Tak jsem jel domů a začal zkoumat sám.Konektor byl nakonec odpojená lambda.Po připojení stále beze zmen s benzínem v oleji.
Dále jsem vyměnil svíčky (původní OK,hezky opálené),znova vyměnil olej,nechal sřídit ventily(byly OK),seřídit podtlaky(lehce rozhozené),změřeny tlaky ve válcích(všechny meli 10,5,jen jeden mel lehce nad 10),zkontrolován přetlakový ventil na vstřikovací liště(OK),otestovány v servisu vstřikovače(všechny OK a ani neprotékají),olej se nedostává ani k vzduchovému filtru přes odvětrání motoru.
Předchozí majitel o tomto nevěděl,měl moto jen půl roku,ale prodával ji,protože mu prostě nesedla.Najel jen nějakých 2000km.Věřím mu,protože mění moto 2x za rok.Moto jak koupil,tak i prodával.
Abych nezapoměl,tak přibývá tak 3dl benzínu na 1000km.
Moto je ročník 2003 a pry ma najeté "jen" 30000km,což tomu moc nevěřím,ale na druhou stranu moto je jako nové,bez škrábance,ani jeden šroub není okousany,vše originál a v luxusním stavu.Motor startuje nádherně,tahá nádherně,nekouří z výfuku,prostě vše OK.
Omlouvám se za dlouhou zprávu,ale už si opravdu nevím rady.
Díky za odpovědi
1 reakcí na tento příspěvek Benzín v oleji
Pokud by nestačila tahle teorie, kamarád jezdil na sytič půl roku, než na to přišel a krom sežraných svíček žádný olej nepřibyl.
Psal jsi něco o tom, že lambda je odpojená, ale pokud je funkční jak jsi psal dále, jsou svíčky čisté i když si to přisává výpary z klikovky, protože tomu přizpůsobí ŘJ vstřik a směs je ideální. Tím pádem se ani neprojeví zvýšená spotřeba, protože co si nasaje z klikovky, to ušetří na vstřiku. Čisté svíčky jsou důkazem, že je směs OK, tak teorii bohatosti opusť.
Jestli Ti přibude 3dcl/1000km, tak ve skutečnosti ten průtok bude mnohem větší, protože se to pořád z horkého oleje odpařuje a protože je benzín hodně těkavý, může to být klidně i 1L a více.
Čím to bude, nevím, jen bych vyloučil průnik přes spalovací komoru. Na takové mašině bude spousta hadiček, zkontroloval bych zapojení. Zjisti si kam která vede, jestli nějak navazuje na klikovku, či airbox, přes který by se taky odvětráním mohl benzín dostat dolů.
U starších aut bylo mechanické palivové čerpadlo poháněno od vačky a mezi olejem a benzínem byla jen membrána. Když praskla, byl benzín v oleji. Vím, že tohle má el. čerpadlo, když je to stříkačka, ale mrkni, jestli tam není nějaké udělátko s podobným rozhraním.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kotouče na FJR 1300 Yamaha FJR 1300 | FJRPEPA | 20 | 6.5.2024 v 21:29 Pedl |
Niečo so spojkou FJR 1300 - 2007 Yamaha FJR 1300 | Fitipaldi33 | 10 | 2.4.2024 v 20:58 Iceman111 |
Zaslepky usazení bočních kufru na F... Yamaha FJR 1300 | Wolf33 | 20 | 26.3.2024 v 18:02 Wolf33 |
Zapojení doplňkového ukazatele rych... [1, 2] Yamaha FJR 1300 | Wolf33 | 35 | 25.3.2024 v 13:30 assassin |
Ostrov Brač [1, 2] Yamaha FJR 1300 | tryk | 43 | 18.2.2024 v 10:27 Šroubovák |