globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dusí se, vynechává
23.1.2015 v 11:13
Zdravím, dostal se mi do ruk pionýr, chtěl bych ho trochu rozjezdit, ale nemohu se dostat přes závadu - za jízdy se dusí. Pionýra normálně nastartuji, ale hned je vidět na volnoběhu, že je něco špatně - nedrží pořád stejnej volnoběh, ale zlehka si přidává a ubírá, možná to není žádná velká závada, ale radši píšu. Pak když párkrát přidám plyn, tak poprvé jde do otáček, ale podruhé už ne, začne se dusit, a když potřetí rychle přidám plyn, tak už zase jde do otáček. Dá se s tím aji rozjet - ale opět dusí se, když už se trochu dostane do otáček, tak zase začne vynechávat a i na málo plynu to néní ono.

Svíčku jsem dával novou a aktuálně má černou barvu.

Čím by to mohlo být?
1) Předpokládám, že seřízení odtrhu má vliv jenom na to, že startuje (zda dává nebo nedává jiskru), když mi startuje a na volnoběh jakž takž běží tak odtrh v pořádku ne?
2) Předstih - myslím, že ho mám špatně nastavený, ale ať měním dle mého nejlepšího úsudku :D, tak se běh motoru nemění
3) karburátor - je vyčištěn, ale je možné, že je nastavena špatně hladina, (zastavím benzín a hladina je zároveň s vrškem plováku, tak by to mělo být ne?)
4) Vzduchový filtr? - Zkoušel jsem jezdit s filtrem i bez filtru a nebyla cítit žádná změna
5) Ucpaný výfuk? Mělo by to až tak velký vliv?
6) Nějaký zkrát? Ale když to startuje a na volnoběh jede, tak zkrat snad né?

Díky za rady!


Dusí se, vynechává

23.1.2015 v 11:25 | Nahoru | #1
Sázel bych na bod 5

Vyčisti výfuk.

Naposledy editováno 23.01.2015 11:28:33

Dusí se, vynechává

23.1.2015 v 11:50 | Nahoru | #2
Dobře, mrknu na výfuk - pokud ho oddělám, a mrknu jeslti není ucpané kolínko, tak by to mělo stačit ne?

Ještě jeden aktuální poznatek - na neutrál jde vytočit celkem dobře, aani se nedusí, ale jak se chci rozjet, tak už nejede, netáhne, dusí se.

Dusí se, vynechává

23.1.2015 v 12:26 | Nahoru | #3
Koukni na svíčku, podle toho poznáš, jak je na tom směs, ale jestli na volnoběh kolísají otáčky, nebo může mít motor tendenci samovolně otáčky zvyšovat, bez zátěže se snadno roztočí, ale zatížený už nemá tah a dusí se, tak krom ucpaného laufu podobné chování udělá falešný vzduch - buď hrdlo mezi karbcem a motorem, ale kor, pokud delší dobu stál, zpravidla odejde gufero pod magnetem. Jinak na seřízení odtrhu a předstihu je pincek docela cimprlich a co se týče výfuku, tak nestačí vyčistit jen koleno, je třeba rozebrat a vyčistit i tlumič.

Dusí se, vynechává

23.1.2015 v 17:21 | Nahoru | #4
Tož výfuk jsem jen sundal (vypálím ho až bude více času), nechal jsem tam pouze kolínko a žádné zlepšení nenastalo, svíčku jsem teďka sundal je černá a mokrá. Tož je možný, že mám předstih trochu hůře seřízené, ale myslím, že aspoň nějak by měl jet i kdybych to neměl přesně 1.6 mm. Odtrh myslím mám v pořádku - startuje na nakopnutí bez problémů.

Dusí se, vynechává

23.1.2015 v 20:45 | Nahoru | #5
Hale v pinckovi se musíš týden hrabat aby si moh tejden jezdit :D to je pravidlo, zkusil bych se podívat na kladívka, jestli je vše pořádně izolované, pak zkusit ten karbec máš palivové filtry ? pincek na to trpí jakmile se uscpe tryska je zle... dále bych asi hledal jestli to někde netahá falešnej vzduch ..ale jak říkam tipoval bych to na kladívko :)

Dusí se, vynechává

24.1.2015 v 12:06 | Nahoru | #6
Pokud to nakopne tak to na kladívko nevidím. Šacoval bych to gufero, falešnej vzduch, příp. vylítanej válec.

Ještě to může dělat spojka (korky) - neklouže ti, jde to v pohodě roztlačit? Když je spojka opotřebovaná v takovým bodě kdy nezabírá, ale spíše brzdí motor a napůl prokluzuje. Měl jsem stejný problém na babetě, ale tam je odstředivá.

1 reakcí na tento příspěvek Dusí se, vynechává

24.1.2015 v 18:05 | Nahoru | #7
Tož dneska jsem zapůjčil karbec od kamoša a žádná změna, palivové filtr nemám, ale na ucpanou trysku to nevidím, čistil jsem ho asi 5x kompresorem a dneska jsem měl půjčenej jinej.

Vylítanej válec si taky nemyslím, že to bude, kdysi jezdil celkem dobře, pak stál a teĎ nešlape :D

Roztlačit to jde v pohodě, nakopnout taky, ve spojce si myslím problém néní. No asi to nakonec bude něco v zapalování, jinak už to nevidím, ale má smysl hrabat do odtrhu, když nakopnout to jde bez problémů? ... Ještě jsem koukal, že mi jiskřív občas kladívka - může to být na závadu? Byl by potom špatné kondík?

(reakce na) Dusí se, vynechává

25.1.2015 v 21:30 | Nahoru | #8
Může to být fouklí těsnění pod válcem nebo saje pod hlavou falešnej luft a již zmiňované gufero pod zapalováním. Tím pádem budeš to zápalko sundat. Jo a pod hlavu nedávej žádnej těsnící tmel nebo těsnění z papíru jak to někteří inženýři dělají.

Dusí se, vynechává

25.1.2015 v 22:14 | Nahoru | #9
Kladívko slabě jiskří normálně, ale silné jiskření ukazuje na vadný kondenzátor, nebo mezizávitové zkraty v primáru cívky. Ale jestli pincek jezdil dobře, pak dlouho stál a včil sa mu nesce rajtovat, tak skoro vždy je v háji gufero pod magnetem.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pionýr vynechává a hodně kouří Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/21 Pionýr AdaM123456 11 7.5.2024 v 14:01 pavelgl1
Jaké řetězové kolečko na pionýra Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/05, Jawa 50/23 Mustang, J... HonzaH08 9 3.5.2024 v 13:33 FJRPEPA
Jak poznat kdy byl vyroben pionýr p... [1, 2] Jawa 50/21 Pionýr macgiver66 40 24.4.2024 v 13:59 FJRPEPA
Pístní kroužky Jawa 50/21 Pionýr ales799 29 12.4.2024 v 20:35 elvis78
Pionýr se dusí Jawa 50/21 Pionýr Jawa_Babetta 14 10.4.2024 v 11:00 FJRPEPA


TOPlist