globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Benzín v oleji
13.1.2015 v 14:32
Ahoj lidi.Mam menší problém a už ani já,ani v žádným servisu neví co s tím.Tak teda k věci.Koupil jsem Yamahu FJR 1300 a po nějaké době zjistil,že přibývá olej v motoru.Po koupi měla moto Power commander3,ale ladáky ani KN ne,tak jsem ho odpojil a doufal,ze problém bude vyřešen.Bohužel po nějakých najetých km olej zacal zase přibývat.Tak jsem zajel do Yamahy a po napíchnutí na PC vse OK.S olejem v benzínu se nikdy nesetkali.Když jsem tam byl,tak jsem se rovnou zeptal i na jeden volný konektor vedle vstřikováni a ani podle schematu v PC neveděli k čemu je.
Tak jsem jel domů a začal zkoumat sám.Konektor byl nakonec odpojená lambda.Po připojení stále beze zmen s benzínem v oleji.
Dále jsem vyměnil svíčky (původní OK,hezky opálené),znova vyměnil olej,nechal sřídit ventily(byly OK),seřídit podtlaky(lehce rozhozené),změřeny tlaky ve válcích(všechny meli 10,5,jen jeden mel lehce nad 10),zkontrolován přetlakový ventil na vstřikovací liště(OK),otestovány v servisu vstřikovače(všechny OK a ani neprotékají),olej se nedostává ani k vzduchovému filtru přes odvětrání motoru.
Předchozí majitel o tomto nevěděl,měl moto jen půl roku,ale prodával ji,protože mu prostě nesedla.Najel jen nějakých 2000km.Věřím mu,protože mění moto 2x za rok.Moto jak koupil,tak i prodával.
Abych nezapoměl,tak přibývá tak 3dl benzínu na 1000km.
Moto je ročník 2003 a pry ma najeté "jen" 30000km,což tomu moc nevěřím,ale na druhou stranu moto je jako nové,bez škrábance,ani jeden šroub není okousany,vše originál a v luxusním stavu.Motor startuje nádherně,tahá nádherně,nekouří z výfuku,prostě vše OK.
Omlouvám se za dlouhou zprávu,ale už si opravdu nevím rady.
Díky za odpovědi


(reakce na) Benzín v oleji

13.1.2015 v 21:51 | Nahoru | #91
Kuba3> Takže asi další blbá zpráva-v termostatu nehledat,ale jo zkus ho pro klid duše.

Benzín v oleji

13.1.2015 v 21:53 | Nahoru | #92
Mi uz to taky moc v hlave nefunguje,jjen se uz ale ted desim zitrejsich sundavani kapot.

1 reakcí na tento příspěvek Benzín v oleji

13.1.2015 v 21:53 | Nahoru | #93
Proc ndhledat v termostatu?

Benzín v oleji

13.1.2015 v 21:54 | Nahoru | #94
Pak,dej vědět kde je termostat,zda v hlavě,v hadici nebo u pumpy. To je pak taky rozdíl,ale to už je potom pomalu na jinou diskuzi.

1 reakcí na tento příspěvek Benzín v oleji

13.1.2015 v 21:56 | Nahoru | #95
Termostat je na hadici a mel by byt u vyrovnavaci nadobky myslim.jaky je mezi tim rozdil?

(reakce na) Benzín v oleji

13.1.2015 v 21:56 | Nahoru | #96
Kuba3> Protože to zřejmě dokážeš ohřát na provozní teplotu,ikdyby až po 10ti km,ale jak jedeš 100,tak snad jo nebo kde máš ty čárky ukazatele po třeba 20km?

(reakce na) Benzín v oleji

13.1.2015 v 21:59 | Nahoru | #97
Kuba3> Cože? Kde že je a kdeže by měl být? Já už to nějak nepobírám . Jo a na jaký je hadici? spodní nebo vrchní? Pozorjsou takové systémy

1 reakcí na tento příspěvek Benzín v oleji

13.1.2015 v 22:00 | Nahoru | #98
Ja tp startnu a nez si obliknu bundu a dam prilbu, tak uz tam skoro 2 carky jsou.po kilometru uz jsou obe a drzi tam celou dobu.pri 4 carkach se zapina ventilator,tak nevim,jestli by nemeli svitit 3.

1 reakcí na tento příspěvek Benzín v oleji

13.1.2015 v 22:02 | Nahoru | #99
Termostat jsem videl jen jako dil na netu,takze jeste nevim presne umisteni,protoze pres kapoty nejde nic videt.

(reakce na) Benzín v oleji

13.1.2015 v 22:03 | Nahoru | #100
Kuba3> Takový na hraně a diskutabilní,co? Tak jo,dej ho vařit,ale i tak myslím,že Ok. Přece nejsi střelec,jak jsem pochopil. Ale budeš mít klid na duši ohledně teploty a nic to nestojí

Benzín v oleji

13.1.2015 v 22:05 | Nahoru | #101
Vyzkousim a dam pak info.dnes uz to ale balim.mej se a dik

(reakce na) Benzín v oleji

13.1.2015 v 22:14 | Nahoru | #102
Kuba3> Ty voe,nj ty kapoty... Tak se uvidí zítra,teda pokud to rozbagruješ . Totiž,ten rozdíl je v tom,že máš bud termostat v hlavě nebo horní hadici.-Do jeho otevření je chladič studený(zas ta felda),měl by být,pokud termostat nepropouští či neotvírá dřív. A pak je variant B,že termostat je až za chladičem,na spodní hadici na vstupu do bloku motoru. Tudíž už od studena se chladič postupně ohřívá,ale nepustí zpět do motoru,dokud neotevře termostat na spodní hadici. Zvláštní co?,ale má to výhodu v tom,že motor nedostává teplotní šoky od ledového chladiče,který by po otevření termostatu jako má felda nahnal tu ledovou vodu do bloku. Ta varianta B je šetrnější,ale zdánlivě klame o vadné funkci termostatu. Proto chtěl vědět,kde tam termostat je. Uf!

2 reakcí na tento příspěvek Benzín v oleji

14.1.2015 v 07:02 | Nahoru | #103
Podle me to s bohatosti souviset nebude. To by slo ven vyfukem. Tak bohaty aby to pri jizde proteklo kolem pistu do oleje by to snad ani nejelo.
Podle mne ti blbe zaviraji vstriky nebo tak neco a kdyz to stoji tak to nezavre benzin ktery jde do spalovaciho prostoru a casem protece kolem krouzku dolu. Nebo praskla hlava. Ale to by asi spis sel do vody.
Zkusil bych pripojit misto nadrze odmerny valec kdyz motka stoji a pozoroval jestli se to deje kdyz motka stoji. Co starty? Normalni?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín v oleji

14.1.2015 v 08:25 | Nahoru | #104
V_i_c_i> vstriky jsem mel vcera na otestovani a jsou ok a neprotekaji a benzin pribyva jen jizdou.moto uz mi stoji v garazi 3 mesice a nepribylo nic.starty uplne bez problemu za jakekoliv teploty.

(reakce na) Benzín v oleji

14.1.2015 v 09:41 | Nahoru | #105
V_i_c_i> Jj Vici,ono by to chtělo přečíst celé vlákno a nejen to co praští do očí,ale děkujem. Je to takovej oříšek,právěže se vše zdá být v normě

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín v oleji

14.1.2015 v 09:42 | Nahoru | #106
Kuba3> Dekapotuješ??

(reakce na) Benzín v oleji

14.1.2015 v 09:50 | Nahoru | #107
Kluzon> jeste ne,zatim litam po uradech,ale pak jdu hned do toho

1 reakcí na tento příspěvek Benzín v oleji

14.1.2015 v 11:13 | Nahoru | #108
Jak už jsem psal jednou a Vici to potvrdil, v bohatosti a teplotě motoru problém nehledej. Kdyby se benzín nespálil, tak ta motorka ani nepojede, nebo pojede hrozně, protože spalování benzínu je to, co ji pohání. Navíc ve fázi komprese se stlačuje benzínová směs každou 2. otáčku motoru a přes kroužky do oleje taky nic neleze.
Pokud by nestačila tahle teorie, kamarád jezdil na sytič půl roku, než na to přišel a krom sežraných svíček žádný olej nepřibyl.

Psal jsi něco o tom, že lambda je odpojená, ale pokud je funkční jak jsi psal dále, jsou svíčky čisté i když si to přisává výpary z klikovky, protože tomu přizpůsobí ŘJ vstřik a směs je ideální. Tím pádem se ani neprojeví zvýšená spotřeba, protože co si nasaje z klikovky, to ušetří na vstřiku. Čisté svíčky jsou důkazem, že je směs OK, tak teorii bohatosti opusť.

Jestli Ti přibude 3dcl/1000km, tak ve skutečnosti ten průtok bude mnohem větší, protože se to pořád z horkého oleje odpařuje a protože je benzín hodně těkavý, může to být klidně i 1L a více.

Čím to bude, nevím, jen bych vyloučil průnik přes spalovací komoru. Na takové mašině bude spousta hadiček, zkontroloval bych zapojení. Zjisti si kam která vede, jestli nějak navazuje na klikovku, či airbox, přes který by se taky odvětráním mohl benzín dostat dolů.

U starších aut bylo mechanické palivové čerpadlo poháněno od vačky a mezi olejem a benzínem byla jen membrána. Když praskla, byl benzín v oleji. Vím, že tohle má el. čerpadlo, když je to stříkačka, ale mrkni, jestli tam není nějaké udělátko s podobným rozhraním.

(reakce na) Benzín v oleji

14.1.2015 v 11:27 | Nahoru | #109
fidlimydli> taky si myslim, ze bohatost je blbost.

2 reakcí na tento příspěvek Benzín v oleji

14.1.2015 v 11:57 | Nahoru | #110
Otazka: jak si poznal ze je to benzin a ne třeba voda z chladiče? ?

1 reakcí na tento příspěvek Benzín v oleji

14.1.2015 v 11:59 | Nahoru | #111
To jo,bohatost je blbost,když už motor běží-spaluje. Ale u mě to bylo tím,že když to nechytlo a uchcalo se to,tak ten benzín šel logicky do oleje,pokud jej hned vyndanejma svícema nevyházel ven. Jenže to si zase odporuji-jemu to chytá a údajně pálí dobře. Proto sázel na tu mikro prasklinku v membráně regulátoru a přes ní do motoru a ano,i za motoru v klidu,i ten dokáže po jistou dobu a ve správné poloze vyvinout podtlak_to už tu píšu asi podruhý. Bohužel včerejší pokus se minul účinkem,aspon regul je vyloučen. Co dál?

(reakce na) Benzín v oleji

14.1.2015 v 12:00 | Nahoru | #112
dakarista> rikal ze olej je ridkej a smrdi po benzinu. Voda udela emulzi. navic s timhle pristkem by tam pomalu zadnou vodu uz nemel.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín v oleji

14.1.2015 v 12:04 | Nahoru | #113

dakarista píše: Otazka: jak si poznal ze je to benzin a ne třeba voda z chladiče? ?



Voda udělá s olejem bílou emulzi. První mléko, pak šlehačku a nakonec jogurt.

Edit: pozdě

Naposledy editováno 14.01.2015 12:05:50

(reakce na) Benzín v oleji

14.1.2015 v 12:07 | Nahoru | #114
fidlimydli> Ale to ten jogurt pak vypadá dost zkaženě

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín v oleji

14.1.2015 v 12:27 | Nahoru | #115

Kluzon píše: T........ Proto sázel na tu mikro prasklinku v membráně regulátoru a přes ní do motoru a ano,i za motoru v klidu,i ten dokáže po jistou dobu a ve správné poloze vyvinout podtlak_to už tu píšu asi podruhý.



1.Jenže mu to přibývá za jízdy.
2. Navíc ten podtlak tam není ani u čerstvě zastaveného motoru žádný. Sací ventil je otevřen a tlak vyrovnán sacím potrubím. Navíc podtlak regulátoru není napojen na podtlak ve válci, ale na podtlak v sacím potrubí, který je jen u pracujícího motoru, protože sání je volné.
Některý z válců má naopak možná drobný přetlak v době zastavení motoru, protože je při kompresi zavřený výfukový ventil, ale jen pár vteřin, než to propustí přes kruhy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín v oleji

14.1.2015 v 12:33 | Nahoru | #116
fidlimydli> Máš pravdu ikdyby byl na jednom válci podtlak,tak jistě na nějakém dalším naopak přetlak a tím by se to v tom sání anulovalo. To mi včera v tý euforii ušlo . vidíš,právě že za jízdy,jenže to zas spaluje a dle popisu to asi spaluje dobře. Tak kudy? Jak jsi psal o tý membránový pumpě-trkači,to by bylo vyhráno,jenže tady?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín v oleji

14.1.2015 v 12:35 | Nahoru | #117

fidlimydli píše: Voda udělá s olejem bílou emulzi. První mléko, pak šlehačku a nakonec jogurt.

Edit: pozdě



No nevim me to nektery stadium prijde docela jako pekny kafe s mlikem

Benzín v oleji

14.1.2015 v 12:37 | Nahoru | #118
Už to mám!!! Má tam záškodníka a ten mu tam ten benzín nepozorovaně leje .Doporučuji instalovat kameru

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín v oleji

14.1.2015 v 12:44 | Nahoru | #119
Kluzon>
Pochop. I u čerstvě zastaveného motoru není nikde žádný podtlak ani zbytkově. Z válce je přes otevřený sací ventil při sání přes sací potrubí volná cesta k atmosférickému tlaku. Ten podtlak tam vzniká díky odporu sacího potrubí a filtru. U podtlakových hadiček ještě hraje roli rychlost proudícího vzduchu, kdy navíc působí fixírkový efekt,kdy při rostoucí rychlosti proudění roste podtlak, čehož využívají třeba stříkací pistole, nebo trysky v karburátoru. Při přetlaku v době komprese jsou zase oba ventily uzavřeny, tudíž se do sání žádný přetlak dostat nemůže.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín v oleji

14.1.2015 v 12:45 | Nahoru | #120
fidlimydli> hm,hm 4 válce a jedno sání anebo taky 4 válce a 4 samostatná sání na sobě nezávislá,takže ten podtlak teoreticky možný je. Ale to už si hraju na tonoucího chytajíc se stébla Každopádně tudy teda cesta nevede-regulátor má v pořádu a navíc jak říkáš-i tak by to shořelo vše ve válcích. Omlouvám se za ukvapenost.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kotouče na FJR 1300 Yamaha FJR 1300 FJRPEPA 20 6.5.2024 v 21:29 Pedl
Niečo so spojkou FJR 1300 - 2007 Yamaha FJR 1300 Fitipaldi33 10 2.4.2024 v 20:58 Iceman111
Zaslepky usazení bočních kufru na F... Yamaha FJR 1300 Wolf33 20 26.3.2024 v 18:02 Wolf33
Zapojení doplňkového ukazatele rych... [1, 2] Yamaha FJR 1300 Wolf33 35 25.3.2024 v 13:30 assassin
Ostrov Brač [1, 2] Yamaha FJR 1300 tryk 43 18.2.2024 v 10:27 Šroubovák


TOPlist