globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: R1 1999 blbne otáčkomer
19.1.2015 v 23:08
zdravím ľudia

tak sme tu zas. chcem sa spýtať, blbne mi na R1 otáčkomer. Konkrétne zhruba od 7tis. ot. začne ručička lietať hore dole, dovtedy ide normálne a aj ked zasa otáčky klesnú pod tých 7 tis. tak už zasa ide normálne. A zároveň v momente kedy začne otáčkomer lietať hore dole, tak na Gipre začne ukazovať znak U miesto zaradeného stupňa a zasa ked otačky klesnú, ukazuje normálne.
Neviete čím to môže byť, alebo niekomu sa to už stalo?

vdaka za info
Předchozí
1 2
Následující

R1 1999 blbne otáčkomer

20.1.2015 v 00:21 | Nahoru | #1
R1 určitou polohou rafičky dokáže indikovat některé chyby. Zastaví se na pár vteřin na oné pozici, pak chvíli ukazuje otáčky a pak zase ukazuje chybu.

3000RPM - vada TPS
4000RPM - vadný snímač rychlosti
7000RPM - závada přívěry (EXUP)
8000RPM - vada palivoměru

A jestli se indikace objevuje právě kolem 7000 otáček, docela by to na přívěru ukazovalo, mám pocit, že zrovna kolem těchto otáček se začíná otevírat. Takže zkontrolovat - někdy zatuhne hřídel přívěry, mohou zatuhnout, nebo se zaseknout lanka. Zkrátka kouknout (pozrieť), zda se servo přívěry i samotná přívěra pohybuje, jak má:



Sice by ECU měla poznat chybu už před startem (kdy se přívěra natočí na "levý doraz"), ale nedá se vyloučit, že třeba je vadný konektor serva a při určitých otáčkách začne vibrovat a ztrácet kontakt. Nebo snímač polohy serva.

A ukazatel kvaltu začne haprovat proto, že do otáčkoměru jde v tu chvíli signál o frekvenci odpovídající otáčkám, jaké má ukázat (tedy indikaci chyby, ne skutečné otáčky motoru), indikátor tak dostává úplně jiný poměr rychlosti a otáček, než odpovídá kterémukoli "naučenému" kvaltu, a proto ukáže chybu.

Naposledy editováno 20.01.2015 00:22:58

R1 1999 blbne otáčkomer

20.1.2015 v 06:51 | Nahoru | #2
Jmk vdaka pozrem to. Ono je to okruhovka takze pocitam s takym dacim. Je mozne ze servo je odpojene alebo exup celkove lebo do 3tis to nejede takze logiku to urcite ma. Dik pozrem to.

1 reakcí na tento příspěvek R1 1999 blbne otáčkomer

20.1.2015 v 13:44 | Nahoru | #3
Jestli je to okruhovka, tak dost možná jsou tam i zcela jiné svody, bez přívěry. A tomu by přesně odpovídalo to chování, že zpočátku motor netáhne a až ve vyšších otáčkách se probere. Servo samotné je pak třeba nechat namontované a připojené - to už nijak nepozná, jestli lanka za ním skutečně hýbou s přívěrou, nebo ne, hlavně, že se samo může otáčet. Nebo se místo serva zapojí nějaká krabička, fungující jako emulátor-"oblbovač" ECU, ale o tom detaily neznám. Každopádně jestli tam servo chybí, nebo má odpojený konektor, pak motorka logicky bude indikovat chybu přívěry. Jen by ji měla indikovat průběžně stále, ne jen při vyšších otáčkách, to mně na tom moc neštymuje. Ale třeba se zde vyjádří někdo kovanější.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) R1 1999 blbne otáčkomer

20.1.2015 v 14:27 | Nahoru | #4
J.M.K.> Hele a když mi to samé dělá za studena po nastartování a po cca 1minutě přestane.Jedná se taky o R1 2000

(reakce na) R1 1999 blbne otáčkomer

20.1.2015 v 15:48 | Nahoru | #5
pafl> To může dělat třeba zoxidovaný nějaký konektor, který se po chvíli vlivem přechodového odporu prohřeje a prorazí". Nebo může přívěra váznout a po zahřátí svodů se uvolní - koukni na hřídelku přívěry, jak je to vidět v klipu v prvním příspěvku. Pokud Ti to tedy indikuje poruchu přívěry.

1 reakcí na tento příspěvek R1 1999 blbne otáčkomer

23.1.2015 v 22:17 | Nahoru | #6
no hosi, takze servo to asi nebude. je sice odpojene, ale len lanka. servo je inak zapojene a toci sa. aspon ked som zapol klucik, tak sa otocil do vychodzej polohy.
nevim teda. napada nekoho este neco prosim?

R1 1999 blbne otáčkomer

23.1.2015 v 23:08 | Nahoru | #7
Ještě by mohla být vadná kabeláž, nebo spoje uvnitř přístrojovky a vlivem vibrací při určitých otáčkách se přerušuje buď napájení otáčkoměru, nebo signálová cesta. Chtělo by to vyzkoušet, zda se to děje jen za jízdy, nebo i při roztočení motoru na místě, případně, zda to bude haprovat na všechny kvalty, které pro 7000RPM přicházejí v úvahu. Pak eventuelně jít po drátech mezi řídicí jednotkou a přístrojovkou, konektory prohlédnout, prostříknout kontoxem, volnější fastony napružit.

(reakce na) R1 1999 blbne otáčkomer

24.1.2015 v 01:45 | Nahoru | #8
krAlik33> Jiny budiky .

R1 1999 blbne otáčkomer

25.1.2015 v 14:22 | Nahoru | #9
dik chalani, kuknem sa na to jak sa dostanem do garaze. teda vytiahnem ju von a skusim na stojane, ci to bude robit na kazdom kvalte....atd.

R1 1999 blbne otáčkomer

28.1.2015 v 22:10 | Nahoru | #10
no este sem to sice neskusal ale keby to bolo pristrojovku tak by asi neblblo aj gipro v rovnakych otackach ako otackomer. keby to bolo pristrojovkou tak by gipro asi neblblo nie? keby to bolo kabelazou, tak by to robilo asi kedykolvek a nie vzdy len v presne otacky nie?
tak ma napada, ci to nebude predsa len tym servom? ci by sa to neporiesill vymenou serva za exhaust serv eliminator?

R1 1999 blbne otáčkomer

5.3.2015 v 12:30 | Nahoru | #11
tak som vcera moto v garazi nastartoval a na skusku som vyskusal vytocit, vyzeralo to, ze to robi akoby len obcas, aspon na neutral, ale ak to zacalo skakat, tak to bolo okolo 8tis. alebo cez 8tis. otacok. To by potom ked tak mohlo byt cidlo palivomeru. Ale nie som si isty, je tam len kontrolka stavu paliva, niekedy svieti niekedy nie, musim to asi odsledovat podla mnozstva paliva, dam ho tam viac, aby kontrolka nemala dovod svietit a uvidim co to bude robit.

R1 1999 blbne otáčkomer

20.3.2015 v 21:02 | Nahoru | #12
tak sme boli v utorok na slovakiaringu na volnych. otackomer od nejakych 7-8tis lieta jak ventilator a potom zas od 11tis. ide normalne. fakt nechapem co v tom je. ci su budiky ko alebo ine? tiez cumim, lebo palivomer mi svieti hodne skoro, a aj kontrolky oleja svietia, pritom ho tam je dost.
ci to budu budiky alebo kabelaz, da sa to nejak skontrolovat?

R1 1999 blbne otáčkomer

21.3.2015 v 09:02 | Nahoru | #13
Mohly by to být i špatné kontakty v kabeláži, nebo i uvnitř přístrojovky, ale to takto na dálku je prakticky nemožné identifikovat. Vypadá to ale dost pravděpodobně na to, že při tom kritickém rozsahu otáček se vlivem vibrací někde přerušuje kontakt.

R1 1999 blbne otáčkomer

24.3.2015 v 15:18 | Nahoru | #14
j.m.k. vdaka za napad. skusim to popozerat, popripade dat niekomu, kto je s elektrikou kamos.

R1 1999 blbne otáčkomer

11.4.2015 v 19:33 | Nahoru | #15
Zdravim, co to znamená - vada TPS?

1 reakcí na tento příspěvek R1 1999 blbne otáčkomer

11.4.2015 v 19:48 | Nahoru | #16
Aha, už to mám: vadný TPS (potenciometr snímající polohu plynu - klapek)

(reakce na) R1 1999 blbne otáčkomer

11.4.2015 v 22:39 | Nahoru | #17
Jeanetta> Ano a už jsem tady na fóru několikrát popisoval, co s ním.

1 reakcí na tento příspěvek R1 1999 blbne otáčkomer

14.4.2015 v 19:43 | Nahoru | #18
J.M.K. vo vedlajsej diskusii mi chalani radili vymenit baterku popr. skontrolovat dobijanie. Moze to byt aj tym?

R1 1999 blbne otáčkomer

14.4.2015 v 20:52 | Nahoru | #19
YZF R1 1999. Nefunguje mi ukazatel rychlosti je stále na nule a otáčky jdou, tak nevim jestli vada budíku, nebo čidla... Čidlo rychlosti a otáček je u tohoto modelu společné, nebo každé zvlášť??? Díky

R1 1999 blbne otáčkomer

14.4.2015 v 21:00 | Nahoru | #20
Ale asi by to mělo házet závadu na otáčkoměru čidlo snímače rychlosti - 4000 , jestli je to tim, nebo ne???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) R1 1999 blbne otáčkomer

14.4.2015 v 22:46 | Nahoru | #21
krAlik33> Ano, když je v háji dobíjení a napětí v síti klesne pod kritickou mez, tak mohou začít budíky vypadávat, ale to už většinou začne i vynechávat zapalování a cukat motor.

Jeanetta> R1 (od r.2000) dokáže pozicí otáčkoměru zobrazit 3 závady:

3000RPM: chyba TPS (snímač polohy plynu)
7000RPM: EXUP (přívěra ve výfuku)
8000RPM: závada senzoru kontrolky rezervy

Na pozici 4000RPM žádná chybová hláška není a snímač rychlosti taktéž není nijak hlídaný. A společný senzor pro rychlost i otáčky být nemůže, když jejich poměr se mění dle zařazeného kvaltu. Takže jestli vše funguje, jen display rychlosti neukazuje, tak v první řadě projít konektory a kabeláž od snímače (snímač je, pokud se dobře pamatuju, u řetězky). Zahýbat i s konektory kolem krku, pod kapotami a maskou, občas zaoxidují, nebo se vyklepou). Jinak změřit, zda jdou ze snímače pulsy při otáčení sekundárním převodem... ideálně osciloskopem, ale ten bude mít málokdo, takže snazší je zkusit snímač na jiné R1 (jistě bude totožný pro víc typů, ale z hlavy si je pamatovat nemohu). Rok 99 by samodiagnostiku mít neměl, pokud tedy nebyla motorka překopávána.

1 reakcí na tento příspěvek R1 1999 blbne otáčkomer

15.4.2015 v 22:05 | Nahoru | #22
Díky, většinu z toho už jsem prošel (přeizoloval a prostříkal kontaktolem), ale neměřil jsem čidlo protože nevim které to přesně je, ale to snad najdu... Asi by mělo tedy být z levé strany u řetězovky a asi bílý konektor- dvou kontaktní??? Je to možné???

R1 1999 blbne otáčkomer

15.4.2015 v 22:45 | Nahoru | #23
Když bude dobré pak už asi jedině budík...

(reakce na) R1 1999 blbne otáčkomer

15.4.2015 v 22:47 | Nahoru | #24
J.M.K.> Díky za rady, Vy jste motomechanik, nebo to je Váš koníček?

1 reakcí na tento příspěvek R1 1999 blbne otáčkomer

16.4.2015 v 08:48 | Nahoru | #25
R1 RN01 je na tachometry parchant, já měnil asi čtyři. Na okruhu jak to dostávalo čoud a vibrace, uklepal se drátek na cívce a pak se stalo, že v nízkejch otáčkách bylo vše ok a jak to šlo k červenýmu poli, přelítla ručička na druhou stranu a bylo po srandě. Vždycky to zpravila výměna, dva kousky jsem zkusil poslat někomu osvědčenýmu do Přerova, že to umí opravit, ale komunikace nějak nefungovala (ještě jsem to nestih, určitě příští týden...pořád dokola) a tak je tam má dodnes
Jeden funkční se mi snad ještě válí v regálu (naštěstí jich na ebay bylo vždycky na výběr)
K tomu exupu, stačí tam nechat ten Stellmotor bez lanek, jak psal kolega. U TPS a paliva pozor i na předřený drát, nebo konektor. Pral jsem se s tím skoro dva měsíce, pak už v zoufalství svazek rozebrat a drát po drátu kontrola.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) R1 1999 blbne otáčkomer

16.4.2015 v 11:11 | Nahoru | #26
Jeanetta> Ano, snímač bude u řetězového kolečka (na motoru) a jeho připojení je dvoupólové. Nezkoumal jsem jej, ale bude to nejspíš jen cívka, takže stačí při otáčení sekundárem měřit, zda dá nějaké napětí. Mohl by to být i jazýčkový kontakt (běžné na cyklotachometrech), pak se měří, zda spíná. Nejsnazší ale bude si od někoho funkční spínač půjčit a ozkoušet na své motorce. Hned se ukáže, kde je chyba. Na druhé straně, vím-li na které póly konektoru budíku signál od snímače vede a znám napěťové úrovně, stačí do budíku pustit signál z generátoru funkcí a hned se ukáže, zda je budík v pořádku (pokud ukáže nějakou rychlost, přímo úměrně závislou na frekvenci generátoru. Ale generátor také doma každý nemá. Jinak vyučený mechanik nejsem.

(reakce na) R1 1999 blbne otáčkomer

16.4.2015 v 17:15 | Nahoru | #27
XJelen> no tak to by aj mohlo byt. lebo mne to zhruba do tych 7tis. ide uplne ok, a potom zacne letat rucicka hore dole! a u 11t to zas ide ok.
kolko bys chcel za ten doma sa ti povalujuce budiky?

(reakce na) R1 1999 blbne otáčkomer

17.4.2015 v 06:59 | Nahoru | #28
J.M.K.> Díky, dnes budu pokračovat...

R1 1999 blbne otáčkomer

23.4.2015 v 13:38 | Nahoru | #29
No tak vcera na slovakii v poslednej jazde uz prestal ukazovat otackomer uplne. Zostala rucka na 0.

R1 1999 blbne otáčkomer

23.4.2015 v 15:33 | Nahoru | #30
Tak bude někde uvolněný konektor, nebo vada přímo v budíku (studeňák na tišťáku, prasklá cestička, vadná některá součástka). To už ale nedoporučuju snažit se opravovat bez eltech. vzdělání a praxe.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1186, 1187] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 35595 Dnes v 12:02 Kubik19
Yamaha R1 2005 cvakání Yamaha YZF-R1 Blacky94 7 13.5.2024 v 10:40 Krautkopf
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 599 24.4.2024 v 23:12 Ariete
Ventilové vůle Yamaha R1 2005 Yamaha YZF-R1 Richard65 3 13.4.2024 v 20:57 Richard65
Příliš vysoký tlak v pneu [1, 2] Yamaha YZF-R1 tomassek.32 45 19.3.2024 v 23:35 tomasNJ


TOPlist