globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Odjazdím na tom ešte trochu či mám dať už repas?
16.1.2015 v 14:49
Zdravím chlapci...

Mám svoju prvú MZ blížila sa zima tak som ju zazimoval začalo búchat na volno behu niečo v motore...A teraz neviem čo to može byť a potrebujem radu od skúsenejších...Možem na tomto pieste krúžkoch a válci odjazdiť ešte takú polovicu sezony ? Vopred ďakujem za odpovede a rady
Nerád by som išel dať motor na poly...

postimg.org/image/edgukziyb/][img]http://s13.postimg.org/edgukziyb/DSC_0463.jpg[/img

postimg.org/image/9hd7taisz/][img]http://s13.postimg.org/9hd7taisz/DSC_0464.jpg[/img

postimg.org/image/snqewgzar/][img]http://s13.postimg.org/snqewgzar/DSC_0465000.jpg[/img

postimg.org/image/hghkocxwz/][img]http://s13.postimg.org/hghkocxwz/DSC_0466.jpg[/img

postimg.org/image/5snitt8s3/][img]http://s13.postimg.org/5snitt8s3/DSC_0467.jpg[/img

postimg.org/image/eeqseeks3/][img]http://s13.postimg.org/eeqseeks3/DSC_0470.jpg[/img

Naposledy editováno 16.01.2015 14:53:19

Odjazdím na tom ešte trochu či mám dať už repas?

16.1.2015 v 14:56 | Nahoru | #1
bouchani dela nejaka vule, z fotky asi vuli nepozname.

1 reakcí na tento příspěvek Odjazdím na tom ešte trochu či mám dať už repas?

16.1.2015 v 14:58 | Nahoru | #2
A i když vymáčkneš spojku, tak to bouchá stále?

1 reakcí na tento příspěvek Odjazdím na tom ešte trochu či mám dať už repas?

16.1.2015 v 14:58 | Nahoru | #3
A prečo sa do toho nepustíš rovno keď už to máš rozhodené?

2 reakcí na tento příspěvek Odjazdím na tom ešte trochu či mám dať už repas?

16.1.2015 v 15:00 | Nahoru | #4
Věštecká koule mi ukazuje, že když očistíš ty hnusné, rezavé šrouby a nezlámeš kroužky při montáži, tak to vydrží ještě 12068km rozumné jízdy.

1 reakcí na tento příspěvek Odjazdím na tom ešte trochu či mám dať už repas?

16.1.2015 v 15:01 | Nahoru | #5
Mě MZ ETZ 150 "bouchala"na volném pístním čepu..
Jinak to máš hafo zakarbonovaný!Vyčistit!Pak má motorka tvrdej chod!Předpokládám,že stejně vypadá i hlava a výfuk...Vše poctivě vyčistit-dekarbonizovat!

Chyť ojnici a zkus zahýbat pístem nahoru a dolů.Pak to stejný s ojnicí dole na klice.Jestli"nekvedlají"-nejsou volné čepy?

Naposledy editováno 16.01.2015 15:04:38

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odjazdím na tom ešte trochu či mám dať už repas?

16.1.2015 v 15:39 | Nahoru | #6
fatman> Kluka je ešte dobrá dá sa povedať nehýbe sa veľa...Určitá vola tam má byť a tady to není zas až tak špatné :P Dekarbonizovať u motorky neviem ako sa robí počul som to iba u aut zhoduje sa to aj z motorkami?

(reakce na) Odjazdím na tom ešte trochu či mám dať už repas?

16.1.2015 v 15:40 | Nahoru | #7

Woozie02 píše: A prečo sa do toho nepustíš rovno keď už to máš rozhodené?


Nemám tolko penazí práve na celú mašinu. :P

(reakce na) Odjazdím na tom ešte trochu či mám dať už repas?

16.1.2015 v 15:43 | Nahoru | #8

kubacech píše: Věštecká koule mi ukazuje, že když očistíš ty hnusné, rezavé šrouby a nezlámeš kroužky při montáži, tak to vydrží ještě 12068km rozumné jízdy.


Jestly je slušná jazda v zmysle na spotrebu nenaháňať to...Tak to asi nevydrží...Nakolko jazdím na dráhe s tým tam to držím full plyn :P

(reakce na) Odjazdím na tom ešte trochu či mám dať už repas?

16.1.2015 v 15:44 | Nahoru | #9

ZombiRider píše: A i když vymáčkneš spojku, tak to bouchá stále?


Búcha stále...To keď naštartujem to je v poriadku ale jak klesnú otáčky než keď sa zohreje tak je to dosť počuť...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odjazdím na tom ešte trochu či mám dať už repas?

16.1.2015 v 16:16 | Nahoru | #10

DenisRider píše: Dekarbonizovať u motorky neviem ako sa robí počul som to iba u aut zhoduje sa to aj z motorkami?



Je to jednoduché, vezmeš kartáček a jedeš

1 reakcí na tento příspěvek Odjazdím na tom ešte trochu či mám dať už repas?

16.1.2015 v 17:31 | Nahoru | #11
S téch fotek toho moc vidét není.Jestli to ale ohřáty klepe vic tak to vidím na čepy.Klika nebo ojnica.Podvej se i na primáru mlativá ta i spojkovej koš.Je to lepsí to rozebrat a spravit,protože nikdy neviš kdy se to rozlítne.Pak už je s toho kafemlýnek hoden do sběrny

Naposledy editováno 16.01.2015 17:36:42

1 reakcí na tento příspěvek Odjazdím na tom ešte trochu či mám dať už repas?

16.1.2015 v 18:28 | Nahoru | #12
Jinak ještě pár rad,
do prostoru kliky nacpi čistej hadr, at ti tam nepadá bordel. Všechno pořádně očisti a místa co reznou namaž. Tesnění pod hlavu nový a namázni ho olejem. Karbon pečlivě očistit jak píst, hlavu tak klidně i svíčku.Výfuk bude vypadat podobně takže vypálit nebo mechanicky vyčistit. Jinak možná máš moc oleje nebo jezdíš na nějakou sra*ku m2t, že tam máš tolik karbonu. Pokud ji honíš tak nějaký kvalitnější olej a radši víc.
Klepání je takhle loterie. Ukaž to někomu kdo tomu rozumí.
Válec a píst jsou cajk

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odjazdím na tom ešte trochu či mám dať už repas?

16.1.2015 v 19:25 | Nahoru | #13

Ceres píše: Jinak ještě pár rad,
do prostoru kliky nacpi čistej hadr, at ti tam nepadá bordel. Všechno pořádně očisti a místa co reznou namaž. Tesnění pod hlavu nový a namázni ho olejem. Karbon pečlivě očistit jak píst, hlavu tak klidně i svíčku.Výfuk bude vypadat podobně takže vypálit nebo mechanicky vyčistit. Jinak možná máš moc oleje nebo jezdíš na nějakou sra*ku m2t, že tam máš tolik karbonu. Pokud ji honíš tak nějaký kvalitnější olej a radši víc.
Klepání je takhle loterie. Ukaž to někomu kdo tomu rozumí.
Válec a píst jsou cajk



Díky skusím...:) Jezdím na oleji STIHL 2T (zelený)...Má to odmerku dávam presne jak má byť...Prečistím to premažem.

(reakce na) Odjazdím na tom ešte trochu či mám dať už repas?

16.1.2015 v 19:28 | Nahoru | #14

KAWAHAB píše: S téch fotek toho moc vidét není.Jestli to ale ohřáty klepe vic tak to vidím na čepy.Klika nebo ojnica.Podvej se i na primáru mlativá ta i spojkovej koš.Je to lepsí to rozebrat a spravit,protože nikdy neviš kdy se to rozlítne.Pak už je s toho kafemlýnek hoden do sběrny


Spojkový koš to nebude...Dával som nový lebo na starom košy boli zodraté zuby až tak že pri štartovaní preskakovaly...

(reakce na) Odjazdím na tom ešte trochu či mám dať už repas?

16.1.2015 v 19:28 | Nahoru | #15

kubacech píše: Je to jednoduché, vezmeš kartáček a jedeš


Dobre skusím :D Díky za radu ;)

1 reakcí na tento příspěvek Odjazdím na tom ešte trochu či mám dať už repas?

16.1.2015 v 21:34 | Nahoru | #16
ja mam na Mz volny piest vo valci a rozbitu primarnu retaz jazdim dokedy to nepojde pretože original diely asi už tažko zoženem a tym piestnym(polskym alebo madarskym?) sadam za 11€ neverim zo stranky sim-ba.sk

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odjazdím na tom ešte trochu či mám dať už repas?

16.1.2015 v 21:53 | Nahoru | #17

DenisRider píše: Díky skusím...:) Jezdím na oleji STIHL 2T (zelený)...Má to odmerku dávam presne jak má byť...Prečistím to premažem.



Pozor na to, že olej pro motorové pily je uzpůsoben pro vysokootáčkové motory, tedy musí být odolný proti trhání filmu při vysokých rychlostech pístu, ale už nejsou takové nároky na dobu udržení filmu na válci, když kroužky roztírají hned další a další... kdežto MZ točí sotva polovinu otáček, co pila (nemluvě o Jawách), takže tam není takový nárok na odolnost proti trhání filmu, za to musí olej nějakou dobu na válci vydržet. Takže tento olej bych tam moc necpal, po vyčištění od karbonu bych dal Mogul TS, nebo TSF, ten chlapi často doporučují. Také zpočátku jezdit opatrně - někdy nějakou dobu trvá, než si motor na jiný olej "zvykne" (laicky řečeno). Jinak já v pile i křoviňáku používám růžový olej Stihl a karbonování bylo oproti Tvému motoru zhruba poloviční.
Jinak, jak už tu zaznělo, válec i píst jsou v pohodě, to cinkání bude pístní čep, nebo čep kliky (spodní oko ojnice). Podrž ojnici a zakvrdlej pístem nahoru a dolů - nesmí tam být vůle, aby to slyšitelně cvakalo. Pak si vytáhni kliku do horní úvrati, nějak ji podrž a zarumpluj ojnicí - je to tatáž zkouška vůle, tentokrát na čepu kliky. A motor, který už slyšitelně klepe, už raději nestartovat - mechanické rázy od klepání na vůlích mohou až přerazit ojnici, ta pak prorazí karter a motor můžeš dát leda tak cikánům do šrotu.

(reakce na) Odjazdím na tom ešte trochu či mám dať už repas?

16.1.2015 v 22:09 | Nahoru | #18

kubacech píše: Věštecká koule mi ukazuje, že když očistíš ty hnusné, rezavé šrouby a nezlámeš kroužky při montáži, tak to vydrží ještě 12068km rozumné jízdy.

A já to koupím

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odjazdím na tom ešte trochu či mám dať už repas?

17.1.2015 v 03:53 | Nahoru | #19

bmw3987 píše: ja mam na Mz volny piest vo valci a rozbitu primarnu retaz jazdim dokedy to nepojde pretože original diely asi už tažko zoženem a tym piestnym(polskym alebo madarskym?) sadam za 11€ neverim zo stranky sim-ba.sk


Já som si objednal novú reťaz primárne kolečko lamely a spojkový koš objednávam nový z ČR...Inak všetko zo SIMBY :P

(reakce na) Odjazdím na tom ešte trochu či mám dať už repas?

17.1.2015 v 04:23 | Nahoru | #20

J.M.K. píše: Pozor na to, že olej pro motorové pily je uzpůsoben pro vysokootáčkové motory, tedy musí být odolný proti trhání filmu při vysokých rychlostech pístu, ale už nejsou takové nároky na dobu udržení filmu na válci, když kroužky roztírají hned další a další... kdežto MZ točí sotva polovinu otáček, co pila (nemluvě o Jawách), takže tam není takový nárok na odolnost proti trhání filmu, za to musí olej nějakou dobu na válci vydržet. Takže tento olej bych tam moc necpal, po vyčištění od karbonu bych dal Mogul TS, nebo TSF, ten chlapi často doporučují. Také zpočátku jezdit opatrně - někdy nějakou dobu trvá, než si motor na jiný olej "zvykne" (laicky řečeno). Jinak já v pile i křoviňáku používám růžový olej Stihl a karbonování bylo oproti Tvému motoru zhruba poloviční.
Jinak, jak už tu zaznělo, válec i píst jsou v pohodě, to cinkání bude pístní čep, nebo čep kliky (spodní oko ojnice). Podrž ojnici a zakvrdlej pístem nahoru a dolů - nesmí tam být vůle, aby to slyšitelně cvakalo. Pak si vytáhni kliku do horní úvrati, nějak ji podrž a zarumpluj ojnicí - je to tatáž zkouška vůle, tentokrát na čepu kliky. A motor, který už slyšitelně klepe, už raději nestartovat - mechanické rázy od klepání na vůlích mohou až přerazit ojnici, ta pak prorazí karter a motor můžeš dát leda tak cikánům do šrotu.


Takže skúsil sem to...Píst sa hore dole nehýbe necvaká...no doprava dolava má vúlu...Kluka trošku má vúlu...

1 reakcí na tento příspěvek Odjazdím na tom ešte trochu či mám dať už repas?

17.1.2015 v 08:14 | Nahoru | #21
Nechápu jak někdo může na základě obrázku říct, že píst a válec je v pořádku. Toto se dá určit pouze měřením válce a pístu (průměr, ovalita atd). Každopádně na horní fotce je vidět jak je píst oleštěný na spodní straně, což napovídá, že by mohl mít nadměrnou vůli ve válci. To se projevuje klepáním, protože píst se ve válci kýve. ale zjistíš to jen přeměřením. Co se oleje týče, lepší olej je prostě lepší a teorie o tom, že je tvořen na vyšší otáčky a nejsou tam takové nároky na udržení filmu ve válci jsou prostě žvásty. Jezdím závody a kdykoliv rozdělám motor, je krásně promazaný od vrchu až dolů. Tobě ale stačí jakýkoliv kvalitní olej. M2T tam opravdu nedávej. Osobně bych volil nějaký Motul, Valvoline, Repsol, Castrol apod. Klidně minerál. Pozor akorát, aby to nebyl ředěný olej pro olejová čerpadla odděleného mazání. Pokud jezdíš pořád plnej, jak píšeš, určitě ten kvalitní olej potřebuješ.
Akorát si dávej pozor, pokud do toho naliješ nějakou polosyntetiku, nebo syntetiku aby jsi nezadřel, protože tyto oleje rozpouští karbon. Nelij do toho ale olej do motorovky ani křovináku, protože tyto oleje jsou biologicky odbouratelné a po určité době degradují (ztrácí mazací schopnosti), takže když nebudeš nějaký čas jezdit mohl by jsi to zadřít, protože tento olej už nebude mazat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odjazdím na tom ešte trochu či mám dať už repas?

17.1.2015 v 13:34 | Nahoru | #22
DenisRider> a piest si odkial kupil?

(reakce na) Odjazdím na tom ešte trochu či mám dať už repas?

17.1.2015 v 15:12 | Nahoru | #23

bmw3987 píše: DenisRider> a piest si odkial kupil?


Tady máš rozne rozmery...
http://www.sim-ba.sk...lec-hlava-valcov.php

(reakce na) Odjazdím na tom ešte trochu či mám dať už repas?

17.1.2015 v 15:13 | Nahoru | #24
kamilbrabenec> Dotaz jsem pochopil tak, že tazatel ví, že podle fotek se nedá moc poznat, a tak se ptal spíš na to, jestli tam třeba nebudou vidět nějaké známky přidírání. Jasně, že bude třeba píst i válec změřit na průměry, kuželovitost, ovalitu a všechno. K těm olejům... léta používám růžový olej Stihl (ne do motocyklu) a i když flašku vypotřebuju až během pár let a kolikrát mi zůstane přes zimu půlka kanďáku namíchnané směsi, ještě nikdy nebyly problémy. Totéž nádržky nevylívám, karbce nikdy "nevyjíždím do sucha" a ještě se mně nestalo, že by se přilepily membrány, jak výrobce straší v manuálu. A na jaře to pak chytne jedna báseň. Ba ostatně, co jsem měl rozebraný ten karbec, co je v FS120, tak jsem moc nechápal, kam by se tam ty membrány mohly "přilepit" (jak ta čerpací blána, tak "hladinovka"). Nevím ale, jestli ten růžový olej je nějak odbouratelný a může degradovat. Bioodbouratelný je ten na ztrátové mazání řetězů u pil a i toho mám už léta skoro plný kanďák (pila se použije jen sporadicky) a není na něm vidět, že by nějak degradoval (ale pochopitelně je uzavřený a nevětrá).
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
MZ [1, 2] MZ ETZ 251, MZ ETZ 150, MZ ETZ 301, MZ ETZ 125, MZ E... Apo-Rider 37 Včera v 01:54 2stroke
Vhodný servis na větší údržbu MZ ETZ 150, Honda GL1200 GoldWing, Honda CX 500, Hon... Apo-Rider 9 1.5.2024 v 12:34 Dodo1976
MZ 150 ETZ oprava vidlic MZ ETZ 150 Tomáš_63 14 1.5.2024 v 12:25 Dodo1976
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
MZ etz 150 MZ ETZ 150 rasputin122 20 16.6.2023 v 12:42 Ladislav122


TOPlist