, neb to podporuje růst HDP... Pokud ale vidím vylízance, co mu to řve, schválně rozvorává cestu, atd., bez okolků jsem na něj zlý.

Naposledy editováno 28.01.2015 11:23:39

(reakce na) Pomoc s výběrem motorky. Cesty+Terén

28.1.2015 v 12:37 | Nahoru | #14

fockewulf píše: je mu lehce přes 20, si vzpomeň na sebe

Jinak má samozřejmě napcccs pravdu, primárně snad dát do cajku technický stav a pak až řešit kraviny jako vzhled. S rozpočtem 30 bych se ale do ničeho nepouštěl, jestli bude 30 jen za koupi, kde je přepis, výměna kapalin, nákup toho nejnutnějšího...



vole

nicméně je o rok mladší, takze tak

a vůbec, ja měl vzdy smysluplné dotazy

(reakce na) Pomoc s výběrem motorky. Cesty+Terén

28.1.2015 v 16:36 | Nahoru | #15

fockewulf píše: je mu lehce přes 20, si vzpomeň na sebe

Jinak má samozřejmě napcccs pravdu, primárně snad dát do cajku technický stav a pak až řešit kraviny jako vzhled. S rozpočtem 30 bych se ale do ničeho nepouštěl, jestli bude 30 jen za koupi, kde je přepis, výměna kapalin, nákup toho nejnutnějšího...



když já si vzpomenu když mě bylo 20, to jsem na své Škodě 105 GLS dělal luxusní štětkovou metalízu

Pomoc s výběrem motorky. Cesty+Terén

28.1.2015 v 19:06 | Nahoru | #16
Toho DRka a XTčka bych se spíše vyhnul. Mechanismus vyvažovací hřídele v motoru by mohl dělat neplechu. Jinak ještě bych doporučil Yamahu TT 600 R, ale je trošku dražší.

Edit: Jestli chceš cestovat jen tak po republice, tak stačí i menší enduro, které by bylo v terénu možná i vhodnější.

Naposledy editováno 28.01.2015 19:08:40

Pomoc s výběrem motorky. Cesty+Terén

28.1.2015 v 21:25 | Nahoru | #17
Panove, jasan ze prvni technicky stav pak az nastriky :D ... a ten teren, moc to nehrotim sem ale zvedavy, a chci to zkusit. Kdybych to mel dat nejak zhruba na procenta jak to asi planuju jak jezdit..; Tak 70% asfalt, 20% polnacky/bahnacky, 10% tezky teren(obcas). Chodime na prochazky s mladou kolem krosoveho hriste co ma za barakem a kdyz to vidim a slysim... no koho by to nelakalo ze, ovsem se svym rozpoctem(ktery je ciste na porizeni motorky, a na opravy a doplnky(a ze jich an ebay je :D) atd to nasetrim a zaplatim je zvlast pozdeji) si neporidim silnicku a krosku :D (treba jednou casem). A s tim ladakem chapu ze to v prirode rusi ale na silnici to proste zeru :D mam ted na GSku ladak a kdyz sem slysel GSko bez ladaku sem za to fakt rad :D je to krasny zvuk :), ale do prirody to nepatri s tim souhlasim , treba tlumici vlozka kdyz se mi nebude libit origo vyfuk.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist